LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Artikel dubbel gescand, kan niets meer aan gedaan worden?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
lex26
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 apr 2012 16:56

Artikel dubbel gescand, kan niets meer aan gedaan worden?

Ongelezen bericht door lex26 »

Er is een artikel aangeschaft in een winkel, 2 weken later, bij het gebruik van het artikel, bekijk ik de bon en zie tot mijn verbazing dat ik 2 maal voor het artikel heb betaald.
Vervolgens naar de winkel gebeld en er wordt mij gezegd dat het te lang geleden is en dat ik contact moet zoeken met het hoofdkantoor. Dit dus gedaan via email, wordt ik hierover teruggebeld en wordt er weer hetzelfde verhaal verteld. Ik weet zelf ook dat ik meteen in de winkel de bon had moeten checken, maar dit is toch belachelijk dat ik voor iets betaal wat ik niet gekregen heb?
Zei zeggen dus dat hun voorraad klopt en dat het mijn eigen verantwoording was. Dat begrijp ik ook wel, maar kan dit zomaar? Mensen die niet opletten in de winkel, hebben daarna geen rechten meer?
Het is in ieder geval wel heel slechte service en zal ook door de manier waarop er met deze klacht is omgegaan, nooit meer naar deze winkel gaan en ook bij iedereen afraden.
Heeft iemand nog tips wat te doen?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Artikel dubbel gescand, kan niets meer aan gedaan worden?

Ongelezen bericht door kweenie »

Tsja, je moet de bon in de winkel al controleren. Anders kan iedereen die twee producten heeft gekocht wel zeggen dat een artikel dubbel gescand is.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Artikel dubbel gescand, kan niets meer aan gedaan worden?

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Lex, hier kun je niks meer aan doen. Ik snap dat je je geld terug wilt, maar je zult dan moeten bewijzen dat je twee keer betaald hebt voor één artikel. Hoe ga je dat doen?

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Artikel dubbel gescand, kan niets meer aan gedaan worden?

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Slechte service? Wie eist bewijst en als er verder geen onregelmatigheden in de voorraad zitten gaan zij er inderdaad vanuit dat er geen fout gemaakt is.

En dan is er natuurlijk ook nog een verschil of we het hier over een pak koekjes of een plasma televisie hebben.

U moet de vergissing, na zo'n lange tijd, echt bij uzelf zoeken. Dat heeft niks met service te maken. Trouwens.... al zou u het de volgende ochtend hebben ontdekt, zodra de artikelen de winkel hebben verlaten heeft u het al heel moeilijk om zo'n vergissing aan te tonen.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Artikel dubbel gescand, kan niets meer aan gedaan worden?

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Helemaal mee eens Frantic!

En idd het maakt wel uit wat voor artikel??? TS??

Waar praten we over, ik neem aan niet over dagelijkse boodschappen, want lijkt mij sterk dat je daar twee weken later de bon van gaat bekijken.

alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Artikel dubbel gescand, kan niets meer aan gedaan worden?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je hoeft niet dubbel te betalen voor een product dat je maar een keer hebt gekregen. Maar jij beweerd dat je een product en in beginsel ligt de bewijslast bij de persoon die een bewering doet. Op die regel zijn wel uitzonderingen, bijvoorbeeld wanneer een product opgestuurd zou worden of wanneer betaling gedaan zou worden. Dit zijn namelijk zaken die je onmogelijk kunt bewijzen. De vraag is even of iets dergelijk ook hier speelt.

Relevant daarbij is meer van de omstandigheden te weten. Heb je de bon pas na het sluiten van de overeenkomst hebt gekregen, of misschien zelfs pas nadat je hebt betaald?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Artikel dubbel gescand, kan niets meer aan gedaan worden?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

alfatrion schreef:
Relevant daarbij is meer van de omstandigheden te weten. Heb je de bon pas na het sluiten van de overeenkomst hebt gekregen, of misschien zelfs pas nadat je hebt betaald?
Wanneer krijg je de bon voordat je betaald hebt? Het gaat hier om verkeerd scannen dus we kunnen met zekerheid aannemen dat het hier om een standaard kassasysteem gaat, waarbij de bon pas als laatste geprint wordt....

lex26
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 apr 2012 16:56

Re: Artikel dubbel gescand, kan niets meer aan gedaan worden?

Ongelezen bericht door lex26 »

Het was inderdaad een normale kassa en het artikel is dubbel gescand. Ik weet ook dat ik een fout heb gemaakt door niet de bon te controleren bij ontvangst, maar het was gewoon de vraag naar de mogelijkheden.

Trouwens onder service valt dit wel. Een bedrijf kan een klant tegemoet komen, dat kan op vele manieren en hoeft niet altijd financieel te zijn. Ik had gewoon verwacht dat ze het daadwerkelijk gingen onderzoeken, maar heb dus pech.

Sommige bedrijven willen liever negatieve feedback tenkoste van een beetje moeite doen.

Iedereen toch bedankt voor de reactie's.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Artikel dubbel gescand, kan niets meer aan gedaan worden?

Ongelezen bericht door witte angora »

een beetje moeite doen
Een beetje moeite doen? Ze moeten de administratie van 14 dagen nalopen, of de huidige voorraad en de verkopen in die tijd kloppen met wat er op papier verkocht is en aanwezig moet zijn. Dan moet je nog hopen dat er in de tussentijd ook niet wat gestolen is...

Je gaf het zelf al aan, dat het beter is de bon direct na het afrekenen te controleren. Fouten kunnen nu eenmaal gemaakt worden. Maar om dan een oneigenlijke druk op de winkel uit te oefenen, met een verkeerd argument, om toch je zin te krijgen, daar kan ik me niet in vinden. Dit heeft niks met een slechte service te maken.

Nogmaals, je teleurstelling snap ik, maar het is nu eenmaal zo gelopen, je zult het moeten accepteren dat je er bij ingeschoten bent.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Artikel dubbel gescand, kan niets meer aan gedaan worden?

Ongelezen bericht door sjohie »

witte angora schreef:
een beetje moeite doen
Een beetje moeite doen? Ze moeten de administratie van 14 dagen nalopen, of de huidige voorraad en de verkopen in die tijd kloppen met wat er op papier verkocht is en aanwezig moet zijn. Dan moet je nog hopen dat er in de tussentijd ook niet wat gestolen is...

Je gaf het zelf al aan, dat het beter is de bon direct na het afrekenen te controleren. Fouten kunnen nu eenmaal gemaakt worden. Maar om dan een oneigenlijke druk op de winkel uit te oefenen, met een verkeerd argument, om toch je zin te krijgen, daar kan ik me niet in vinden. Dit heeft niks met een slechte service te maken.

Nogmaals, je teleurstelling snap ik, maar het is nu eenmaal zo gelopen, je zult het moeten accepteren dat je er bij ingeschoten bent.
Dit dus. Noem het lesgeld, leer ervan, en ga verder met leven. En even naar me zelf kijkend, als het 1 product is wat je koopt, valt het mij tijdens het afrekenen toch echt wel op dat de prijs 2x zo hoog is.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Artikel dubbel gescand, kan niets meer aan gedaan worden?

Ongelezen bericht door tenormin »

Heb dit "bericht" rond 11 uur vanmorgen geprobeerd te plaatsen, maar (bij mij alleen?) lag de hele site eruit, vandaar late reactie.
lex26, je weet inmiddels dat je wat laat was. Heb geen idee of het een supermarkt was waar je wat kocht maar het komt wel voor dat er teveel wordt aangeslagen. Zelf bij de PLUS pakje verse spaghetti gekocht, inderdaad niet in de winkel op bon gekeken maar pas thuis. Staan er 14 pakjes op. Gelijk gebeld, uitgelegd en dacht bij mezelf: hoe moet ik nu bewijzen dat ik 1 i.p.v. 14 pakjes had. Ze zouden me volgende dag terugbellen maar al na 20 minuten telefoontje: was een vergissing: ze hebben nooit zoveel van deze spaghetti in voorraad per dag. Zo, volgende dag kreeg ik het geld van 13 pakjes terug. Had ik dat na 14 dagen gedaan dan denk ik geen schijn van kans te hebben gemaakt. Kijk nu wel in de winkel op de bon voor ik de zaak verlaat. Neem aan dat jij hetzelfde doet?
Laatst gewijzigd door tenormin op 27 jul 2012 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Artikel dubbel gescand, kan niets meer aan gedaan worden?

Ongelezen bericht door boef530 »

Te dom voor woorden een kassière die een artikel twee maal door de scanner haalt, daar ben je toch bij. Na 2 weken pas de bon bekijken en dan reclameren, Ik persoonlijk als ik bedrijfsleider was zou denken "die lex is slim heeft twee producten gekocht en na het vinden van het bonnetje wil die er nog eentje bij?"

Faye1971
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 dec 2011 22:52
Locatie: Ergens in Nederland

Re: Artikel dubbel gescand, kan niets meer aan gedaan worden?

Ongelezen bericht door Faye1971 »

lex26 schreef:Er is een artikel aangeschaft in een winkel, 2 weken later, bij het gebruik van het artikel, bekijk ik de bon en zie tot mijn verbazing dat ik 2 maal voor het artikel heb betaald.
Vervolgens naar de winkel gebeld en er wordt mij gezegd dat het te lang geleden is en dat ik contact moet zoeken met het hoofdkantoor. Dit dus gedaan via email, wordt ik hierover teruggebeld en wordt er weer hetzelfde verhaal verteld. Ik weet zelf ook dat ik meteen in de winkel de bon had moeten checken, maar dit is toch belachelijk dat ik voor iets betaal wat ik niet gekregen heb?
Zei zeggen dus dat hun voorraad klopt en dat het mijn eigen verantwoording was. Dat begrijp ik ook wel, maar kan dit zomaar? Mensen die niet opletten in de winkel, hebben daarna geen rechten meer?
Het is in ieder geval wel heel slechte service en zal ook door de manier waarop er met deze klacht is omgegaan, nooit meer naar deze winkel gaan en ook bij iedereen afraden.
Heeft iemand nog tips wat te doen?
Tips?...denk dat je dit nu zelf wel weet, tenminste, hoop niet dat het je nog een keer zal overkomen. Maar dit ligt geheel aan je zelf...good luck :!:

LadySwitch
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 mei 2012 14:50

Re: Artikel dubbel gescand, kan niets meer aan gedaan worden?

Ongelezen bericht door LadySwitch »

Frantic2 schreef:
U moet de vergissing, na zo'n lange tijd, echt bij uzelf zoeken. Dat heeft niks met service te maken. Trouwens.... al zou u het de volgende ochtend hebben ontdekt, zodra de artikelen de winkel hebben verlaten heeft u het al heel moeilijk om zo'n vergissing aan te tonen.
Hier wil ik graag even op reageren...

Ik heb zelf enige jaren ervaring opgedaan als werknemer bij een supermarkt. Ik moet toegeven dat twee weken inderdaad een beetje laat is... (Ik bewaar van boodschappen niet eens twee weken de bon :lol: ) Maar de volgende dag?? Ik weet niet waar Frantic de boodschappen haalt, maar dat kan niet een hele vriendelijke toko zijn. Als een klant bij mij kwam met een dergelijk verhaal werd hier over het algemeen niet echt moeilijk over gedaan. Tenzij het natuurlijk wel erg vaak bij een zelfde persoon voorkwam :wink: Maar als de klant in kwestie een bon had en op een normale manier zijn probleem meldde de dag erna werd er altijd naar een oplossing gezocht. In mijn ogen is dit ook niet meer dan normaal...

Nou weet ik niet of het bij TS om een aankoop bij een supermarkt gaat...

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Artikel dubbel gescand, kan niets meer aan gedaan worden?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik weet niet waar Frantic de boodschappen haalt, maar dat kan niet een hele vriendelijke toko zijn. Als een klant bij mij kwam met een dergelijk verhaal werd hier over het algemeen niet echt moeilijk over gedaan. Tenzij het natuurlijk wel erg vaak bij een zelfde persoon voorkwam :wink: Maar als de klant in kwestie een bon had en op een normale manier zijn probleem meldde de dag erna werd er altijd naar een oplossing gezocht. In mijn ogen is dit ook niet meer dan normaal...
Nou, dan wil ik je wel vertellen hoe het hier in de Dekamarkt er aan toe gaat. Bij één servicemevrouw dan.

Tijdje terug waren de macaroni, de spaghetti en een soort luxe macaroni van honig in de reclame. Er stond in de folder duidelijk: diverse soorten. Maar niet welke soorten. Maar als er staat diverse soorten, ga ik uit van verschillende soorten per groep. Of ben ik nou gek.

Het was een dinsdag, de maandag was een feestdag, dus het reclameschap was nog niet klaar, er lag nog helemaal niks in. Dus naar het macaronischap, toevallig liepen daar twee vuljuffertjes in de rondte. Even overlegd, en ja, ik kon uit het hele assortiment kiezen. Dus zo gedaan.

Door de kassa, en laat dit nu een van ze zeer weinige keren zijn dat ik de bon niet controleer. Dus naar huis, en thuis kom ik er achter dat de normale prijs was berekend. Direct terug naar de winkel mét bon. Zonder die macaroni en alles, want op de bon stond duidelijk waar het om ging.

Je wilt niet weten wat een moeite het gekost heeft mijn geld terug te krijgen. De soorten die ik had gekozen waren dus net niet in de reclame.

De argumenten: Per product groep (dus de macaroni, spaghetti, en luxe macaroni) ging het om één artikel. Dat 'diverse' betekent 'meerdere' klopte niet. Ik had het nooit aan de vuljuffertjes mogen vragen, want die wisten het niet. Ik had maar naar huis terug te gaan om die macaroni op te halen, dan kon ik het terug geven. Dat het reclameschap nog niet klaar was zodat ik daar niet kon zien wat wel of niet in de reclame was, was niet hun probleem.

Dat servicemokkel ging tekeer op een gegeven moment, een week later, toen er weer wat was, was ze nog nijdig. Uiteindelijk heb ik mijn geld terug gekregen, maar wat een gedoe.

Maar sommigen bakken er wat van, dat kan ik je vertellen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Artikel dubbel gescand, kan niets meer aan gedaan worden?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

:lol: :lol: sorry :mrgreen: maar je macaroni was wel lekker?

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Artikel dubbel gescand, kan niets meer aan gedaan worden?

Ongelezen bericht door witte angora »

rozemarijntje schreef::lol: :lol: sorry :mrgreen: maar je macaroni was wel lekker?
Mwoh, net als anders. Deegwaren zijn deegwaren.

LadySwitch
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 mei 2012 14:50

Re: Artikel dubbel gescand, kan niets meer aan gedaan worden?

Ongelezen bericht door LadySwitch »

Dat is altijd irritant!

Ik vond het altijd heel vervelend als de aanbiedingen niet fatsoenlijk stonden aangegeven! Ze vergeten dat de caissières dan de frustraties van klanten over zich heen krijgen... Als ik zag dat iemand een product had wat wellicht bij de aanbieding zou horen keek ik t voor t scannen na en als dat niet het geval was gaf ik dat gelijk aan bij de klant. Dat werd over het algemeen wel gewaardeerd... Zo kan het ook denk ik dan maar. Kleine moeite groot plezier :wink:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Artikel dubbel gescand, kan niets meer aan gedaan worden?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

witte angora schreef:
rozemarijntje schreef::lol: :lol: sorry :mrgreen: maar je macaroni was wel lekker?
Mwoh, net als anders. Deegwaren zijn deegwaren.
Dan moet je toch eens echt goede pasta kopen. Dan praat je wel anders....

LadySwitch
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 mei 2012 14:50

Re: Artikel dubbel gescand, kan niets meer aan gedaan worden?

Ongelezen bericht door LadySwitch »

GJvdZ schreef:
witte angora schreef:
rozemarijntje schreef::lol: :lol: sorry :mrgreen: maar je macaroni was wel lekker?
Mwoh, net als anders. Deegwaren zijn deegwaren.
Dan moet je toch eens echt goede pasta kopen. Dan praat je wel anders....
Of zelf maken! Dat is pas lekker... Mits je t goed doet natuurlijk :wink:

Gesloten