LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bestelde kleding komt niet overeen met websitefoto
Bestelde kleding komt niet overeen met websitefoto
Ik heb bij twee verschillende webwinkels: luluestore.com en modern-styleart.nl of ook wel comosa.com kleding besteld, en ontvangen die totaal niet overeen komt met wat er op de site wordt beschreven en in de foto is getoond.
Het blijkt allemaal hetzelfde Chinese bedrijf te zijn, dat nep artikelen op deze websites aanbiedt - unieke design kleding - het geld int, en dan waardeloze Chinese waar opstuurt, waarbij als je het terug wilt sturen dat op eigen kosten moet, en dan naar China. Bij mijn eerste klacht via de mail was de reactie een aanbod om 15% van het bedrag terug te krijgen, zodat ik de legging kon vermaken. Maar ze hebben een kindermaat gestuurd, terwijl ik een M had besteld.
De warme dikke trui met hoge kraag, blijkt een katoenen vod te zijn zonder dikke kraag. Ik heb nu een tweede keer geklaagd en geld terug gevraagd. Op het web kwam ik veel andere klachten tegen, met ook het advies om aangifte te doen, zodat er actie ondernomen kan worden
Het blijkt allemaal hetzelfde Chinese bedrijf te zijn, dat nep artikelen op deze websites aanbiedt - unieke design kleding - het geld int, en dan waardeloze Chinese waar opstuurt, waarbij als je het terug wilt sturen dat op eigen kosten moet, en dan naar China. Bij mijn eerste klacht via de mail was de reactie een aanbod om 15% van het bedrag terug te krijgen, zodat ik de legging kon vermaken. Maar ze hebben een kindermaat gestuurd, terwijl ik een M had besteld.
De warme dikke trui met hoge kraag, blijkt een katoenen vod te zijn zonder dikke kraag. Ik heb nu een tweede keer geklaagd en geld terug gevraagd. Op het web kwam ik veel andere klachten tegen, met ook het advies om aangifte te doen, zodat er actie ondernomen kan worden
Laatst gewijzigd door Radar op 04 feb 2021 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderatie verduidelijkt
Reden: titel door moderatie verduidelijkt
-
- Berichten: 12273
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Bestelde kleding komt niet overeen met websitefoto
En waar wilt u dan aangifte tegen doen? Iets anders ontvangen dan besteld is een civiele zaak. Maar buiten dat, hoe komt u er bij om bij dergelijke shops te gaan bestellen? Naast dat u al ziet dat er veel meer klachten zijn voldoen de websites niet aan de Nederlandse wet. Styleart heeft geen adres, geen telefoonnummer, geen KVK zichtbaar op de site. Als u de laatste jaren niets meegekregen heeft waar op te letten bij het online kopen, dan moet u dat ook niet doen. Het stikt, het laatste jaar alleen al, van de dropshippers en handige Chinezen die hun prularia hier aanbieden. Ze voldoen aan geen enkele regel en een eigenaar is niet te achterhalen. Dus tegen wie u aangifte gaat doen is al een raadsel.
Zie het als leergeld, net zoals al die andere honderden mensen hebben moeten doen.
Zie het als leergeld, net zoals al die andere honderden mensen hebben moeten doen.
Annemieke67
vindt dit leuk
Re: Bestelde kleding komt niet overeen met websitefoto
Aangifte wordt niet opgenomen, dropshipping is nu al het woord van 2021.
Annemieke67
vindt dit leuk
Re: Bestelde kleding komt niet overeen met websitefoto
Een les is om alleen bij bedrijven met een Thuiswinkel keurmerk te kopen, dan kan je naar de geschillencommissie. Bedrijven met een eigen winkel zijn over het algemeen ook betrouwbaar.
Nog beter is om in een echte winkel te kopen (wat nu niet gaat).
De enige optie die ik zie is vragen of je rechtsbijstandverzekering hiervan een zaak wil maken.
Je kunt een klacht indienen bij ACM
op https://www.acm.nl/nl/contact/tips-en-m ... en-aan-acm hopelijk kunnen ze de webwinkel een boete geven.
Nog beter is om in een echte winkel te kopen (wat nu niet gaat).
De enige optie die ik zie is vragen of je rechtsbijstandverzekering hiervan een zaak wil maken.
Je kunt een klacht indienen bij ACM
op https://www.acm.nl/nl/contact/tips-en-m ... en-aan-acm hopelijk kunnen ze de webwinkel een boete geven.
Re: Bestelde kleding komt niet overeen met websitefoto
Ik zou MM met een dagvaarding naar China sturen .
hebra98
, marnix
en Annemieke67
vinden dit leuk
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 21 jun 2018 10:04
Re: Bestelde kleding komt niet overeen met websitefoto
Heb ook eens wat besteld om te kijken wat het was....de teleurstelling was groot, nooit meer.
Is het te mooi voor voor de prijs die je betaald , komt het uit China..Bij nader onderzoek staat het er ook meestal bij.
Is het te mooi voor voor de prijs die je betaald , komt het uit China..Bij nader onderzoek staat het er ook meestal bij.
Re: Bestelde kleding komt niet overeen met websitefoto
Kijk in Google eens op “miskopen aliexpress”. Toch wel grappig wat mensen aan kleding besteld hebben en vervolgens ontvangen.
Annemieke67
vindt dit leuk
Re: Bestelde kleding komt niet overeen met websitefoto
U bent natuurlijk beter gewend, maar had u voor die aangeboden prijzen iets anders verwacht? U dacht voor een dubbeltje op de eerste rij te kunnen zitten?
Als ik iets in België, Spanje of Amerika bestel en ik wil het retourneren, zal ik dat naar het betreffende land moeten doen.
-
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 24 nov 2010 17:14
Re: Bestelde kleding komt niet overeen met websitefoto
"Lokaal Loyaal". Steun toch eens gewoon de lokale winkels en koop daar uw spullen.
Je ziet wat je koopt, service vaak beter en je weet aan wie je geld geeft. Dat in plaats van al die schimmige webshops zonder Thuiswinkel waarborg.
Je ziet wat je koopt, service vaak beter en je weet aan wie je geld geeft. Dat in plaats van al die schimmige webshops zonder Thuiswinkel waarborg.