LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BCC Nooit Meer!!

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door plumber »

verwijderd vanwege klo te moderator
Laatst gewijzigd door plumber op 30 jan 2012 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Hierbij alle typenummers van Miele.
Daar staan de W5843 en W5844 ook niet op.

Ik heb nu het vermoeden dat de W584* allemaal specifieke klantenuitvoeringen zijn van het basismodel W5841.

Inderdaad wel een slimme truc, maar een truc blijft het.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Leo The Emperor schreef:
Hierbij alle typenummers van Miele.
Daar staan de W5843 en W5844 ook niet op.

Ik heb nu het vermoeden dat de W584* allemaal specifieke klantenuitvoeringen zijn van het basismodel W5841.

Inderdaad wel een slimme truc, maar een truc blijft het.

Vindt het persoonlijk tegen misleiding aan zitten. Oplichting net niet.
Zo schemeren ze lekker tussen de mazen van de wetten door.

Maar goed, de truuk is niet helemaal nieuw. Vroeger had je de melkunie, deze produceerde een en dezelfde melk alleen met verschillende verpakkingen voor verschillende supermarkten.

Prijsverschil enige centen.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door plumber »

verwijderd vanwege vervelend moderator
Laatst gewijzigd door plumber op 30 jan 2012 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door witte angora »


Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

De W5847 is geschikt voor een warmwateraansluiting.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Ouwe aap schreef:De W5847 is geschikt voor een warmwateraansluiting.
???

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Excuses, ik vergis mij met de W5841.
In ieder geval wel een aquastop (alle wps modellen)

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door newmikey »

Teunbosseman schreef: Vindt het persoonlijk tegen misleiding aan zitten. Oplichting net niet.
Zo schemeren ze lekker tussen de mazen van de wetten door.
Misleiding? Oplichting? En welke mazen van welke wet precies? Dit is volstrekt normaal, zo oud als de weg naar Rome en het heet "marketing". Vroeger had je ook al 3 (bijna)identieke apparaten waarvan er één van Erres, één van Aristona en één van Philips was, met verschillende prijzen.

Je kunt toch zelf even bij verschillende winkels kijken? Je hebt toch als consument ook een eigen onderzoeksverplichting? Als iemand je een appel aanbied voor 5 euro, je koopt hem en later blijkt dat in de supermarkt een zak van een kilo van die appelen voor die prijs ligt, is dat toch ook geen oplichting?

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Klopt helemaal. Wat dacht je van de Exclusive serie van Bosch, met name bij de Expert te vinden. Dat gaat in ieder geval verder terug dan 20 jaar.

Overigens ben ik benieuwd of TS vandaag terug is gegaan naar BCC en hoe dat gegaan is.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

newmikey schreef:
Teunbosseman schreef: Vindt het persoonlijk tegen misleiding aan zitten. Oplichting net niet.
Zo schemeren ze lekker tussen de mazen van de wetten door.
Misleiding? Oplichting? En welke mazen van welke wet precies? Dit is volstrekt normaal, zo oud als de weg naar Rome en het heet "marketing". Vroeger had je ook al 3 (bijna)identieke apparaten waarvan er één van Erres, één van Aristona en één van Philips was, met verschillende prijzen.

Je kunt toch zelf even bij verschillende winkels kijken? Je hebt toch als consument ook een eigen onderzoeksverplichting? Als iemand je een appel aanbied voor 5 euro, je koopt hem en later blijkt dat in de supermarkt een zak van een kilo van die appelen voor die prijs ligt, is dat toch ook geen oplichting?
Dit is toch iets anders dan de Erres-Aristona-Philips apparatuur. Je kon namelijk deze "verschillende" apparaten allemaal in dezelfde winkel kopen. Ze stonden gewoon naast elkaar op de plank.

Hier is blijkbaar een model exclusief gecreerd voor een bepaalde winkelketen.
IK vind het ook geen oplichting, maar het maakt de reclame kreet van BCC met "laagste prijsgarantie" natuurlijk wel een beetje nep.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door witte angora »

"Dag meneer van de BCC.
U heeft toch een laagste prijsgarantie?
Ik zou graag een wasmachine willen bestellen, kan dat?
Het apparaat dat ik zoek heeft u namelijk niet in de winkel staan.
Ik ben op zoek naar de Miele W 5843,
kunt u hem tegen een lagere prijs leveren dan de Mediamarkt?

Nee, u kunt hem niet leveren?
Waarom dan niet, de Mediamarkt levert hem toch ook?
Kunt u mij dan een identieke machine leveren voor een lagere prijs als de Mediamarkt?"

Geen idee wat er dan gaat gebeuren, ben wel benieuwd eigenlijk.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

newmikey schreef:
Teunbosseman schreef: Vindt het persoonlijk tegen misleiding aan zitten. Oplichting net niet.
Zo schemeren ze lekker tussen de mazen van de wetten door.
Misleiding? Oplichting? En welke mazen van welke wet precies? Dit is volstrekt normaal, zo oud als de weg naar Rome en het heet "marketing". Vroeger had je ook al 3 (bijna)identieke apparaten waarvan er één van Erres, één van Aristona en één van Philips was, met verschillende prijzen.

Je kunt toch zelf even bij verschillende winkels kijken? Je hebt toch als consument ook een eigen onderzoeksverplichting? Als iemand je een appel aanbied voor 5 euro, je koopt hem en later blijkt dat in de supermarkt een zak van een kilo van die appelen voor die prijs ligt, is dat toch ook geen oplichting?

Ik vindt het misleiding ja....oplichting net niet...wel quoten wat ik schrijf en geen halve aub.

Ik haal zelf het voorbeeld van melk aan, dus ik weet wel hoe en wat hoor. Maar daarom mag ik het nog wel misleiding vinden.
Of met ik zeggen - creatief marketing prijsbeleid -

Dmv dit truukje zullen vele consumenten niet snel doorhebben dat 2 verschillende typen wasmachines eigenlijk 1:1 hetzelfde zijn qua specificaties.

Hoe moet je als leek zijnde bij verschillende winkels gaan kijken als diezelfde winkels truuken uithalen om prijsvergelijkingen te niet te doen. Daarbij.....wat voor onderzoeksplicht doel je op ???

Je vb oplichting ga ik maar verder niet op in, want lees nogmaals ff wat ik schrijf....oplichting NET NIET.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Weet je wat ik vind, ik vind sommige uitspraken erg ver gaan. Er word over oplichting gesproken en over hun laagste prijsgarantie dat die nep is.

Even 2 feiten op een rij :

- BCC verkoopt een W5844 voor dezelfde prijs als de MM een W5843. Wat het verschil is weet ik niet maar die is er ongetwijfeld. Hoe klein die ook mag zijn misschien. Dat is geen oplichting, ook niet net geen oplichting. Zelfs geen misleiding. Gewoon niet.

- Dat die W5843 nu goedkoper is komt door de BTW actie van de MM. BCC kopieert deze actie ivm hun laagste prijsgarantie. Hoezo nep ?
Hier is blijkbaar een model exclusief gecreerd voor een bepaalde winkelketen.
IK vind het ook geen oplichting, maar het maakt de reclame kreet van BCC met "laagste prijsgarantie" natuurlijk wel een beetje nep.
Je zou gelijk hebben als ze alleen maar dit soort exclusieve modellen hebben. Maar dat is niet zo, waarschijnlijk gaat het om een paar gevallen. Als ik hun website check kom ik bijna alleen maar gangbare modellen tegen.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Je zou gelijk hebben als ze alleen maar dit soort exclusieve modellen hebben. Maar dat is niet zo, waarschijnlijk gaat het om een paar gevallen. Als ik hun website check kom ik bijna alleen maar gangbare modellen tegen.
Dat weet ik niet.

In dit topic kwam het "toevallig" naar voren, en zoals je kunt teruglezen heb ik eerstens alleen dit vermoeden geopperd en gevraagd om bevestiging cq. verwerping hiervan. Niemand heeft tot nu toe nog aangetoond dat het anders is en dat de W5844 wel degelijk de opvolger van de W5843 zou kunnen zijn.

Enfin ik heb geen onderzoek gedaan noch bij BCC noch bij MM en weet dus niet of het hier een uitzondering betreft of dat het een regel is dat de ketens op grote schaal hun eigen exlcusieve typenummers aan laten maken.

En als ik stel dat de laagste prijsgarantie nep is, geldt dit natuurlijk voor betreffend artikel en niet voor het hele assortiment.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Kunt u mij dan een identieke machine leveren voor een lagere prijs als de Mediamarkt?"
"Nee, meneer Angora, dat kunnen en vooral willen wij niet.
Maar niet getreurd, we hebben een beter model staan de W5844.
Dit is een doorontwikkelde versie van het model van MM
Het heeft alle voordelen van de W5843, maar is degelijker en vernieuwender
Dat ziet u niet aan de buitenkant, maar dat zit binnenin.
Een slangetje wat net iets dikker is, een motor die wat degelijker is, een onderdeel van RVS in plaats van gewoon ijzer, en nog veel meer van dergelijke punten..
Alle zwakke plekken van het andere model zijn verbeterd, en daarom gaat dit model veel langer mee zonder dat u van die vervelende problemen heeft, zoals een aantal dagen niet kunt wassen of dat uw keuken onder water staat.
Ja, en dat staat echt niet in de folders, dat is gewoon de degelijkheid die u van BCC gewend bent.
Eigenlijk valt de kleine meerprijs voor dit model daarom reuze mee.
We geven u tevens een laagste prijsgarantie op dit vernieuwende model, die vindt u nergens goedkoper.
Ok, klinkt goed dan wil ik die wel.
Goede keuze meneer Angora, dank u wel voor de order, u zult er jarenlang veel plezier van hebben.
En weer verlaat een tevreden klant het pand"

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door plumber »

verwijderd vanwege klo te moderator
Laatst gewijzigd door plumber op 30 jan 2012 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Leo The Emperor schreef:
Kunt u mij dan een identieke machine leveren voor een lagere prijs als de Mediamarkt?"
"Nee, meneer Angora, dat kunnen en vooral willen wij niet.
Maar niet getreurd, we hebben een beter model staan de W5844.
Dit is een doorontwikkelde versie van het model van MM
Het heeft alle voordelen van de W5843, maar is degelijker en vernieuwender
Dat ziet u niet aan de buitenkant, maar dat zit binnenin.
Een slangetje wat net iets dikker is, een motor die wat degelijker is, een onderdeel van RVS in plaats van gewoon ijzer, en nog veel meer van dergelijke punten..
Alle zwakke plekken van het andere model zijn verbeterd, en daarom gaat dit model veel langer mee zonder dat u van die vervelende problemen heeft, zoals een aantal dagen niet kunt wassen of dat uw keuken onder water staat.
Ja, en dat staat echt niet in de folders, dat is gewoon de degelijkheid die u van BCC gewend bent.
Eigenlijk valt de kleine meerprijs voor dit model daarom reuze mee.
We geven u tevens een laagste prijsgarantie op dit vernieuwende model, die vindt u nergens goedkoper.
Ok, klinkt goed dan wil ik die wel.
Goede keuze meneer Angora, dank u wel voor de order, u zult er jarenlang veel plezier van hebben.
En weer verlaat een tevreden klant het pand"
Dan ken jij witte angora niet :mrgreen:

Dat gaat dan zo verder:

Beste meneer BCC, dit jaar wordt ik 50.
Een Miele gaat ongeveer 2500 wasbeurten mee.
Tenminste, dat is aan mijn zus verteld, die heeft ook een Miele.
Of ik ooit nog aan een relatie begin weet ik niet.
Mocht dat zo zijn, hebben we überhaupt al 2 machines,
moet er ééntje de deur uit.

Maar dan: ik draai ongeveer 80 wasjes per jaar.
Dus met een machine die 2500 wasjes mee kan,
doe ik 30 jaar. Over 30 jaar ben ik 80.
Als ik nog leef dan, of als ik niet in een verpleeghuis zit.

Ik ga dus toch maar voor die goedkopere van MM.
Scheelt me 180 euro. Bedankt voor de informatie.

Witte angora verlaat de winkel, een BCC medewerker teleurgesteld achterlatend.

Gesloten