LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik liet afgelopen dagen Maarten van der Weiden daarom ook maar gewoon doorgaan, smerig water....!

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

Ongelezen bericht door Moneyman »

fonsflons schreef:
24 jun 2019 23:22
Lady1234 schreef:
24 jun 2019 22:41
Dan moet de politie nog maar eens even nadenken, want dat is grote onzin.
Offtopic, maar het ging om het thuisbrengen van die vrouw, niet het uit de sloot halen 😀. Wat als ze dag later zei dat haar portemonnee weg was, wat als er onderweg wat gebeurd was etc. Is wel al 20 jaar geleden overigens. Maar mocht je ooit in de sloot belanden en je hoort iemand heel hard 'toedels' roepen, dan ben ik het.
Het blijft onzin. Er is geen enkele rechtsgrond voor deze zogenaamde aansprakelijkheid. Dan zou ik uberhaupt nooit met iemand mee kunnen lopen, want stel je voor...

Maar goed, de civielrechtelijke juridische adviezen van de politie slaan heel vaak nergens op.

JosOudsen
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 jan 2017 10:54
Locatie: Netherlands (Gelderland)
Contacteer:

Re: bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

Ongelezen bericht door JosOudsen »

Hoi Fons,
Vergeef me als ik meelijwekkend overkom en bits reageer, dat is niet de bedoeling. Ik probeer het juist zo emotieloos neer te zetten. Laat ik voorop stellen dat ik echt wat wil veranderen.

De actie om dit forum te openen was om te kijken of er nog meer mensen zijn die hun laptop verkeerd bezorgd hebben gekregen.
Waar zou ik moeten zijn om dit ECHT te veranderen? Daarom heb ik forumdiscussie punt ook gestart.

Dat jij het liever had gehad dat ik de laptop ongezien weer terug zou sturen snap ik, maar in deze tijd is dat echt je kop in het zand steken mi. ik zou het zeker willen weten, als een andere mijn laptop ongezien terug stuurt en bol.com die dan de laptop weer aan mij opstuurt en verder niks zegt. Het kan dan dus zo zijn dat allerlei gegevens door een derde partij van mijn computer afgehaald zijn en later misbruikt worden, kans is klein maar ik weet het wel graag. Ik kan dan maatregelen nemen als wachtwoord resetten etc. (responsible disclosure) iets wat volgens mij door Bol.com nog niet is gedaan, is ook lastig want het gaat niet om lekken van bol.com gegevens, maar om klant gegevens. Ik vermoed dat ze er wel wat over hebben staan in de voorwaarden voor verzending van laptops, maar toch...

Ik ben blij dat je uitlegt dat je echt nuchter probeert te reageren, ik heb best begrip voor het logistiek apparaat achter het geheel. Laat ik ook zeggen dat mij beloofd was dat ik na 2 werkdagen, dat was maandag, wat zou horen, ik weet nog steeds niets, behalve dat ze ermee bezig zijn, heb dinsdag wel het hoofdkantoor aan de lijn gehad gelukkig. De laptop die ik heb terug gestuurd is inmiddels op weg naar de rechtmatige eigenaar, door wederom een foutje van bol.com weet ik nu ook waar dat is... . Ik heb zelf een fout ontdekt in de systemen voor aanmaak van de adressering van de verzendlabels. Niet om te vissen naar een complimentje, maar een emailtje met bedankt voor je opmerkingen we gaan ernaar kijken had er minstens wel vanaf gekund.

Je vind dat ik er niks aan kan doen, als ik de enige persoon was, en het ging niet om een apparaat van 700 Euro, en mogelijk al mijn digitale persoonlijke gegevens, ja dan snap ik dat wel. Dat ik je commentaar misschien wat persoonlijk opvat komt wellicht door het feit dat je dingen uit als, dat ik medelijden zou zoeken, en dat het nobel van me is en jezelf waarschijnlijk vind dat er toch niets aan te doen is. Dat laatste wil ik dus in in twijfel trekken.

Nogmaals, dit forum was een eerste stap in de richting om het echt beter op te lossen. Hopelijk komen er reacties die mij in de goede richting sturen. Hoe meer mensen hiervan 'last' gehad hebben, hoe meer druk er bij Bol.com zal zijn om het probleem ook echt op te lossen. Ook zij hadden de laptops kunnen voorzien van een sticker met de gegevens van de eigenaar.. of het reparatie nummer wat al aangemaakt wordt voordat ik het instuur. Het proces zit eigenlijk best goed in elkaar hoor, maar het kan beter. Mijn pauze zit er weer op. Ik zal binnenkort eens kijken op het internet of er vergelijkbare situatie zijn geweest.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bol . com doet niets, Lenovo doet het herstel en vermoedelijk gaat het daar fout.

Of Lenovo het zelf doet, vaak word dit herstel uitbesteed aan grote reparatie bedrijven dus maakt het niet meer uit welk merk tegen welke prijs je waar kocht!

Alleen een kleine plaatselijke winkel die zelf veel herstelde zou ik nog kunnen adviseren, mits die er nog is.

Gesloten