LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bestellingen Aliexpress verdwijnen bij PostNL

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Hans Cnossen
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jan 2011 10:12

Bestellingen Aliexpress verdwijnen bij PostNL

Ongelezen bericht door Hans Cnossen »

Zijn er meer mensen bij wie de bestellingen van Aliexpress nooit of maanden later aankomen, terwijl ze wel met foto en al in de PostNL app staan en dus in de molen van PostNL zitten? Met andere woorden: is er een patroon? Het overkomt mij ook alleen met post uit China.

De eerste keer betrof het een kabeltje. Het zou bezorgd worden op 22 juli. Op 1 augustus heb ik een melding gedaan bij PostNL dat ik nog steeds niets ontvangen had. De teamleider van PostNL heeft het met de medewerkers besproken. Het pakketje is nooit gevonden.

Er is nog contact met mij opgenomen door PostNL. Er werd over vertraging door corona gesproken. Ook werd er gezegd dat in China soms slecht leesbare adreslabels gebruikt worden. Op de foto's in de PostNL app zijn de adressen prima leesbaar. Bovendien blijkt uit de PostNL-app dat het pakketje bestemd is voor mij en in hun systeem zit. Andere poststukken in de app komen ook gewoon aan.

Op 9 oktober kreeg ik weer een aankondiging van PostNL van twee pakjes: een telefoonhoesje en een harddiskbeugel.
Tot op heden is er niks bezorgd. Ik heb het al gemeld.

MaaikeM
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:07
Beste antwoord
Gekozen door Hans Cnossen

Re: bestellingen Aliexpress verdwijnen bij PostNL

door MaaikeM » 18 okt 2020 11:42

NeoDutchio schreef:
17 okt 2020 14:37
Zodra de pakjes in Europa (België) aankomen wordt er al een PostNL label aangehangen. Van de zomer is daar een vrachtwagen vol met pakjes ontvreemd, dus dat er duizenden mensen zijn geweest die hun zending niet kregen is dus niet zo vreemd te noemen.
In België wordt de hele verwerking gedaan. En daar gaat wel eens tijd overheen.
Dat klopt. Maar als je een foto van het betreffende poststuk in de Mijn Post functie van de app hebt staan, dan is het stuk wel degelijk in de handen van PostNL hier. Die foto's worden door de sorteermachines op de sorteercentra hier gemaakt. Dit zijn pakjes die met de brievenbuspost komen. Dat kan met of zonder tracking zijn. Als je ze in de app ziet verschijnen op basis van de tracking code, dan staan ze niet bij de foto's van de brievenbuspost. En dan kan het ook nog wel even duren voor het komt.

De zendingen die met pakketpost komen, kunnen soms ook al best lang aangekondigd in de app staan voor ze daadwerkelijk komen.

1 van mijn bestellingen is de 14e aangekomen in Luik en de 17e overgegaan naar PostNL hier in NL. Dat lijkt nu wel weer goed te lopen :D
geengast
Berichten: 591
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Bestellingen Aliexpress verdwijnen bij PostNL

Ongelezen bericht door geengast »

U weet toch dat alle pakjes, hoe klein ook, door de douane moeten en beoordeeld worden. Die kampen met hevige achterstanden.

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Bestellingen Aliexpress verdwijnen bij PostNL

Ongelezen bericht door henk51 »

Post NL zal niets voor u doen u bent namelijk geen partij, voor hun dat is verkoper bij Ali daar moet u een klacht (dispute) indienen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bestellingen Aliexpress verdwijnen bij PostNL

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Zodra de pakjes in Europa (België) aankomen wordt er al een PostNL label aangehangen. Van de zomer is daar een vrachtwagen vol met pakjes ontvreemd, dus dat er duizenden mensen zijn geweest die hun zending niet kregen is dus niet zo vreemd te noemen.
In België wordt de hele verwerking gedaan. En daar gaat wel eens tijd overheen.

MBakker1
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2020 14:29

Re: Bestellingen Aliexpress verdwijnen bij PostNL

Ongelezen bericht door MBakker1 »

Tja, daar heb ik ook regelmatig last van maar de boel komt uiteindenlijk wel aan. De post nl app is ook niet altijd duidelijk en klopt soms ook niet. Staat er iets in de app en duurt het nog ruim twee weken eer het bezorgd wordt.
Ook ooit een disputen aangevraagd en geld terug gekregen. Kwam pakketje na 4 maanden.

Maar ik heb nu ook een vraag.
Kreeg net een pakketje van Alie. Waarde 10 euro . Zat een gele stikker op met tekst Goods not uitlokking the condition plaid down in Articles 28 and 29 of the Traety on the functioning of the european union.

Wat betekent dit. Heb dit tot nu toe nog nooit bij de hand gehad .
Bedankt alvast

Arizonakid
Berichten: 1098
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Bestellingen Aliexpress verdwijnen bij PostNL

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Ik heb wel meegemaakt dat dat soort pakjes direct door gaan naar de lokale sigarenboer, ook als ze in de app staan.

sake1987

Re: Bestellingen Aliexpress verdwijnen bij PostNL

Ongelezen bericht door sake1987 »

Heb dit ook wel eens meegemaakt, wacht altijd af tot de levertijd van AliExpress is verstreken en dien dan een dispuut in.

Barbara7
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 okt 2020 14:21

Re: Bestellingen Aliexpress verdwijnen bij PostNL

Ongelezen bericht door Barbara7 »

Ja , dat klopt. Heb ik ook nare ervaring mee. Na erg lang wachten (manden) kreeg ik een bericht dat mijn
bestelling aan de andere kant van de stad op een post locatie te halen is. Eenmaal daar blijkt mijn pakje leeg.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Bestellingen Aliexpress verdwijnen bij PostNL

Ongelezen bericht door hebra98 »

Het is algemeen bekend dat de werkwijze van post.nl vraagt om deze klachten.
Ze weten dat het een tijdje kan duren voor een pakket daadwerkelijk beschikbaar is voor aflevering, maar toch melden ze het pakket in de app als "morgen bezorgd tussen....".
Postnl zou er goed aan doen pas een poststuk "komt er aan" te melden als ze daadwerkelijk het poststuk in bezit hebben en daarmee zeker weten dat levering mogelijk is. Niet eerst 4 valse meldingen, dan levering onbekend en dan 4 dagen later staat de bezorger opeens voor de deur.. (maar levertijd onbekend in de app :shock: )
Ik heb met grote regelmaat dat pakketten zelfs langer bij postnl verblijven dan het eerste deel van de reis vanuit China.
En dan is het zelfs al door de douane. dus 10 dagen tot achter de douane en dan nog 14 dagen wachten tot je het hebt. Eigenlijk schandalig, want de verkoper in China krijgt de vragen en klachten.

Het blijft gewoon behelpen met postnl.. Je er aan storen geeft alleen meer stress en postnl doet er niets aan.
Ik merk wel dat mijn keuze, soms, bepaald wordt door de wijze van verzenden.

sake1987

Re: Bestellingen Aliexpress verdwijnen bij PostNL

Ongelezen bericht door sake1987 »

Heb ook wel eens iets gekocht bij AliExpress met verzendkosten, mijn ervaring is dat het dan een sneller gaat

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Bestellingen Aliexpress verdwijnen bij PostNL

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Ik moet juist melden dat het de laatste maanden heel goed gaat met de pakketjes van Ali. Drie verschillende pakketjes bijna in record tijd van twee weken bezorgd na bestelling. Wel met Ali Standaard shipping. Een vierde met el cheapo shipping is al anderhalve maand onderweg.

peter17111962
Berichten: 566
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Bestellingen Aliexpress verdwijnen bij PostNL

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Hoewel ik nooit iets bestel bij Ali of op ander websites lagen er toch regelmatig van die envelopjes
uit China bij mij in de bus. Met een vreemde naam erop maar wel mijn huisnummer. Iedere keer maar
terug in een brievenbus gegooid met de tekst retour erop. Tot ik een keer visite had van iemand
die aan de andere kant van mijn straat woonde, Die vertelde van "Dat zou wel eens van mijn buurman
kunnen zijn die klaagt al jaren dat zijn pakketjes nooit aankomen daar. Na bestudering van het
adreslabel wat Ali gebruikte bleek dat wegens een erg lange straatnaam dat het tweede cijfer van
zijn huisnummer buiten het label zou moeten staan en dus niet meer op het label stond. Nadat
die man de straatnaam gewijzigd had in een afgekorte versie nooit meer post gehad uit China.
Dus PostNL deed niets verkeerd.

Irene van Houte
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 jun 2018 10:04

Re: Bestellingen Aliexpress verdwijnen bij PostNL

Ongelezen bericht door Irene van Houte »

Ik heb mijn nieuwe telefoon nu 1 week..
Vrijdagavond een hoesje besteld via bol.com de volgende dag in huis.

Eenmaal iets besteld bij Aliexpress, ik dacht een mooie zachte deken.
Ook om te kijken hoe het werkte en of het wat zou zijn.
Toen ik hem openmaakte schrok ik. Hij bestond uit reepjes stof...wat een tegenvaller....
Nooit meer ...goedkoop duur koop....

MaaikeM
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:07

Re: Bestellingen Aliexpress verdwijnen bij PostNL

Ongelezen bericht door MaaikeM »

NeoDutchio schreef:
17 okt 2020 14:37
Zodra de pakjes in Europa (België) aankomen wordt er al een PostNL label aangehangen. Van de zomer is daar een vrachtwagen vol met pakjes ontvreemd, dus dat er duizenden mensen zijn geweest die hun zending niet kregen is dus niet zo vreemd te noemen.
In België wordt de hele verwerking gedaan. En daar gaat wel eens tijd overheen.
Dat klopt. Maar als je een foto van het betreffende poststuk in de Mijn Post functie van de app hebt staan, dan is het stuk wel degelijk in de handen van PostNL hier. Die foto's worden door de sorteermachines op de sorteercentra hier gemaakt. Dit zijn pakjes die met de brievenbuspost komen. Dat kan met of zonder tracking zijn. Als je ze in de app ziet verschijnen op basis van de tracking code, dan staan ze niet bij de foto's van de brievenbuspost. En dan kan het ook nog wel even duren voor het komt.

De zendingen die met pakketpost komen, kunnen soms ook al best lang aangekondigd in de app staan voor ze daadwerkelijk komen.

1 van mijn bestellingen is de 14e aangekomen in Luik en de 17e overgegaan naar PostNL hier in NL. Dat lijkt nu wel weer goed te lopen :D

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Bestellingen Aliexpress verdwijnen bij PostNL

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Is het niet zo dat ze gewoon zijn afgegeven bij pickup point?

Arizonakid
Berichten: 1098
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Bestellingen Aliexpress verdwijnen bij PostNL

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Irene van Houte schreef:
18 okt 2020 11:17
Ik heb mijn nieuwe telefoon nu 1 week..
Vrijdagavond een hoesje besteld via bol.com de volgende dag in huis.

Eenmaal iets besteld bij Aliexpress, ik dacht een mooie zachte deken.
Ook om te kijken hoe het werkte en of het wat zou zijn.
Toen ik hem openmaakte schrok ik. Hij bestond uit reepjes stof...wat een tegenvaller....
Nooit meer ...goedkoop duur koop....
Gedeeltelijk waar, maar, je telefoon is gemaakt in China, en je hoesje ook. Sterker, de kans dat je exact hetzelfde hoesje bij Ali koopt voor 3 kwartjes is groot.....

Hans Cnossen
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jan 2011 10:12

Re: Bestellingen Aliexpress verdwijnen bij PostNL

Ongelezen bericht door Hans Cnossen »

Nijogeth schreef:
18 okt 2020 13:18
Is het niet zo dat ze gewoon zijn afgegeven bij pickup point?
Daar ben ik geweest, maar daar lag niks.

Hans Cnossen
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jan 2011 10:12

Re: Bestellingen Aliexpress verdwijnen bij PostNL

Ongelezen bericht door Hans Cnossen »

Een update.
De bij PostNL zoekgeraakte pakketjes zijn niet meer aangekomen .

Inmiddels kan ik de lijst aanvullen met pakket nummer 4. Ook dit pakketje is aangekondigd in de PostNL app met foto en al en is nog steeds niet bezorgd.

1. bestelling 14 april --> zoek
2. bestelling 3 augustus --> zoek
3. bestelling 12 augustus --> zoek
4. bestelling 11 november; aankondiging PostNL app 25 november. Ik wacht nog.

De reactie van PostNL: Helaas kan ik niet voor u achterhalen wat de status is van uw zending. U kunt het beste de afzender hiervan op de hoogte stellen. Als opdrachtgever kan de afzender bij de buitenlandse postorganisatie een onderzoek naar uw pakket aanvragen. Het is aan de afzender om de uitkomst van dit onderzoek aan u door te sturen.

Ik begrijp niet waarom PostNL zelf geen onderzoek kan doen, maar dat een buitenlandse verzender dat moet doen. Het zit in de molen van PostNL. Dan zijn zij toch de aangewezen partij?

Thatch22
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 okt 2017 16:58
Contacteer:

Re: Bestellingen Aliexpress verdwijnen bij PostNL

Ongelezen bericht door Thatch22 »

Een paar weken geleden, zelf mondkapjes opgestuurd, via Post NL, en u raad het al, nee ze kwamen niet aan, wel de lege enveloppe. Dus inderdaad door iemand bij Post NL gestolen,! Kan hier zoo kwaad om zijn. Blijf eraf is niet van jouw!

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Bestellingen Aliexpress verdwijnen bij PostNL

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Wat betreft die pakjes van Ali, worden die in sommige gevallen niet gewoon standaard bij het ophaalpunt afgeleverd?

Gesloten