LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Albert Heijn. Goedkoop, duurkoop?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Albert Heijn. Goedkoop, duurkoop?

Ongelezen bericht door kweenie »

De kwaliteit van de winkel hangt bij ketens die redelijk op elkaar lijken (zoals AH en Jumbo) veel meer af van de individuele winkel dan van de keten waartoe zij behoren. Bij veel supermarkten (met name in een dorp) worden er op verzoek van de klant producten besteld, of soms zelfs in het standaard assortiment opgenomen. Dat kan net zo goed bij c1000, jumbo of ah zijn. Het hangt dan volgens mij wel van de inkooporganisatie af of het in het standaardassortiment kan komen of niet.

Het is de vraag hoe de nieuwe inkoopcombinatie van Jumbo met Schuitema dan voor de klant uitpakt, of dat beter is dan binnen Superunie of juist slechter. Met name de grote Jumbo's hebben een heel groot assortiment, en daar gaan ze ook prat op, dus het is aan te nemen (en te hopen) dat dat met de nieuwe inkoopcombinatie net zo zal zijn. Even doorredenerend, omdat die nieuwe inkoopcombinatie dan veel meer 'afwijkende' producten in het standaarassortiment zou krijgen, zou dat dan voor c1000 ook gunstig kunnen uitpakken, omdat zij dan ook makkelijker afwijkende producten zouden kunnen bestellen.

Je zou zo redenerend er vanuit kunnen gaan dat AH als machtige speler gunstiger inkoopvoorwaarden kan bedingen, maar misschien in die scherpere onderhandelingen ook partijen de deur wijst. Dus dat zij in principe voordeliger producten kan leveren, maar wel minder keuze zouden hebben. Terwijl jumbo en c1000 op termijn een breder assortiment kunnen leveren, maar vanwege de minder machtige positie tegen ongunstiger tarieven. Een prijzenslag zullen zij dus waarschijnlijk verliezen, maar op assortiment en kwaliteit zouden ze misschien juist weer kunnen winnen.

Maar ik zit nu wel heel erg te speculeren...

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: Albert Heijn. Goedkoop, duurkoop?

Ongelezen bericht door marietje224 »

nou plumber hadden we het net zo gezellig :D
ik neem het wel ff op voor frisse wind,nooit gehoord van dicht bij allebei de grenzen wonen?oh ja de delhaize....als ik naar mijn arts in antwerpen moet en hij zit vlakbij een delhaze..hebben ze net ff andere dingen..hahahah mijn man denkt dan al oh dat gaat geld kosten ihihihih
lekkere chocola....mmm :oops:

ik vind wel dat er ineens weer heel fel gereageerd wordt en iemand zei gisteren of eergisteren ,ik heb het gevoel dat een bovenstaande onder een andere naam zit..ik niet hoor,ik ben blij dat ik dit bij kan houden...
ik wil geen ruzie,geef gewoon mijn eigen mening..

kijk degene die nu bij ah werkt en het opneemt voor de vloeren enz...je kan niet spreken voor alle filialen,mijn ah hier waar ik elke za kom...is spik en span...
maar ja die andere niet waar ik eens in de zoveel tijd kom,die is te goor voor woorden,waar ik dan ook niet snel iets meeneem(psychisch)
ja logisch dat er op maandag nog geen verse groente is...
en ja op zaterdag zijn de vakken wel eens leeg....maar ja...dan kan ik altijd denken of ik neem een ander merk als dat er is,of we gaan ff inladen nou ja manlief dan ,ik zit als een princes op de erwt te wachten op een bankje...
en dan kijken we nog even of de bas het heeft die zit ook hier...geen vlees ofzo..maar gewoon houdbare dingen...
simpel niet schelden andere oplossing zoeken en ja als de aanbiedingen op zijn op zaterdag dan is het jammer ja?moet ik maar op maandag gaan,toch?
maar ja dat gaat helaas niet..
verder lok ik echt niks uit,ik ben niet uit op ruzies of weet ik wat..

verder heb ik idd het idee net als plumber dat er wel personen zitten onder een andere naam,nou is radar zou tegen oplcihting en weet ik veel wat ,maar op hun site kan je alles doen?
waarom niet aanmelden 1 malig! en ip adres gebonden hebben we dat gezeur ook niet???

verder fijn weekend allemaal!
enne kweenie vond je filoseferen,schrijf het niet goed ?maar heb ff de fut niet om het op te zoeken...

pienje
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jan 2007 14:41

Re: Albert Heijn. Goedkoop, duurkoop?

Ongelezen bericht door pienje »

Ik loop toch wekelijks in AH én in C100 en Super de B. Ben echt een koopjesjager en herken de terkortkoming niet die ik hier lees. Ik vind dat AH de laatste jaren echt goede aanbiedingen heeft en niet meer de winkel is zoals vroeger waar in mijn ogen slechts de "kakkers" winkelden. Ik grijp niet zo vaak mis behalve het einde van de week dat wel. En fruit of groente/vlees wat niet vers meer was heb ik nog nooit gehad.

gjmy1926
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2009 09:34

Re: Albert Heijn. Goedkoop, duurkoop?

Ongelezen bericht door gjmy1926 »

Beste mensen, verwaarloos de supermarkt Hoogvliet niet, want deze zijn echt super en nog goedkoper ook ! Alleen zijn ze nog niet overal gevestigd.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Albert Heijn. Goedkoop, duurkoop?

Ongelezen bericht door plumber »

pienje schreef:Ik loop toch wekelijks in AH én in C100 en Super de B. Ben echt een koopjesjager en herken de terkortkoming niet die ik hier lees. Ik vind dat AH de laatste jaren echt goede aanbiedingen heeft en niet meer de winkel is zoals vroeger waar in mijn ogen slechts de "kakkers" winkelden. Ik grijp niet zo vaak mis behalve het einde van de week dat wel. En fruit of groente/vlees wat niet vers meer was heb ik nog nooit gehad.
Nou als je een echte koopjesjager bent dan kom je
toch bij de verkeerde winkels hoor.Als je echt goedkoper
uit wilt zijn voor hetzelfde product (let wel hetzelfde) moet
je toch bij Dirk -Bas-Nettorama-en de Jumbo zijn.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Albert Heijn. Goedkoop, duurkoop?

Ongelezen bericht door kweenie »

Dan moeten die wel bij je in de buurt zitten... Ze zitten lang niet overal.

miaa
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 sep 2009 20:43

Re: Albert Heijn. Goedkoop, duurkoop?

Ongelezen bericht door miaa »

Als echte koopjes jager bekijk ik de aanbiedingen meestal via http://www.folderscan.nl :D en het is mij opgevallen dat AH en de C1000 vaak aardig mee kunnen met de aanbiedingen.

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: Albert Heijn. Goedkoop, duurkoop?

Ongelezen bericht door marietje224 »

wie is in godsnaam botje?nou ja kan mezelf ook wel botje noemen :D mankeer zoveel aan de botten..
ppff zoveel gezeur over wie waar zijn boodschappen doet en mensen worden gewoon boos,als je het niet met ze eens bent.
ieder mag toch :evil: zelf weten waar hij boodschappen doet!!!
en die dubbele namen dat is ten top...door plumber had ik het al door maar nu helemaal,sommige zitten hier niet om mensen te helpen maar om te ouwehoeren om het dan maar PLAT te zeggen.
hou het gezellig,dan is het een goed forum een lolletje moet kunnen,discussie moet kunnen maar dat gedonder...man man man man...pff ik geef mijn mening ben je het er niet mee eens jammer dan...klaar uit en dan geld voor alle topics ga niet meer in discussie,heb soms meer gedonder met dit als met min lijf....

de laatste die reageerde een goede van je!!!!dank je!altijd leuk om ff te kijken

arie-gustaaf
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 jan 2007 19:59

Re: Albert Heijn. Goedkoop, duurkoop?

Ongelezen bericht door arie-gustaaf »

Even over AH.Ken de AH al van vele jaren terug, is werkelijk niks meer over van de ouwe vertrouwde AH's.Alleen als ze net nieuw zijn heb je even het AH gevoel terug.Alleen het personeel al vroeger moest je mulo hebben voor aan de kassa.
Personeel had kennis van zaken wat artikelen aangaat. Nu staan ze regelmatig met hun mond vol tanden.Ook de prijzen , behalve de aanbiedingen lopen de pan uit.Zo geheten eigen produkten zijn veel te duur.Ik kom er zelden of het moet zijn dat ze leuke aanbiedingen hebben.Mijn winkels zijn Dirk en C-1000.Betaalbaar en goed en geloof mij maar ik let echt niet op iedere cent.Raad ieder ook aan het totaal plaatje te bekijken , geen enkele winkel heeft alles goedkoop.Zelfs bij de Aldi en Lidl moe tmen uitkijken wat men koopt, sommige dingen zijn daar duurder dan in andere supermarkten.
Groet, Hoogendijk A.G.

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: Albert Heijn. Goedkoop, duurkoop?

Ongelezen bericht door marietje224 »

plumber ik bedoelde het positief hoor,door je opmerkingen ben ik gaan op letten! :oops:
arie je hebt gelijk,als jou winkels c1000 wat ook een top winkel is.alleen hij is hier 2 jr terug afgebrand en de gemeente vergunning hier en daar..goed vlees,lekker fruit,niks mis mee!!
ik ga mee in je verhaal!

idd toen ik heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vroeger bij ah werkte was het anders,als iemand wat vroeg liep ik mee naar het pad en wist veel te vertellen als ik niet wist dan ging ik het navragen,je had nog een leuk woordje met de vaste klanten enz..maar ja tijden veranderen he,da merk je overal,ze komen alleen bij je staan als je ze denken dat je een potentiele koper ben(andere winkels)
wij hadden gewoon ook veel man lopen,maar nu moet je echt zoelen en als je wat vraagd,zucht steun kreun,maar ja nw generatie...andere mentaliteid...
alles moet zo goedkoop mogelijk overal..minder personeel hoge werkdruk

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Albert Heijn. Goedkoop, duurkoop?

Ongelezen bericht door elmo43 »

Op curacau kan je AH niet vergelijken met nederland, ook in de gewone supermarkten daar worden dingen verkocht van AH. De sticker zit er nog op, en dan is het ook nog eens ver over datum.
Maar dat komt omdat de scheepsladingen soms wel weken aan de kade staan voordat het uitgeleverd word. :wink:

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Albert Heijn. Goedkoop, duurkoop?

Ongelezen bericht door plumber »

elmo43 schreef:Op curacau kan je AH niet vergelijken met nederland, ook in de gewone supermarkten daar worden dingen verkocht van AH. De sticker zit er nog op, en dan is het ook nog eens ver over datum.
Maar dat komt omdat de scheepsladingen soms wel weken aan de kade staan voordat het uitgeleverd word. :wink:
niet zo serieus opvatten elmo43 zo was het ook niet
bedoeld. echter wat je stelt over de datum dat het er
ver over is heb ik nog nooit gezien hoor daar wat betreft
etenswaar.geloof ook niet dat het per boot vervoerd wordt.
heb eens een pakket per boot verstuurd en twee dagen na
aankomst boot had mijn zoon het al thuis dus blijft echt niet
weken staan.

Gesloten