LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Frank445
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 jan 2011 17:00

Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Frank445 »

Albert Heijn in de Jan van Galenstraat in Amsterdam vraagt sinds kort identiteitskaarten van kinderen, als hun ouders erbij zijn. Is je kind onder de 16, dan kun je geen alcohol kopen.

Gisteren ging ik boodschappen doen. Ik kocht 6 blikjes bier en nog andere boodschappen voor het avondeten. Mijn dochter van 19 was mee en pakte de boodschappen in. Zij moest zich legitimeren, anders kreeg ik het bier niet mee.

Ik was verbaasd. Ik kies het uit, ik pak het, ik betaal het en ik drink het op. Waarom moet mijn dochter zich dan legitimeren?

Dat betekent dat als ik met mijn dochter van 13 (die moet ook wel eens mee boodschappen doen) in de winkel kom, ik geen bier kan krijgen. Een vrouw met een kind van 4 in de winkel mag dus geen bier of wijn kopen? Een vrouw met een baby mag geen alcohol kopen?

Uiteraard staat AH vrij om aan iedereen niet te verkopen, maar volgens mij snappen zien ze de idioterie van hun eigen regels niet in. En uiteraard heeft de Klantenservice niets van zich laten horen.

Albert Heijn wordt met de dag een onbeschofter bedrijf. Het is dat je ze nodig hebt, dus ze kunnen zich arrogant gedragen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door tenormin »

Als dit waanzinnige verhaal echt waar is, want ik geloof mijn ogen niet, dan zou ik met gezwinde spoed het AH Hoofdkantoor benaderen om U uitleg te geven over het handelen van de (waarschijnlijk franchise-ondernemer) zaak in de Jan van Galenstraat. Dit is uiteraard absoluut niet zo in de wet bedoeld. Klantenservice in die zaak, bedoelt U? Nogmaals, Hoofdkantoor.Ben verbijsterd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door ciske »

Ik twijfel aan dit verhaal. Dat het aan kinderen niet verkocht mag worden dat is duidelijk.
Maar met je kind het kopen, lijkt mij sterk.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Hier is een topic over geweest enige tijd gelee ook met een AH in Adam waarbij de vriendin van de koper zich moest legitimeren.
Hele discussie geweest waarbij wederom een en ander gemodded werd maar is dus hetzelfde geval.

Zal inderdaad ff lekker worden als ik boodschappen ga doen en neem een (klein) kind mee dat ik niet de alcohol mee krijg. Hiermee slaat AH echt geheel door.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door nevermind »

ciske schreef:Ik twijfel aan dit verhaal. Dat het aan kinderen niet verkocht mag worden dat is duidelijk.
Maar met je kind het kopen, lijkt mij sterk.
Heb al vaker bier met een klein kind (11 jaar) gekocht, en niemand heeft iets gezegd/gevraagd!

Frank445
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 jan 2011 17:00

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Frank445 »

Ciske,

Waarom twijfelen aan mijn verhaal? Omdat dit zo'n krankzinnige regel is?
Mijn dochter van 19 moest haar ID laten zien.
Ja ze is niet zo groot en was net 19 geworden gisteren.

Ik wist al dat het zou gebeuren, want een paar dagen eerder gebeurde het bij een andere klant en die mocht uiteindelijk doorlopen met kind.

Persoonlijk denk ik dat de bedrijfsleiding van Albert Heijn Jan van Galenstraat Amsterdam het niet snapt of niet goed heeft uitgelegd aan de medewerkers. En dat in andere filialen van AH het wel meevalt.

Verder heeft AH niet de ballen en fatsoen om op een e-mail te reageren of te bellen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door sjohie »

Teunbosseman schreef:Hier is een topic over geweest enige tijd gelee ook met een AH in Adam waarbij de vriendin van de koper zich moest legitimeren.
Hele discussie geweest waarbij wederom een en ander gemodded werd maar is dus hetzelfde geval.

Zal inderdaad ff lekker worden als ik boodschappen ga doen en neem een (klein) kind mee dat ik niet de alcohol mee krijg. Hiermee slaat AH echt geheel door.
Tsja, er zijn ook meisjes van ~14 die wildvreemde volwassenen aanschieten met de vraag of die een paar blikjes van die mixdrankjes voor ze willen kopen bij de AH waar ze dat zelf niet mogen, da's de andere kant van de medaille.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door sephora30 »

Kan me die discussie ook nog herinneren en ook toen vond ik het belachelijk. Dan zou ik met mijn 4-jarige ook geen alcohol mogen kopen bij de Ap dan (niet dat ik alcohol koop/drink) :shock:

Helemaal doorgeslagen daar :roll:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door sjohie »

sephora30 schreef:Kan me die discussie ook nog herinneren en ook toen vond ik het belachelijk. Dan zou ik met mijn 4-jarige ook geen alcohol mogen kopen bij de Ap dan (niet dat ik alcohol koop/drink) :shock:

Helemaal doorgeslagen daar :roll:
De soep wordt vast niet zo heet gegeten als die wordt opgedient, een jeugdig lijkende dochter van 19 kan twijfel oproepen bij de caissière, en dus het verzoek om legitimatie. Hieruit de conclusie trekken dat dit structureel zou zijn, of dat moeders op weg van de crèche id's van alle kinderen bij zich moeten dragen, is al helemaal van de zotte.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door kokka »

Hallo jumbo!!

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door newmikey »

sephora30 schreef:Kan me die discussie ook nog herinneren en ook toen vond ik het belachelijk. Dan zou ik met mijn 4-jarige ook geen alcohol mogen kopen bij de Ap dan (niet dat ik alcohol koop/drink) :shock:
Regel wordt bij vele AH filialen toegepast. Even voor deze reageerder en anderen die baby's en 4-jarigen erbij slepen: daar kan je nooit legitimatie van vragen dus gebeurt dat ook niet. Het gaat puur om 14-18 jarigen die begeleid worden door een meerderjarige. Lijkt me een uitstekende regel met een héél duidelijke doelgroep en snap niet wat jullie probleem is.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Je moet toch gewoon je dagelijkse/wekelijkse boodschappen kunnen doen, zonder dat je te pas en te onpas om je ID wordt gevraagd? En daarbij een kind mee kunnen nemen? Want als dat kind nu 15 is en gewoon mee gaat boodschappen doen? Dan zou je dus geen fles wijn kunnen kopen, als de ID wordt gevraagd.
Als dochter de boodschappen inpakt is dit toch geen -16 jarige die een wildvreemde aanschiet?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door berndv »

Mijn vrouw is zwanger, maar kon gelukkig gewoon een flesje wijn mee krijgen. Was voor mij bedoelt trouwens.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door tenormin »

Tsja, er zijn ook meisjes van ~14 die wildvreemde volwassenen aanschieten met de vraag of die een paar blikjes van die mixdrankjes voor ze willen kopen bij de AH waar ze dat zelf niet mogen, da's de andere kant van de medaille.
sjohie, okay, dat is dan inderdaad andere kant van medaille, maar men kan mij echt niet wijsmaken dat alle cassières dan op klanten met (net) volwassen kinderen moeten gaan letten. Dat een jongen/meisje misschien eens een vreemdeling aanschiet in een super kan waarschijnlijk gebeuren, maar dat kan ik toch niet als schering en inslag zien. En als "jouw" 14 jarige meeloopster bij de kassa zou worden ontmaskerd is die vreemde dan opeens niet medeplichtig of...Wat zou zo'n vreemde dan doen? Een vader loopt niet weg, die vreemde wel.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door nevermind »

berndv schreef:Mijn vrouw is zwanger, maar kon gelukkig gewoon een flesje wijn mee krijgen. Was voor mij bedoelt trouwens.
Gelukkig, want baby´s van ... maanden , mogen geen alcohol drinken, aanstaande papa wel. Proficiat. :D

Frank445
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 jan 2011 17:00

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Frank445 »

Elke 14, 15, 16 -jarige kan in Nederland ongelimiteerd alcohol kopen bij AH met zelfscan-kassa. Is in de Jan van Galenstraat Amsterdam nog niet doorgedrongen, maar in moderne AH-filialen elders kan het gewoon.

Bij de Hoogvliet wordt iedereen met de zelfscan gecontroleerd op leeftijd. Ook bejaarden. Maar bij AH zelfscan is dit niet het geval. Als AH zonodig streng wil zijn en ouders met kinderen willen controleren, dan prima, maar ze zoeken discussies in een filiaal die toch al explosief is.

Veel supermarkten willen al niet meer in Amsterdam zitten (overvallen!!!) en je mag blij zijn dat AH er nog zit. Maar dan komen ze met dit soort rare regels.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door newmikey »

Frank445 schreef:...maar ze zoeken discussies in een filiaal die toch al explosief is.
Dus we hebben meteen een excuus om rotzooi te trappen ofwel alles wat er vanaf nu gebeurt is "eigen schuld"?

Sorry, maar dat is net zulke onzin als "de aanwezigheid van politie provoceerde de menigte dus de rellen waren de schuld van de politie" - vaste omkering van oorzaak en gevolg die gewoon nergens op slaat.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

newmikey schreef:
sephora30 schreef:Kan me die discussie ook nog herinneren en ook toen vond ik het belachelijk. Dan zou ik met mijn 4-jarige ook geen alcohol mogen kopen bij de Ap dan (niet dat ik alcohol koop/drink) :shock:
Regel wordt bij vele AH filialen toegepast. Even voor deze reageerder en anderen die baby's en 4-jarigen erbij slepen: daar kan je nooit legitimatie van vragen dus gebeurt dat ook niet. Het gaat puur om 14-18 jarigen die begeleid worden door een meerderjarige. Lijkt me een uitstekende regel met een héél duidelijke doelgroep en snap niet wat jullie probleem is.

De regel opzich is prima en wordt ook bij andere winkels toegepast maar dan wel op de manier waarop deze bedoelt is.Als ik als volwassen alcohol koop en heb iemand bij mij van 14 - 18 jaar en ik krijg dan mijn alcohol flesje niet mee opdat deze minderjarig is dan is het geen uitstekende regel meer en maak ik er wel een probleem van zoals vele anderen.

Zal ik dan maar de 14 - 18 jarige aan een leiband doen net als een hond welke niet naar binnen mag ?

Dat 14 - 16 jarige aan volwassen vragen om alcohol te kopen, zal best gebeuren. Maar das aan de volwassene om hier als een volwassene mee om te gaan.

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Rim69 »

tenormin schreef:En als "jouw" 14 jarige meeloopster bij de kassa zou worden ontmaskerd is die vreemde dan opeens niet medeplichtig of...Wat zou zo'n vreemde dan doen? Een vader loopt niet weg, die vreemde wel.
Medeplichtig aan wat? Waarom zou die vreemde meg moeten lopen? Die mag gewoon alcohol kopen.

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Rim69 »

Teunbosseman schreef:Maar das aan de volwassene om hier als een volwassene mee om te gaan.
Dat zal best lukken bij een "volwassen" zwerver die zo ook zijn drankje meepikt.

Gesloten