LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Baby-Dump onbereikbaar, producten te laat geleverd zonder bericht

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
MVDT
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2017 19:06

Baby-Dump onbereikbaar, producten te laat geleverd zonder bericht

Ongelezen bericht door MVDT »

Op 12 juni 2019 heb ik een bestelling gedaan bij de Baby-Dump webshop. Een deel van de bestelling werd de volgende dag geleverd. Het andere deel van de bestelling zou enkele dagen later worden geleverd i.v.m. langere levertijd (zoals aangegeven op de site t.t.v. de bestelling). Uiteindelijk is dat deel van de bestelling pas bijna een maand later geleverd (dus veel later dan aangegeven op de site t.t.v. het bestellen). Ik heb overigens een mail gestuurd op 3 juni (zonder respons vanuit Baby-Dump), om te vragen waar het product bleef.

Inmiddels had ik het product bij een andere webshop besteld, waarbij ik het de volgende dag thuis ontving.
Daarom wilde ik het te laat geleverde product aan Baby-dump retourneren, maar dat kan niet kosteloos. Hierover heb ik weer een mail gestuurd vandaag, maar daar heb ik (begrijpelijk) nog geen antwoord op. Liever was ik telefonisch te woord gestaan, maar de klantenservice is niet bereikbaar. Telefonisch heb ik het na 30 minuten maar opgegeven, maar vaker nog krijg je te horen dat ‘de achttiende langer is dan u van ons gewend bent en wordt verzocht om op een later moment terug te bellen’. Vervolgens wordt de verbinding verbroken.

Op de site staat een verklaring dat er een langere levertijd is i.v.m. de implementatie van een nieuw logistiek systeem. Tevens is er een langere wachttijd telefonisch en kan het langer duren voordat de e-mail wordt beantwoord.

https://www.baby-dump.nl/shop/popup/156 ... ysteem.jpg

Op internet regent het herkenbare klachten: https://www.klacht.nl/baby-dump-nl/

Heb eerder goede ervaringen met deze winkel dus jammer dat het nu zo misloopt.

Kortom... ik wil dus een product retourneren dat te laat geleverd is (zonder communicatie hierover vanuit Baby-Dump) kosteloos retourneren, maar krijg geen wederhoor vanuit Baby-Dump.

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Baby-Dump onbereikbaar, producten te laat geleverd zonder bericht

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar waarom zou dat kosteloos moeten?

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Baby-Dump onbereikbaar, producten te laat geleverd zonder bericht

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een bedrijf heeft 30 dagen de tijd om een product te leveren.

Verstandiger was het geweest als u het restant had geannuleerd, voordat u het elders aanschafte.

Maar nu het alsnog geleverd is, is het logisch dat u de retourkosten moet betalen.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Baby-Dump onbereikbaar, producten te laat geleverd zonder bericht

Ongelezen bericht door gosewijn »

Data klopt niet , misschien tikfout

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Baby-Dump onbereikbaar, producten te laat geleverd zonder bericht

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Kostenloos retourneren is niet verplicht, al gebeurt het nog wel door sommige webshops. Maar steeds minder.

Ridder777

Re: Baby-Dump onbereikbaar, producten te laat geleverd zonder bericht

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Misschien heb je hier iets aan?

Baby-Dump
Bestaande handelsnamen
Baby-Dump

Statutaire naam
Baby-Dump B.V.

KVK 17173294Vestigingsnr. 000020274807 Conservenweg 191 2371DTRoelofarendsveenNevenvestiging
Baby-Dump Baby-Dump B.V. www.baby-dump.nl De im- en export van, de groot- en kleinhandel in baby- en kleuterartikelen, baby- en kleutermeubilair

ZeerPrivé
Berichten: 5415
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Baby-Dump onbereikbaar, producten te laat geleverd zonder bericht

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
12 jul 2019 10:53
Een bedrijf heeft 30 dagen de tijd om een product te leveren.

Verstandiger was het geweest als u het restant had geannuleerd, voordat u het elders aanschafte.

Maar nu het alsnog geleverd is, is het logisch dat u de retourkosten moet betalen.

Het is helemaal niet logisch dat MVDT de retourkosten moet betalen, want er wordt bij levering al € 3,50 verzendkosten in rekening gebracht. Die € 3.50 zouden dus bij retourneren door Babydump terug moeten worden betaald.

@MVDT Ik zou die € 3,50 verlies maar nemen en het pakket retourneren. Alle gegevens die je nodig hebt voor retourneren staan hier https://www.baby-dump.nl/ruilen-en-retourneren/

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Baby-Dump onbereikbaar, producten te laat geleverd zonder bericht

Ongelezen bericht door berndv »

U beroept zich op de 14 dagen termijn, daarbij is het niet verplicht om kosteloos retour sturen aan te bieden. Ontbinden op grond van wanprestatie (te laat geleverd) zou kosteloos moeten, maar daarvoor zijn ze naar mijn mening niet te laat, zoals al eerder genoemd mogen ze met een maand leveren, ze hebben bij bestellen aangegeven dat het niet direct verzonden zou worden. De communicatie verdient geen schoonheidsprijs, maar dit geeft u geen recht op kosteloze retourzending.
ZeerPrivé schreef:
12 jul 2019 11:24
Het is helemaal niet logisch dat MVDT de retourkosten moet betalen, want er wordt bij levering al € 3,50 verzendkosten in rekening gebracht. Die € 3.50 zouden dus bij retourneren door Babydump terug moeten worden betaald.
Maar die krijgt ts ook terug als ts de hele bestelling retourneert. Vergeet niet dat ts maar een deel wil retourneren, niet alles wat ts besteld heeft.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Baby-Dump onbereikbaar, producten te laat geleverd zonder bericht

Ongelezen bericht door Kolibrie »

De €3,50 bezorgkosten die in eventueel in rekening zijn gebracht worden vergoed.
Als de bestelling €20 of meer was heeft de TS geen verzendkosten betaald.
Retourkosten die de TS zelf moet betalen zijn bij postnl al minimaal €6,50.

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Baby-Dump onbereikbaar, producten te laat geleverd zonder bericht

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ZeerPrivé schreef:
12 jul 2019 11:24
Lady1234 schreef:
12 jul 2019 10:53
Een bedrijf heeft 30 dagen de tijd om een product te leveren.

Verstandiger was het geweest als u het restant had geannuleerd, voordat u het elders aanschafte.

Maar nu het alsnog geleverd is, is het logisch dat u de retourkosten moet betalen.

Het is helemaal niet logisch dat MVDT de retourkosten moet betalen, want er wordt bij levering al € 3,50 verzendkosten in rekening gebracht. Die € 3.50 zouden dus bij retourneren door Babydump terug moeten worden betaald.

@MVDT Ik zou die € 3,50 verlies maar nemen en het pakket retourneren. Alle gegevens die je nodig hebt voor retourneren staan hier https://www.baby-dump.nl/ruilen-en-retourneren/
Er is een verschil tussen de verzendkosten, van het bedrijf naar de klant, en de retourkosten, van de klant naar het bedrijf.

ZeerPrivé
Berichten: 5415
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Baby-Dump onbereikbaar, producten te laat geleverd zonder bericht

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@berndv: goed dat je me er even op wijst dat het om een deelretour gaat. Maar is het dan echt zo dat daardoor de retourkosten volledig door TS betaald moeten worden? Neemt niet weg dat ik het een onduidelijke constructie vind, dat in rekening brengen van gedeeltelijke leveringskosten.

Overigens had ik zelf laatst 2 artikelen bij Bol besteld, waarvan ik 1 artikel retourneerde. Het artikel dat ik hield was maar € 7,95 dus onder de benodigde € 20 voor gratis levering. Tot mijn verbazing kwam er geen factuur voor verzendkosten; doe er uw voordeel mee. :)

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Baby-Dump onbereikbaar, producten te laat geleverd zonder bericht

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er staat niet in de voorwaarden dat je kosteloos kunt retourneren. Niet de hele bestelling en ook niet een deellevering.

Er staat alleen dat je bij retourneren de verzendkosten vergoed krijgt. Maar als die niet gerekend zijn, krijg je die uiteraard ook niet vergoed.

ZeerPrivé
Berichten: 5415
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Baby-Dump onbereikbaar, producten te laat geleverd zonder bericht

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
12 jul 2019 12:02
Er staat niet in de voorwaarden dat je kosteloos kunt retourneren. Niet de hele bestelling en ook niet een deellevering.

Er staat alleen dat je bij retourneren de verzendkosten vergoed krijgt. Maar als die niet gerekend zijn, krijg je die uiteraard ook niet vergoed.

Maar de verzendkosten zijn WEL gedeeltelijk in rekening gebracht. Blijf er bij dat het onduidelijk is. Dat moet allemaal wat duidelijker kunnen zonder ruimte voor interpretatie.

Maar TS zit er in ieder geval wel naast dat zij meent recht te hebben op kosteloos retour.

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Baby-Dump onbereikbaar, producten te laat geleverd zonder bericht

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waar staat dat de verzendkosten wel gedeeltelijk inrekening zijn gebracht?

ZeerPrivé
Berichten: 5415
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Baby-Dump onbereikbaar, producten te laat geleverd zonder bericht

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Krijg nou wat, ook dat slordig gelezen.

ZeerPrivé
Berichten: 5415
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Baby-Dump onbereikbaar, producten te laat geleverd zonder bericht

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

fonsflons schreef:
12 jul 2019 12:30
Schrikbarend om te lezen dat er tegenwoordig al veel mensen zijn die denken dat retourneren vanzelfsprekend gratis is. En verzendkosten terug betaald moeten worden als er maar een deel retour gaat.

In dit geval heeft TS inderdaad geen enkel recht op vergoeding van de retourkosten. Ook niet omdat sommige andere bedrijven dat wel vergoeden.

Dat veel mensen dat denken, vind ik niet vreemd omdat dit in 8 van de 10 gevallen ook zo is. Maar wat mij betreft zou ik het prima vinden om 'gratis' retour niet meer zo vanzelfsprekend te laten zijn.

Moneyman
Berichten: 30002
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Baby-Dump onbereikbaar, producten te laat geleverd zonder bericht

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
12 jul 2019 11:51
Overigens had ik zelf laatst 2 artikelen bij Bol besteld, waarvan ik 1 artikel retourneerde. Het artikel dat ik hield was maar € 7,95 dus onder de benodigde € 20 voor gratis levering. Tot mijn verbazing kwam er geen factuur voor verzendkosten; doe er uw voordeel mee. :)
ik bestelde recent vier spijkerbroeken in twee maten van PME. Kreeg er ineens een tas fan 80 euro bij ivm besteding van meer dan 250 euro. Stuurde twee broeken terug, jaar mocht de tas houden. Zo kan het ook.

ZeerPrivé
Berichten: 5415
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Baby-Dump onbereikbaar, producten te laat geleverd zonder bericht

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@MM Da's idd leuk mee genomen.

melissalaheij
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2019 09:56

Re: Baby-Dump onbereikbaar, producten te laat geleverd zonder bericht

Ongelezen bericht door melissalaheij »

:oops: Op 17 september 2019 in filiaal HEERLEN geweest een woezel besteld en betaald dat ze die thuis zouden sturen. Hij zou vrijdag 20 september 2019 uiterlijk zaterdag 21 september 2019 bij mij zijn. Op zaterdag middag 21/9/19 uiteindelijk gebeld dat het pakketje er nog niet is (ze hadden het naar het filiaal gestuurd ipv naar mij) nu zou het Dinsdag 24 september 2019 uiterlijk Woensdag 25 september bij me moeten zijn. Woensdag middag 25 september weer gebeld en nu waren ze het weer vergeten op te sturen. Gevraagd of ik men geld terug kan krijgen. Dat was goed en zou het binnen 5 werkdagen op de rekening hebben. Het is nu 4 oktober 2019 en ik heb het geld nog steeds niet terug. Weer gemaild naar hun maar je krijgt geen reactie.

Ook nog een klacht over onze kinderwagen een maxi cosi gekocht bij baby dump HEERLEN en hiervan zwenkt een wiel deze konden we dan naar hun brengen en zou het via maxi cosi gerepareerd worden. Daar aangekomen in het filiaal in heerlen kregen we een leenwagen waar mijn zoontje nog helemaal niet in mag met 5 maanden. Ze hadden geen andere ik had geen keuze en nu de wagen maar mee na huis genomen. Zelf contact gezocht met maxi cosi en uitgelegd wat BABYDUMP HEERLEN doet deze man zegt niet normaal een baby van 5 maanden mag niet in een wandelwagen. Ik ga kijken wat ik voor je kan doen. Nu kan ik naar maxi cosi gaan in helmond en gaat deze meneer ervoor zorgen dat hij gemaakt word. Super!! Maar BABYDUMP ons zie je niet meer gewoon schandaling hele baby uitzet daar gekocht voor bijna € 3000 en nu krijg je dit allemaal. Let op mijn geld kom ik wel terug halen van mijn bestelling wat ik nooit gehad heb. Ik hoop dat jullie nu eens er wat aan gaan doen anders staan jullie straks op op de lijst van faillissement!!!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Baby-Dump onbereikbaar, producten te laat geleverd zonder bericht

Ongelezen bericht door berndv »

melissalaheij schreef:
04 okt 2019 10:23
Gevraagd of ik men geld terug kan krijgen. Dat was goed en zou het binnen 5 werkdagen op de rekening hebben. Het is nu 4 oktober 2019 en ik heb het geld nog steeds niet terug. Weer gemaild naar hun maar je krijgt geen reactie.
Vervelend, afspraak is afspraak, en ja, daar moeten ze zich natuurlijk wel aan houden. Aan de andere kant, de middag van de 25e september is het doorgegeven, dus kans is groot dat het pas de 26e verwerkt wordt. Dan zaten we gisteren op de 5e werkdag, dus zijn ze nu 1 dag te laat.
melissalaheij schreef:
04 okt 2019 10:23
Ook nog een klacht over onze kinderwagen een maxi cosi gekocht bij baby dump HEERLEN en hiervan zwenkt een wiel deze konden we dan naar hun brengen en zou het via maxi cosi gerepareerd worden. Daar aangekomen in het filiaal in heerlen kregen we een leenwagen waar mijn zoontje nog helemaal niet in mag met 5 maanden. Ze hadden geen andere ik had geen keuze en nu de wagen maar mee na huis genomen.
Ik snap dat het fijn zou zijn als u een gelijkwaardig alternatief als leenmodel zou krijgen. Maar een leenkinderwagen is, hoe fijn ook, geen verplichting voor een winkel. En ja, dat ze dan nog iets hadden staan waar uw baby niet in mag, is dan aan u de keuze of u hier wel of geen gebruik van wilt maken.
melissalaheij schreef:
04 okt 2019 10:23
Zelf contact gezocht met maxi cosi en uitgelegd wat BABYDUMP HEERLEN doet deze man zegt niet normaal een baby van 5 maanden mag niet in een wandelwagen. Ik ga kijken wat ik voor je kan doen. Nu kan ik naar maxi cosi gaan in helmond en gaat deze meneer ervoor zorgen dat hij gemaakt word.
Fijn dat ze het daar zo goed oppakken. Ze hoeven u namelijk helemaal niet te helpen. Wel opvallend dat ze zich zo uitspreken over hun klant, want dat is Baby-Dump feitelijk.

Gesloten