LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bestellingen Aliexpress verdwijnen bij PostNL

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Redfloor
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 mar 2013 15:08

Re: Bestellingen Aliexpress verdwijnen bij PostNL

Ongelezen bericht door Redfloor »

Thatch22 schreef:
02 dec 2020 13:32
Een paar weken geleden, zelf mondkapjes opgestuurd, via Post NL, en u raad het al, nee ze kwamen niet aan, wel de lege enveloppe. Dus inderdaad door iemand bij Post NL gestolen,! Kan hier zoo kwaad om zijn. Blijf eraf is niet van jouw!
Weet je zeker dat de enveloppen niet stuk zijn gegaan in de sorteermachine? Die kan niet zo goed tegen wat dikkere poststukken als er een gewone envelop omheen zit.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bestellingen Aliexpress verdwijnen bij PostNL

Ongelezen bericht door moederslink »

Thatch22 schreef:
02 dec 2020 13:32
Een paar weken geleden, zelf mondkapjes opgestuurd, via Post NL, en u raad het al, nee ze kwamen niet aan, wel de lege enveloppe. Dus inderdaad door iemand bij Post NL gestolen,! Kan hier zoo kwaad om zijn. Blijf eraf is niet van jouw!
Waarom zou iemand die dingen jatten? Ze kosten geen drol ( meer ) .
Ik heb er steeds 50 voor nog géén tientje.
Voortaan dan maar een stevige bobbeltjesenvelop er omheen doen?

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bestellingen Aliexpress verdwijnen bij PostNL

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

moederslink schreef:
02 dec 2020 13:56
Thatch22 schreef:
02 dec 2020 13:32
Een paar weken geleden, zelf mondkapjes opgestuurd, via Post NL, en u raad het al, nee ze kwamen niet aan, wel de lege enveloppe. Dus inderdaad door iemand bij Post NL gestolen,! Kan hier zoo kwaad om zijn. Blijf eraf is niet van jouw!
Waarom zou iemand die dingen jatten? Ze kosten geen drol ( meer ) .
Ik heb er steeds 50 voor nog géén tientje.
Voortaan dan maar een stevige bobbeltjesenvelop er omheen doen?
De kans dat ze gestolen zijn is ook zeer klein te noemen. Maar ja, sommige mensen willen graag iets roepen en weten niet hoe de verwerking van de post gaat. Zij achten de kans groter dat er bij elke schakel personeel staat waarvan sommige radar ogen hebben, dwars door een envelop kunnen kijken en zo de leuke spullen er tussenuit haalt. Alsof een medewerker de tijd zou hebben om elke envelop te kunnen bestuderen.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bestellingen Aliexpress verdwijnen bij PostNL

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hans Cnossen schreef:
02 dec 2020 13:29
Een update.
De bij PostNL zoekgeraakte pakketjes zijn niet meer aangekomen .

Inmiddels kan ik de lijst aanvullen met pakket nummer 4. Ook dit pakketje is aangekondigd in de PostNL app met foto en al en is nog steeds niet bezorgd.

1. bestelling 14 april --> zoek
2. bestelling 3 augustus --> zoek
3. bestelling 12 augustus --> zoek
4. bestelling 11 november; aankondiging PostNL app 25 november. Ik wacht nog.

De reactie van PostNL: Helaas kan ik niet voor u achterhalen wat de status is van uw zending. U kunt het beste de afzender hiervan op de hoogte stellen. Als opdrachtgever kan de afzender bij de buitenlandse postorganisatie een onderzoek naar uw pakket aanvragen. Het is aan de afzender om de uitkomst van dit onderzoek aan u door te sturen.

Ik begrijp niet waarom PostNL zelf geen onderzoek kan doen, maar dat een buitenlandse verzender dat moet doen. Het zit in de molen van PostNL. Dan zijn zij toch de aangewezen partij?
PostNL moet van de opdrachtgever de opdracht krijgen om het na te kijken. En u bent die opdrachtgever niet. En dat de pakjes weg zijn hoeft niet door de schuld van PostNL te komen. Als een etiket niet goed op de doos/envelop geplakt is, de barcode onleesbaar geworden is, dan kan PostNL niets meer. Maar voor dat blijft de verkoper verantwoordelijk.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Bestellingen Aliexpress verdwijnen bij PostNL

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Soms krijg je de indruk dat Ali het expres doet.

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Bestellingen Aliexpress verdwijnen bij PostNL

Ongelezen bericht door Aygulf »

Hans Cnossen schreef:
02 dec 2020 13:29
Een update.
De bij PostNL zoekgeraakte pakketjes zijn niet meer aangekomen .

Inmiddels kan ik de lijst aanvullen met pakket nummer 4. Ook dit pakketje is aangekondigd in de PostNL app met foto en al en is nog steeds niet bezorgd.

1. bestelling 14 april --> zoek
2. bestelling 3 augustus --> zoek
3. bestelling 12 augustus --> zoek
4. bestelling 11 november; aankondiging PostNL app 25 november. Ik wacht nog.

De reactie van PostNL: Helaas kan ik niet voor u achterhalen wat de status is van uw zending. U kunt het beste de afzender hiervan op de hoogte stellen. Als opdrachtgever kan de afzender bij de buitenlandse postorganisatie een onderzoek naar uw pakket aanvragen. Het is aan de afzender om de uitkomst van dit onderzoek aan u door te sturen.

Ik begrijp niet waarom PostNL zelf geen onderzoek kan doen, maar dat een buitenlandse verzender dat moet doen. Het zit in de molen van PostNL. Dan zijn zij toch de aangewezen partij?
De opdrachtgever (die ook het vervoer heeft betaald) is de partij waar post.nl een overeenkomst mee heeft. Dus niet met u helaas. Heeft dus niets te maken of het nou uit Nederland of het buitenland komt

Gesloten