LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AH Prijsfavoriet toiletpapier met 16 rollen 15% per vel duurder dan kleinere verpakking met 4 rollen

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
witte angora
Berichten: 30755
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: AH Prijsfavoriet toiletpapier met 16 rollen 15% per vel duurder dan kleinere verpakking met 4 rollen

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik stel voor een staatscommissie in te stellen die een grondig onderzoek gaat doen naar het misbruik van het vertrouwen van de Nederlandse consument inzake het keurmerk van Albert Heijn inzake verpakkingen van toiletpapier.

Maar niettemin heeft TS daarmee geen antwoord op de vraag.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: AH Prijsfavoriet toiletpapier met 16 rollen 15% per vel duurder dan kleinere verpakking met 4 rollen

Ongelezen bericht door crazyme »

https://youtu.be/twi2LTrZeiM

Voor degenen welke echt meer dan 15% willen besparen op het toiletpapierverbruik.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: AH Prijsfavoriet toiletpapier met 16 rollen 15% per vel duurder dan kleinere verpakking met 4 rollen

Ongelezen bericht door berndv »

Mic71 schreef:
10 feb 2020 18:57
Nu betaal je 15% per rol meer als jij je laat leiden door het blauwe duimpje...
ik laat me bij het doen van boodschappen meestal leiden door gezond verstand. Niet door datgene waar de supermarkt mij naar toe wil leiden.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: AH Prijsfavoriet toiletpapier met 16 rollen 15% per vel duurder dan kleinere verpakking met 4 rollen

Ongelezen bericht door 16again »

PietertjeTwee schreef:
10 feb 2020 19:22
Misschien kijk ik er overheen, maar ik zie in de eerste post geen vraag staan.
ik wel: :D
Wat is een Albert Heijn Prijsfavoriet product?
Maar een topicstart hoeft natuurlijk geen vraag te bevatten, kan ook een waarschuwing of constatering zijn. En de constatering is dat rekenen lonend kan zijn. Bulkverpakking van kleinere eenheden hoeft niet goedkoper te zijn.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: AH Prijsfavoriet toiletpapier met 16 rollen 15% per vel duurder dan kleinere verpakking met 4 rollen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mic71 schreef:
10 feb 2020 18:57
Erthanax schreef:
10 feb 2020 17:51
Eén grote rol heeft volgens mij minder verpakking nodig (in ieder geval scheelt het een kartonnen rolletje) en ook minder handelingen. Dan mag/kan hij ook iets goedkoper zijn dan twee kleinere rollen.
Klopt, maar waarom noemt Albert Heijn deze kleinere verpakking dan geen AH Prijsfavoriet?
Je hebt je antwoord gisteren al gehad.
Moneyman schreef:
10 feb 2020 15:46
Los daarvan zegt AH ook niet dat het bewuste product het goedkoopst is: het zegt dat het een populier én goedkoop product is. Dat verklaart ook waarom er van de prijsfavoriet veel meer in het vak liggen (want: populair). Daarmee kan een goedlopende, maar iets duurdere verpakking het predikaat wel krijgen, terwijl een iets goedkopere, maar minder populaire variant dat niet krijgt.

Staar je gewoon niet blind op titeltjes, maar gebruik je gezonder verstand en koop wat jou het beste past (praktische en financieel).

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: AH Prijsfavoriet toiletpapier met 16 rollen 15% per vel duurder dan kleinere verpakking met 4 rollen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Waar is dat enkellaags grijze crepe toiletpapier toch gebleven? In geen supermarkt meer te vinden. Dat was pas een échte prijsfavoriet. Kostte werkelijk geen drol.

Gesloten