LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alcohol beleid Albert Heijn

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Machtold
Berichten: 250
Lid geworden op: 30 jan 2009 14:08

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door Machtold »

Ik maak helemaal niets uit, maar jullie staan voortdurend te roepen dat je gelijk MOET hebben...nou, bij deze: jij hebt gelijk! RTD-Z heeft gelijk, het meisje van de AH heeft gelijk, TS heeft gelijk, Ise heeft gelijk, cliff heeft gelijk, angel heeft gelijk!

Nu je zin? Ik bedoelde alleen aan te geven dat dit verdacht veel (term past goed bij je job) begint te lijken op een stel stampvoetende kleuters die allemaal claimen de grootste lollie te hebben....zucht....je hebt je punt duidelijk gemaakt. IK ben het met je eens, sommigen anderen niet. Dus ipv daar ellenlang over door te zeveren kan je ook je schouders ophalen en denken: "Ik heb mijn mening gegeven, toelichting gegeven en nu is het klaar."

En het laatste neem ik ter harte en wens jou en je lachende collega's, die ons burgers maar onnozel vinden, een hele fijne dag! :mrgreen:

Ise
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jul 2009 18:45

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door Ise »

RTD-Z, ik vraag mij even af hoe oud je momenteel bent en bij welke afdeling je zit? Verkoopafhandeling lijkt mij niet. Heb je ooit eens ID moeten vragen? Voor een 40 jarige kan dit makkelijker zijn, dan dat je de verkoop moet weigeren aan leeftijdsgenootjes. En dit is geen droom hoor, dit is de harde waarheid, voor een cassiere veel oefenen, en voor een leidinggevende iets om het personeel op te stimuleren. Maar nog, dat meisje dat hier achter de kassa zat, had zelf haar leidinggevende erbij kunnen halen om te vragen hoe of wat, als ze het niet zeker wist.

Dan nog even offtopic voor RTD-Z;

Je praat altijd maar over 'wij' en 'ik' namens Albert Heijn, dat ben in meerdere topics tegen gekomen. Je geeft Albert Heijn in alle opzichten gelijk, ook als ze geen gelijk hebben. Ik kan goed indenken dat je Albert Heijn geweldig vind, (omdat je er werkt?) maar je moet niet oppassen dat je 'blauwe bloed' straks zwart gaat kleuren. Op dit soort topics heb je wel te maken met klanten, die terecht graag met respect en gelijkwaardig behandeld willen worden. Klant heeft altijd gelijk, en zo niet, dan moet je die in de meeste gevallen toch geven. En als AH je trots is, laat dat dan ook merken, en dit doe je niet door de klanten die hier lezen te benoemen als zielig enzo, want zo zijn WIJ niet.

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door RTD-Z »

Nee hoor Ise als je het hele topic leest dan had je ook gelezen dat ik het niet correct vind dat een manager zo handelt als het zo gegaan is , klagers vertellen alleen hun kant natuurlijk. Maar ok het zal waar zijn dan nog.

En het feit dat ik eehh opkom voor AH is omdat iedereen altijd maar wat te zeuren heeft en het altijd AH is die de boosdoener is nou niet dus.

En dat er is wat fout gaat ja dat kan met dik 800 winkels en dik 60.000 man personeel. Dat dat dan goed opgelost moet worden sta ik ook helemaal achter maar dat gezever hier zoals IK het heb verteld ZO werkt het in de praktijk punt einde discussie of dat nou wel of geen wet is who the f.ck cares , punt is dat wij als winkel hangen als we het niet doen.

Daarom worden de klanten ook (in elke drank verkopende winkel trouwens) met folders en stickers geattendeert dat men je ID kan vragen en geef je die niet ok prima krijg je niks mee bij twijfel..

En tuurlijk bij 40 jarige vraagt men dat echt niet.
Zou ook weleens leuk zijn als die "zeurders" hier eens wat positiefs melden over AH zoals alle goede doelen die ze steunen want daar gaat een plens geld heen daar heeft men geen weet van.

Nou van mij mogen ze het stoppen maarja dan horen we jullie weer dus hoe en wat AH ook doet het is toch nooit goed.

Kan er ook niks aan doen dat AH altijd voorop loopt met innovatieve dingen wellicht omdat we gewoon de nm 1 zijn :twisted: (kom maar op met jullie commentaar)

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door RTD-Z »

Bokitootje zoals je naam al vermoed ben je een aap een dom aapje.Dat heb je al vaker laten blijken hier op het forum.

en zou lekker verder dromen de wet verbied het om drank en tabak te verkopen aan jongeren en wij zijn verplicht een id te vragen aan iedereen die jonger(lijkt) dan 20 zo simpel is het als je uberghaupt eens in een winkel zou komen had je de folders ed allang gezien.

En herrie schoppen je kan stoer lullen maat maar dan word je gewoon de winkel uitgerot als je zo grote mond hebt dat doe je maar thuis.(goed voorbeeld voor je zoontje word vast ook zo hangjong met problemen ??)

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door RTD-Z »

Nou vooruit voor de jankmuilen onder ons

http://www.noggeen20.nl/ zo werkt het en zo is het.

20 jaar en jonger VERPLICHT ID tonen
16 en jonger verboden te kopen
16-20 tonen en wel mee..

zoo einde topic

http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?act ... &ihnid=910

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door plumber »

En tuurlijk bij 40 jarige vraagt men dat echt niet.
Zou ook weleens leuk zijn als die "zeurders" hier eens wat positiefs melden over AH zoals alle goede doelen die ze steunen want daar gaat een plens geld heen daar heeft men geen weet van
.

Best goed hoor hoe je voor je baas opkomt RTD-Z
Alleen jammer van dat foutje.Het dik gedrukte schrijf
je nml verkeerd.Moet je zo schrijven directieleden.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ja RTD-Z, wat is het nou?
Is het dit wat je op deze pagina beweert:
RTD-Z schreef:Nou vooruit voor de jankmuilen onder ons

http://www.noggeen20.nl/ zo werkt het en zo is het.

20 jaar en jonger VERPLICHT ID tonen
16 en jonger verboden te kopen
16-20 tonen en wel mee..

zoo einde topic

http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?act ... &ihnid=910
Of is het dit, wat je op de vorige pagina beweerde:
RTZ-Z schreef:nou Ise zal je uit de droom helpen zelfs als je WEET dat iemand 21 is bv dan nog MOET men het vragen.
Oftewel, je weet het zelf ook niet, want dit spreekt elkaar direct tegen.

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door RTD-Z »

ja Plumber ook idd maarja dat heb je in alle bedrijven laten we eerlijk zijn.

En daar kan het klootjes volk zoals jij en de rest hier niks aan veranderen naja 2011 stemmen weer toch.... :twisted:

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door RTD-Z »

VioletPrue schreef:Ja RTD-Z, wat is het nou?

Leer lezen ik zeg vanaf reactie 1 hetzelfde ,slaap lekker.

bokito74
Berichten: 265
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:46
Locatie: Amsterdam

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door bokito74 »

Leer zelf maar eens lezen knuppel

Je hebt het constant over VERPLICHT ja maar niet door de WET gestaafd de wet schrijft alleen voor geen alcohol en tabak onder de 20

En de winkeliers maken er dit van
Het is een brancheafspraak waaraan iedere supermarkt zich gecommitteerd heeft. De posters en stickers in en om de winkel zijn bedoeld om meer aandacht op de maatregel te vestigen.
Dit is echt heel wat anders dan de wet die het voorschrijft.

De wet schrijft voor onder 20 geen alcohol of tabak en vragen om id als je twijfelt dat klopt maar NERGENS staat in de wet dat de consument daar aan mee MOET werken en verplicht is zijn id af te geven aan een cassierre.

Gevolg als je niet mee werkt is dat de drank niet mee gegeven hoeft te worden.

Maar jij haalt 3 dingen door elkaar en dat blijf je doen en je ziet het gewoonweg niet in.

de winkelier dient er bijna zeker van te zijn dat de persoon oud genoeg is en mag om de id vragen bij twijfel, weigert de klant en jij twijfelt over de leeftijd mag jij het niet verkopen op straffe van een boete

De drank en alcohol is een wet
De identificatieplicht in een winkel absoluut niet verplicht, maar de winkelier mag bij twijfel niks verkopen zonder een id te vragen.

Of de consument daar gehoor aan geeft is aan de consument en kan tot gevolg hebben geen drank en sigaretten maar geen enkele wet die een burger dit verplicht in een winkel

Diverse sites gaan prat op de zgn wet maar zolang die wet niet in het wetboek voorkomt die een winkelier het recht geeft om een id te eisen is er geen wettelijke verplichting voor de consument.

Een brancheorganisatie is geen wetgever

cliff
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 apr 2009 11:11

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door cliff »

Allemaal herhaling is net televisie.

Topic mag voor mij op slot.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door Radar »

Wij hebben als Moderator ingegrepen in deze discussie omdat deze off topic ging.

Een aantal posts is aangepast en een aantal is verwijderd.

Wij gaan ervan uit dat u de discussie hierna weer on topic voortzet.

Toolboy

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door Toolboy »

Wij hebben als Moderator ingegrepen in deze discussie omdat deze off topic ging.

Een aantal posts is aangepast en een aantal is verwijderd.

Wij gaan ervan uit dat u de discussie hierna weer on topic voortzet.

Volgens mij moet het zijn wij als moderatoren??

Daarnaast wijs ik u er op dat het hele verband uit dit topic getrokken wordt door de ingreep.
Tevens verbaast het mij dat de postings die er nog staan.
o.a. de woorden (jankmuilen )(zoals je naam al vermoed ben je een aap een dom aapje)(plank voor je harses lopen.)
Als u ingrijpt doe het dan goed!!

Is dit wat de tros wil ????
Vriendelijke groeten T

Diertje
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 jul 2009 20:37

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door Diertje »

stofzuigertje schreef:Jammer, ik had de fles terug gepakt, leeg gezopen en zonder betalen de lege fles achter gelaten als het erg duidelijk 16+ was!

Maar er zijn pubers die zelfs grijze met rollator vragen of ze.....
want bij ons op de toneelschool krijg je dan te horen en ik weet dat deze humor ook voor komt!

Maar gezien de kennis van de gemiddelde kind achter kassa zou een vervalste moeiteloos er door komen, mijn zoon van 13, (ziet er nog jonger uit) kreeg dus met valse papieren dus wel de krat bier mee!

:lol: :lol: :P :D ... :mrgreen: helemaal leuk

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Jammer dat sommige mensen wel een klacht op dit forum willen plaatsen, maar vervolgens dan niet even de moeite willen nemen om de (goede) afloop hier te melden......

Frans_NL
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2009 13:27

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door Frans_NL »

Het is een oude discussie, maar ik haal hem toch even weer aan, alle mensen die hier reageren (de afg. 4 pagina's), reageren als een kip zonder kop en zijn compleet vergeten waar de vraag eigenlijk om draaide.

Waarom weet ik dit zo goed, nou mij overkwam dus afg. vrijdagavond exact hetzelfde als de initiatiefnemer van dit onderwerp, ook ik heb een vriendin die jonger is (19), haar legitimatie niet bij zich had/wilde laten zien (ben zelf 27 en had id-bewijs bij me en kocht alles zelf), maar dit maakt helemaal niets uit natuurlijk. Mensen lees de eerste klacht nog eens voor je dom gaat reageren.
Ik heb die avond de desbetreffende manager er nog bijgehaald deze stond strikt achter zijn kassiere en vond dat mijn vriendin d'r legitimatie moest laten zien.

Ik heb vandaag iig officieel een klacht ingediend bij de Albert Heijn landelijk, en zal ook de afloop hier (hopelijk binnen een week) hier neer kunnen zetten, dit zal ik ook doen, zodat we de juiste en exacte statement van AH zullen zien hierin.

Dit onderwerp heeft mij iig de vasthoudendheid geboden om dit niet over me heen te laten gaan. Ikzelf woon boven een AH in Zwolle, dus voor mij is het niet echt makkelijk om te zeggen, weet je wat we nemen een andere supermarkt :)

Ter verduidelijking, het huidige strikte alcohol beleid sta ik wel volledig achter maar om nu mijn vriendin te moeten vragen om even niet bij de kassa aanwezig te zijn is natuurlijk van de gekke!!

Met vriendelijke groet,

Frans
Laatst gewijzigd door Frans_NL op 16 nov 2009 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door plumber »

Nou ik als 70 jarige haalde een doos wijn bij AH.
Moest ik bij de kassa mijn ID laten zien.
Nou dat meisje achter de kassa kreeg hem te zien
met een paar fikse zoenen erbij omdat ze waarschijnlijk
vond dat ik er zo jong uitzie. Daar doe ik niet moeilijk over. :D

Frans_NL
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2009 13:27

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door Frans_NL »

Haha persoonlijk vind ik het ook een eer als ze er om vragen :) Alleen jij kreeg de doos wel mee en ik mijn 4 flesjes rosé bier niet :( Maar om niet af te dwalen, jullie zullen de officiele statement horen van de AH :)

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door plumber »

Zie dat de moderator weer op een zeer onplezierige wijze
aan de gang is geweest met deze topic.
Ik kap ermee en ga BBCS en Bokito achterna.Gegroet.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door jor »

plumber schreef:Zie dat de moderator weer op een zeer onplezierige wijze
aan de gang is geweest met deze topic.
Ik kap ermee en ga BBCS en Bokito achterna.Gegroet.
Ik begrijp wat je bedoelt maar hoop dat je dat laatste wil heroverwegen.Ook ik vind deze manier van modereren ( berichten verwijderen zonder dit aan te geven,of een reden te noemen )een beetje vreemd.Toch denk(verwacht) ik dat in de nabije toekomst de wijze van modereren zal worden aangepast,althans, een groot forum als dit verdient beter dan dit ondoorzichtige beleid waar soms alles mag en de andere keer dezelfde soort berichten zonder iets te melden worden verwijderd.
mvg jor

Gesloten