Bol.com geeft cadeaubonnen "terug" in plaats van geld en accepteert eigen cadeaubonnen niet

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Ik_weet_niet_alles
Berichten: 935
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Bol.com geeft cadeaubonnen "terug" in plaats van geld en accepteert eigen cadeaubonnen niet

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Moneyman schreef:
25 apr 2022 08:14
Ik_weet_niet_alles schreef:
25 apr 2022 00:06
Ik ga met de stelling van Alfatrion mee dat de klant bepaalt wat deze in geld heeft betaald en wat in en vorm van cadeaubonnen. Het is niet aan Bol.com om te bepalen wat de klant terug krijgt (geld of cadeaubonnen, dan zal de keuze altijd uitvallen in de vorm van cadeaubonnen). De klant krijgt hetgeen terug waarmee deze heeft betaald en dan is het aan Bol.com om te bewijzen wat de intentie van de klant is geweest.
Waarom zou Bol.com iets moeten bewijzen? Bol.com heeft dat vooraf al geregeld.
Ik_weet_niet_alles schreef:
25 apr 2022 00:06
Als de algemene voorwaarden onduidelijk zijn dan moeten deze in het voordeel van de consument worden uitgelegd.
Wat is er volgens jou onduidelijk dan?
Ik_weet_niet_alles schreef:
25 apr 2022 00:22
In dat geval geldt de wettelijke bepaling dat een bedrijf moet terugbetalen in de vorm waarmee iets is betaald en dat is in dit geval met geld.
Niet waar. Er is betaald met geld én een cadeaubon.
Als ik goed begrijp mag Bol.com bepalen hoe zij een bedrag terugbetalen omdat dit opgenomen is in de algemene voorwaarden.
Dan wil ik de volgende stelling voorleggen. Ik koop bij Bol.com voor in totaal € 100 aan goederen en betaal daarvan € 10 met een cadeaubon en € 90 in geld. Vervolgens stuur ik alles terug en zegt Bol.com doodleuk dat ik voor € 100 aan cadeaubonnen krijg omdat dit in de algemene voorwaarden staat.
Als mij dit zou gebeuren dan zou ik het voorleggen aan de geschillencommissie.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bol.com geeft cadeaubonnen "terug" in plaats van geld en accepteert eigen cadeaubonnen niet

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
25 apr 2022 15:50
alfatrion schreef:
25 apr 2022 09:52
Moneyman schreef:
25 apr 2022 09:19
Bol.com daarentegen heeft wél de wijze van afboeking onderdeel laten zijn van de overeenkomst.
Dat beslismoment is alleen achteraf. In de wet staat wel dat de verkoper moet terugbetalen met het zelfde betaalmiddel, maar niet dat de verkoper de bevoegdheid heeft om achteraf aan te wijzen welke betaalmiddelen de consument heeft gebruikt voor welke producten.
In de wet staat evenmin dat Bol.com dat niet in haar voorwaarden mag vastleggen. En Bol.com beslist niet achteraf: Bol.com heeft juist vooraf bedongen welke imputatieregeling van toepassing is.
In de wet staat dat de handelaar verplicht is om de consument terug te betalen met het zelfde betaalmiddel als de consument heeft gebruikt. Wanneer de twee producten respectievelijk 10 en 15 euro kosten, de consument heeft betaald met een cadeubon van 10 euro en het restant contant betaald. Met welk betaalmiddel moet de verkoper terug betalen, indien hierover niet vooraf afspreken heeft gemaakt? Meen je dat de handelaar mag kiezen uit de cadeubon of 10 euro?

Ik ben zelf van mening dat de wet zo uitgelegd moet worden dat bij een partiele herroeping toegewerkt moet worden naar de situatie zoals de consument gehandeld zou hebben indien hij alleen het behouden product zou hebben gehouden. Ik wijs erop dat in de wet koop op afstand ook niet expliciet stond dat de consument voor de levering al kon herroepen, maar dat recht wel kreeg omdat de handeling die de koper zou moeten uitvoeren om op het door hem gewenste resultaat zouden leiden tot een nutteloze exercitie.
Moneyman schreef:
25 apr 2022 15:50
alfatrion schreef:
25 apr 2022 09:52
Het door TS gewenste effect is product X behouden, product Y retour, en product X betalen met de cadeaubon. Voor dat effect is bij de uitleg van Bol.com noodzakelijk dat TS X en Y retour stuurt en dan X opnieuw besteld.

De klant moet het product dus retoursturen, draagt daarbij de aansprakelijkheid van eventuele vermissingen, en als het product niet in prijs gestegen is dan is de ene reden daarvoor dat Bol.com er de voorkeur aan geeft dat klanten haar cadeaukaarten niet gebruiken. Bol.com heeft mijn inziens geen rechtens te beschermen belang bij deze algemene voorwaarden.
Dat is een theoretische excercitie. TS kan de bon gewoon voor allerhande bestellingen gebruiken. Terugsturen en opnieuw bestellen is dus een keuze en geen "moeten".
Nee, dat zijn de handelingen die TS volgens Bol.com praktisch gezien zou moeten doen om op het door TS gewenste resultaat uit te komen.
Van Dale schreef: moe·ten (moest, heeft gemoeten)
1. behoefte hebben; verlangen, willen: wat moet je?
2. verplicht zijn tot
3. nodig zijn, horen: de voorraad moet weg
4. noodzakelijk geacht worden; onvermijdelijk zijn

5. mogen, believen: ik moet hem niet mag hem niet
6. vermoedelijk waar zijn: die man moet wel rijk zijn
7. (België) hoeven: u moet niet komen
https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... kenis/moet

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bol.com geeft cadeaubonnen "terug" in plaats van geld en accepteert eigen cadeaubonnen niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik_weet_niet_alles schreef:
25 apr 2022 16:42
Als ik goed begrijp mag Bol.com bepalen hoe zij een bedrag terugbetalen omdat dit opgenomen is in de algemene voorwaarden. Dan wil ik de volgende stelling voorleggen. Ik koop bij Bol.com voor in totaal € 100 aan goederen en betaal daarvan € 10 met een cadeaubon en € 90 in geld. Vervolgens stuur ik alles terug en zegt Bol.com doodleuk dat ik voor € 100 aan cadeaubonnen krijg omdat dit in de algemene voorwaarden staat. Als mij dit zou gebeuren dan zou ik het voorleggen aan de geschillencommissie.
Dan is het probleem dus dat je het niet goed begrijpt (of dat je iets verzint wat niet in de voorwaarden staat).

In jouw casus zou je op basis van de voorwaarden € 10,00 aan cadeaubonnen en € 90,00 op je rekening teruggestort krijgen. Exact zoals het bij TS gebeurt.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bol.com geeft cadeaubonnen "terug" in plaats van geld en accepteert eigen cadeaubonnen niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik knip even de meest relevante stukken eruit in het kader van de leesbaarheid:
alfatrion schreef:
25 apr 2022 16:52
In de wet staat dat de handelaar verplicht is om de consument terug te betalen met het zelfde betaalmiddel als de consument heeft gebruikt. Wanneer de twee producten respectievelijk 10 en 15 euro kosten, de consument heeft betaald met een cadeubon van 10 euro en het restant contant betaald. Met welk betaalmiddel moet de verkoper terug betalen, indien hierover niet vooraf afspreken heeft gemaakt? Meen je dat de handelaar mag kiezen uit de cadeubon of 10 euro?
Exact. In de wet staat echter niet hoe te handelen bij gebruik van verschillende betaalmiddelen. Als de wet het niet regelt, is het aan partijen om dat middels het contract in te vullen binnen de wettelijke kaders. Ik zie nog steeds geen grondslag waarom de door Bol.com gekozen methode (om dit niet wettelijke geregelde onderdeel zelf in te vullen) niet zou mogen. Dit zou pas anders worden als Bol.com voor een hoger bedrag aan bonnen zou retourneren dan er initieel was besteedt. Maar dat is niet aan de orde.
alfatrion schreef:
25 apr 2022 16:52
Nee, dat zijn de handelingen die TS volgens Bol.com praktisch gezien zou moeten doen om op het door TS gewenste resultaat uit te komen.
Exact: een keuze van TS dus. Geen moeten.
alfatrion schreef:
25 apr 2022 16:52
Ik wijs erop dat in de wet koop op afstand ook niet expliciet stond dat de consument voor de levering al kon herroepen, maar dat recht wel kreeg omdat de handeling die de koper zou moeten uitvoeren om op het door hem gewenste resultaat zouden leiden tot een nutteloze exercitie.
Ik sluit ook zeker niet uit dat, als de politiek hier ooit een mening over zou vormen, de wettelijke uitkomst de door jou geschetste situatie zou zijn. Maar zover is het nog niet, en tot die tijd moeten we het doen met de wet, aangevuld met contractsvrijheid.

Overigens heeft TS zélf nog geen onderbouwing voor diens eigen stellingen gegeven, behalve "ik vind".

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 935
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Bol.com geeft cadeaubonnen "terug" in plaats van geld en accepteert eigen cadeaubonnen niet

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Moneyman schreef:
25 apr 2022 17:12
Ik_weet_niet_alles schreef:
25 apr 2022 16:42
Als ik goed begrijp mag Bol.com bepalen hoe zij een bedrag terugbetalen omdat dit opgenomen is in de algemene voorwaarden. Dan wil ik de volgende stelling voorleggen. Ik koop bij Bol.com voor in totaal € 100 aan goederen en betaal daarvan € 10 met een cadeaubon en € 90 in geld. Vervolgens stuur ik alles terug en zegt Bol.com doodleuk dat ik voor € 100 aan cadeaubonnen krijg omdat dit in de algemene voorwaarden staat. Als mij dit zou gebeuren dan zou ik het voorleggen aan de geschillencommissie.
Dan is het probleem dus dat je het niet goed begrijpt (of dat je iets verzint wat niet in de voorwaarden staat).

In jouw casus zou je op basis van de voorwaarden € 10,00 aan cadeaubonnen en € 90,00 op je rekening teruggestort krijgen. Exact zoals het bij TS gebeurt.
Duidelijk, ben ik helemaal met u eens. Nu stuur ik geen € 100 terug maar € 50. Krijg ik dan € 40 terug in geld en € 10 aan cadeaubonnen, € 50 in geld of € 50 in cadeaubonnen. Dat laatst zou dus volgens de algemene voorwaarden wel mogen.
Ik ben gewoon op zoek waar de grens ligt waar Bol.com het hele tegoed mag voldoen in cadeaubonnen,.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bol.com geeft cadeaubonnen "terug" in plaats van geld en accepteert eigen cadeaubonnen niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is een heel simpele zaak. De Ts bestelt twee dingen bij Bol en betaalt direct met een cadeaubon en met geld. Een ding bevalt niet en stuurt hij terug, de waarde van dat ding krijgt hij terug in de vorm van een cadeaubon, terwijl hij geld terug verwachtte.

En dan gaat het fout.

De Ts neemt contact op met de klantenservice, die blijkbaar niet op de hoogte zijn van hun eigen voorwaarden, waardoor ze een verkeerd advies geven: en wel achteraf betalen met die bon. Ook de Ts leest nog steeds de algemene voorwaarden niet.

Als klap op de vuurpijl had de Ts ook nog een VVVbon, waar hij tot zijn ergernis niet mee kon betalen bij Bol, maar die hij blijkbaar ook kwijt wilde. Dus voor die VVVbon kocht hij eerst een Bol bon en verrichtte toen zijn bestelling met de voorwaarde achteraf betalen. Prima, niets in de weg. Spullen bevielen en werden in gebruik genomen.

Maar toen de Ts die achteraf-factuur wilde betalen, kon hij daarvoor niet de oude noch de nieuwe cadeaubon gebruiken, omdat achteraf betalen met bonnen door Bol niet wordt geaccepteerd.

Gelukkig zijn die bonnen drie jaar geldig, dus er zal best wel eens een keer komen dat hij van hen iets nodig heeft of kan gebruiken, waarbij hij meteen de bonnen als betaling kan inzetten.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bol.com geeft cadeaubonnen "terug" in plaats van geld en accepteert eigen cadeaubonnen niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik_weet_niet_alles schreef:
25 apr 2022 17:20
Duidelijk, ben ik helemaal met u eens. Nu stuur ik geen € 100 terug maar € 50. Krijg ik dan € 40 terug in geld en € 10 aan cadeaubonnen, € 50 in geld of € 50 in cadeaubonnen. Dat laatst zou dus volgens de algemene voorwaarden wel mogen.
Het staat gewoon in de voorwaarden, die ik al lang in dit topic heb gepost. Heb je ze wel gelezen voordat je al je reacties plaatste? In je voorbeeld hierboven krijg je € 40,00 in geld en € 10,00 aan tegoedbonnen. Het is heel simpel: je krijgt in bonnen terug wat je in bonnen betaalde, de rest gewoon op je rekening.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bol.com geeft cadeaubonnen "terug" in plaats van geld en accepteert eigen cadeaubonnen niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@ik weet niet alles

Bij € 50 terug, krijgt u € 10 aan cadeaubonnen en € 40 aan geld. Er is geen grens. Eerst de bon(nen) terug, dan pas geld.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bol.com geeft cadeaubonnen "terug" in plaats van geld en accepteert eigen cadeaubonnen niet

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
25 apr 2022 17:17
alfatrion schreef:
25 apr 2022 16:52
Met welk betaalmiddel moet de verkoper terug betalen, indien hierover niet vooraf afspreken heeft gemaakt? Meen je dat de handelaar mag kiezen uit de cadeubon of 10 euro?
Exact.
Daar zijn we het over oneens.
Moneyman schreef:
25 apr 2022 17:17
Als de wet het niet regelt, is het aan partijen om dat middels het contract in te vullen binnen de wettelijke kaders.
Waarom zou dit geregeld moeten worden in het contract als de verkoper dat zonder een regeling toch al mag bepalen?
Moneyman schreef:
25 apr 2022 17:17
Exact: een keuze van TS dus. Geen moeten.
Het begint op te lijken dat je de woorden die gebruikt worden belangrijker vindt dan de boodschap die ik uit. Ik blijf erbij dat ik het woord moeten in de context correct heb gebruikt. Dat TS de vrijheid heeft om de bonnen bij een andere bestelling te uiten doet niets af aan dat TS -volgens Bol en jou- de hele overeenkomst had moeten ontbinden en dan opnieuw had moeten bestellen om op het door TS gewenste resultaat uit te komen.
Moneyman schreef:
25 apr 2022 17:17
alfatrion schreef:
25 apr 2022 16:52
Ik wijs erop dat in de wet koop op afstand ook niet expliciet stond dat de consument voor de levering al kon herroepen, maar dat recht wel kreeg omdat de handeling die de koper zou moeten uitvoeren om op het door hem gewenste resultaat zouden leiden tot een nutteloze exercitie.
Ik sluit ook zeker niet uit dat, als de politiek hier ooit een mening over zou vormen, de wettelijke uitkomst de door jou geschetste situatie zou zijn. Maar zover is het nog niet, en tot die tijd moeten we het doen met de wet, aangevuld met contractsvrijheid.
Ik heb sterk de indruk dat je mijn boodschap niet hoort.

Art. 7:46d lid 1 eerste volzin BW luide:
"Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden."

Hier staat taalkundig dat het herroepingsrecht pas ontstaat na ontvangst van de goederen. En toch zijn er die rechters geweest die hebben geoordeeld dat de consument dat recht toch hebben, omdat het anders tot een nutteloze exercitie zou resulteren. Ik vind dat je dit argument te gemakkelijk weggewuifd met "andere situatie". Ja nog al weides, das een andere bepaling, maar ik zie overeenkomst op de hoofdlijnen

"De handelaar komt de in lid 1 bedoelde verbintenis na, met gebruikmaking van hetzelfde betaalmiddel als door de consument is gebruikt ter voldoening van de voor de ontbinding op de consument rustende verbintenissen, tenzij de consument uitdrukkelijk met een ander betaalmiddel heeft ingestemd en met dien verstande dat de consument hierdoor geen kosten mag hebben."

Ik denk dat dit zo uitgelegd kan worden dat de verkoper met geld moet terugbetalen als de consument aangeeft dat de cadeaubon heeft gebruikt voor het andere product. Ik houd er rekening mee dat rechter overeenstemmend zullen oordelen. Een overtuigend tegenargument heb ik niet gehoord. Waarom zou de verkoper mogen bepalen welke bestemming de consument geeft aan de voucher?

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bol.com geeft cadeaubonnen "terug" in plaats van geld en accepteert eigen cadeaubonnen niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat rare verhaal van terugsturen en opnieuw bestellen, heeft er alleen maar mee van doen dat de Ts dan de cadeaubonnen, bij vooraf betalen, kan gebruiken.

Heeft dus niets meer van doen met ja dan nee onterecht cadeaubonnen terugkrijgen ipv geld.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 935
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Bol.com geeft cadeaubonnen "terug" in plaats van geld en accepteert eigen cadeaubonnen niet

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Moneyman schreef:
25 apr 2022 17:24
Ik_weet_niet_alles schreef:
25 apr 2022 17:20
Duidelijk, ben ik helemaal met u eens. Nu stuur ik geen € 100 terug maar € 50. Krijg ik dan € 40 terug in geld en € 10 aan cadeaubonnen, € 50 in geld of € 50 in cadeaubonnen. Dat laatst zou dus volgens de algemene voorwaarden wel mogen.
Het staat gewoon in de voorwaarden, die ik al lang in dit topic heb gepost. Heb je ze wel gelezen voordat je al je reacties plaatste? In je voorbeeld hierboven krijg je € 40,00 in geld en € 10,00 aan tegoedbonnen. Het is heel simpel: je krijgt in bonnen terug wat je in bonnen betaalde, de rest gewoon op je rekening.
Zover ik uit de OP begrijp is dat juist wat Bol.com niet doet. Zij betalen de retour gezonden goederen terug met een cadeaubon, niet in de combinatie van een cadeaubon en geld.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bol.com geeft cadeaubonnen "terug" in plaats van geld en accepteert eigen cadeaubonnen niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lees dan de OP nog maar eens een keer.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 935
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Bol.com geeft cadeaubonnen "terug" in plaats van geld en accepteert eigen cadeaubonnen niet

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Lady1234 schreef:
25 apr 2022 20:18
Lees dan de OP nog maar eens een keer.
U bedoeld dit: "Geruime tijd geleden had ik bij Bol.com twee producten besteld en deels met een cadeaukaart betaald. Eén van deze producten heb ik toen teruggestuurd. Het product dat ik hield was duurder dan de ingeleverde cadeaukaart, dus mocht ik mijn - in geld betaalde - geld terugverwachten. Tot mijn verbazing werd ik afgescheept met een Bol cadeaukaart." ?

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bol.com geeft cadeaubonnen "terug" in plaats van geld en accepteert eigen cadeaubonnen niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Vraag de Ts maar naar de precieze bedragen van die eerste aankopen en welke waarde de cadeaukaart had.

Misschien wordt het u dan eindelijk duidelijk.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bol.com geeft cadeaubonnen "terug" in plaats van geld en accepteert eigen cadeaubonnen niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
25 apr 2022 18:40
Moneyman schreef:
25 apr 2022 17:17
Als de wet het niet regelt, is het aan partijen om dat middels het contract in te vullen binnen de wettelijke kaders.
Waarom zou dit geregeld moeten worden in het contract als de verkoper dat zonder een regeling toch al mag bepalen?
Simpelweg omdat het contractanten vrijstaat zaken te regelen die binnen hun contractvrijheid vallen. Als er niets geregeld is, zijn beide uitleggen mogelijk, nu alleen die van Bol.com.
alfatrion schreef:
25 apr 2022 18:40
Moneyman schreef:
25 apr 2022 17:17
Exact: een keuze van TS dus. Geen moeten.
Het begint op te lijken dat je de woorden die gebruikt worden belangrijker vindt dan de boodschap die ik uit. Ik blijf erbij dat ik het woord moeten in de context correct heb gebruikt. Dat TS de vrijheid heeft om de bonnen bij een andere bestelling te uiten doet niets af aan dat TS -volgens Bol en jou- de hele overeenkomst had moeten ontbinden en dan opnieuw had moeten bestellen om op het door TS gewenste resultaat uit te komen.
Het punt is dat het precies dat is: een door TS gewenst resultaat. Het is niet het overeengekomen resultaat. Als TS desondanks toch op zijn wens uit wil komen, heeft die keuze tot gevolg dat hij daar moeite voor moet doen.
alfatrion schreef:
25 apr 2022 18:40
Moneyman schreef:
25 apr 2022 17:17
alfatrion schreef:
25 apr 2022 16:52
Ik wijs erop dat in de wet koop op afstand ook niet expliciet stond dat de consument voor de levering al kon herroepen, maar dat recht wel kreeg omdat de handeling die de koper zou moeten uitvoeren om op het door hem gewenste resultaat zouden leiden tot een nutteloze exercitie.
Ik sluit ook zeker niet uit dat, als de politiek hier ooit een mening over zou vormen, de wettelijke uitkomst de door jou geschetste situatie zou zijn. Maar zover is het nog niet, en tot die tijd moeten we het doen met de wet, aangevuld met contractsvrijheid.
Ik heb sterk de indruk dat je mijn boodschap niet hoort.
Jazeker wel - ik ben het alleen niet met je eens.
alfatrion schreef:
25 apr 2022 18:40
Ik denk dat dit zo uitgelegd kan worden dat de verkoper met geld moet terugbetalen als de consument aangeeft dat de cadeaubon heeft gebruikt voor het andere product. Ik houd er rekening mee dat rechter overeenstemmend zullen oordelen. Een overtuigend tegenargument heb ik niet gehoord.
Ik schat het tegenovergestelde in - zolang het niet geregeld is. Ik heb geen reden om aan te nemen dat de rechters hier dwars zullen gaan.
alfatrion schreef:
25 apr 2022 18:40
Waarom zou de verkoper mogen bepalen welke bestemming de consument geeft aan de voucher?
De vraag is natuurlijk: waarom niet? Er is geen wettelijke regel die de handelswijze van Bol.com verbiedt.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 935
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Bol.com geeft cadeaubonnen "terug" in plaats van geld en accepteert eigen cadeaubonnen niet

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Lady1234 schreef:
25 apr 2022 20:49
Vraag de Ts maar naar de precieze bedragen van die eerste aankopen en welke waarde de cadeaukaart had.

Misschien wordt het u dan eindelijk duidelijk.
Ik hoef dat niet te weten Als u zo nieuwsgierig bent mag u het rustig zelf vragen aan TS.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bol.com geeft cadeaubonnen "terug" in plaats van geld en accepteert eigen cadeaubonnen niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik_weet_niet_alles schreef:
25 apr 2022 21:08
Lady1234 schreef:
25 apr 2022 20:49
Vraag de Ts maar naar de precieze bedragen van die eerste aankopen en welke waarde de cadeaukaart had.

Misschien wordt het u dan eindelijk duidelijk.
Ik hoef dat niet te weten Als u zo nieuwsgierig bent mag u het rustig zelf vragen aan TS.
Ik ben daar helemaal niet nieuwsgierig naar, maar u snapt blijkbaar het verhaal niet. Het zij zo.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bol.com geeft cadeaubonnen "terug" in plaats van geld en accepteert eigen cadeaubonnen niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik_weet_niet_alles schreef:
25 apr 2022 21:08
Ik hoef dat niet te weten. Als u zo nieuwsgierig bent mag u het rustig zelf vragen aan TS.
Je moet dat juist wel willen weten - want anders heb je geen idee waar je je reacties op baseert. En dat bleek al, gezien je eerdere onjuiste conclusies.

PGros
Berichten: 1131
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Bol.com geeft cadeaubonnen "terug" in plaats van geld en accepteert eigen cadeaubonnen niet

Ongelezen bericht door PGros »

Het gaat om klantvriendelijk zijn.
De klant wil een cadeaubon inwisselen en koopt en houd iets dat meer waard is dan de bon. Dan is het klantvriendelijk om de bon als gebruikt te laten.
Als ik in een bouwmarkt een bon inlever met 20% korting op 1 artikel maakt het niet uit als ik drie artikelen koop en ze willekeurig op de band leg. De bouwmarkt zal altijd de korting op het duurste artikel geven. Klantvriendelijk dus.
Maar bol.com is niet klantvriendelijk en dat is niet alleen met deze rare actie met een cadeaubon.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bol.com geeft cadeaubonnen "terug" in plaats van geld en accepteert eigen cadeaubonnen niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bol.com is een perfect bedrijf. Wat in deze kwestie verkeerd gegaan is, is het advies van de klantenservice. En daar kan je ze op aanspreken.

Gesloten