LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alcohol beleid Albert Heijn

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door jor »

1990-1999

* 1990: In 1989 stelden de Belg Robert Cailliau en Tim Berners-Lee onafhankelijk een hypertext systeem voor als toegang tot de CERN documentatie. Dit leidde tot een gezamenlijk voorstel in 1990 en daarna tot het World Wide Web.
* Het internet omvat meer dan 300.000 hosts en de originele backbone van het internet, ARPANET, houdt op te bestaan.
* 1991: NSFNet werd beschikbaar gemaakt voor commerciële doeleinden.
* 1993: Het gemak om webpagina's te maken en naar bestaande pagina's te linken veroorzaakte een exponentiële groei. De eerste zoekmachines verschenen. Lycos werd in 1993 ontwikkeld als onderzoeksproject op een universiteit. Eind 1993 had Lycos 800.000 webbladzijdes geïndexeerd. In december 1993 organiseerde Robert Cailliau de eerste International WWW Conference die in mei 1994 bij CERN werd gehouden en nog regelmatig gehouden wordt.
* 1993: De browser Mosaic doet zijn intrede.
* 1994: Eerste online-winkels.
* 1995: Eerste online-radio met RealAudio. Eerste toepassingen van Java en JavaScript
* 1996: Eerste internettelefonie. Browseroorlog tussen Internet Explorer en Netscape Navigator.
* 1998: Eerste portaalsites. Eerste toepassingen van XML.
* 1999: Opkomst van bankieren via het internet. Eerste toepassingen van MP3.
Daarvoor was het een militaire toepassing en bestond internet zoals wij dat kennen helemaal niet! Laat staan dat je kon surfen over het wereldwijde web.
Je bent best een heel bijzonder mens, je had het al in 1970 terwijl de eerste verbinding in Nederland in 1986 kwam!!
# 1986: In de Verenigde Staten werd NSFNet in gebruik genomen. NSFNet functioneerde als hogesnelheidsbackbone voor het internet in Amerika. Via NSFNet verdween zo een extra barrière in de verdere groei van het internet, namelijk de beperkte bandbreedte. Het aantal hosts was in 1986 opgelopen tot 5000.
# 25 april 1986: EERSTE INTERNETVERBINDING IN NEDERLAND[2]
# 1987: Het internet bestond in 1987 uit 28.000 hosts. Aangezien NSFNet niet toegankelijk was voor commerciële doeleinden werd UUNET opgericht, de eerste commerciële internetfirma.
# 1988: De door MIT-student Robert Morris ontwikkelde computerworm infecteert circa 6.000 van de 60.000 systemen op het internet.
# 1989: Het internet omvat meer dan 100.000 hosts.
Hier , speciaal voor jou..
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschieden ... t_internet
# 25 april 1986: EERSTE INTERNETVERBINDING IN NEDERLAND[2]
bokito74......n nederland bestaat het ook al sinds de jaren 70 dus ik zal je ff uit je droom helpen.
Niet in deze snelheden maar het was er wel.

bokito74
Berichten: 265
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:46
Locatie: Amsterdam

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door bokito74 »

Dan denk jij dat vriend.
Inbellen kon al voor die tijd jammer dat ik geen telefoonrekening meer heb uit die tijd dan kon je het zien.

Je moet niet alles geloven wat je op internet vind.

Nogmaals houd je bij de discussie en ga niet met dit soort onzin aankomen in die tijd was jij niet eens geboren dus kon en kan jij ook niet weten wat anderen gedaan hebben en hoe

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door jor »

Voor de laatste maal, ik ben je vriend niet en in 1946 geboren. Het is algemeen bekend wanneer het internet is ontstaan en hoe en ook op welke tijd dit voor ons gewone mensen beschikbaar werd.Je bent een domme discussie aan gegaan die je nooit kunt winnen.Volgende keer beter opletten op school hoor.
Internet 20 jaar in Nederland

ma 17 nov 2008, 12:49 Door: Pieter Jansen

* DAGTV: viert 20-jarig bestaan van internet! 17-11

Internet in Nederland is jarig! Vandaag is het precies 20 jaar geleden dat Nederland werd aangesloten op het internet. Nederland was het eerste Europese land dat zo’n aansluiting kreeg.

Het Centrum voor Wiskunde en Informatica (CWI) was de gelukkige. Op 17 november 1988, om half drie ’s middags kreeg Piet Beertema van het CWI het eerste e-mailtje in Nederland, verzonden via een niet-militaire trans-Atlantische verbinding. In het mailtje stond dat de de aansluiting op NSFnet was geslaagd. Het CWI was de eerste instelling buiten de VS die een aansluiting kreeg op dat academische computernetwerk dat later uitgroeide tot internet

bokito74
Berichten: 265
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:46
Locatie: Amsterdam

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door bokito74 »

Het laatste hierover.
Leuk bericht maar zoals al eerder vermeld was hij echt niet de eerste o het WWW is zo ondenkbaar groot en wat er staat is ook zo.

Maar niet heus.

Je kan mensen alles laten geloven als het online staat of in de krant dan is het ook zo.
Forget it het is niet altijd zo.

Lang voor deze heugdelijke melding kon er al op internet gezocht worden welliswaar niet door particulieren en gewone mensen maar sorry Amerika liep al tijden voor.
Alleen dat word angstvallig verhuld.
Het was idd niet zo snel en uitgebreid maar het was er al wel alleen niet in de vorm zoals we het hedendage kennen maar dat is met alles zo

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door plumber »

Kan ik het niet dwingen dacht het duidelijk van wel vriend.
Ik moet zelfs bewapend zijn altijd, een controleurtje mag dat niet nee

Aanhouden mag jij dus duidelijk niet staandehouden wel, ik mag beide idem dito met de gewone politie.

Jij als burger mag alleen iemand staande houden ivm bv winkeldiefstal of een ander strafbaar vergrijp.
De politie of een andere boa zoals mij mogen je arresteren, jij mag verder niks.
En allochtoon haal ik uit je schrijfstijl en je geblaat

En mijn forumnaam heb ik al 40 jaar vriend alleen ben ik een hele tijd weggeweest ivm buitenland en heb mijn account toen laten verwijderen.

Er is maar 1 man die huilt en dat ben jij, maar zeg maar welke winkel je staat dan kom ik weleens langs daar.
Als jij dan zo handelt tegen klanten zoals je hier doet is het bye bye baantje en zorg ik er persoonlijk voor dat je een paar nachtjes mag zitten.
Volgens mij ben je politieman.
Lees nou alles eens rustig door wat je neerzet dan hoef je je ook niet meer
af te vragen hoe het komt dat de mensen zo'n hekel aan jullie krijgen.
Lees hier niks anders als machtsvertoon van jou.
Thuis zeker niks te vertellen he :wink:

bokito74
Berichten: 265
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:46
Locatie: Amsterdam

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door bokito74 »

Zie je nu wel dat je moeite hebt met begrijpend lezen

Ik ben geen politieagent ik heb wat dat betreft iets meer te zeggen.
Ik ben niet een bonnenschrijver

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door dhc »

Beste bokito:
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je behoorlijk de weg kwijt bent en je anders voordaoet dan je bent:
Ten eerste: Wat is een "buitengewoon bevoegd opsporingsambtenaar"?
Ik ken wel een BOA: buitengewoon opsporingsambtenaar...en die zijn allemaal bevoegd...
Ten tweede: je haalt, net zoals zovelen, de begrippen "aanhouden" en "staande houden" door elkaar!
Ik zal het nog even uitleggen: Iedere burger mag aanhouden bij constatering van een strafbaar feit op heterdaad.
Staande houden mag alleen een bevoegd opsporingsambtenaar!
Tja, het blijft ingewikkeld hè?
Ten derde: Jij verklaart iemand "per direct te kunnen aanhouden op basis van een "leuk" kapstok-artikel".
Kun je deze oude BOA dan even uitleggen welk kapstok-artikel dat is. Jij mag dat helemaal niet gebruiken!

Buiten het feit dat het onderwerp niet meer besproken wordt, klets je maar een beetje uit je nek en denk je met hele lappen tekst je gelijk te kunnen krijgen. Het is allemaal onzin wat je verkoopt!
Ik stel voor: laat je jonge broertje maar eens zonder ID een krat bier voor je halen. Kijken of dat lukt......

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door dhc »

bokito74 schreef:Zie je nu wel dat je moeite hebt met begrijpend lezen

Ik ben geen politieagent ik heb wat dat betreft iets meer te zeggen.
Ik ben niet een bonnenschrijver
Ja, dat gelooft iedereen....
Gezien je reacties schat ik in:
Arrestantenverzorger? Maaltijdje door het luik schuiven en drie keer per dag koffie-en theeronde lopen.....

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door jlthkoch »

bokito74 schreef:In nederland bestaat het ook al sinds de jaren 70 dus ik zal je ff uit je droom helpen.
Niet in deze snelheden maar het was er wel.

Ik zeg ook nergens dat het in NL was dus wederom een aanname die je uit je duim zuigt.
Je wilt wel meepraten maar praat dan ergens over waar je verstand van hebt.
In de jaren 70 bestond er nog geen internet met welke snelheid dan ook en in welk land dan ook.
Het was idd niet zo snel en uitgebreid maar het was er al wel alleen niet in de vorm zoals we het hedendage kennen maar dat is met alles zo
Maar er waren in ieder geval wel forums waarop jij je (inmiddels 40 jaar geleden) registreerde met de forumnaam die je nu hier ook gebruikt?

En de waarheid dat er in de jaren 70 al internet was is in de doofpot gestopt, iedereen is wijs gemaakt dat het (pas echt) begon in 1984.

Ik begin me toch wel een beetje welke geestverruimende zaken jij hebt gebruikt voor het plaatsten van dit soort wederwaardigheden.
Laatst gewijzigd door jlthkoch op 26 sep 2009 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.

midas50
Berichten: 299
Lid geworden op: 06 apr 2009 15:00

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door midas50 »

Is die weer ontsnapt ...?

Internet begon officieel op 1 januari 1983.

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door RTD-Z »

Bokito jij bent diep en diep triest jij kan en mag helemaal niks , het enige waar je gelijk in heb is dat ik mensen mag staandehouden ipv aanhouden die haalde ik door elkaar ,aanhouden mag alleen de politie enof k.marrechausee een BOA zoals jij mag alleen preventief kijken...

grote jongen als je mijn id krijgt , die krijg je niet dus ik blijf geeneens staan voor je. En aanraken mag je ook al niet doe je dat wel eet je voortaan door een infuus..

Dus zou zeggen kom eens langs :twisted:

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door RTD-Z »

DhC forumvriend ;-) op Boa gebied geloof ik jou meer dan dit triest hoopje mens.

Wat is het nou want nu haal ik ze ook doorelkaar ik als burger en zoals bekend medewerker in de winkel is het nou een dief aanhouden of staandehouden..?

ikzelf zeg altijd u word verdacht van winkeldiefstal en bent hierbij aangehouden of iig iets in die trant.. moet ik mijn tekst aanpassen :mrgreen:

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door dhc »

RTD-Z schreef:DhC forumvriend ;-) op Boa gebied geloof ik jou meer dan dit triest hoopje mens.

Wat is het nou want nu haal ik ze ook doorelkaar ik als burger en zoals bekend medewerker in de winkel is het nou een dief aanhouden of staandehouden..?

ikzelf zeg altijd u word verdacht van winkeldiefstal en bent hierbij aangehouden of iig iets in die trant.. moet ik mijn tekst aanpassen :mrgreen:
Burger: aanhouden
Opsporingsambtenaar : aanhouden én staande houden.

Jij houdt altijd een dief aan, staande houden mag je niet!
Als je iemand op heterdaad hebt betrapt kun je volstaan met deze zin:
"mevrouw/mijnheer, hierbij bent u aangehouden wegens Winkeldiefstal"
Dat kun je dus alleen maar zeggen als jezelf op heterdaad het feit hebt geconstateerd.
Maarre.....moet je dat niet aan je SM, of diens vervanger overlaten? In mijn tijd was het "niet gewenst" dat gewoon winkelpersoneel mensen ging aanhouden....

Inode
Berichten: 35
Lid geworden op: 14 jun 2009 19:58

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door Inode »

Ik ben zelf manager van een supermarkt en hou alleen maar mooie mannen aan. Vindt mijn man ook niet leuk hoor.

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door RTD-Z »

Wie zegt dat ik gewoon personeel bent dan :D

Bij ons doen we dat met elkaar en een aantal waaronder ik zijn er voor getraint diploma en al 8)

nou nog een bonus per dief jee dan had ik nu aardig binnen geweest al :twisted:

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Inode schreef:Ik ben zelf manager van een supermarkt en hou alleen maar mooie mannen aan. Vindt mijn man ook niet leuk hoor.
Gezien de berichten die je (over het algemeen) plaatst op dit forum is dit erg ongeloofwaardig.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door jor »

Ik denk eigenlijk dat supermarkten (en dus ook AH)toch echt niet anders meer kunnen dat zeer streng op leeftijd te controleren. De boetes zijn heel hoog en zelf sluiting is mogelijk als het vaker gebeurd.

jlthkoch, denk dat je een pijnpuntje raakte :wink: .
De gebruiker is inactief
Reden: Profiel details gewijzigd

Inode

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door plumber »

Inode

Geregistreerd op: 14 jun 2009 18:58
Berichten: 38
Re: Alcohol beleid Albert Heijn
Ik ben zelf manager van een supermarkt en hou alleen maar mooie mannen aan. Vindt mijn man ook niet leuk hoor.
Aha. Nu begrijp ik waarom ik steeds bij jullie
aangehouden wordt. :shock: :wink:

Quintus Sertorius
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:15

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door Quintus Sertorius »

dhc schreef:Beste bokito:
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je behoorlijk de weg kwijt bent en je anders voordaoet dan je bent:
Ten eerste: Wat is een "buitengewoon bevoegd opsporingsambtenaar"?
Ik ken wel een BOA: buitengewoon opsporingsambtenaar...en die zijn allemaal bevoegd...
Ten tweede: je haalt, net zoals zovelen, de begrippen "aanhouden" en "staande houden" door elkaar!
Ik zal het nog even uitleggen: Iedere burger mag aanhouden bij constatering van een strafbaar feit op heterdaad.
Staande houden mag alleen een bevoegd opsporingsambtenaar!
Tja, het blijft ingewikkeld hè?
Ten derde: Jij verklaart iemand "per direct te kunnen aanhouden op basis van een "leuk" kapstok-artikel".
Kun je deze oude BOA dan even uitleggen welk kapstok-artikel dat is. Jij mag dat helemaal niet gebruiken!

Buiten het feit dat het onderwerp niet meer besproken wordt, klets je maar een beetje uit je nek en denk je met hele lappen tekst je gelijk te kunnen krijgen. Het is allemaal onzin wat je verkoopt!
Ik stel voor: laat je jonge broertje maar eens zonder ID een krat bier voor je halen. Kijken of dat lukt......
Nog beter, een BOA mag enkel staande houden/process verbaal opmaken/aanhouden indien hij hiervoor beëdigd is. Dit geld ook voor zijn uitrusting (pepperspray/handboeien/wapenstok). Voor zover ik weet bestaan er geen BOA's die supermarkten beveiligen dus indien Bokito toevallig aanwezig was had hij niks kunnen uitvoeren. Zelf denk ik dat hij BOA in opleiding of een simpele toezichthouder/stadswacht is, gezien zijn manier van schrijven en zijn kennis over het onderwerp.

Als je beëdigd ben als flora/fauna beheerder in de gemeente Hoogezand/Sappemeer, mag je je taken NIET in de gemeente Amsterdam-Amstelland (o.i.d.) uitvoeren.

Deze discussie heeft overigens geen fluit te maken of een kassamedewerkster wel of niet naar een I.D. mag vragen. De kassamedewerkster heeft als taak te vragen naar bewijs van identiteit om te verifiëren of de klant 16+ of 18+ is indien hier onduidelijkheden zijn. Het is de manier waarop het gebeurde waar het hier om gaat en dat was in dit geval ver onder de maat van zowel de kassamedewerkster als de assistent bedrijfsleider.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door BBCS »

Het goede antwoord is:

De cassiëre mag om het id vragen en de klant mag het weigeren om de id te laten inzien.

Gesloten