Bestelling BCC niet compleet geleverd

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Oldone43
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2023 16:13

Bestelling BCC niet compleet geleverd

Ongelezen bericht door Oldone43 »

Ik heb vorige week bij een webshop een iPhone 14 pro besteld met een wireless charger erbij.

So far so good zou je zeggen… Bestelling was keurig de volgende dag binnen. Helemaal top.

Helaas en nu komt het was de bestelling niet compleet, alleen de charger zat er in. Schrok me helemaal dood natuurlijk.
Gebeld met de webshop en ze zouden een onderzoek instellen, en uit dat onderzoek zou zijn gebleken dat het gewicht in de track and tracce overeen komt met de inhoud van de 2 artikelen.
Hiermee is volgens de winkel de kous af.

Klacht mail gestuurd, ook geen reactie.

Gebeld vandaag nog eens en ook daar helpen ze me niet verder.

heb helaas betaald met iDeal.

Wat kan ik nu nog buiten nog meer klachten sturen?

Kortom, wat kan ik hier mee verder




Ik heb inmiddels al contact gehad met ze ook klacht ingediend bij thuiswinkel waarborg en kreeg deze reactie van ze:

“Bedankt voor uw bericht.
Zoals we al met u besproken hebben telefonisch en schriftelijk, gaan we niet over tot verzenden van een nieuwe telefoon of terugbetaling.
De track and trace laat keurig zien dat het pakket is afgeleverd bij u als klant.
Tevens hebben we camera beelden terug gekeken van het inpak proces. Dit is allemaal volgens het normale proces verlopen .
We kunnen u dus niet verder helpen.

Met vriendelijke groet,
BCC webcare”

Hoe nu verder?

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bestelling BCC niet compleet geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dit soort topics hebben we vaker gezien, zie dit recente voorbeeld. Je kunt gaan procederen, dan komt het uiteindelijk aan op de vraag wie de rechter gelooft. BCC kan niet onomstotelijk bewijzen dat jij de telefoon hebt ontvangen, jij kunt niet bewijzen dat je 'm niet hebt ontvangen. De bewijslast rust primair op BCC uiteraard, maar de rechter weegt beide kanten.

Heb je eigenlijk getekend voor ontvangst?

Heb je zelf ook inzicht in de T&T-gegevens? Staat daar steeds het gewicht bij? Als je kunt zien dat er een voldoende zwaar pakketje op de post is gegaan, en jij hebt het niet ontvangen, dan zou je aangifte kunnen doen tegen de bezorgdienst. Daarnaast moet je BCC in gebreke stellen en alsnog levering eisen.

Heb je een rechtsbijstandsverzekering?

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Bestelling BCC niet compleet geleverd

Ongelezen bericht door JozJan »

Het is ieder geval weer een typisch voorbeeld van een bedrijf dat probeert zich er makkelijk vanaf te maken 'we kunnen u dus niet verder helpen'. Wat MoneyMan zegt, BCC in gebreke stellen en alsnog levering eisen. En eventueel ondertussen aangifte doen inderdaad, al zou ik BCC dat laten doen.

Plaats reactie