biologische marketingstrategie bij AH ?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Mevr van Opstal
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2021 15:59

biologische marketingstrategie bij AH ?

Ongelezen bericht door Mevr van Opstal »

Biologisch kopen bij AH, zijn er meer mensen met deze klacht?

Ik koop al meer 30 jaar biologisch, ook bij AH, sinds AH biologische producten verkoopt. Ik kreeg dan ook altijd biologische aanbiedingen in mijn ‘persoonlijke bonusbox’, tot ongeveer 3 maanden geleden. Sindsdien krijg ik allerlei niet- biologische onzinaanbiedingen. Na een paar weken (eind september/begin oktober?) heb ik de klantenservice gebeld om dit te melden, inmiddels véle malen, véle weken. Geen resultaat. Ik ben sinds een áántal weken (maanden?) een extra bonuskaart ( niet geregistreerd bij AH) gaan gebruiken voor alle non-food en niet-biologische producten, zodat op mijn persoonlijk bonuskaart alléén maar biologische producten staan. Vergeefs, het mag niet baten. Ik krijg onzin-aanbiedingen, die ik nooit koop. En ineens is daar sinds nu ongeveer een maand de ‘premium-constructie’: voor 12€ per jaar krijg je 10€ korting op biologische producten. Zou dát de ‘marketing-truc’ van AH zijn? 10% korting is immers altijd minder dan de 15 tot 20%, 25% soms wel 30% korting die ik op mijn persoonlijke bonuskaart kreeg? Herkent u dit?
Mevr van Opstal.

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: biologische marketingstrategie bij AH ?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zou het niet zo zijn dat ze met die persoonlijke aanbiedingen juist producten willen aanbieden die je normaal niet koopt? Die andere producten koop je toch wel.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: biologische marketingstrategie bij AH ?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
01 dec 2021 10:10
Zou het niet zo zijn dat ze met die persoonlijke aanbiedingen juist producten willen aanbieden die je normaal niet koopt? Die andere producten koop je toch wel.
Nee. Je krijgt daar juist de artikelen die je normaal ook koopt, met af en toe eens een "probeer dit ook eens" er tussen. Ik herken het beeld van TS niet, overigens.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: biologische marketingstrategie bij AH ?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

breien schreef:
01 dec 2021 10:23
Volgens mij mag AH zelf beslissen welke aanbiedingen ze hun klanten aanbieden.
Achter de persoonlijke aanbiedingen zit een slimme computer die aan de hand van jouw koopgedrag bepaald wat in de aanbieding komt. Dit kunnen (afhankelijk wat Albert Heijn wilt) producten zijn wat jij koopt of juist wat je niet koopt.

Uiteindelijk bepaalt Albert Heijn wat er in de aanbieding komt. De ene week zie ik producten terug wat ik pas gekocht heb, de andere week producten wat ik nooit gekocht heb of spullen wat ik niet kan gebruiken.

Gelukkig verkoopt de groenteboer, de markt en andere supermarkten ook biologische producten.

witte angora
Berichten: 30558
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: biologische marketingstrategie bij AH ?

Ongelezen bericht door witte angora »

Mogelijk dat er een andere beleidsmanager of wat dan ook ten tonele is verschenen? Zo een die met nieuwe, frisse, ideeën de omzet van AH wel even naar ongekende recordhoogten zal brengen?

Over het algemeen vallen de resultaten van dat soort gasten nog wel eens tegen, maar dat zal je niet op hun CV, Linked-In of andere waan-waan-waanzinnige social media aantreffen. Daar zijn ze uiteraard succesvoller dan succesvol.

En de gewone klant? Die begrijpt er even helemaal niets van dat het beleid veranderd is.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: biologische marketingstrategie bij AH ?

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik herken het deels.

Die persoonlijke bonusaanbiedingen zijn vaak hit and miss, dat herken ik wel wat, ik heb er bijvoorbeeld al 5 weken achter elkaar een netje van 2 witte uien tussen zitten, en een halfje witbrood, wat ik de afgelopen 10 jaar niet heb gekocht, want we kopen altijd volkoren.

Maar voor die 12 euro/jaar krijg je als premium klant meer dan 10% korting op alle biologische producten alleen. Je spaart dubbel in de tijdelijke spaaracties zoals nu voor die besteksets, krijgt 2x zoveel persoonlijke bonusaanbiedingen die je kan activeren, spaart dubbele betaalzegels (apart aanzetten), én je krijgt 50% korting op select van Bol.com. (en nog wat kortingen bij oa Ziggo, Blendle en Deezer)

Het gaat overigens om álle biologische producten, niet alleen die van het eigen AH merk. Ik denk dat ik die 12 euro/jaar, er in een week of 5 uit heb. En ja, ik heb dat premium abonnement genomen.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: biologische marketingstrategie bij AH ?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

misschien eens een andere winkel proberen, denk dat je schrikt van de prijsverschillen met AH....

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: biologische marketingstrategie bij AH ?

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit veel biologische aanbiedingen in de persoonlijke bonus heb gekregen. Wel zijn er af en toe 'gewone', niet-persoonlijke biologische aanbiedingen. Ook nadat die nieuwe bonus actie er is waren die er nog. Ik zie dus weinig verschil met een paar maanden geleden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: biologische marketingstrategie bij AH ?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

In Duitsland zijn ze verder met biologische producten. Dat zie je ook terug in het assortiment van Lidl en Aldi in Nederland.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: biologische marketingstrategie bij AH ?

Ongelezen bericht door sjohie »

Hawk-Eye schreef:
01 dec 2021 14:42
misschien eens een andere winkel proberen, denk dat je schrikt van de prijsverschillen met AH....
Ik weet niet hoe/waar je in mijn post leest dat wij exclusief bij AH boodschappen zouden doen?

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: biologische marketingstrategie bij AH ?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

sjohie schreef:
02 dec 2021 08:11
Hawk-Eye schreef:
01 dec 2021 14:42
misschien eens een andere winkel proberen, denk dat je schrikt van de prijsverschillen met AH....
Ik weet niet hoe/waar je in mijn post leest dat wij exclusief bij AH boodschappen zouden doen?
stelde jij de initiele vraag waar ik antwoord op gaf????

Gesloten