LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Albert Heijn misleid consument ivm belofte over euroshopper

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Spottery
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2014 23:43

Albert Heijn misleid consument ivm belofte over euroshopper

Ongelezen bericht door Spottery »

Een tijdje geleden was er veel heisa over dat Albert Heijn ht merk "Euroshopper" zou overnemen. Euroshopper is n merk dat betaalbaar is voor mensen die ht financieel niet ruim hebben.
Niemand wilde dat Albert Heijn dit merk zou overnemen, men was bang dat zij dan de prijzen zouden verhogen van de producten van ht merk Euroshopper.
Albert Heijn heeft belooft dat zij dat niet zouden doen, zij hebben de naam "Euroshopper" veranderd naar "AH Basic"

Nu een paar weken geleden deed ik mn weekelijkse boodschappen bij de Albert Heijn. Ik wilde n blikje maïs halen van ht voorheen merk Euroshopper nu AH Basic, kost 64 cent.. En in ene viel mij op dat deze er niet meer lagen en nu lagen er blikjes maïs van ht Albert Heijn eigen merk en die kosten 1,14 cent?!! Dat is een verschil van 0,50 euro cent!!
Ik vroeg aan n medewerkster waar ht AH basic merk was en zij ging bellen. Zij kwam met ht nieuws dat Albert Heijn de maïs van ht merk AH basic landelijk uit de schappen haalt. Zij vond dit ook zo verbazend en heeft deze klacht neergelegd bij de volgende managersoverleg...

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Albert Heijn misleid consument ivm belofte over euroshopper

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Andere winkel zoeken als je het niet eens bent met het beleid. Dat werkt nog altijd beter dan klagen op een forum.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Albert Heijn misleid consument ivm belofte over euroshopper

Ongelezen bericht door ruud_a »

GJvdZ schreef:Andere winkel zoeken als je het niet eens bent met het beleid. Dat werkt nog altijd beter dan klagen op een forum.
flink klagen op een forum werkt anders ook vaak goed.
al die bedrijven hebben niet voor niets een afdeling imagoschade beperking in het leven geroepen.

bovendien kun je het beide doen.
je gram gehaald en dan scheelt het ook nog in de uitgaven.

moet er wel een andere winkel in de buurt zijn natuurlijk.

Spottery
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2014 23:43

Re: Albert Heijn misleid consument ivm belofte over euroshopper

Ongelezen bericht door Spottery »

Ik wil niet klagen, maar kenbaar maken via dit forum op Radar.nl

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Albert Heijn misleid consument ivm belofte over euroshopper

Ongelezen bericht door sjohie »

Spottery schreef:Een tijdje geleden was er veel heisa over dat Albert Heijn ht merk "Euroshopper" zou overnemen. Euroshopper is n merk dat betaalbaar is voor mensen die ht financieel niet ruim hebben.
Niemand wilde dat Albert Heijn dit merk zou overnemen, men was bang dat zij dan de prijzen zouden verhogen van de producten van ht merk Euroshopper.
Albert Heijn heeft belooft dat zij dat niet zouden doen, zij hebben de naam "Euroshopper" veranderd naar "AH Basic"

Nu een paar weken geleden deed ik mn weekelijkse boodschappen bij de Albert Heijn. Ik wilde n blikje maïs halen van ht voorheen merk Euroshopper nu AH Basic, kost 64 cent.. En in ene viel mij op dat deze er niet meer lagen en nu lagen er blikjes maïs van ht Albert Heijn eigen merk en die kosten 1,14 cent?!! Dat is een verschil van 0,50 euro cent!!
Ik vroeg aan n medewerkster waar ht AH basic merk was en zij ging bellen. Zij kwam met ht nieuws dat Albert Heijn de maïs van ht merk AH basic landelijk uit de schappen haalt. Zij vond dit ook zo verbazend en heeft deze klacht neergelegd bij de volgende managersoverleg...
Welke managers waren dat precies volgens die medewerker? De managers die gaan over deze productgroep, doen dat wel op een wat hoger niveau dan waar winkelmedewerkers, of zelfs winkelmanagers toegang tot hebben namelijk.

Spottery
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2014 23:43

Re: Albert Heijn misleid consument ivm belofte over euroshopper

Ongelezen bericht door Spottery »

Zij belde met het hoofdkantoor van Albert Heijn omdat ht artikelnummer van ht merk maïs AH basic niet eens meer bestond in ht systeem?? Dus moest ze wel informatie van hogeraf krijgen over deze "schappen wijziging"
Ze heeft ook gevraagd om een reden; zij kreeg te horen dat ze een te groot assortiment hadden op maïs merken en daarom halen ze ht uit de schappen.
Zij heeft daarop gereageerd dat ht prijsverschil te groot is en dat zij mij als klagende klant aan de Bali heeft staan die ht opviel. Daarop werd gereageerd dat dit in ht volgende managers overleg word besproken..

Het gaat mij er eigenlijk om als trouwe Albert Heijn shopper, dat het merk AH basic blijft en niet dat ze langzaam eraan gaan knabbelen door net als nu willend de maïs uit de schappen te halen. Als dit nu doorgezet word dan gebeurt dat ook straks met de AH basic kaas, ham of salamie etc. bijv..

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Albert Heijn misleid consument ivm belofte over euroshopper

Ongelezen bericht door dhc »

Het zal je verbazen hoe vaak dit voorkomt in de retail. Nu zijn het blikjes maïs bij appie, morgen verf bij de praxis of type x bij de autodealer..

En er wordt natuurlijk helemaal niks overlegd in de winkel,catagory- managers op het hk gaan daarover. Op winkelnivo heb je niets in te brengen omtrent het assortiment.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Albert Heijn misleid consument ivm belofte over euroshopper

Ongelezen bericht door sjohie »

Spottery schreef:Zij belde met het hoofdkantoor van Albert Heijn omdat ht artikelnummer van ht merk maïs AH basic niet eens meer bestond in ht systeem?? Dus moest ze wel informatie van hogeraf krijgen over deze "schappen wijziging"
Ze heeft ook gevraagd om een reden; zij kreeg te horen dat ze een te groot assortiment hadden op maïs merken en daarom halen ze ht uit de schappen.
Zij heeft daarop gereageerd dat ht prijsverschil te groot is en dat zij mij als klagende klant aan de Bali heeft staan die ht opviel. Daarop werd gereageerd dat dit in ht volgende managers overleg word besproken..

Het gaat mij er eigenlijk om als trouwe Albert Heijn shopper, dat het merk AH basic blijft en niet dat ze langzaam eraan gaan knabbelen door net als nu willend de maïs uit de schappen te halen. Als dit nu doorgezet word dan gebeurt dat ook straks met de AH basic kaas, ham of salamie etc. bijv..
Er is een afdeling die de schapindelingen bepaald, mede op basis van wat een coca-cola of calvé wil betalen voor een mooi plekje op ooghoogte, en die kunnen zeggen of een product er uit gaat, of tijdelijk niet leverbaar is. Echter bepalen die duidelijk niet welke producten wel/niet uit een assortiment gaan, of dat euroshopper AH basic wordt. Dat doen zoals gezegd de category managers op een hoger niveau, en eventueel in samenwerking met andere Ahold onderdelen zelfs in het buitenland. Daar was ES ooit ook voor opgezet binnen Ahold.

Spottery
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2014 23:43

Re: Albert Heijn misleid consument ivm belofte over euroshopper

Ongelezen bericht door Spottery »

Er werd tegen haar gezegd dat ht "landelijk" uit de schappen word gehaald..
De medewerkster legde ook uit aan mij, dat zij dit zeer bijzonder vond omdat normaal gesproken zou je ht artikel nummer nog op kunnen zoeken in het systeem als ze een wijzing in de schappen hebben gedaan.. Zij vond het ook belachelijk en heeft ook haar klacht neergelegd...

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Albert Heijn misleid consument ivm belofte over euroshopper

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, en het kan natuurlijk niet zo wezen dat de prijzen van de grondstoffen gestegen zijn, zodat de maïs duurder is geworden.

Wat de webcaresupport betreft: voor zover ik weet heeft appie nog nooit op dit forum gereageerd. Dus ze zullen zich er niet zoveel van aantrekken. Sterker nog: ik weet wel zeker dat ze zich nergens wat van aan trekken.

Klagen mag - en voortaan bij een andere super de maïs halen mag ook.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Albert Heijn misleid consument ivm belofte over euroshopper

Ongelezen bericht door dhc »

Wat de webcaresupport betreft:
Daar heeft niemand het nog over gehad, en inderdaad,ze hebben een prima klantenservice waar je met je megaklacht terecht kan....verandert niets aan de feiten maar oh,oh,oh, het lucht zo op.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Albert Heijn misleid consument ivm belofte over euroshopper

Ongelezen bericht door kweenie »

Wat ook al is aangegeven, er worden zeer regelmatig wijzigingen aangebracht in het assortiment. Producten verschijnen, producten verdwijnen. Ook binnen het es assortiment. En dus ook als ze es vervangen door een nieuw basic merk.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Albert Heijn misleid consument ivm belofte over euroshopper

Ongelezen bericht door witte angora »

dhc schreef:
Wat de webcaresupport betreft:
Daar heeft niemand het nog over gehad
ruud_a schreef:
flink klagen op een forum werkt anders ook vaak goed.
al die bedrijven hebben niet voor niets een afdeling imagoschade beperking in het leven geroepen.

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Albert Heijn misleid consument ivm belofte over euroshopper

Ongelezen bericht door sadfly »

1,14 cent
het is of 114 cent of 1,14 euro. maar niet 1.14 cent dat zou erg goedkoop zijn.
En ja supermarkten klooien maar wat ana met hun assotiment.
1 ding is zeker al het goede gooien ze er vaak uit.
Zeker AH weet wel hoe ze kl;anten uit de winkel moeten houden.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Albert Heijn misleid consument ivm belofte over euroshopper

Ongelezen bericht door witte angora »

sadfly schreef: Zeker AH weet wel hoe ze kl;anten uit de winkel moeten houden.
Daarom heeft appie ook een marktaandeel van 33%.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Albert Heijn misleid consument ivm belofte over euroshopper

Ongelezen bericht door sjohie »

Spottery schreef:Er werd tegen haar gezegd dat ht "landelijk" uit de schappen word gehaald..
De medewerkster legde ook uit aan mij, dat zij dit zeer bijzonder vond omdat normaal gesproken zou je ht artikel nummer nog op kunnen zoeken in het systeem als ze een wijzing in de schappen hebben gedaan.. Zij vond het ook belachelijk en heeft ook haar klacht neergelegd...
Dat klopt ook, maar dat antwoord komt achter de schermen van de club die de schap-indelingen maakt. Heb ze vroeger in mijn AH tijd ook wel eens gebeld. Ze bellen vanaf die interne servicedesk niet even de category manager op om verhaal te halen.

En misschien moet een meer ervaren collega haar even vertellen dat een artikelnummer alleen nog gevonden wordt als het product na de schap wijziging nog in het assortiment zit. Dit is zo te lezen landelijk uit alle formaten AH's uit het assortiment gehaald. Ter info, soms is het zo dat alleen de grotere AH's een bepaald product voeren, dan kan een filiaalmanager van een kleiner filiaal het product dus wel in de systemen terugvinden, maar zal het bestelsysteem het niet automatisch bestellen omdat er in die specifieke winkel geen schapruimte voor is.

mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: Albert Heijn misleid consument ivm belofte over euroshopper

Ongelezen bericht door mika21 »

En misschien is er niet genoeg vraag naar een bepaald product.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Albert Heijn misleid consument ivm belofte over euroshopper

Ongelezen bericht door sjohie »

mika21 schreef:En misschien is er niet genoeg vraag naar een bepaald product.
Het is een optelsom van een aantal factoren. Vraag is er eentje van, maar ook of een heel merk/concept veranderd wordt (zoals hier van ES naar AH basic), en of een product niet teveel tegen andere (eigen) merken aan schuurt qua prijs en marktpositie. En ze hebben maar een gelimiteerd aantal meters schapruimte per productgroep.

En binnen de mais subgroep is er niet zoveel spannends, bonduelle heeft al een biologische mais in het assortiment, AH zelf al zo'n 3-pack kleine blikjes bij elkaar gesealed, en blijkbaar kwam uit de complexe berekening dat ES mais niet overgezet hoefde te worden naar AH basic.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Albert Heijn misleid consument ivm belofte over euroshopper

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Dat laatste is inderdaad verbazingwekkend. Keuze is leuk, maar hoeveel verschillende soorten mais moet je hebben om uit te kunnen kiezen? Zo verbaas ik me ook steeds over de grote hoeveelheid verschillende soorten ananas in blik. Delmonte, AH, AH Basic/ES en dan nog verschillende varianten (schijven, stukjes, grote blikken, kleine blikken). Het is zo'n beetje een half schap vol, alleen met ananas. Lijkt me ook een aardige kandidaat om eens te gaan saneren.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Albert Heijn misleid consument ivm belofte over euroshopper

Ongelezen bericht door gilas »

GJvdZ schreef:Dat laatste is inderdaad verbazingwekkend. Keuze is leuk, maar hoeveel verschillende soorten mais moet je hebben om uit te kunnen kiezen? Zo verbaas ik me ook steeds over de grote hoeveelheid verschillende soorten ananas in blik. Delmonte, AH, AH Basic/ES en dan nog verschillende varianten (schijven, stukjes, grote blikken, kleine blikken). Het is zo'n beetje een half schap vol, alleen met ananas. Lijkt me ook een aardige kandidaat om eens te gaan saneren.
Verschil met Ananas en Mais is,is dat Ananas best wel veel wordt gebruikt,dus het loont om de al die producten te hebben.
Mais wordt verhoudingsgewijs gewoon minder verbruikt en is een product wat ook door veel minder mensen lekker gevonden wordt,dus het heeft weinig zin om daar een heel vak vol van te hebben.

Gesloten