bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
JosOudsen
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 jan 2017 10:54
Locatie: Netherlands (Gelderland)
Contacteer:

bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

Ongelezen bericht door JosOudsen » 24 jun 2019 12:38

Beste Lezer,

Ik heb sinds kort een probleem met de reparatie service van Bol.com en lenovo ( Zes in goes)
Lang verhaal kort, na reparatie krijg ik een andere laptop terug gestuurd, mijn eigen laptop is wel ergens, tussen reparatie service Lenovo en bol.com maar ze kunnen niet zeggen wanneer ik hem terug krijg. ( dat is vreemd want wat is er moeilijker dan die laptop in te pakken een sticker erop te doen en terug te sturen)

TIjdslijnen vrijdag 14 juni aangegeven dat ik een verkeerde laptop heb ontvangen.
Zelf de eigenaar opgezocht en inmiddels de laptop terug gestuurd naar de reparatie service.
Donderdag 20 juni krijg ik de melding dat ze mijn laptop hebben gevonden bij Lenovo reparatie service of bij BOL.com reparatie afdeling, maar ik krijg nog steeds geen uitsluitsel wanneer ik hem terug kan verwachten.

Overigens netjes te woord gestaan door de klantenservice medewerker, maar hij kan alleen maar zeggen dat hij zo snel mogelijk komt. Maar meer hoor ik niet van Bol.com, dat vind ik niet goed omdat er echt wel wat mis is.

Door slimme deductie, omdat ik de eigenaar van de laptop heb gevonden die ik retour had gekregen, kon ik opmaken dat er al 4 laptops verkeerd 'afgehandeld' waren en waarschijnlijk zijn dat er meer... Maar zeg dat dan gewoon. Het is nogal wat om te weten dat mijn laptop net als ik die van een ander in mijn bezit had verkeerd bezorgd is (wat is er met mijn data gebeurd). Normaliter zou dit een security incident zijn denk ik...

Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen hier nog meer last van hebben? Normaal gesproken heb ik meer geduld, maar ik vind dat bol.com hier toch wat pro-actiever had kunnen reageren ( case 59010366)

Komkommertijd
Berichten: 3347
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Beste antwoord
Gekozen door JosOudsen

Re: bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

door Komkommertijd » 24 jun 2019 16:40

Als ik mijn laptop zonder wachtwoord zou inleveren zie je de complete belastingaangifte en bank gegevens.....

Maar waarom plak je er geen sticker op met naam en adres!
Dan zien zij ook van wie welke is en maken deze fout minder snel.
Als je een aantal zelfde Lenovo hebt en je moet bij serie nummer een klant zoeken, dan is een fout snel gemaakt met
de werkdruk daar.

Elk apparaat dat je voor garantie ergens inleverde van sticker voorzien is wel zo slim!
fonsflons
Berichten: 1615
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

Ongelezen bericht door fonsflons » 24 jun 2019 14:19

Hoewel dit natuurlijk heel vervelend is snap ik niet geheel waarom je wilt weten bij hoeveel anderen dit gebeurd is. Daarnaast is het natuurlijk ook niet zo simpel als 'een etiket op een doos plakken.' Daar zit heel wat meer logistiek achter waar jij (gelukkig) geen weet van hebt.

20 juni is overigens 'net' voor het weekend, dus het is niet zo heel vreemd dat het dan enkele dagen duurt voor je uitsluitsel krijgt.

Ik zou het overigens niet op prijs stellen als andere klanten van bol contact met mij gingen opnemen om te laten weten dat ze mijn laptop hebben gehad, mijn gegevens achterhaald (dus doorgekeken) en daarna een zoektocht starten naar nog meer gevallen. Iets met privacy, wat natuurlijk in de eerste plaats de fout van Bol is, maar daarna actief door jou wordt voortgezet.

Ik denk dat je bol even de kans moet geven om dit verder op te lossen.

JosOudsen
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 jan 2017 10:54
Locatie: Netherlands (Gelderland)
Contacteer:

Re: bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

Ongelezen bericht door JosOudsen » 24 jun 2019 14:48

Beste Fonsflons,

Jij weet blijkbaar wel meer niet, maar het gaat niet zo zeer om de logistiek als wel de gebrekkige communietcatie.
Als zij donderdag zeggen dat ze mijn laptop hebben, en niet kunnen zeggen wanneer zij hem de deur uit doen na zo'n major '**** up' terwijl ik al een week of anderhalf eerder bericht heb gehad van ze dat de reparatie klaar was... met reparatie rapport van laptop nummer 3 overigens en al meerdere keren contact met ze gehad heb daarover(door mijzelf geïnitieerd) met de vraag om mij te bellen voor een update etc. Dan is dat lang zat mi.

Om nog even terug te komen op je opmerking over doorgekeken en dat ik iets met privacy zo schenden oid, dat is niet gebeurd ik heb alleen de gebruikersnaam van het login scherm gezien en ben zo vriendelijk geweest om de ander te laten weten dat er niets ergs met haar data is gebeurd, voor zover ik natuurlijk te vertrouwen ben....

Aangezien je wel wat lijkt te weten over dit soort gang van zaken, wat versta jij onder 'even' ? Ik ben namelijk ook de beroerdste niet, en leer graag bij.

Maar trollen is ook vak..

Lady1234
Berichten: 11722
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

Ongelezen bericht door Lady1234 » 24 jun 2019 15:00

Dus u kunt aan een gebruikersnaam zien van wie een laptop is? En u kunt dan verdere gegevens achterhalen van die persoon? Niet echt veilig dus.

JosOudsen
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 jan 2017 10:54
Locatie: Netherlands (Gelderland)
Contacteer:

Re: bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

Ongelezen bericht door JosOudsen » 24 jun 2019 15:10

@Lady1234, als je loginnaam/gebruikersnaam een voornaam en achternaam @ domain is dat niet echt moeilijk... zeker niet als je op LinkedIn een profiel hebt, maar facebook heeft ook een aardig zoek functie. Sommige mensen willen natuurlijk gevonden worden, dan is het makkelijker om spullen bij ze terug te brengen bijvoorbeeld, een kaartje te sturen, of op te bellen. Vroeger hadden we nog telefoongidsen, hoorde je niks van ;-)

Lady1234
Berichten: 11722
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

Ongelezen bericht door Lady1234 » 24 jun 2019 15:13

Nou, mijn login naam voor mijn laptop staat echt nergens op social media.

Maar in het telefoonboek staat je naam en adres, daar zit niet je hele geschiedenis achter.

fonsflons
Berichten: 1615
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

Ongelezen bericht door fonsflons » 24 jun 2019 16:25

ps, je volledige naam inclusief je casenummer hier vermelden is ook niet echt handig als je begaan bent met privacy. Ik weet nu waar de laptop is, van wie die is, en onder welk casenummer. Ik ben zo vriendelijk geweest je dit te laten weten en dat ik er niets mee doe, voor zover ik natuurlijk te vertrouwen ben....

Komkommertijd
Berichten: 3347
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Siberië

Re: bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 24 jun 2019 16:40

Als ik mijn laptop zonder wachtwoord zou inleveren zie je de complete belastingaangifte en bank gegevens.....

Maar waarom plak je er geen sticker op met naam en adres!
Dan zien zij ook van wie welke is en maken deze fout minder snel.
Als je een aantal zelfde Lenovo hebt en je moet bij serie nummer een klant zoeken, dan is een fout snel gemaakt met
de werkdruk daar.

Elk apparaat dat je voor garantie ergens inleverde van sticker voorzien is wel zo slim!

JosOudsen
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 jan 2017 10:54
Locatie: Netherlands (Gelderland)
Contacteer:

Re: bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

Ongelezen bericht door JosOudsen » 24 jun 2019 17:49

Hoi fonsflons,
Ik snap je probleem echt niet, stel dat ik nu jouw portemonnaie en je sleutels zou vinden, dan kan ik deze ergens inleveren(niet wetende wat er dan mee gebeurd en of zij de moeite nemen om te achterhalen van wie ze zijn, meestal moet je daar dan zelf maar gaan zoeken, jij weet niet waar ik ze ingeleverd heb), of ik pak je rijbewijs even en geef je een berichtje op facebook of linkedIn dat ik ze gevonden heb en dat je ze kan komen ophalen bij mij.... ik doe niks met de informatie die er verder is te vinden, en ik kom ook niet even ongevraagd bij je buurten aangezien je adres ook wel ergens in die informatie te vinden is, dan wel te herleiden is. Gelukkig is mijn glas half vol, en ga ik uit van het feit dat mensen van nature, of in ieder geval de meeste, geen kwade bedoelingen hebben, die kans is gelukkig nog steeds groter dan andersom.

Ik snap je opmerking even niet 'dat die persoon', dat zou ik dan zijn, 'meerdere mensen gaat achterhalen'? Dat heb ik toch niet gedaan/gezegd. Wel bij de les blijven Fons, mag ik je zo noemen?

Wat ik wil voorkomen is dat Bol.com dit voor mij oplost, maar dat het volgende week weer bij een ander mis gaat. Het proces beter maken, zorgen dat het robuuster wordt. Leren van je fouten. Ik begin nu toch wel langzaam te beseffen dat ik een fout aan het maken ben om toch weer op je te reageren, mMaar ik zal zeker even laten weten hoe het afgelopen is.

JosOudsen
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 jan 2017 10:54
Locatie: Netherlands (Gelderland)
Contacteer:

Re: bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

Ongelezen bericht door JosOudsen » 24 jun 2019 17:55

@Komkommertijd,
Tja, dat is idd wel heel slim en niet al te lastig,(achteraf gezien sla ik me voor de kop dat ik dat niet gedaan heb) maar goed nooit te oud om te leren. Bedankt voor je opmerking en ik begreep al dat ze het druk hebben daar! Maar ook dat mag je rustig communiceren naar klanten. Dat begrijpen we heus wel.

Revoked
Berichten: 979
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

Ongelezen bericht door Revoked » 24 jun 2019 17:57

Volgens mij komen herstelde laptops terug met een verse Windhoos. Dan zou er geen account open moeten staan. Maar goed, ik zit wel vaker fout. Neemt niet weg dat ik er geen bal van geloof.

Komkommertijd
Berichten: 3347
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Siberië

Re: bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 24 jun 2019 17:57

Slechts enkele plakken bij binnenkomst een duidelijke sticker!

Kijkshop had dit wel op goedkoop telefoontje, ramp voor lijm vlekken maar wel goed gedaan....
helaas is deze winkel er niet meer.

Maar zelf een sticker plakken, moeten we allemaal doen zolang vele deze fout maken.

Lady1234
Berichten: 11722
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

Ongelezen bericht door Lady1234 » 24 jun 2019 18:00

Misschien snap ik het dan niet zo goed, maar als ik mijn laptop aanzet, moet ik een wachtwoord intikken, anders kom ik nergens.

Ik neem direct aan dat iemand met verstand van computers, heb ik niet, mijn wachtwoord zal kunnen achterhalen. Maar toch niet zomaar iemand die per abuis de mijne toegestuurd krijgt.

Of moet de laptop vrij gemaakt zijn van een wachtwoord als je hem ter reparatie inlevert!?

Komkommertijd
Berichten: 3347
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Siberië

Re: bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 24 jun 2019 18:01

Windhoos, die wil ik er als Linux gebruiker sinds 2006 zeker niet op hebben.

Ik gooi nog regelmatig bij nieuwe laptops na even proberen en als alles goed is dat het eerste het raam uit!
Als het geen software probleem is moeten ze van de harde schijf afblijven.
Vooral als je weet hoeveel geen Backup regelmatig maken...

Ik doe dat ook maar 1x per week!

Komkommertijd
Berichten: 3347
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Siberië

Re: bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 24 jun 2019 18:05

Lady 1234,

Als ik jouw Windows met met mijn Linux ga uitlezen.......
Rest vertel ik niet, maar het kan zeer eenvoudig, net als Apple ook een lek heeft.
Als zelfs de Politie aan de deur komt met meerdere... ze hadden een computer in beslag genomen
en ik hoorde nog weken lang de roddels wat er nu weer bij mijn fout was!

Ik ging alleen maar even het wachtwoord uitlezen, later in de krant hoorde ik wat deze persoon erop had staan...!
maar die kinderarbeid had ik nog niet uitgelezen,
alleen het wachtwoord en dat was voldoende!
Laatst gewijzigd door Komkommertijd op 24 jun 2019 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 11722
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

Ongelezen bericht door Lady1234 » 24 jun 2019 18:08

U maakt anders wat mee hoor, nou weer kinderarbeid en de politie die om hulp bij u komt. Prachtig verhaal.

Moneyman
Berichten: 14426
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

Ongelezen bericht door Moneyman » 24 jun 2019 20:14

Het is gewoon bijna jammer dat het niet waar is :lol:

Nijogeth
Berichten: 2826
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

Ongelezen bericht door Nijogeth » 24 jun 2019 21:14

Lady1234 schreef:
24 jun 2019 18:00
Misschien snap ik het dan niet zo goed, maar als ik mijn laptop aanzet, moet ik een wachtwoord intikken, anders kom ik nergens.

Ik neem direct aan dat iemand met verstand van computers, heb ik niet, mijn wachtwoord zal kunnen achterhalen. Maar toch niet zomaar iemand die per abuis de mijne toegestuurd krijgt.

Of moet de laptop vrij gemaakt zijn van een wachtwoord als je hem ter reparatie inlevert!?
Als u uw laptop opent, dan moet u inderdaad een wachtwoord intikken. Echter staat op datzelfde scherm ook een gebruikersnaam. Bij de laptop die TS terug kreeg was een e-mailadres de gebruikersnaam en dus heeft TS een e-mail naar dat adres gestuurd. TS heeft verder geen wachtwoord ingevoerd, maar merkte daardoor op dat het niet zijn laptop was.

Lady1234
Berichten: 11722
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

Ongelezen bericht door Lady1234 » 24 jun 2019 21:19

Ah, nou is het me duidelijk. Duurde even. :lol:

fonsflons
Berichten: 1615
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

Ongelezen bericht door fonsflons » 24 jun 2019 21:23

JosOudsen schreef:
24 jun 2019 17:49
Hoi fonsflons,
Ik snap je probleem echt niet, stel dat ik nu jouw portemonnaie en je sleutels zou vinden, dan kan ik deze ergens inleveren(niet wetende wat er dan mee gebeurd en of zij de moeite nemen om te achterhalen van wie ze zijn, meestal moet je daar dan zelf maar gaan zoeken, jij weet niet waar ik ze ingeleverd heb), of ik pak je rijbewijs even en geef je een berichtje op facebook of linkedIn dat ik ze gevonden heb en dat je ze kan komen ophalen bij mij.... ik doe niks met de informatie die er verder is te vinden, en ik kom ook niet even ongevraagd bij je buurten aangezien je adres ook wel ergens in die informatie te vinden is, dan wel te herleiden is. Gelukkig is mijn glas half vol, en ga ik uit van het feit dat mensen van nature, of in ieder geval de meeste, geen kwade bedoelingen hebben, die kans is gelukkig nog steeds groter dan andersom.
Hoi Jos, ik heb geen enkel probleem, ik reageer slechts op jouw probleem. Daarbij geef ik aan dat het proces van een verkeerd gelabeld artikel bij de juiste klant krijgen wat ingewikkelder is dan je doet voorstellen. Hier reageer jij vrij bits op terwijl het gewoon een uitleg was. Net voor weekend (1 dag) betekend niet dat ze 1 dag de tijd hebben om jouw probleem op te lossen. Er liggen namelijk nog 15.000 klantvragen die beantwoord moeten worden. Dat beseffen veel mensen zich niet. En van donderdag tot maandagochtend lijkt lang, maar is in werkelijkheid 1 werkdag.

Ik zou het zeer waarderen als iemand die mijn laptop per ongeluk ontvangt deze gewoon retour stuurt naar het bedrijf met de mededeling: die is niet van mij. Ik zou het niet waarderen als deze hem opent, mij achterhaalt en persoonlijk contact opneemt. Je vergelijking gaat ook niet op, want jij stuurt hem niet naar de rechtmatige eigenaar. Dat moet Bol doen waar jij aan hem moet retourneren.
JosOudsen schreef:
24 jun 2019 17:49
Ik snap je opmerking even niet 'dat die persoon', dat zou ik dan zijn, 'meerdere mensen gaat achterhalen'? Dat heb ik toch niet gedaan/gezegd.
Met die persoon probeer ik het minder persoonlijk te maken, wat algemener en minder op de man. Overigens ben ik goed bij de les want je zegt zelf:
JosOudsen schreef:
24 jun 2019 12:38
Door slimme deductie, omdat ik de eigenaar van de laptop heb gevonden die ik retour had gekregen, kon ik opmaken dat er al 4 laptops verkeerd 'afgehandeld' waren en waarschijnlijk zijn dat er meer... Maar zeg dat dan gewoon. Het is nogal wat om te weten dat mijn laptop net als ik die van een ander in mijn bezit had verkeerd bezorgd is (wat is er met mijn data gebeurd). Normaliter zou dit een security incident zijn denk ik...

Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen hier nog meer last van hebben?
Ik snap dat je het fijn vind om medeleven te krijgen, maar dat had ik al in mijn openingszin gezet. Ik kijk redelijk nuchter tegen problemen aan:

Ja, je hebt een verkeerd product retour gehad, maar wat heb je eraan om meer mensen te vinden die hetzelfde meemaken? Leuk om te weten, maar de waarheid is dat je daar niets mee kunt doen. Ook al wil je dat.
JosOudsen schreef:
24 jun 2019 17:49

Wat ik wil voorkomen is dat Bol.com dit voor mij oplost, maar dat het volgende week weer bij een ander mis gaat. Het proces beter maken, zorgen dat het robuuster wordt. Leren van je fouten.
Heel nobel, maar zeg nou zelf: een bedrijf met honderd duizenden order per dag....het moment dat ze na jouw email op enter drukken zijn ze al weer 50 cases verder met beantwoorden. Niet lullig bedoelt, gewoon reeel. Natuurlijk bekijken ze zonder dat jij dat hoeft te zeggen wat er mis gegaan is en waarom, maar dat gebeurt intern. Niet omdat ze het vervelend voor jou vinden, maar omdat het tijd en geld kost. En ook zij zijn er niet bij gebaat dat er dingen mis gaan. De klant heeft evenveel invloed als een druppeltje water in de zee, TENZIJ je er echt werk van maakt. Maar dan ook echt en niet met een post op een forum.
JosOudsen schreef:
24 jun 2019 17:49
Ik begin nu toch wel langzaam te beseffen dat ik een fout aan het maken ben om toch weer op je te reageren, mMaar ik zal zeker even laten weten hoe het afgelopen is.
Je vat het te persoonlijk op. Ik ken jou niet, en ben niet emotioneel met je probleem begaan. Ik zie wat jij schrijft en reageer daar nuchter op. Als het mijn laptop en mijn probleem was zou ik het ook irritant vinden. Maar ik draai al heel wat jaren mee, en ontvang en verplaatst veel handel. Dan leer jevanzelf dat dingen gaan zoals ze gaan en emotie alleen ruis veroorzaakt.
Laatst gewijzigd door fonsflons op 24 jun 2019 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie