LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AH Prijsfavoriet toiletpapier met 16 rollen 15% per vel duurder dan kleinere verpakking met 4 rollen

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Mic71
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2007 17:23

AH Prijsfavoriet toiletpapier met 16 rollen 15% per vel duurder dan kleinere verpakking met 4 rollen

Ongelezen bericht door Mic71 »

Albert Heijn Verkoopt van het eigen AH merk 2 soorten verpakkingen met dezelfde kwaliteit 2-laags toiletpapier.
De ene verpakking bevat 16 rollen en wordt als AH Prijsfavoriet verkocht voor €3,19, ofwel 20 cent per rol van 180 vellen.

De andere verpakking bevat 4 dubbelrollen, omgerekend 16 rollen, en kost maar €1,39, ofwel 17 cent per rol van 180 vellen,
en is dus per rol goedkoper dan de grotere verpakking die als AH Prijsfavoriet wordt geduidt.

Afbeelding

Afbeelding

Wat is een Albert Heijn Prijsfavoriet product?
AH Prijsfavorieten zijn ruim 1.000 populaire producten die zeer aantrekkelijk zijn geprijsd.Bij Albert Heijn hebben we een groot assortiment. Om daar als Prijsfavoriet uit te komen, lukt ze niet zomaar! Alleen producten van topkwaliteit met een altijd lage prijs halen de selectie. Je herkent ze aan het blauwe duimpje. Als je die ziet, zit je goed.


Afbeelding

Mic71
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2007 17:23

Re: AH Prijsfavoriet toiletpapier met 16 rollen 15% per vel duurder dan kleinere verpakking met 4 rollen

Ongelezen bericht door Mic71 »

Blijkbaar werkt zo'n blauwe duimpje wel omzetverhogend: In het schap liggen minstens 4 keer meer (duurdere) verpakkingen
met 16 rollen die als AH prijsfavoriet zijn aangemerkt dan het aantal relatief goedkopere verpakkinggen met 4 (dubbel) rollen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: AH Prijsfavoriet toiletpapier met 16 rollen 15% per vel duurder dan kleinere verpakking met 4 rollen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zo verdient AH zijn vellen (bankbiljetten).

Is de prijs per kilo ook 15% duurder? De ene toiletrol is de andere niet. Gewoon even nawegen op de groente-afdeling. Niemand kijkt u dan vreemd aan. Ik garandeer het.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: AH Prijsfavoriet toiletpapier met 16 rollen 15% per vel duurder dan kleinere verpakking met 4 rollen

Ongelezen bericht door kweenie »

Het komt wel vaker voor dat de 'prijsfavoriet' niet de goedkoopste variant is. Maar dat is niet iets waar ik nou wakker van lig. Gelukkig beweren ze namelijk ook nergens dat die 'prijsfavoriet' goedkoper zou zijn.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: AH Prijsfavoriet toiletpapier met 16 rollen 15% per vel duurder dan kleinere verpakking met 4 rollen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zijn die rollen wel identiek? De omschrijvingen zijn dat niet. Overigens is de ene variant ook niet terug te vinden op de AH-site, wellicht een uitlopende verpakking?

Los daarvan zegt AH ook niet dat het bewuste product het goedkoopst is: het zegt dat het een populier én goedkoop product is. Dat verklaart ook waarom er van de prijsfavoriet veel meer in het vak liggen (want: populair). Daarmee kan een goedlopende, maar iets duurdere verpakking het predikaat wel krijgen, terwijl een iets goedkopere, maar minder populaire variant dat niet krijgt.

Staar je gewoon niet blind op titeltjes, maar gebruik je gezonder verstand en koop wat jou het beste past (praktische en financieel).

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: AH Prijsfavoriet toiletpapier met 16 rollen 15% per vel duurder dan kleinere verpakking met 4 rollen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zijn die rollen wel identiek? De omschrijvingen zijn dat niet. Overigens is de ene variant ook niet terug te vinden op de AH-site, wellicht een uitlopende verpakking?

Los daarvan zegt AH ook niet dat het bewuste product het goedkoopst is: het zegt dat het een populier én goedkoop product is. Dat verklaart ook waarom er van de prijsfavoriet veel meer in het vak liggen (want: populair). Daarmee kan een goedlopende, maar iets duurdere verpakking het predikaat wel krijgen, terwijl een iets goedkopere, maar minder populaire variant dat niet krijgt.

Staar je gewoon niet blind op titeltjes, maar gebruik je gezonder verstand en koop wat jou het beste past (praktische en financieel).

Mic71
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2007 17:23

Re: AH Prijsfavoriet toiletpapier met 16 rollen 15% per vel duurder dan kleinere verpakking met 4 rollen

Ongelezen bericht door Mic71 »

Moneyman schreef:
10 feb 2020 15:46
Zijn die rollen wel identiek? De omschrijvingen zijn dat niet.
Uiteraard is het 2-laags velletje van de rol uit de grote verpakking met 16 rollen á 160 vellen per rol (kwalitatief)
identiek aan die van de andere rol uit de verpakking met 4 dubbele rollen met 360 2-laags vellen per rol.

Het is overigens niet zo makkelijk om vast te stellen, uit welke fabriek(en) beide verpakkingen komen,
de kleine verpakking is namelijk niet bekend bij de AH Klantenservice
en daarom kon er ook geen producent aan vast gekoppeld worden.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: AH Prijsfavoriet toiletpapier met 16 rollen 15% per vel duurder dan kleinere verpakking met 4 rollen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

AH zou niet weten waar ze iets kopen?

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: AH Prijsfavoriet toiletpapier met 16 rollen 15% per vel duurder dan kleinere verpakking met 4 rollen

Ongelezen bericht door witte angora »

Ooit kocht ik de allergoedkoopste bij de Appie. Die nam in het schap niet veel ruimte in. Die was blijkbaar niet zo favoriet, want hij is er niet meer.

Maar, een schrale troost: er zijn meer winkels waar je fatsoenlijk wc-papier kan kopen. Die van 180 velletjes 2-laags, neem me niet kwalijk... Voorheen had je ze met 500 velletjes, en 3 of 4 laags. Dan had je nog eens een rol.

Mic71
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2007 17:23

Re: AH Prijsfavoriet toiletpapier met 16 rollen 15% per vel duurder dan kleinere verpakking met 4 rollen

Ongelezen bericht door Mic71 »

witte angora schreef:
10 feb 2020 16:35
Ooit kocht ik de allergoedkoopste bij de Appie. Die nam in het schap niet veel ruimte in. Die was blijkbaar niet zo favoriet, want hij is er niet meer.

Maar, een schrale troost: er zijn meer winkels waar je fatsoenlijk wc-papier kan kopen. Die van 180 velletjes 2-laags, neem me niet kwalijk... Voorheen had je ze met 500 velletjes, en 3 of 4 laags. Dan had je nog eens een rol.
Let erop, dat het allergoedkoopste product niet per facto per velletje het goedkoopst is.

Zo zijn er meerdere verpakkingen met 4 rollen, maar in de ene verpakking zitten 180 vellen,
en in een andere verpakking 200 of zelfs 360 velletjes per rol.

Daarnaast kan een velletje uit 1 laag, 2 lagen, 3 lagen of zelfs 4 lagen bestaan.
Hou je van 4 lagen, dan kun je ook 2 velletjes van 2 lagen gebruiken, maar dan is de rol dubbel zo snel op.

Tot slot is het de vraag, of er ruw, 100% gerecycled papier is gebruikt, of papier van 100% houtsnippers.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: AH Prijsfavoriet toiletpapier met 16 rollen 15% per vel duurder dan kleinere verpakking met 4 rollen

Ongelezen bericht door berndv »

Mic71 schreef:
10 feb 2020 16:42
Tot slot is het de vraag, of er ruw, 100% gerecycled papier is gebruikt, of papier van 100% houtsnippers.
Ik houd wel van gewoon 100% houtsnippers, alleen die splinters altijd ...

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: AH Prijsfavoriet toiletpapier met 16 rollen 15% per vel duurder dan kleinere verpakking met 4 rollen

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, er is ook nog altijd krantenpapier.

Maar dat zal geen antwoord zijn op de vraag van de TS. :wink:

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: AH Prijsfavoriet toiletpapier met 16 rollen 15% per vel duurder dan kleinere verpakking met 4 rollen

Ongelezen bericht door tttlocke »

De velletjes papier zijn vast identiek; de rollen zijn niet identiek ----> een ander product dus.

jonis
Berichten: 2756
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: AH Prijsfavoriet toiletpapier met 16 rollen 15% per vel duurder dan kleinere verpakking met 4 rollen

Ongelezen bericht door jonis »

Tsja Mic….eenzelfde probleem had ik ook bij Kruidvat:
Ach ja...kruidvat en prijzen:

https://www.kruidvat.nl/search?q=streps ... =strepsils

Zo kocht ik eens doosje strepsils sinaasappel+vit c
Wat me eigenlijk meteen opviel (en nu nog steeds)
Het doosje 36 stuks 7,89
Het doosje 24 stuks 5,09

Beetje lagere schoolrekenen (je telt de helft erbij op; voor diegene dat dat nog gemist heeft )en je ziet dat doosje met 36 stuks eigenlijk duurder is en per eenheid het doosje 24 stuks dus goedkoper is.
Terwijl dit bij de strepsils citroen en honing niet van toepassing is waar het normale gangbare van toepassing is...de grotere verpakking is iets goedkoper:
24 stuks 5,29
36 stuks 7,19

Dus ik dacht; boeiuh om de centen, maar laat ik eens een poging wagen bij de kassa.....maar dan komt zo'n deskundige ook niet verder als;
"maar er zitten ook meer in het doosje"
Tsja....de mail naar klantenservice heeft dus ook geen resultaat gehad zie ik.....
Maar AH verkoopt deze strepsils ook voor dezelfde (inmiddels wel iets gewijzigde ) prijzen als het kruidvat….maar nog hetzelfde manko.
De kleinere verpakking is 1 cent per strepsil goedkoper....dus goed opletten bij AH (of kruidvat) de volgende keer als je aan de strepsils toe bent..... :wink:

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: AH Prijsfavoriet toiletpapier met 16 rollen 15% per vel duurder dan kleinere verpakking met 4 rollen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mic71 schreef:
10 feb 2020 16:24
Moneyman schreef:
10 feb 2020 15:46
Zijn die rollen wel identiek? De omschrijvingen zijn dat niet.
Uiteraard is het 2-laags velletje van de rol uit de grote verpakking met 16 rollen á 160 vellen per rol (kwalitatief)
identiek aan die van de andere rol uit de verpakking met 4 dubbele rollen met 360 2-laags vellen per rol.
Je schrijft wel "uiteraard", maar je ontwijkt het juiste antwoord op mijn vraag. Ik vroeg of de rollen identiek zijn - en dat zijn ze dus duidelijk niet.

Waar baseer jij dan je idee op dat de prijs wel 1 op 1 vergelijkbaar zou moeten zijn? Je vergelijkt appels met peren.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: AH Prijsfavoriet toiletpapier met 16 rollen 15% per vel duurder dan kleinere verpakking met 4 rollen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik zou graag mijn krant gebruiken maar.....

Ten eerste mag ik Donald Trump niet hiervoor misbruiken.
En ten tweede lees ik digitaal! :mrgreen:

En verse snippers of kringloop, beide hebben nog steeds dezelfde grondstof, hout!
Ik neem meestal de zachtere 3 of 4 lagen... maar ga AH toch eens door de * halen.
Dikkere rollen is minder vaak wisselen en minder oud papier van rolletje.

Maar passen ze wel in de houder als de rol dikker is?

Erthanax
Berichten: 9685
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: AH Prijsfavoriet toiletpapier met 16 rollen 15% per vel duurder dan kleinere verpakking met 4 rollen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Eén grote rol heeft volgens mij minder verpakking nodig (in ieder geval scheelt het een kartonnen rolletje) en ook minder handelingen. Dan mag/kan hij ook iets goedkoper zijn dan twee kleinere rollen.

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: AH Prijsfavoriet toiletpapier met 16 rollen 15% per vel duurder dan kleinere verpakking met 4 rollen

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Schandalig dit. Ik heb er geen woorden voor. Ben kapot.

Mic71
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2007 17:23

Re: AH Prijsfavoriet toiletpapier met 16 rollen 15% per vel duurder dan kleinere verpakking met 4 rollen

Ongelezen bericht door Mic71 »

Erthanax schreef:
10 feb 2020 17:51
Eén grote rol heeft volgens mij minder verpakking nodig (in ieder geval scheelt het een kartonnen rolletje) en ook minder handelingen. Dan mag/kan hij ook iets goedkoper zijn dan twee kleinere rollen.
Klopt, maar waarom noemt Albert Heijn deze kleinere verpakking dan geen AH Prijsfavoriet?
Nu betaal je 15% per rol meer als jij je laat leiden door het blauwe duimpje...


Afbeelding

Erthanax
Berichten: 9685
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: AH Prijsfavoriet toiletpapier met 16 rollen 15% per vel duurder dan kleinere verpakking met 4 rollen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Mic71 schreef:
10 feb 2020 18:57
Klopt, maar waarom noemt Albert Heijn deze kleinere verpakking dan geen AH Prijsfavoriet?
Nu betaal je 15% per rol meer als jij je laat leiden door het blauwe duimpje...
AH let zelf natuurlijk op de kleintjes. En deze megarollen zijn misschien niet populair vanwege het enorme formaat en verdienen ze daarom dit exclusieve label niet.

Er valt nog meer te besparen door één velletje te gebruiken, daarna dubbel vouwen en dan nog een keer gebruiken. Dát levert nog eens een besparing op.
Laatst gewijzigd door Erthanax op 10 feb 2020 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten