LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schaatsen

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Meta07
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2009 15:48

Schaatsen

Ongelezen bericht door Meta07 »

Afgelopen weekend ben ik op zoektocht geweest voor mijn zoontje van 6 naar schaatsen. Na lange zoektocht, kwam ik bij een schoenmaker terecht. Deze verkocht schaatsen. Ik heb aan de mevrouw uitgelegd dat ik voor mijn zoon op zoek ben naar schaatsen. Zij had in die maat 2 verschillende paren ijshockeyschaatsen, maar deze waren boven mijn budget. De mevrouw wees mij op de onderbinders van Zandstra. Deze maak je vast onder je schoen. Ik twijfelde erg over de maat en of mijn zoon dat zelf wel wil en of hij hier wel op kon staan, gezien zijn onstabiele enkeltjes. Ik heb mijn overdenken hardop gedaan en de mevrouw bevestigde dat schaatsclubs adviseren om het op deze schaatsen te leren. Ik was met mijn dochter, dus zoonlief was er niet bij. Ik heb ze meegenomen. Thuis aan gedaan bij mijn zoon en deze vond het doodeng omdat hij inderdaad erg heen en weer wankelde met zijn enkeltjes. Hij wilde gewoon die harde ijshockey schaatsen. Dus meteen de volgende morgen terug gegaan naar de winkel om ze terug te brengen. Daar kreeg ik echter te horen dat ze geen geld terug geven. Ik schrok daarvan, helemaal omdat die mevrouw wist dat ik niet zeker wist of het goed was. Ze had toen kunnen zeggen dat ze geen geld terug geven. of een bordje bij de kassa dat ze geen geld teruggeven. Ik voelde mij echt heel ongemakkelijk. Ze gingen er niet over in discussie, punt uit. Maar ja, wat dan? Wij hebben nu uiteindelijk een naambordje voor dat bedrag besteld, wat we helemaal niet willen. Mijn les is nu: eerst vragen of het geruild kan worden. Maar ik vraag me af of ze juist handelen. Ik wil graag advies.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Schaatsen

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

In principe geldt koop is koop. Geld terug is slechts een recht indien het product kapot is of gaat.
Weliswaar is de handelswijze van de winkelier niet sjiek te noemen, maar het is wel toegestaan.

Gesloten