Bestelling niet ontvangen, DHL zegt van wel, webshop werkt niet mee

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Malak83
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mei 2022 09:59

Bestelling niet ontvangen, DHL zegt van wel, webshop werkt niet mee

Ongelezen bericht door Malak83 »

Eind maart heb ik bij Nutropharma een bestelling geplaatst. Hierop ontving ik een bevestigingsmail maar daarin bleek de hoeveelheid niet te kloppen, dus zou er een nalevering komen. Beide bestellingen zouden geleverd worden door DHL. Met de track&trace kon ik in de gaten houden waar ze bleven en zag ik op een gegeven moment staan dat beiden geleverd zouden zijn op verschillende dagen. Ik heb zelf niets ontvangen, dus direct contact gelegd met Nutropharma. Zij stuurden me een mail waarin stond dat na controle bij DHL was gebleken dat er correct geleverd zou zijn, dus ik moest gewoon betalen. Ik heb vervolgens zelf contact opgenomen met DHL. Ze zouden een klein onderzoek doen, GPS controleren en de bezorger vragen, en daar kwam uit dat het geleverd zou zijn. De bezorger had aangegeven dat hij het had afgegeven aan een vrouw die buiten stond met kort donker haar en dat ze had gezegd dat het voor haar was. Ik heb zelf lang blond haar dus ik ben het zeker niet geweest. Daarop gaf DHL in een mail naar mij aan dat ze het jammer vonden dat ik mijn bestelling niet had ontvangen, maar dat ik contact moest opnemen met Nutropharma en dat hun een bezwaar moesten indienen bij DHL zodat de case opnieuw geopend kon worden. Dit heb ik via mail meerdere keren bij Nutropharma aangegeven en daar kwam geen reactie meer op. Alleen maar aanmaningen en nu ook dreiging met €40 incassokosten. Vanochtend ook maar gebeld met Nutropharma en aangegeven dat ze dus dat bezwaar moeten indienen bij DHL. Daarop gaven ze aan dat ze dat al lang hadden gedaan en dat DHL bleef zeggen dat het geleverd was. Vervolgens heb ik weer gebeld met DHL. De vrouw die ik aan de lijn kreeg ging het nakijken, maar vervolgens gaf ze aan dat ze geen enkel contact hebben gehad met Nutropharma over mijn bestelling. Ook zei DHL duidelijk dat ik niet zou moeten betalen voor iets wat ik niet heb gekregen en dat het jammer is dat dat bedrijf zo moeilijk moet doen. Maar ze kunnen helaas niets doen als Nutropharma geen bezwaar indient bij hun. Daarop heb ik weer terug gebeld met Nutropharma en kreeg dezelfde vrouw aan de lijn. Ze bleef me zeggen dat ze niets voor me konden doen en dat het geleverd zou zijn. Ook toen ik zei dat het buiten afgegeven zou zijn aan een vrouw met kort donker haar bleef ze hetzelfde zeggen. Ze geloofde me ook niet toen ik aangaf hoe DHL hierover dacht en blijft volhouden dat het bij mijn adres geleverd zou zijn en dat ik gewoon moet betalen. Ik heb een buurvrouw met kort donker haar en heb het aan haar gevraagd. Ze is al 18 jaar een goede vriendin en als er ooit pakketjes van mij bij haar komen dan geeft ze die meteen door aan mij en andersom ook. Zij geeft aan dat ze nooit iets heeft aangenomen wat voor mij was en dan gezegd hebben dat het voor haar is geweest. Wat moet ik nu doen? Betalen voor iets wat ik nooit zelf heb ontvangen ga ik echt niet doen.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Bestelling niet ontvangen, DHL zegt van wel, webshop werkt niet mee

Ongelezen bericht door mahadma »

DHL zegt afgeleverd te hebben, zonder uw handtekening. Stuur de verkoper een email en brief (gelijk) dat u niet van plan bent te betalen. En dat u dat pas doet als u de artikelen heeft ontvangen.

basrijkeboer
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2022 13:07

Re: Bestelling niet ontvangen, DHL zegt van wel, webshop werkt niet mee

Ongelezen bericht door basrijkeboer »

DHL zet een de pakjes weleens voor de deur en tekent af als zijnde ontvangen.
Duistere zaak.
Hierover is een klacht ingediend.

Ton2.1
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 jan 2021 14:41

Re: Bestelling niet ontvangen, DHL zegt van wel, webshop werkt niet mee

Ongelezen bericht door Ton2.1 »

Vrij recent had ik dit met DPD. Met PostNL meerdere keren. Meestal lag het pakket dan bij één van mijn buren, tot 8 huizen verderop, zonder kennisgeving in de bus.
Wees je ervan bewust dat PostNL niet meer met kaartjes werkt! Je MOET nu de app installeren waarin ze een bericht achterlaten dat het pakketje elders is afgegeven.
Ik sluit me aan bij een vorige reactie: schriftelijk de afzender aansprakelijk stellen, die op hun beurt bij DHL claimen. Zij kunnen niet bewijzen dat het geleverd is. Dan had de bezorger maar een krabbel moeten vragen. Hoewel... wie zegt dat het 'jouw' krabbel is?

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Bestelling niet ontvangen, DHL zegt van wel, webshop werkt niet mee

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

De verzender moet bewijzen dat u het pakket hebt ontvangen. De verklaring van de bezorger maakt de positie van de verzender niet sterker, als deze het pakket heeft afgegeven aan iemand die toevallig voor de deur staat.
Ik zou de verzender aangeven pas te betalen als u de verzending hebt ontvangen of zij kunnen bewijzen dat u het pakket hebt ontvangen. Zo niet dan geeft u aan gewoon de gerechtelijke procedure af te wachten.
Als de verzender is aangesloten bij de geschillencommissie kunt u daar de klacht neer leggen.

150747
Berichten: 231
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Bestelling niet ontvangen, DHL zegt van wel, webshop werkt niet mee

Ongelezen bericht door 150747 »

Niet betalen en geen handtekening opsturen ook al vragen ze hier om.
Eventueel tekent u met een kruisje.
Ze hebben geen recht van spreken en laat u niet gek maken.
U heeft de wet, wetboek 7 achter u.
Geen betaling bij geen ontvangst.
Kort geleden hetzelfde geintje meegemaakt bij PostNL.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Bestelling niet ontvangen, DHL zegt van wel, webshop werkt niet mee

Ongelezen bericht door Jablan »

Malak83 schreef:
12 mei 2022 10:59
Betalen voor iets wat ik nooit zelf heb ontvangen ga ik echt niet doen.
Onder andere forummer Moneyman kan je stap voor stap uitleggen hoe je dit voor elkaar krijgt.
Ton2.1 schreef:
13 mei 2022 13:39
Wees je ervan bewust dat PostNL niet meer met kaartjes werkt! Je MOET nu de app installeren waarin ze een bericht achterlaten dat het pakketje elders is afgegeven.
App is niet verplicht, je krijgt het bericht per mail.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Bestelling niet ontvangen, DHL zegt van wel, webshop werkt niet mee

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

zoals gezegd, niet betalen, hop dat u de mededeling over de vrouw met kort donker haar per mail heeft ontvangen, staat u nog sterker namelijk.

kunt u alsnog om vragen trouwens!

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Bestelling niet ontvangen, DHL zegt van wel, webshop werkt niet mee

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Stuur hun een brief dat je het pakketje niet ontvangen hebt en dat je betaalt na ontvangst. Ook mag je vanwege de wetgeving kopen op afstand voor kiezen om de bestelling te annuleren.

Zie www.thuiswinkel.org/vragen/de-klant-zeg ... en-wat-nu/ (dit is geschreven uit de oogpunt van de verzender) en www.consumentenbond.nl/juridisch-advies ... ek-geraakt.

De verzender moet bewijzen dat jij het pakketje ontvangen hebt. In dit geval kan jij bewijzen dat je het niet ontvangen hebt, terwijl je dit niet hoeft te bewijzen.

Indien een incassobureau of deurwaarder de zaak overneemt, schrijf hun een brief (voorkeur mail) dat je het pakketje niet ontvangen hebt, en daarom niet gaat betalen.
Mocht dit zaak naar de rechter komen (ik verwacht van niet) ga dan naar de rechtbank toe om jezelf te verdedigen.

Neem eventueel contact op met je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies voor hulp of advies.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bestelling niet ontvangen, DHL zegt van wel, webshop werkt niet mee

Ongelezen bericht door Moneyman »

Malak83 schreef:
12 mei 2022 10:59
Betalen voor iets wat ik nooit zelf heb ontvangen ga ik echt niet doen.
Het is vrij simpel in dezen. Geef duidelijk en schriftelijk aan dat:
- je niets hebt ontvangen;
- je de verklaring van de verzender betwist;
- je, zolang je niets hebt ontvangen, niet gaat betalen;
- en dat je niet verder lastig gevallen wilt worden.

Dan is het afwachten of ze verdere stappen zetten en je gaan dagvaarden. Als ze dat doen, voer je verweer waarin je hetzelfde als hierboven staat nogmaals schrijft. De verzender moet dan bewijzen dat jij de zending hebt ontvangen - en dat kunnen ze niet.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Bestelling niet ontvangen, DHL zegt van wel, webshop werkt niet mee

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Niet alle reacties gelezen. Ik ben jurist geen orakel maar ik zie al snel dat de mensen hier zeggen wat ik ook vind. Ze moeten bewijzen dat jij het hebt ontvangen en zelf je identiteit controleren dus een handtekening van iemand is ook niet genoeg.

Je hebt recht op de levering en je hoeft niet te betalen. Maar dat icvassobureau moet je even per email of brief laten weten dat ze moeten stoppen met kosten maken omdat je de vordering inhoudelijk betwist. Dan laten ze het meestal vallen want het gaat hier niet om standaard geval dat je geen zin hebt te betalen. Inhoudelijk de vordering betwisten sturen de zaak terug naar de verkoper mijn ervaring.

Verder kan je de koop nog ontbinden op basis van de wet koop op afstand. Daarbij aangeven dat je nog niks hebt ontvangen. De termijn gaat lopen in ieder geval van de dag dat ze stellen dat je hebt zou hebben ontvangen. Het enige is dat je niks hebt om terug te sturen, maar je hebt dan wel geen verplichting te betalen. Er zijn hier opties die je kan gebruiken maar ik zreg wel dat je te weinig info geeft om echt goed iets te zeggen hier.

Malak83
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mei 2022 09:59

Re: Bestelling niet ontvangen, DHL zegt van wel, webshop werkt niet mee

Ongelezen bericht door Malak83 »

Dank jullie wel voor de reacties. Jammer genoeg heb ik niet op mail staan dat het was afgegeven aan een vrouw met kort donker haar. Ik heb wel nog telefonisch contact gehad met dhl. Ze geven nu aan dat de bezorger het heeft afgegeven op nummer 15a. Ik woon zelf op 15. Als dat zo is kan het alleen mijn buurvrouw zijn maar zij zegt nog steeds niets te hebben aangenomen. Ik heb eergisteren een brief de deur uit gedaan naar dat bedrijf dus ben benieuwd. Op mijn mailtjes krijg ik alleen nog maar dezelfde standaard reactie. Ik heb ook een screen naar ze gestuurd van een mail van dhl waarin ze aangeven dat ze het jammer vinden dat ik mijn pakket niet heb ontvangen, maar dat de verzender dan bezwaar in moet dienen. De verzender stuurt alleen maar een screen terug van het track & trace bericht dat het zou zijn ontvangen door mij en dat dat dus het bewijs is. Verder blijven ze alleen maar zeggen dar de incassoprocedure wordt voortgezet.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bestelling niet ontvangen, DHL zegt van wel, webshop werkt niet mee

Ongelezen bericht door alfatrion »

ElleFlowers schreef:
15 mei 2022 01:42
Verder kan je de koop nog ontbinden op basis van de wet koop op afstand. Daarbij aangeven dat je nog niks hebt ontvangen. De termijn gaat lopen in ieder geval van de dag dat ze stellen dat je hebt zou hebben ontvangen.
De termijn gaat lopen op de dag dat de consument het product daadwerkelijk heeft ontvangen.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bestelling niet ontvangen, DHL zegt van wel, webshop werkt niet mee

Ongelezen bericht door alfatrion »

Malak83 schreef:
20 mei 2022 09:30
Jammer genoeg heb ik niet op mail staan dat het was afgegeven aan een vrouw met kort donker haar. Ik heb wel nog telefonisch contact gehad met dhl. Ze geven nu aan dat de bezorger het heeft afgegeven op nummer 15a. Ik woon zelf op 15.
Je kan dat gebruiken als betwisting. Ik zou vragen of ze dat schriftelijk willen bevestigen.
Malak83 schreef:
20 mei 2022 09:30
Ik heb eergisteren een brief de deur uit gedaan naar dat bedrijf dus ben benieuwd.
Wat heb je in de brief gezet?
Malak83 schreef:
20 mei 2022 09:30
De verzender stuurt alleen maar een screen terug van het track & trace bericht dat het zou zijn ontvangen door mij en dat dat dus het bewijs is.
Dat is een partijverklaring en niets meer.

Malak83
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mei 2022 09:59

Re: Bestelling niet ontvangen, DHL zegt van wel, webshop werkt niet mee

Ongelezen bericht door Malak83 »

Ik heb aangegeven in die brief dat ik niet ga betalen, aangezien ik geen product heb ontvangen. Ook gezegd dat ik de koop dus wil ontbinden op grond daarvan. En verder nogmaals aangegeven dat het "bewijs" dat ze naar mij hebben gestuurd geen echt bewijs is. Ook nog aangegeven dat dhl zelf zegt geen enkele keer in contact te zijn geweest met de verzender, terwijl de verzender aangeeft van wel. Ik heb gezegd dat dit een probleem is tussen de verzender en dhl en niet een probleem van mij.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bestelling niet ontvangen, DHL zegt van wel, webshop werkt niet mee

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je hebt dus ontbonden op basis van het herroepingsrecht dat je met als motivatie: de wanprestatie.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Bestelling niet ontvangen, DHL zegt van wel, webshop werkt niet mee

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Malak83 schreef:
20 mei 2022 09:30
Dank jullie wel voor de reacties. Jammer genoeg heb ik niet op mail staan dat het was afgegeven aan een vrouw met kort donker haar. Ik heb wel nog telefonisch contact gehad met dhl. Ze geven nu aan dat de bezorger het heeft afgegeven op nummer 15a. Ik woon zelf op 15. Als dat zo is kan het alleen mijn buurvrouw zijn maar zij zegt nog steeds niets te hebben aangenomen. Ik heb eergisteren een brief de deur uit gedaan naar dat bedrijf dus ben benieuwd. Op mijn mailtjes krijg ik alleen nog maar dezelfde standaard reactie. Ik heb ook een screen naar ze gestuurd van een mail van dhl waarin ze aangeven dat ze het jammer vinden dat ik mijn pakket niet heb ontvangen, maar dat de verzender dan bezwaar in moet dienen. De verzender stuurt alleen maar een screen terug van het track & trace bericht dat het zou zijn ontvangen door mij en dat dat dus het bewijs is. Verder blijven ze alleen maar zeggen dar de incassoprocedure wordt voortgezet.
je kunt altijd een mail sturen naar dhl met in de tekst dat je dan en dan telefonische kontakt gehad hebt met die en die persoon waarin het volgende gezegd is, is aangenomen door mevr. met kort blond haar.

als ze daar niet op reageren of bevestigend heb je op schrift staan wat men je verteld heeft via de tel....

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bestelling niet ontvangen, DHL zegt van wel, webshop werkt niet mee

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hawk-Eye schreef:
20 mei 2022 15:47
je kunt altijd een mail sturen naar dhl met in de tekst dat je dan en dan telefonische kontakt gehad hebt met die en die persoon waarin het volgende gezegd is, is aangenomen door mevr. met kort blond haar.

als ze daar niet op reageren of bevestigend heb je op schrift staan wat men je verteld heeft via de tel....
Dat heeft nu geen nut meer. Het is -ongeacht of erop wordt gereageerd of niet- slechts een eenzijdige verklaring en niets meer dan dat.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Bestelling niet ontvangen, DHL zegt van wel, webshop werkt niet mee

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Moneyman schreef:
20 mei 2022 19:26
Hawk-Eye schreef:
20 mei 2022 15:47
je kunt altijd een mail sturen naar dhl met in de tekst dat je dan en dan telefonische kontakt gehad hebt met die en die persoon waarin het volgende gezegd is, is aangenomen door mevr. met kort blond haar.

als ze daar niet op reageren of bevestigend heb je op schrift staan wat men je verteld heeft via de tel....
Dat heeft nu geen nut meer. Het is -ongeacht of erop wordt gereageerd of niet- slechts een eenzijdige verklaring en niets meer dan dat.
je hebt dan ieder geval de verklaring in handen dat jijzelf pakket niet hebt ontvangen, lijkt me wel nut te hebben ivm naleveruing of betalen. iets wat je niet ontvangt hoef je ook niet te betalen maar dat weet jij ook wel!

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bestelling niet ontvangen, DHL zegt van wel, webshop werkt niet mee

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hawk-Eye schreef:
21 mei 2022 07:18
Moneyman schreef:
20 mei 2022 19:26
Hawk-Eye schreef:
20 mei 2022 15:47
je kunt altijd een mail sturen naar dhl met in de tekst dat je dan en dan telefonische kontakt gehad hebt met die en die persoon waarin het volgende gezegd is, is aangenomen door mevr. met kort blond haar.
als ze daar niet op reageren of bevestigend heb je op schrift staan wat men je verteld heeft via de tel....
Dat heeft nu geen nut meer. Het is -ongeacht of erop wordt gereageerd of niet- slechts een eenzijdige verklaring en niets meer dan dat.
je hebt dan ieder geval de verklaring in handen dat jijzelf pakket niet hebt ontvangen, lijkt me wel nut te hebben ivm naleveruing of betalen. iets wat je niet ontvangt hoef je ook niet te betalen maar dat weet jij ook wel!
Welnee. Die hele discussie over een vrouw met kort donker (en bij jou ineens blond) haar voegt daar niets aan toe en veroorzaakt slechts ruis. Keep it simpel werkt het best. Waar het om gaat, schreef ik eerder al (en dat advies heeft TS al opgevolgd):
Moneyman schreef:
14 mei 2022 11:54
Malak83 schreef:
12 mei 2022 10:59
Betalen voor iets wat ik nooit zelf heb ontvangen ga ik echt niet doen.
Het is vrij simpel in dezen. Geef duidelijk en schriftelijk aan dat:
- je niets hebt ontvangen;
- je de verklaring van de verzender betwist;
- je, zolang je niets hebt ontvangen, niet gaat betalen;
- en dat je niet verder lastig gevallen wilt worden.

Dan is het afwachten of ze verdere stappen zetten en je gaan dagvaarden. Als ze dat doen, voer je verweer waarin je hetzelfde als hierboven staat nogmaals schrijft. De verzender moet dan bewijzen dat jij de zending hebt ontvangen - en dat kunnen ze niet.

Plaats reactie