LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alcohol beleid Albert Heijn

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
cliff
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 apr 2009 11:11

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door cliff »

Klopt en de cassiëre mag bij weigering van ID jou geen alcohol verkopen.
BBCS schreef:Het goede antwoord is:

De cassiëre mag om het id vragen en de klant mag het weigeren om de id te laten inzien.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door dhc »

Het "goede' antwoord is dat jij je er niet mee moet bemoeien...iemand die oeverloos kan ouweh**ren over garantievoorwaarden, moet zijn mondje houden over zaken waar hij geen verstand van heeft....

Ergo: twijfelt een cassière over de leeftijd dien je een ID te tonen, doe je dat niet, helaas......geen drank!

cliff
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 apr 2009 11:11

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door cliff »

? ????????
dhc schreef:Het "goede' antwoord is dat jij je er niet mee moet bemoeien...iemand die oeverloos kan ouweh**ren over garantievoorwaarden, moet zijn mondje houden over zaken waar hij geen verstand van heeft....

Ergo: twijfelt een cassière over de leeftijd dien je een ID te tonen, doe je dat niet, helaas......geen drank!

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door dhc »

Cliff:
ter info, BBCS is een klein ondernemertje dat in topics over garantie continu zijn mening geeft, die niet strookt met het consumentenrecht. Blijft het opnemen voor zielige ondernemertjes die , ach guttegut, door de overheid worden benadeelt.
Heeft niets met dit onderwerp te maken, zijn opmerkingen dien je te negeren.
Kijk verder voor alle info:
http://www.minvws.nl/dossiers/alcohol/v ... -antwoord/

Ook voor allen die in dit topic menen dat niemand (bij twijfel omtrent de leeftijd) een ID hoeft te tonen....

cliff
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 apr 2009 11:11

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door cliff »

Ok :)
dhc schreef:Cliff:
ter info, BBCS is een klein ondernemertje dat in topics over garantie continu zijn mening geeft, die niet strookt met het consumentenrecht. Blijft het opnemen voor zielige ondernemertjes die , ach guttegut, door de overheid worden benadeelt.
Heeft niets met dit onderwerp te maken, zijn opmerkingen dien je te negeren.
Kijk verder voor alle info:
http://www.minvws.nl/dossiers/alcohol/v ... -antwoord/

Ook voor allen die in dit topic menen dat niemand (bij twijfel omtrent de leeftijd) een ID hoeft te tonen....

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door alfatrion »

cliff schreef:Klopt en de cassiëre mag bij weigering van ID jou geen alcohol verkopen.
En dat klopt dus niet. Het mogen verkopen van alcohol is niet verbonden aan het wel of niet laten zien van de ID. Al je kunt zien dat iemand duidelijk ouder is dan 16/18 jaar dan kun je aan die persoon rustig alcohol verkopen. Ik meen zelfs dat je als klant kunt eisen dat het dan aan je verkocht wordt.
dhc schreef:Ook voor allen die in dit topic menen dat niemand (bij twijfel omtrent de leeftijd) een ID hoeft te tonen....
Daar staat enkel dat supermarkten er om vragen, niet dat het wettelijk verplicht is om er naar te vragen of dat het wettelijk verplicht zou zijn om je ID te laten zien. Alleen als je jouw ID niet laat zien aan ambtenaren kun je een boete krijgen, mits zij aanleiding hadden om jou daar naar te vragen. Enkel dat je jonger lijkt dan 16/18 geeft boa's geen aanleiding om je ID te vragen. Het kopen van alcohol onder de 16 is niet strafbaar, dacht ik.

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door RTD-Z »

Ok voor de laatste keer

Als jij je ID NIET laat zien als men erom vraagt wegens twijfel dan krijg je gewoon geen alcohol en tabak mee einde discussie.

En dit is idd ivm de debiele boetes en zelfs sluiting van winkels, dus huilen doe je maar bij dat tuig in Den Haag.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door dhc »

alfatrion schreef:
cliff schreef:Klopt en de cassiëre mag bij weigering van ID jou geen alcohol verkopen.
En dat klopt dus niet. Het mogen verkopen van alcohol is niet verbonden aan het wel of niet laten zien van de ID. Al je kunt zien dat iemand duidelijk ouder is dan 16/18 jaar dan kun je aan die persoon rustig alcohol verkopen. Ik meen zelfs dat je als klant kunt eisen dat het dan aan je verkocht wordt.
dhc schreef:Ook voor allen die in dit topic menen dat niemand (bij twijfel omtrent de leeftijd) een ID hoeft te tonen....
Daar staat enkel dat supermarkten er om vragen, niet dat het wettelijk verplicht is om er naar te vragen of dat het wettelijk verplicht zou zijn om je ID te laten zien. Alleen als je jouw ID niet laat zien aan ambtenaren kun je een boete krijgen, mits zij aanleiding hadden om jou daar naar te vragen. Enkel dat je jonger lijkt dan 16/18 geeft boa's geen aanleiding om je ID te vragen. Het kopen van alcohol onder de 16 is niet strafbaar, dacht ik.
Ik denk dat ik verder maar niet meer reageer op iemand die kennelijk niet op de hoogte is...
Proost!

cliff
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 apr 2009 11:11

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door cliff »

Droom verder.
Alcohol is zeker wel in zekere zin verbonden op ID.
Als je niet zeker bent dat iemand 16/18 jaar is MOET je naar ID vragen.
Weiger je dan krijg je gewoon geen alcohol mee.
Tegenwoordig zien de pubers ook ouder uit dan dat ze werkelijk zijn.

@ dhc
Proost terug ;)
alfatrion schreef:
cliff schreef:Klopt en de cassiëre mag bij weigering van ID jou geen alcohol verkopen.
En dat klopt dus niet. Het mogen verkopen van alcohol is niet verbonden aan het wel of niet laten zien van de ID. Al je kunt zien dat iemand duidelijk ouder is dan 16/18 jaar dan kun je aan die persoon rustig alcohol verkopen. Ik meen zelfs dat je als klant kunt eisen dat het dan aan je verkocht wordt.
dhc schreef:Ook voor allen die in dit topic menen dat niemand (bij twijfel omtrent de leeftijd) een ID hoeft te tonen....
Daar staat enkel dat supermarkten er om vragen, niet dat het wettelijk verplicht is om er naar te vragen of dat het wettelijk verplicht zou zijn om je ID te laten zien. Alleen als je jouw ID niet laat zien aan ambtenaren kun je een boete krijgen, mits zij aanleiding hadden om jou daar naar te vragen. Enkel dat je jonger lijkt dan 16/18 geeft boa's geen aanleiding om je ID te vragen. Het kopen van alcohol onder de 16 is niet strafbaar, dacht ik.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door angel1978 »

Alcohol is zeker wel in zekere zin verbonden op ID.
Ik neem aan dat je hieromtrend het betreffende wetsartikel op kan lepelen ?
Of doe jij daar ook niet aan ?

cliff
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 apr 2009 11:11

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door cliff »

Staat in zekere zin he wel goed lezen he.
Zijn dit je standaard zinnen want je kan niets anders zeggen.
angel1978 schreef:
Alcohol is zeker wel in zekere zin verbonden op ID.
Ik neem aan dat je hieromtrend het betreffende wetsartikel op kan lepelen ?
Of doe jij daar ook niet aan ?

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door VioletPrue »

We kunnen hier lang of kort over discussiëren, maar het blijft een feit dat in dit geval niet de klant, maar zijn vriendin om legitimatie werd gevraagd en omdat zij het niet bij zich had, een fles wijn werd geweigerd.
Wat dus onzin is, omdat niet zij de klant was, maar haar vriend en hem is niets gevraagd.
Ben nog steeds benieuwd naar de reactie van AH.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door angel1978 »

Zijn dit je standaard zinnen want je kan niets anders zeggen.
Op standaardzinnen, kan je standaardreacties verwachten...

Sommigen weigeren nu eenmaal aan te tonen dat datgene dat ze zeggen correct is en gebruiken die methode om leugens te blijven verspreiden... Daar is wat mij betreft maar een reactie op nodig.

verboden 'in zekere zin' zijn zinloos.. er is niemand die dat op hoeft te volgen..

cliff
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 apr 2009 11:11

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door cliff »

@ Angel

Het is allemaal erg simpel.
Wil je alcohol kopen en is er tweifel of je wel oud genoeg bent wordt er om ID gevraagd weiger je dit te laten zien dan mag er geen alcohol aan je verkocht worden.
De verkoper is zelfs verplicht om naar ID te vragen aan jongeren.
http://www.vnn.nl/repository/siteconten ... ndewet.pdf
angel1978 schreef:
Zijn dit je standaard zinnen want je kan niets ande
rs zeggen.
Op standaardzinnen, kan je standaardreacties verwachten...

Sommigen weigeren nu eenmaal aan te tonen dat datgene dat ze zeggen correct is en gebruiken die methode om leugens te blijven verspreiden... Daar is wat mij betreft maar een reactie op nodig.

verboden 'in zekere zin' zijn zinloos.. er is niemand die dat op hoeft te volgen..

Ise
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jul 2009 18:45

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door Ise »

Als allereerst, Midnight Smidnight, comlimenten. Jij en je vriendin zien er nog lekker jong uit! Nu lastig, maar over een jaar of 20 zeker een leuk voordeel.

Aan sommige op dit onderwerp had ik al legitimatie gevraagd. Gaat over alcohol, en we eindigen wie er het eerst internet had. Maargoed.

Foute cassiere, erg slordig. Sommige snappen nog steeds niet het feit, dat het hele legitimatie-vragen-tot-20-jaar alleen maar een voordeel is. Heb je dan een puber voor je staan, waar je het niet kan inschatten, kun je altijd vragen: ''Mag ik je id kaart even zien?''. Als je dan een grote mond krijgt kun je weer antwoorden met: ''Ja maar ik moet tot 20 jaar vragen, en je hoort hem bij je te hebben.'' Het hele vragen wordt makkelijker, omdat je niet meer kan ''falen'' omdat je een 19 jarige om zijn of haar kaart vraagt. En als je weet dat iemand 20 is, en dat ook duidelijk kan zien, hoef je écht niet om ID te gaan vragen hoor.

Als je vermoed dat er een 16 jarige is die drank/tabak haalt voor zijn vrienden, of om het met hun te delen mag je de verkoop weigeren. Als de vriendjes ook nog erbij in de rij staan, mag je van allen een legitimatie vragen. (Doe dit inderdaad niet als er een volwassene bijstaat, die bijvoorbeeld samen met haar dochter in de rij staat) (ook wel gehoord).

Nogmaals, het is niet netjes wat ze doen Midnight Smidnight, en als je door de manager niet goed geholpen wordt, kun je altijd nog een telefoontje plegen/e-mailtje sturen naar de klantenservice. Als je dan meld om welk filiaal het gaat, kunnen hun er misschien voor zorgen dat dit niet meer voorkomt.

Maar voor ieder, je legitimatie bij je hebben is verplicht. En dan kun je gelijk nog even de cassiere haar verkeerde inschatting even op de plaats zetten.

Succes idereen!

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door RTD-Z »

nou Ise zal je uit de droom helpen zelfs als je WEET dat iemand 21 is bv dan nog MOET men het vragen.

Het is zelfs zo dom die wet dat we zelfs bij eigen collega's hun ID MOETEN vragen en dat is alleen om die sukkels van de controle blij te maken anders hang je gewoon als winkelier.

Maargoed er blijven van die dwazen gillen hier dat het zus en zo is ik heb er dagelijks mee te maken dus nutteloze reakties als dat mens met een complex angel die blaten maar wat zoals wel vaker.

Hoe dan ook NL word een aardige dictatuur welkom in het nieuwe oostblok..

bokito74
Berichten: 265
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:46
Locatie: Amsterdam

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door bokito74 »

RTD-Z schreef:nou Ise zal je uit de droom helpen zelfs als je WEET dat iemand 21 is bv dan nog MOET men het vragen.

Het is zelfs zo dom die wet dat we zelfs bij eigen collega's hun ID MOETEN vragen en dat is alleen om die sukkels van de controle blij te maken anders hang je gewoon als winkelier.

Maargoed er blijven van die dwazen gillen hier dat het zus en zo is ik heb er dagelijks mee te maken dus nutteloze reakties als dat mens met een complex angel die blaten maar wat zoals wel vaker.

Hoe dan ook NL word een aardige dictatuur welkom in het nieuwe oostblok..
KOm eens met de wettelijke uitspraak dat jij dat zou moeten het wordt hier al tig keer uitgelegd en jij blijft met een plank voor je harses lopen.

De enige die bij jullie om een id mag vragen is je baas tijdens een sollicitatie waarop een contract meteen getekend word dan is je baas nl verplicht een copie te hebben.

Buiten dit soort zaken kan niemand buiten een wetsdienaar dit van je eisen, en doet ie dat wel dan hangt hem toch een leuke boete boven het hoofd.

Er is zoals gezegd 1 uitzondering koopt een jongere drank en jij twijfelt om de leeftijd dan mag aan de kassa ter controle van de leeftijd een id worden gevraagd thats all.

Als ik met mijn zoontje van 14 er sta en jij vraagt aan hem de ID dan hoeft hij daar niet aan mee te werken immers hij koopt geen drank dat doe ik.

Pas op het moment dat er geen volwassene bijhoort mag jij er om vragen en ook alleen bij alcohol en sigaretten verder nergens om.

Welke winkel werk je dan wil ik die geintjes van jou best eens meemaken maar ik garandeer je dat heel die toko dan toch een zwaar pijpje gaat roken en minimaal 1 week geheel gesloten word omdat jullie een eigen agentje willen spelen.

Nogmaals kom eens met een wet, ik kan je zeggen hoe jij hem voorstelt is er die niet.
Zit hier met een aantal collega's me kostelijk te vermaken en zijn allemaal beniewd welke winkel want iedereen heeft zin om zo'n eigen regels bepaler eens een paar daagjes op te sluiten.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door angel1978 »

Het is zelfs zo dom die wet dat we zelfs bij eigen collega's hun ID MOETEN vragen en dat is alleen om die sukkels van de controle blij te maken anders hang je gewoon als winkelier.
Het is GEEN wet.. laat de tekst maar zien waar dit staat !
die blaten maar wat zoals wel vaker.
Jij bent diegene die hier maar wat blaat.. De rest heeft alles netjes met linkjes en al aangetoond !

Machtold
Berichten: 250
Lid geworden op: 30 jan 2009 14:08

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door Machtold »

Is deze kansloze discussie nu nog steeds bezig? Pfffff...

bokito74
Berichten: 265
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:46
Locatie: Amsterdam

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door bokito74 »

Vind je hem kansloos reageer dan niet en ga ergens anders mekkeren.

Niemand verplicht jou om te reageren.

Kansloos zijn dit soort figuren die menen dat een discussie maar niet meer verder hoeft te gaan ik dacht niet dat jij dat uitmaakte

Gesloten