LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BCC Nooit Meer!!

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
MartinLWD
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 jan 2012 21:14

BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door MartinLWD »

Vorige week een Miele wasmachine gekocht bij de BCC, hele uitleg gehad etc etc.
Nu mag ik graag wat pingelen en omdat ik al mijn bijna al mijn witgoed heb vervangen afgelopen jaar (Bij de BCC ) wou ik graag wat korting. De verkoper zei dat Miele vaste prijzen had en dat er bij geen enkele winkel korting wordt gegeven op wasmachines van Miele. Hij begon een heel verhaal over vaste prijzen/boetes etc etc .. maar uit waardering voor mij, vaste klant, bladieblah...kon ie er wel een tientje af doen ... Ach toch aardig dacht ik... Verkocht!!.. Volgende dag gaat mijn zuster
haar wasmachine stuk. Das toevallig ..ik zeg ga naar de BCC ...aardige mensen en omdat ze toch ook een Miele wilden, maakte het niet uit waar ze naar toe zouden gaan, de prijs is immers toch overal hetzelfde. Ze ging toch even 50 meter aan de overkant van de BCC bij de Mediamarkt kijken. Ze belde me lachend terug ... zelfde wasmachine, zelfde prijs ( ik had de W5844 en zij had de W5843 ..truukje van beide
winkels ...zelfde machine toch ander type nummer en kleurtje op front makkelijk als mensen beide winkels tegen elkaar uit willen spelen over prijs (als u di type ergens goedkoper vind blah blah) maar de verkoper van de media markt kon er toch nog even 180 euro afdoen.. Ik heb natuurlijk geen poot om op te staan ivm met het andere kleurtje op het front ( w5844 vs w5843) maar verkoper van de BCC ... zeg dan gewoon helemaal niets en hang geen flauwekul verhaal op over vaste prijzen. Als je er trouwens op let is er bijna geen apparaat gelijk in de Mediamarkt en de BCC als ze dicht bij elkaar zitten. Het is allemaal net even een ander kleurtje of iets anders kleins wat dan het typenummer weer veranderd.
Ik koop in ieder geval niets meer bij de BCC. Je krijgt er naar nu blijkt gewoon de slechtste deal daar wordt zelfs om gelogen.

stofzuigertje

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Via www.kieskeurig.nl zie je voor hetzelfde nummer toestel de prijzen.

Als zij afwijkende verkopen is dat omdat ze niet de laagste prijs garantie willen geven dus vooraf kijken en nooit zomaar een verkoper geloven.
Die beweren wel eens meer wat dat niet klopt.

Ik vermoed dat U nu online voor dezelfde nog meer korting had kunnen krijgen.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door newmikey »

En wat precies is het nut van dit verhaal? Dat verschillende typenummers verschillende prijzen hebben? Dat een verkoper van winkel X een verhaaltje ophangt? BCC heeft hier gewoon haar werk gedaan, MediaMarkt ook maar uzelf niet.

MartinLWD
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 jan 2012 21:14

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door MartinLWD »

newmikey schreef:En wat precies is het nut van dit verhaal? Dat verschillende typenummers verschillende prijzen hebben? Dat een verkoper van winkel X een verhaaltje ophangt? BCC heeft hier gewoon haar werk gedaan, MediaMarkt ook maar uzelf niet.
Nou min of meer dat ik voorgelogen word door de medewerker van de BCC.
Hij zegt tegen mij dat er vaste prijzen zijn. Ik ben misschien te naïef om dit dan ook daadwerkelijk te geloven. Ik wou gewoon eigenlijk even mijn lichtelijke frustratie van me af schrijven hehe.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ik geloof het verhaal van TS wel.

De grote concerns bestellen wasmachines met een eigen typeummer bij Miele zodat de laagste prijsgarantie een wassen neus is.

Ik heb zowel de gebruiksaanwijzing van de W5843 als die van de W5844 gedownload van de site van Miele, maar kan inderdaad behalve het typenummer geen enkel verschil ontdekken

MartinLWD
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 jan 2012 21:14

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door MartinLWD »

Leo The Emperor schreef:Ik geloof het verhaal van TS wel.

De grote concerns bestellen wasmachines met een eigen typeummer bij Miele zodat de laagste prijsgarantie een wassen neus is.

Ik heb zowel de gebruiksaanwijzing van de W5843 als die van de W5844 gedownload van de site van Miele, maar kan inderdaad behalve het typenummer geen enkel verschil ontdekken
Dank ..dat lucht op :)

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Toch heeft dhc wel gelijk denk ik.
Ik vraag eigenlijk nooit om korting alleen deze keer wel.
Nu mag ik graag wat pingelen
Daarbij heeft hier klagen gewoon geen zin. Als je nou gewoon terug gaat naar BCC en netjes gaat overleggen komt het vast goed. Ook BCC heeft die btw kortingen vanwege hun laagste prijs garantie.

Nog 1 ding : stel, jij hebt zelf een winkel. Ga jij aan iedereen korting geven die daar om vraagt ? Weet je wel hoeveel mensen dat doen ?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door dhc »

MartinLWD schreef:
dhc schreef:Ze bestaan dus nog steeds....klanten die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, huilie-huilie doen als ze geen korting krijgen en zich speciaal voor dit soort flauwekul registreren...
Hiephoi, het is weer weekend.....
Oh laat maar, heb even gekeken naar je posts op dit forum en vanaf je allereerste posts doe je niets anders dan mensen afzeiken.
Nevermind dus, het zit klaarblijkelijk in je.

Oh....dus info vergaren kun je dus wel....alleen niet toen je een nieuwe wasser nodig had...?

Tja...wen maar aan mijn manier van reageren, na 6 reacties weet je natuurlijk alles al.... En jouw manier van communiceren verdient echt de hoofdprijs:
iemand onbeschoft noemen?

Ga door, ga ik de strijd wel even met je aan!
Laatst gewijzigd door dhc op 27 jan 2012 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.

MartinLWD
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 jan 2012 21:14

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door MartinLWD »

Ouwe aap schreef:Toch heeft dhc wel gelijk denk ik.
Ik vraag eigenlijk nooit om korting alleen deze keer wel.
Nu mag ik graag wat pingelen
Daarbij heeft hier klagen gewoon geen zin. Als je nou gewoon terug gaat naar BCC en netjes gaat overleggen komt het vast goed. Ook BCC heeft die btw kortingen vanwege hun laagste prijs garantie.

Nog 1 ding : stel, jij hebt zelf een winkel. Ga jij aan iedereen korting geven die daar om vraagt ? Weet je wel hoeveel mensen dat doen ?
Ik heb bij de BCC nog niet eerder om korting gevraagd.
Maar natuurlijk kan je ook niet iedereen maar korting geven die daar om vraagt.
Ik kreeg ook nagenoeg geen korting, geen probleem en heb hem ook gekocht.
Daar gaat mijn verhaal ook niet over. Als je geen korting wil geven ..zeg dat gewoon zonder dat hele verhaal dat de BCC van Miele geen korting kan en mag geven ivm met boete clausules etc .. blijf gewoon eerlijk bedoel ik eigenlijk.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door plumber »

verwijderd vanwege klo te moderator.
Laatst gewijzigd door plumber op 30 jan 2012 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door newmikey »

Vorige week een Miele wasmachine gekocht bij de BCC, hele uitleg gehad(keurig, dat heet "service") ,zus belde lachend terug zij had de W5843 (het oudere model, zonder enige uitleg) bij een dozenschuiver met een waterhoofd (MM).

Nu doe je precies het omgekeerde van wat je moet doen: inplaats van boos te zijn op de mediamarkt omdat ze er niet bij zeggen dat dit het oudere model is wat er uit gaat ten bate van de 5844, blij te zijn dat er bij de BCC tijd was voor deskundige uitleg...

Net zoiets als bij een schimmige autodealer nu nog 2011 voorraad met korting kunnen kopen en dan een dealer die gewoon bouwjaar 2012 levert beschuldigen van afzetterij.

Ook nog en passant even claimen dat omdat twee apparaten er hetzelfde uitzien en dezelfde gebruikstoleranties hebben ze ook hetzelfde zijn..."alleen de kleur van het frontje is anders" - hoe verschrikkelijk dom kan je zijn?

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

zeg dat gewoon zonder dat hele verhaal dat de BCC van Miele geen korting kan en mag geven ivm met boete clausules etc
Wie zegt dat het niet waar is dan ? Ik weet niets over boetes, maar wel dat Miele een streng prijsbeleid voert. Waarom staan die machines dan overal voor bijna dezelfde prijs in de winkel ?

Nogmaals, mijn advies is om terug te gaan naar BCC en even netjes te overleggen. Doe dit dan wel morgen, of zondag als hij dan open is tenminste, want daarna is die actie afgelopen !

MartinLWD
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 jan 2012 21:14

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door MartinLWD »

newmikey schreef:Vorige week een Miele wasmachine gekocht bij de BCC, hele uitleg gehad(keurig, dat heet "service") ,zus belde lachend terug zij had de W5843 (het oudere model, zonder enige uitleg) bij een dozenschuiver met een waterhoofd (MM).

Nu doe je precies het omgekeerde van wat je moet doen: inplaats van boos te zijn op de mediamarkt omdat ze er niet bij zeggen dat dit het oudere model is wat er uit gaat ten bate van de 5844, blij te zijn dat er bij de BCC tijd was voor deskundige uitleg...

Net zoiets als bij een schimmige autodealer nu nog 2011 voorraad met korting kunnen kopen en dan een dealer die gewoon bouwjaar 2012 levert beschuldigen van afzetterij.

Ook nog en passant even claimen dat omdat twee apparaten er hetzelfde uitzien en dezelfde gebruikstoleranties hebben ze ook hetzelfde zijn..."alleen de kleur van het frontje is anders" - hoe verschrikkelijk dom kan je zijn?
"Verschrikkelijk dom"" nou nou nou.....
Wat ik er van weet is dat een typenummer is opgebouwd uit een aantal specificaties.. Waarom zou de kleur van het decopannel hier niet onder kunnen vallen Einstein?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door dhc »

Hoppa...de volgende is aan de beurt! Nu weer iemand lekker bijdehand Einstein noemen?

Goed bezig....kan me voorstellen dat ze bij BCC huilie-huilie klanten die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten geen korting geven.

Weekendverlof?

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Het 1e typenummer wat in mij opkomt :

€999
in 17 winkels

via kieskeurig. 17 winkels/webshops met dezelfde prijs !
En daarbij had ik het over winkels hè, ik bedoelde nog niet eens webshops

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Sorry, ik zocht op W5723 :D

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ik ben er nog niet zo zeker van dat de W5844 de opvolger is van de W5843.

Op de website van Miele staan beide machines ook niet in de lijst met producten die je daar kunt kopen.

Zoals eerder gezegd lijkt me het me best mogelijk dat de grotere concerns ( BCC, MM, ..) hun eigen typenummer bij de fabricant bestellen. Deze verschilt dan in wezen niks met het apparaat van de concurrentie, op misschien een gekleurd plaatje na.

Op deze manier kunnen ze risicoloos reclame maken met "de laagste prijsgarantie" ze weten immers dat ze de enige zijn die dit typenummer voeren.

Daarom heb ik eerder gesteld dat ik het verhaal van TS wel geloof, maar is er een forum-lezer die bovenstaande gedachte kan bevestigen of, met onderbouwing, kan verwerpen?

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten