LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ALTERNATE.nl klantenservice is waardeloos!

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
K.Joosen
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 jun 2008 08:57

ALTERNATE.nl klantenservice is waardeloos!

Ongelezen bericht door K.Joosen »

Ik heb 13 juni een bestelling geplaatst voor een Gardena Kraancomputer. Deze is volgens PostNL 15 juni geconcludeerd dat het adres niet klopt (wat wel klopte). Tot dusver kan Alternate.nl hier niks aan doen zou je zeggen, maar nu komt het. Er is geen enkele communicatie vanuit Alternate.nl naar mij, ik heb bovenstaande zelf ontdekt via Track&Trace.

Ik ben nu al ruim een week proberen contact te krijgen op diverse mogelijkheden om mijn bestelling of geld zsm terug te krijgen. Telefoon wordt domweg NOOIT opgenomen, klantenservice lijkt niet te bestaan. Echt WAARDELOOS! Ik had mijn pakketje dus al een week geleden binnen moeten hebben.

1 reactie op Twitter geeft enige hoop, maar wat rampzalig dit. Het bestuur zit duidelijk op de centen (pandje afbetalen?) en kiezen ervoor om betaalde klanten links te laten liggen en zo veel mogelijk geld te harken. Ga nou niet komen met 'het is ongelofelijk druk, we draaien 3 dubbele diensten, blabla. Jullie zijn gewoonweg niet professioneel en jullie laten je collega's bij 'klantenservice' gewoon stikken, hebben jullie dit door? Sluit de webshop, organiseer de boel, handel klachten af, geef de collega's op de huidige klantenservice een bos bloemen en paar dagen vrij en dan pas weer openen. Maar ach, wie ben ik he? Oja, een betalende, zeer boze klant :evil:

Hebben hier meer mensen last van? Als ik Trustpilot lees wel..

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: ALTERNATE.nl klantenservice is waardeloos!

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je weet hoeveel gezeur je via telefoon hebt?
Moeten meer bedrijven doen, telefoon weg doen!

Mail ze en doe bestel nummer en zo erbij, en ze mailen meestal zelfde dag nog zodra het rustig is in de stenen winkel.

petersch1
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 feb 2018 17:41

Re: ALTERNATE.nl klantenservice is waardeloos!

Ongelezen bericht door petersch1 »

Ergens gelezen dat Alternate ging verhuizen.....misschien is dat de reden ?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: ALTERNATE.nl klantenservice is waardeloos!

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

https://www.alternate.nl/Vacatures

Ze hebben Distributie NL & BE er bij naast Duitse vestiging.... geen verhuis plannen tot nu toe gehoord.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: ALTERNATE.nl klantenservice is waardeloos!

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Joh ik heb juist uitstekende ervaringen met Alternate.... Mail gestuurd dat ik 6 weken geleden een videokaart had ontvangen maar dat hij niet voldeed en ws een fout had.... geen gezeur, stuur hem maar terug en dan sturen we een andere. En inderdaad.

Bovenstaand probleem lijkt mij ook meer bij de transporteur te liggen dan bij Alternate....

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ALTERNATE.nl klantenservice is waardeloos!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik heb er ook recent een zelfbouwpc gekocht. Vragen werden prima beantwoord, advies werd goed gegeven, wijzigingen na bestelling werden prima doorgevoerd. Oftewel: ik herken me totaal niet in de topictitel.

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: ALTERNATE.nl klantenservice is waardeloos!

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Ik kom al jaren bij Alternate en bestel er regelmatig zelfbouw PC's.

Bij problemen stuur je een e-mail en je wordt zeer snel en goed geholpen.
Ook ik herken me niet in het probleem van TS.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: ALTERNATE.nl klantenservice is waardeloos!

Ongelezen bericht door de auditu »

Al jaren tevreden klant bij Alternate. Jammer dat de stenen winkel er niet meer is.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: ALTERNATE.nl klantenservice is waardeloos!

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als de stenen winkel veel gezeur en weinig opleverde....

Ook moet je voldoende personeel hebben die op rustige tijden iets anders moeten doen.
Ik heb wel eens lang moeten wachten na auto op volle parkeerplaats zetten.

Online is gewoon binnen 24 uren afwerken en dan wachten zij en ik nooit meer op elkaar.

K.Joosen
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 jun 2008 08:57

Re: ALTERNATE.nl klantenservice is waardeloos!

Ongelezen bericht door K.Joosen »

Het feit dat ik het pakketje niet heb ontvangen ligt inderdaad aan PostNL. Zeker. Maar feit dat ik dus nu niemand van Alternate kan bereiken ligt echt aan hen zelf. Geen reactie op E-mail geen reactie op twitter en telefonisch hangen ze gewoon op automatisch... Dus vertel mij maar hoe ik dit kan oplossen?

K.Joosen
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 jun 2008 08:57

Re: ALTERNATE.nl klantenservice is waardeloos!

Ongelezen bericht door K.Joosen »

'Schoenmaker blijf bij je leest' zou de conclusie moeten zijn denk ik. Ik heb een gardena kraan gekocht, niet echt iets voor Alternate achteraf gezien..

Gesloten