LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AlbertHeijn: ongemerkt betaal je meer bij de kassa

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: AlbertHeijn: ongemerkt betaal je meer bij de kassa

Ongelezen bericht door Radar »

Wij willen alle deelnemers van dit forum wijzen op onze gedragsregels. Het is niet toegestaan om te chatten. Bij een volgende overtreding zijn wij helaas genoodzaakt om forumgebruikers te bannen.

medea
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2009 21:18

Re: AlbertHeijn: ongemerkt betaal je meer bij de kassa

Ongelezen bericht door medea »

Al geruime tijd worden groenten en fruit bij AH bij de kassa gewogen en dus geprijsd. Een tijdje terug kwam ik er achter dat de weegschalen bij de kassa's vaak niet geijkt worden. dan kan het zijn dat er per product teveel wordt afgewogen en dus ook geprijsd. Toen ik hier achter kwam ben ik eens wat beter gaan opletten en met enige regelmaat bleek dat er soms wel een verschil van 70 gram zat tussen de weegschaal bij de groenteafdeling en de weegschaal bij de kassa. uiteraard in het voordeel van AH. Nou geloof ik niet dat hier boze opzet achter zit, maar sinds ik er op ben gaan letten is het een bron van ergernis. Je loopt niet voor 20 eurocent verschil naar de klantenservice, de hoeveelheden die ik koop zijn maar gering. AH heeft veel klanten die grotere hoeveelheden groenten en fruit kopen. Ik vraag me af hoeveel dit AH bijvoorbeeld per jaar aan winst oplevert.

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: AlbertHeijn: ongemerkt betaal je meer bij de kassa

Ongelezen bericht door RTD-Z »

De weegschalen in de kassa zijn altijd geijkt deze zijn JUIST , de weegschalen bij de afdelingen zijn NIET en worden ook NIET geijkt daar zit het verschil maar 70 gram nee dat kan niet hooguit 2 tot 5 gram.

Zal er iets anders aan de hand zijn geef het eens aan bij de bedrijfsleider of bel het service nummer ,70 gram kan gewoon niet dat heeft dan een oorzaak wat bij de losse weegschalen zit..

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: AlbertHeijn: ongemerkt betaal je meer bij de kassa

Ongelezen bericht door mar42 »

wil toch ook even iets positiefs melden omtrent AH maar ga er nog steeds mijn boodschappen niet doen.

Een perfecte verbouwing ziet er allemaal super uit in het filiaal, nee ben er niet binnen geweest ze gaan pas vanavond open, maar heb naar binnen gekeken en het is een hele verbetering met wat het was. Heel netjes :wink: :wink:

Superduper
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jul 2009 16:56

Re: AlbertHeijn: ongemerkt betaal je meer bij de kassa

Ongelezen bericht door Superduper »

Persoonlijk kan ik alleen Jumbo en AH vergelijken daar ik voor 85% bij Jumbo koop en voor 15% bij AH. Dus wat mijn ervaring is dat er bij AH meer fouten in de kassabon zitten dan bij Jumbo. Het helpt natuurlijk ook dat Jumbo duidelijk is in zijn beleid met de 7 beloftes een er van is dat als schap prijs niet correspondeert met kassa prijs produkt gratis. Dit heb ik in de afgelopen 5 maanden 2 keer meegemaakt terwijl je bij de AH klanten service raar aangekeken wordt omdat je hen er op wijst dat de prijs niet klopt.

Een ander punt is dat men eigenlijk beter nooit bij "front line" personeel moet klagen daar zij er heel vaak niets aan kunnen doen. Beleid komt van het management dus doe zoals ik vraag naar de bedrijfsleider of assistent bl. Dit is vaak veel effectiever. Ok het kost misschien iets meer tijd maar op zo'n manier leg je de problemen neer bij de persoon die verantwoordelijk is.

Gesloten