LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bol.com komt belofte installatie niet na

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
ZeerPrivé
Berichten: 5445
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Bol.com komt belofte installatie niet na

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
ZeerPrivé schreef:Hoezo herroepen? Dan moet dat ding naar Postnl of AH gebracht worden, want hij wordt niet opgehaald door Bol.com. Jeetje hoe moeilijk kan het zijn even de buurman om hulp te vragen .
Maar de Ts bestelt juist ergens waar het geinstalleerd wordt, zodat niet om hulp van anderen gevraagd hoeft te worden,
Ja, dat is dan even fout gegaan. Jammer dan. Fouten worden overal gemaakt, dus ook bij Bol.com, Coolblue enz. Dit hele topic gaat werkelijk nergens meer over. Nog even en iemand stelt voor er een rechtszaak van te maken.

ZeerPrivé
Berichten: 5445
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Bol.com komt belofte installatie niet na

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

alfatrion schreef:Maar het is niet onaanvaardbaar. Het is contractueel afgesproken en kan dus verlangt worden.
En dat allemaal voor een onnozel kastje wat zo door de buurman opgetild kan worden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bol.com komt belofte installatie niet na

Ongelezen bericht door moederslink »

Coolblue in dat andere topic neemt de oude tv niet mee, hier wordt het vriezertje niet op een kastje gezet.
Zal wel aan mij liggen, maar ik snap het niet :
de wereld staat ( letterlijk op sommige plekken ) in brand, oorlogen, honger , geweld maar nee hier moet gejeremieerd worden.
Mensen tel je zegeningen ......en wees dankbaar dat je het voorrecht hebt in een ontwikkeld land als Nederland te wonen maar waar ook alles is dichtgetimmerd met " wetten en rechten " en waar je tegen de klippen op " je gelijk kunt halen" :evil:

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bol.com komt belofte installatie niet na

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tja, maar die “zogenaamde fout” staat nig wel steeds op hun site.

En dan woon je in een verzorgingsflat met buurmannen van 80. Dan denk je, ik bestel het bij Bol, want dan zetten ze hem op de plek waar ik hem hebben wil. Hoef ik niet op mijn zoon te wachten, die volgende week pas kan komen.

Volgende keer zegt Bol, kom hem maar halen, want bezorgen is foutje op de site.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bol.com komt belofte installatie niet na

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:Tja, maar die “zogenaamde fout” staat nig wel steeds op hun site.

En dan woon je in een verzorgingsflat met buurmannen van 80. Dan denk je, ik bestel het bij Bol, want dan zetten ze hem op de plek waar ik hem hebben wil. Hoef ik niet op mijn zoon te wachten, die volgende week pas kan komen.

Volgende keer zegt Bol, kom hem maar halen, want bezorgen is foutje op de site.
Juist in een verzorgingsflat heb je thuishulp / verzorgers of een klusjesman wel ergens rondlopen. :wink:

Het kan best zo zijn dat Bol dit nog steeds op de site heeft staan en dit ook normaliter doet.
Maar de bezorger van TS deed het even niet....last vd hitte gehad misschien of vermoeid of er niet aan gedacht of even geen zin in gehad......what ever...het klopt niet , maar ja...... 8)
Laatst gewijzigd door moederslink op 10 aug 2018 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.

ZeerPrivé
Berichten: 5445
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Bol.com komt belofte installatie niet na

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

En in die verzorgingsflat is niemand anders aanwezig dan ouwe, krakkemikkige mannetjes? Niemand van al die bewoners heeft ook familie?

Als je problemen zoekt, vindt je ze altijd wel. Succes verder met dit wereld probleem.

ZeerPrivé
Berichten: 5445
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Bol.com komt belofte installatie niet na

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@moederlijk Ik wilde net schrijven "goed gezegd, moederslink" heb je net het betreffende stukje verwijderd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bol.com komt belofte installatie niet na

Ongelezen bericht door moederslink »

ZeerPrivé schreef:@moederlijk Ik wilde net schrijven "goed gezegd, moederslink" heb je net het betreffende stukje verwijderd.
Huh, wat heb ik dan verwijderd? :D
Ik heb alleen de alinea.s wat meer uit elkaar gehaald en het woordje - wel - achter klusjesman gezet , toch? :wink:

alfatrion
Berichten: 21905
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bol.com komt belofte installatie niet na

Ongelezen bericht door alfatrion »

moederslink schreef:Zal wel aan mij liggen, maar ik snap het niet :
de wereld staat ( letterlijk op sommige plekken ) in brand, oorlogen, honger , geweld maar nee hier moet gejeremieerd worden.
Dat er elders grotere problemen zijn betekend niet dat kleinere problemen genegeerd moeten worden. Als dat wel zo zou zijn dan kun je alles wegwuiven met "ja, maar in x is het oorlog".

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bol.com komt belofte installatie niet na

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:Maar het is niet onaanvaardbaar. Het is contractueel afgesproken en kan dus verlangt worden.
Ware het niet dat de derogerende werking van de redelijkheid en billijkheid een alsnog afdwingen van dit onderdeel van de overeenkomst in de weg staat, uitzonderingen (waarvan hier niet is gebleken) daargelaten.

alfatrion
Berichten: 21905
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bol.com komt belofte installatie niet na

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nee, lees daarvoor art. 6:248 lid 2 BW.

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bol.com komt belofte installatie niet na

Ongelezen bericht door Moneyman »

Moneyman schreef:
alfatrion schreef:Maar het is niet onaanvaardbaar. Het is contractueel afgesproken en kan dus verlangt worden.
Ware het niet dat de derogerende werking van de redelijkheid en billijkheid een alsnog afdwingen van dit onderdeel van de overeenkomst in de weg staat, uitzonderingen (waarvan hier niet is gebleken) daargelaten.
alfatrion schreef:Nee, lees daarvoor art. 6:248 lid 2 BW.
Een tussen hen krachtens wet, gewoonte of rechtshandeling geldende regel is niet van toepassing, voor zover dit in de gegeven omstandigheden naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar zou zijn.
Ja, daar doel ik op ook. Die tekst pleit juist voor mijn standpunt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bol.com komt belofte installatie niet na

Ongelezen bericht door moederslink »

alfatrion schreef:
moederslink schreef:Zal wel aan mij liggen, maar ik snap het niet :
de wereld staat ( letterlijk op sommige plekken ) in brand, oorlogen, honger , geweld maar nee hier moet gejeremieerd worden.
Dat er elders grotere problemen zijn betekend niet dat kleinere problemen genegeerd moeten worden. Als dat wel zo zou zijn dan kun je alles wegwuiven met "ja, maar in x is het oorlog".
Ik wuif echt niet alles weg en heb wel degelijk begrip voor sommige standpunten en ( kleine ) problemen ..maar tot in den treure iets eisen / wensen omdat dat nu " eenmaal ergens zo staat " en in dit geval het vriezertje ergens op een kastje zetten of de troep vd nieuwe tv en de oude tv meenemen gaat mij persoonlijk iets te ver.
Bij een wasmachine plaatsen vind ik het echt een ander verhaal, dat is een loodzwaar apparaat en moet kundig worden aangesloten.
In mijn beleving zeurden onze voorouders toch echt minder en zetten hun schouders ook gewoon ergens onder.
Ik vind het dan in dit geval gezeur om niets....sorry :wink:
Maar dat mag.....we kunnen en mogen het oneens zijn.

alfatrion
Berichten: 21905
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bol.com komt belofte installatie niet na

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:Ja, daar doel ik op ook. Die tekst pleit juist voor mijn standpunt.
Ik heb nog geen argumenten gelezen die de stelling kunnen verdedigen dat het onaanvaardbaar zou zijn om nakoming te vorderen.
moederslink schreef:Bij een wasmachine plaatsen vind ik het echt een ander verhaal, dat is een loodzwaar apparaat en moet kundig worden aangesloten.
Stekker in het stopcontact steken en de aanvoer en afvoer regelen. Zoals ik eerder schreef kunnen deze apparaten ook erg zwaar zijn. Zie mijn eerdere post.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Bol.com komt belofte installatie niet na

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Tja dan moet de rechter maar beslissen. Succes Alfa

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Bol.com komt belofte installatie niet na

Ongelezen bericht door grun »

alfatrion schreef:Stekker in het stopcontact steken en de aanvoer en afvoer regelen. Zoals ik eerder schreef kunnen deze apparaten ook erg zwaar zijn.
Soms zit de afvoerbuis in de natte cel (douche en/of badkamer) met de bedoeling om daar dan ook de wasmachine te plaatsen, dan is het wat minder simpel. Dan moet de wasmachine aangesloten worden op een trekschakelaar en formeel mag dat alleen gebeuren door een erkende installateur (wat de bezorgers niet zijn, neem ik aan). Niet dat de meeste klanten zich daardoor laten weerhouden, het is ook niet moeilijk.

alfatrion
Berichten: 21905
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bol.com komt belofte installatie niet na

Ongelezen bericht door alfatrion »

Zo'n trekschakelaar is dan al aanwezig, als het goed is.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bol.com komt belofte installatie niet na

Ongelezen bericht door moederslink »

alfatrion schreef:Zo'n trekschakelaar is dan al aanwezig, als het goed is.
Bij mij was dat niet zo. Toen ik hier in trok zat er alleen een kastje boven in de natte ruimte, geen schakelaar , geen touwtje, niets van dat alles en ik durf dat niet dus heb daar een handige buur voor ingeschakeld :wink:
NB : ik denk dat er bij de TS ook geen sprake is van " installatie " , dit was een kwestie van een vriezertje op een kastje zetten.
Een stekker in een stopcontact doen kunnen ook 80 plussers.....

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Bol.com komt belofte installatie niet na

Ongelezen bericht door grun »

alfatrion schreef:Zo'n trekschakelaar is dan al aanwezig, als het goed is.
In mijn huis wel ja, inderdaad.

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bol.com komt belofte installatie niet na

Ongelezen bericht door Moneyman »

Laten we het niet over wasmachines gaan hebben, we praten hier over een minivriezertje.
alfatrion schreef:
Moneyman schreef:Ja, daar doel ik op ook. Die tekst pleit juist voor mijn standpunt.
Ik heb nog geen argumenten gelezen die de stelling kunnen verdedigen dat het onaanvaardbaar zou zijn om nakoming te vorderen.
Mijn argument was en is dat het bij een dergelijk apparaat onredelijk is om te verwachten dat bezorgers speciaal nogmaals langskomen om het apparaat uit de doos te tillen en de stekker in het stopcontact te doen. Zeker nu er geen bijzondere omstandigheden zijn die deze in verhouding grote inspanning alsnog rechtvaardigen. Het enige argument is immers dat men niemand om hulp wil vragen.

En ja, een dergelijk argument is altijd arbitrair. Er is geen harde grens. Het zal, mocht het zover komen, dan ook van de specifieke rechter afhangen of die dat ook zo inschat of niet.

Gesloten