LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
JosOudsen
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 jan 2017 10:54
Locatie: Netherlands (Gelderland)
Contacteer:

bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

Ongelezen bericht door JosOudsen »

Beste Lezer,

Ik heb sinds kort een probleem met de reparatie service van Bol.com en lenovo ( Zes in goes)
Lang verhaal kort, na reparatie krijg ik een andere laptop terug gestuurd, mijn eigen laptop is wel ergens, tussen reparatie service Lenovo en bol.com maar ze kunnen niet zeggen wanneer ik hem terug krijg. ( dat is vreemd want wat is er moeilijker dan die laptop in te pakken een sticker erop te doen en terug te sturen)

TIjdslijnen vrijdag 14 juni aangegeven dat ik een verkeerde laptop heb ontvangen.
Zelf de eigenaar opgezocht en inmiddels de laptop terug gestuurd naar de reparatie service.
Donderdag 20 juni krijg ik de melding dat ze mijn laptop hebben gevonden bij Lenovo reparatie service of bij BOL.com reparatie afdeling, maar ik krijg nog steeds geen uitsluitsel wanneer ik hem terug kan verwachten.

Overigens netjes te woord gestaan door de klantenservice medewerker, maar hij kan alleen maar zeggen dat hij zo snel mogelijk komt. Maar meer hoor ik niet van Bol.com, dat vind ik niet goed omdat er echt wel wat mis is.

Door slimme deductie, omdat ik de eigenaar van de laptop heb gevonden die ik retour had gekregen, kon ik opmaken dat er al 4 laptops verkeerd 'afgehandeld' waren en waarschijnlijk zijn dat er meer... Maar zeg dat dan gewoon. Het is nogal wat om te weten dat mijn laptop net als ik die van een ander in mijn bezit had verkeerd bezorgd is (wat is er met mijn data gebeurd). Normaliter zou dit een security incident zijn denk ik...

Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen hier nog meer last van hebben? Normaal gesproken heb ik meer geduld, maar ik vind dat bol.com hier toch wat pro-actiever had kunnen reageren ( case 59010366)

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Beste antwoord
Gekozen door JosOudsen

Re: bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

door Komkommertijd » 24 jun 2019 16:40

Als ik mijn laptop zonder wachtwoord zou inleveren zie je de complete belastingaangifte en bank gegevens.....

Maar waarom plak je er geen sticker op met naam en adres!
Dan zien zij ook van wie welke is en maken deze fout minder snel.
Als je een aantal zelfde Lenovo hebt en je moet bij serie nummer een klant zoeken, dan is een fout snel gemaakt met
de werkdruk daar.

Elk apparaat dat je voor garantie ergens inleverde van sticker voorzien is wel zo slim!
JosOudsen
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 jan 2017 10:54
Locatie: Netherlands (Gelderland)
Contacteer:

Re: bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

Ongelezen bericht door JosOudsen »

Beste Fonsflons,

Jij weet blijkbaar wel meer niet, maar het gaat niet zo zeer om de logistiek als wel de gebrekkige communietcatie.
Als zij donderdag zeggen dat ze mijn laptop hebben, en niet kunnen zeggen wanneer zij hem de deur uit doen na zo'n major '**** up' terwijl ik al een week of anderhalf eerder bericht heb gehad van ze dat de reparatie klaar was... met reparatie rapport van laptop nummer 3 overigens en al meerdere keren contact met ze gehad heb daarover(door mijzelf geïnitieerd) met de vraag om mij te bellen voor een update etc. Dan is dat lang zat mi.

Om nog even terug te komen op je opmerking over doorgekeken en dat ik iets met privacy zo schenden oid, dat is niet gebeurd ik heb alleen de gebruikersnaam van het login scherm gezien en ben zo vriendelijk geweest om de ander te laten weten dat er niets ergs met haar data is gebeurd, voor zover ik natuurlijk te vertrouwen ben....

Aangezien je wel wat lijkt te weten over dit soort gang van zaken, wat versta jij onder 'even' ? Ik ben namelijk ook de beroerdste niet, en leer graag bij.

Maar trollen is ook vak..

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus u kunt aan een gebruikersnaam zien van wie een laptop is? En u kunt dan verdere gegevens achterhalen van die persoon? Niet echt veilig dus.

JosOudsen
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 jan 2017 10:54
Locatie: Netherlands (Gelderland)
Contacteer:

Re: bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

Ongelezen bericht door JosOudsen »

@Lady1234, als je loginnaam/gebruikersnaam een voornaam en achternaam @ domain is dat niet echt moeilijk... zeker niet als je op LinkedIn een profiel hebt, maar facebook heeft ook een aardig zoek functie. Sommige mensen willen natuurlijk gevonden worden, dan is het makkelijker om spullen bij ze terug te brengen bijvoorbeeld, een kaartje te sturen, of op te bellen. Vroeger hadden we nog telefoongidsen, hoorde je niks van ;-)

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou, mijn login naam voor mijn laptop staat echt nergens op social media.

Maar in het telefoonboek staat je naam en adres, daar zit niet je hele geschiedenis achter.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ik mijn laptop zonder wachtwoord zou inleveren zie je de complete belastingaangifte en bank gegevens.....

Maar waarom plak je er geen sticker op met naam en adres!
Dan zien zij ook van wie welke is en maken deze fout minder snel.
Als je een aantal zelfde Lenovo hebt en je moet bij serie nummer een klant zoeken, dan is een fout snel gemaakt met
de werkdruk daar.

Elk apparaat dat je voor garantie ergens inleverde van sticker voorzien is wel zo slim!

JosOudsen
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 jan 2017 10:54
Locatie: Netherlands (Gelderland)
Contacteer:

Re: bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

Ongelezen bericht door JosOudsen »

Hoi fonsflons,
Ik snap je probleem echt niet, stel dat ik nu jouw portemonnaie en je sleutels zou vinden, dan kan ik deze ergens inleveren(niet wetende wat er dan mee gebeurd en of zij de moeite nemen om te achterhalen van wie ze zijn, meestal moet je daar dan zelf maar gaan zoeken, jij weet niet waar ik ze ingeleverd heb), of ik pak je rijbewijs even en geef je een berichtje op facebook of linkedIn dat ik ze gevonden heb en dat je ze kan komen ophalen bij mij.... ik doe niks met de informatie die er verder is te vinden, en ik kom ook niet even ongevraagd bij je buurten aangezien je adres ook wel ergens in die informatie te vinden is, dan wel te herleiden is. Gelukkig is mijn glas half vol, en ga ik uit van het feit dat mensen van nature, of in ieder geval de meeste, geen kwade bedoelingen hebben, die kans is gelukkig nog steeds groter dan andersom.

Ik snap je opmerking even niet 'dat die persoon', dat zou ik dan zijn, 'meerdere mensen gaat achterhalen'? Dat heb ik toch niet gedaan/gezegd. Wel bij de les blijven Fons, mag ik je zo noemen?

Wat ik wil voorkomen is dat Bol.com dit voor mij oplost, maar dat het volgende week weer bij een ander mis gaat. Het proces beter maken, zorgen dat het robuuster wordt. Leren van je fouten. Ik begin nu toch wel langzaam te beseffen dat ik een fout aan het maken ben om toch weer op je te reageren, mMaar ik zal zeker even laten weten hoe het afgelopen is.

JosOudsen
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 jan 2017 10:54
Locatie: Netherlands (Gelderland)
Contacteer:

Re: bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

Ongelezen bericht door JosOudsen »

@Komkommertijd,
Tja, dat is idd wel heel slim en niet al te lastig,(achteraf gezien sla ik me voor de kop dat ik dat niet gedaan heb) maar goed nooit te oud om te leren. Bedankt voor je opmerking en ik begreep al dat ze het druk hebben daar! Maar ook dat mag je rustig communiceren naar klanten. Dat begrijpen we heus wel.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

Ongelezen bericht door Revoked »

Volgens mij komen herstelde laptops terug met een verse Windhoos. Dan zou er geen account open moeten staan. Maar goed, ik zit wel vaker fout. Neemt niet weg dat ik er geen bal van geloof.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Slechts enkele plakken bij binnenkomst een duidelijke sticker!

Kijkshop had dit wel op goedkoop telefoontje, ramp voor lijm vlekken maar wel goed gedaan....
helaas is deze winkel er niet meer.

Maar zelf een sticker plakken, moeten we allemaal doen zolang vele deze fout maken.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien snap ik het dan niet zo goed, maar als ik mijn laptop aanzet, moet ik een wachtwoord intikken, anders kom ik nergens.

Ik neem direct aan dat iemand met verstand van computers, heb ik niet, mijn wachtwoord zal kunnen achterhalen. Maar toch niet zomaar iemand die per abuis de mijne toegestuurd krijgt.

Of moet de laptop vrij gemaakt zijn van een wachtwoord als je hem ter reparatie inlevert!?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Windhoos, die wil ik er als Linux gebruiker sinds 2006 zeker niet op hebben.

Ik gooi nog regelmatig bij nieuwe laptops na even proberen en als alles goed is dat het eerste het raam uit!
Als het geen software probleem is moeten ze van de harde schijf afblijven.
Vooral als je weet hoeveel geen Backup regelmatig maken...

Ik doe dat ook maar 1x per week!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Lady 1234,

Als ik jouw Windows met met mijn Linux ga uitlezen.......
Rest vertel ik niet, maar het kan zeer eenvoudig, net als Apple ook een lek heeft.
Als zelfs de Politie aan de deur komt met meerdere... ze hadden een computer in beslag genomen
en ik hoorde nog weken lang de roddels wat er nu weer bij mijn fout was!

Ik ging alleen maar even het wachtwoord uitlezen, later in de krant hoorde ik wat deze persoon erop had staan...!
maar die kinderarbeid had ik nog niet uitgelezen,
alleen het wachtwoord en dat was voldoende!
Laatst gewijzigd door Komkommertijd op 24 jun 2019 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U maakt anders wat mee hoor, nou weer kinderarbeid en de politie die om hulp bij u komt. Prachtig verhaal.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het is gewoon bijna jammer dat het niet waar is :lol:

Nijogeth
Berichten: 9989
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
24 jun 2019 18:00
Misschien snap ik het dan niet zo goed, maar als ik mijn laptop aanzet, moet ik een wachtwoord intikken, anders kom ik nergens.

Ik neem direct aan dat iemand met verstand van computers, heb ik niet, mijn wachtwoord zal kunnen achterhalen. Maar toch niet zomaar iemand die per abuis de mijne toegestuurd krijgt.

Of moet de laptop vrij gemaakt zijn van een wachtwoord als je hem ter reparatie inlevert!?
Als u uw laptop opent, dan moet u inderdaad een wachtwoord intikken. Echter staat op datzelfde scherm ook een gebruikersnaam. Bij de laptop die TS terug kreeg was een e-mailadres de gebruikersnaam en dus heeft TS een e-mail naar dat adres gestuurd. TS heeft verder geen wachtwoord ingevoerd, maar merkte daardoor op dat het niet zijn laptop was.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ah, nou is het me duidelijk. Duurde even. :lol:

Nijogeth
Berichten: 9989
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar Fonsflons, de enige manier voor TS om er achter te komen dat het niet zijn laptop is, is om de laptop op te starten. Er van uitgaande dat het exact dezelfde is. Vervolgens ziet ie een andere gebruikersnaam, wat dus een e-mailadres is en stuurt daar maar even een mailtje naar om uit te leggen wat er is gebeurd. Ik zou dat persoonlijk best kunnen waarderen, maar er ook niets om geven als dat niet zou gebeuren.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan moet de politie nog maar eens even nadenken, want dat is grote onzin.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: bol.com reparatie lenovo laptops retour sturen gaat mis

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ik op de Politie moet wachten, op oude telefoon 7x melding Alert, en op nieuwe Huawei niets!

Ik weet hoe lang je soms moet wachten, een slagaderlijke bloeding naar ziekenhuis zelf vervoerd, halverwege met Politie begeleiding en zwaailicht, Ambulance was er niet.... 2 ongelukken in 1 regio.... kreeg complimentje en nieuwe bekleding auto aangeboden dus bloed vlekken ook weer weg... voor oude auto even op sloop gehaald....

Dus blijkbaar is er geen 1 politie maar ook soms gestoorde regels zijn regels ezels...

Gesloten