LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Blokker!!!! Irischeque en tegoedbon

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
vransce
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 okt 2008 21:23

Blokker!!!! Irischeque en tegoedbon

Ongelezen bericht door vransce »

Vorige week bij Blokker met een Irischeque iets gekocht. Die cheque heeft een heeeeel lange geldigheidsduur! Afgelopen zaterdag het artikel teruggebracht omdat het zodanig gemaakt was dat het nooit zou functioneren.

Tja, irischeque gebruikt... geen geld terug dus....
Maar wel!!!! Een tegoedbon, geldigheidsduur wel EEN HELE MAAND ennuh niet te vergeten ALLEEN in te wisselen bij het filiaal waar het artikel teruggebracht is. Niet zomaar bedacht door een winkelhulp hoor! Dit is de standaard werkwijze van Blokker.
Eens kijken wat er gebeurt als ik over 4 weken iets ga kopen met die tegoedbon en het een dag later weer terugbreng. Waarschijnlijk de enige manier om de tegoedbon te " verlengen"?

Een driewerf FOEI, Blokker.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Blokker!!!! Irischeque en tegoedbon

Ongelezen bericht door kweenie »

Bij de meeste winkels krijg je bij producten die je met een bon betaalt geen geld terug. Anders zouden er nl. veel mensen zomaar iets kopen en het meteen weer inruilen, om op die manier de bon om te wisselen in contant geld.

Ericman
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 sep 2010 13:42

Re: Blokker!!!! Irischeque en tegoedbon

Ongelezen bericht door Ericman »

vransce schreef:Afgelopen zaterdag het artikel teruggebracht omdat het zodanig gemaakt was dat het nooit zou functioneren.
De crux zit hem hierin en in hoeverre dit een ondeugdelijk product is.

Dan is er namelijk sprake van garantie en niet van ruilen. In het geval van garantie moet het product gratis gerepareerd worden, moet je een goed werkende versie van hetzelfde model krijgen of een gelijkwaardig alternatief. Zo niet, krijg je je geld terug. Je "geld" was in de vorm van een bon die je net als geld op meerdere plaatsen kunt besteden, dus zou het niet meer dan redelijk zijn dan dat je er een Irischeque van dezelfde waarde voor terug krijgt.

De vraag is of hier wel echt sprake is van een ondeugdelijk product, of dat het gewoon niet aan jouw persoonlijke verwachtingen voldoet. In het laatste geval is het gewoon koop = koop, staat Blokker in haar recht en mag je blij zijn dat je in ieder geval een tegoedbon krijgt.

Een betere beschrijving van het product en wat het wel en niet doet zou kunnen helpen om te bepalen wat je rechten zijn.
Laatst gewijzigd door Ericman op 24 jan 2011 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Dirkie
Berichten: 2921
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Blokker!!!! Irischeque en tegoedbon

Ongelezen bericht door Dirkie »

Tja, irischeque gebruikt... geen geld terug dus....
Maar wel!!!! Een tegoedbon, geldigheidsduur wel EEN HELE MAAND ennuh niet te vergeten ALLEEN in te wisselen bij het filiaal waar het artikel teruggebracht is.
Misschien had je even moeten vragen of de tegoedbon kon worden omgezet naar een Blokker Kado bon. Deze is namelijk langer geldig en kan bij iedere Blokker gebruikt worden. Deze 'truc' was trouwens een voorstel van de klantenservicemedewerkster van die Blokker vestiging.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Blokker!!!! Irischeque en tegoedbon

Ongelezen bericht door tiptoo »

kweenie schreef:Bij de meeste winkels krijg je bij producten die je met een bon betaalt geen geld terug. Anders zouden er nl. veel mensen zomaar iets kopen en het meteen weer inruilen, om op die manier de bon om te wisselen in contant geld.

precies anders gaat iedereen de bon inruilen ,

vransce
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 okt 2008 21:23

Re: Blokker!!!! Irischeque en tegoedbon

Ongelezen bericht door vransce »

Product gekocht met irischeque
Product was niet kapot maar deed niet wat er in de winkel beloofd was.
Product teruggebracht
Logisch dat je geen geldt terug krijgt. Er was betaald met een Irischeque
Irischeque is echter heeeel lang geldig en op heeeel veel punten inwisselbaar
De gekregen tegoedbon is maar een maand geldig en slechts in een filiaal te gebruiken.

Geef dan inderdaad een echte blokker cadeaubon terug en geen limiet van een maand

Hoe je ook betaald hebt... Blokker neemt het artikel terug... was niet kapot maar deed niet wat men beloofd had. Ik heb dus een vordering op blokker ter waarde van het ingeleverde artikel.
Blokker geeft een bon met een zeer beperkte geldigheids duur.
Lijkt me illegaal of tenminste helemaal niet netjes!

Ericman
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 sep 2010 13:42

Re: Blokker!!!! Irischeque en tegoedbon

Ongelezen bericht door Ericman »

vransce schreef:deed niet wat men beloofd had
Ik zou teruggaan en alsnog eisen dat je een gelijkwaardig betaalmiddel terugkrijgt als de Irischeque die je hebt ingeleverd. Het gaat namelijk niet om ruilen volgens de voorwaarden van Blokker, maar om garantie: je hebt namelijk een ondeugdelijk product ontvangen volgens het consumentenrecht.
Consuwijzer schreef:Wanneer is een product niet goed?
* Als u er niet mee kunt doen, wat de verkoper gezegd heeft.

Wat zijn mijn rechten en plichten?
* U hebt recht op een gratis reparatie of een nieuw product.

Vervolgstappen
* Ontbind de koopovereenkomst. Dan hebt u er recht op dat u uw geld terugkrijgt.
Dat laatste is feitelijk wat je hebt gedaan, omdat je er zeker van kon zijn dat hetzelfde product terugkrijgen het probleem niet zou oplossen, omdat het precies dezelfde mankementen vertoont. Dus heb je recht op "geld terug". Dan zou ik zeggen dat een tegoedbon die je binnen een maand moet besteden niet voldoende is. Dat is namelijk wat ze aanbieden bij ruilen en niet bij garantie.

Als het bedrag hoog genoeg is, zeg een tientje of twee, zou ik hier zeker mee terug gaan. Print gerust dit bericht uit en laat het de kassiere lezen.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Blokker!!!! Irischeque en tegoedbon

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Product was niet kapot maar deed niet wat er in de winkel beloofd was.
Afgelopen zaterdag het artikel teruggebracht omdat het zodanig gemaakt was dat het nooit zou functioneren.
Ik moet zeggen dat je wel een erg verhullend taalgebruik hebt. Zeg nu eens gewoon welk artikel het was, en wat er precies niet goed was.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Blokker!!!! Irischeque en tegoedbon

Ongelezen bericht door tiptoo »

@Leo The Emperor

waarom moet TS dat zeggen? is het niet genoeg dat ze zegt om een artikel?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Blokker!!!! Irischeque en tegoedbon

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

@tiptoo

Ik vind het toch wel van belang om te weten of het slecht product is, of dat TS iets heeft gekocht waar ze zelf niet goed over nagedacht heeft. Dit is nu nergens uit op te maken.

In het eerste geval zou je kunnen zeggen dat ze er niet slechter van mag worden, omdat Blokker iets verkeerds heeft geleverd. In het tweede geval is het een gunst dat ze het artikel heeft mogen ruilen, en zal ze zeker met elke tegoedbon genoegen moeten nemen.

Als er zo vaag wordt gedaan over iets wat eigenlijk heel simpel te vertellen is, en een zeker bijdrage tot het begrip van de zaak geeft, heb ik de neiging om te denken dat er iets meer achter het verhaal steekt, dan er zo op het eerste gezicht blijkt.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Blokker!!!! Irischeque en tegoedbon

Ongelezen bericht door tiptoo »

ik vind het niet zo'n gunst , heb blokker ervaren als een prima winkel dus geen idee waarom nu moeilijk gedaan wordt.

Say-Hello
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2011 10:13

Re: Blokker!!!! Irischeque en tegoedbon

Ongelezen bericht door Say-Hello »

Je kunt natuurlijk ook je tegoedbon omwisselen voor blokker cadeaubonnen! ;)
Die zijn tegenwoordig onbeperkt geldig en in alle normale blokker filialen te besteden ;)
Wel stom dat ze dat niet voorgesteld hebben..

keizerin
Berichten: 47
Lid geworden op: 03 feb 2011 09:39

Re: Blokker!!!! Irischeque en tegoedbon

Ongelezen bericht door keizerin »

Als het artikel , wat je gekocht hebt terug gebracht is omdat deze stuk is, hoef je geen genoegen te nemen met een tegoedbon. De Blokker medewerksters krijgen instructies, wat ze moeten doen bij een ruiling,maar dit is geen ruilen!
Bel naar de klantenservice van het hoofdkantoor in Amsterdam. Leg de nadruk op dat je artikel stuk ging/was en daarom teruggebracht is. Lijkt mij dat men dan handelt zoals het hoort!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Blokker!!!! Irischeque en tegoedbon

Ongelezen bericht door crazyme »

Leo The Emperor schreef:
Product was niet kapot maar deed niet wat er in de winkel beloofd was.
Afgelopen zaterdag het artikel teruggebracht omdat het zodanig gemaakt was dat het nooit zou functioneren.
Ik moet zeggen dat je wel een erg verhullend taalgebruik hebt. Zeg nu eens gewoon welk artikel het was, en wat er precies niet goed was.
Eens.

Je omschrijft het alleen zo omslachtig wanneer je iets wilt verhullen.

Of doen we hier mee aan een verkapt onderzoek/huiswerk van een rechtenstudent met een hypothese.

Peter4871
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 jul 2006 12:46

Re: Blokker!!!! Irischeque en tegoedbon

Ongelezen bericht door Peter4871 »

keizerin schreef:Als het artikel , wat je gekocht hebt terug gebracht is omdat deze stuk is, hoef je geen genoegen te nemen met een tegoedbon. De Blokker medewerksters krijgen instructies, wat ze moeten doen bij een ruiling,maar dit is geen ruilen!
Bel naar de klantenservice van het hoofdkantoor in Amsterdam. Leg de nadruk op dat je artikel stuk ging/was en daarom teruggebracht is. Lijkt mij dat men dan handelt zoals het hoort!
Eum.... Je mag blij zijn met een tegoed bon, ze hoeven geen geld terug te doen.
als er sprake is van een kapot artikkel moet deze vervangen worden door een nieuwe,
In dat geval krijg je dus een nieuw artikkel mee. dit zullen ze je ook in amsterdam zeggen.
de kans is groot dat er aangegeven is dat ze het product niet meer willen omdat ze er geen vertrouwen in hebben, in dit geval krijg je dus een tegoedbon en eventuweel krijg je een blokkerbon.
Van geld is geen sprake, zie ook de voorwaarden van de vvv bonnen. daar kan je het ook terug vinden

Een van de gegevens van de site van de vvv:
Moet ik mijn VVV Cadeaubon in één keer besteden of krijg ik ook geld terug?
Je moet de VVV Cadeaubon inderdaad in één keer besteden. Je krijgt geen geld terug of een tegoedbon als je slechts een gedeelte van de bonwaarde besteedt.
Zelfde is ook zo bij retour denk ik.

Lizzy89
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 jan 2012 12:41

Re: Blokker!!!! Irischeque en tegoedbon

Ongelezen bericht door Lizzy89 »

Ik heb bij Blokker gewerkt en ik kan je zeggen...het is heel moeilijk (schandalig) om iets fatsoenlijks te krijgen voor die tegoedbon!
Het enigste wat je kan doen is aandringen op een cadeaubon die een jaar geldig is (dus je koopt van die tegoedbon een cadeaubon)
Het hoofdkantoor doet ook niks met zulke klachten!

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Blokker!!!! Irischeque en tegoedbon

Ongelezen bericht door dhc »

Dus...je beweert eigenlijk dat er in een Blokker filiaal niets fatsoenlijks te vinden is?
Dan kan ik me voorstellen dat je er niet meer werkt, wie wil er nou rotzooi verkopen..
Verder heb je helemaal niks af te dwingen lijkt me.

En...het is enige en niet enigste....

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Blokker!!!! Irischeque en tegoedbon

Ongelezen bericht door Isabel1 »

hai

ik kan niet oordelen over de situatie van iemand anders

maar toen ik met een iris check een broodrooster had gekocht en dat ding deed het niet, kreeg ik gewoon een nieuwe. (die het wel deed) is ovedigens ook niet moeilijk, het ding verwarmt niet of het doet het wel

geen probleem, geen gedoe

Isabel

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Blokker!!!! Irischeque en tegoedbon

Ongelezen bericht door 53o »

Geld terug lijkt mij onrealistisch. Voor VVV bonnen en Iris cheques krijgt de winkel minder terug dan de waarde hiervan. Hierdoor lijkt het mij niet meer dan realistisch dat de winkel je betaalt waarmee je betaald hebt: een bon, geen geld.

Maar de termijn van een maand lijkt mij veel te kort. Als je betaald hebt met een bon die houdbaar is tot een tijdje na de val of verwisseling van de Euro dan heb je naar mijn mening ook recht op een tegoedbon die enigzins daarmee gelijkwaardig is. Dus een onbeperkt houdbare tegoedbon al zou een termijn van een jaar een redelijke concessie zijn.

Gesloten