LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BOl.com wijst weer verantwoordelijkheid af..

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: BOl.com wijst weer verantwoordelijkheid af..

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Kreeg een bericht van DHL dat ze zaterdag een pakket zouden bezorgen.
Vrijdagavond 19.56 uur een bericht met een tijdvak 14.00-18.00 uur
Zaterdagmiddag 16.01 uur verschuiving van het tijdvak 16.05-19.55 uur
Om 18.00 uur een berichtje dat de bezorgers Sinterklaas zijn gaan vieren en dat het maandag wordt.
Toch leuk dat ze in ieder geval aan de bezorgers denken dat die ook Sinterklaas kunnen vieren.
Wacht rustig tot maandag.

Har45
Berichten: 490
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: BOl.com wijst weer verantwoordelijkheid af..

Ongelezen bericht door Har45 »

Aan menig reactie te zien zou ik haast moeten gaan denken dat de bezorging een gunst van het bedrijf is .
Zolang een bedrijf een advertentie heeft staan met de tekst "Voor 23:59 besteld, morgen in huis " , mag je daar ook vanuit gaan.
Het zou het bedrijf sieren om in de drukke maand december deze tekst niet meer bij de advertenties te voeren i.p.v. in een info tekstje te zetten
Levertijd
We doen er alles aan om dit artikel op tijd te bezorgen.
Het is echter in een enkel geval mogelijk dat door omstandigheden de bezorging vertraagd is.

Arizonakid
Berichten: 1097
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: BOl.com wijst weer verantwoordelijkheid af..

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Afgelopen week 4 bestellingen, 2 aparte bij Coolblue, 1 via Bol en 1 bij Kabelshop.nl, en alle 4 binnen een dag geleverd. Het kan dus zeker wel.

Willifrid
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 dec 2020 18:10

Re: BOl.com wijst weer verantwoordelijkheid af..

Ongelezen bericht door Willifrid »

Heerlijk hoe Jammer1 zijn complete gebrek aan realiteitszin weet te vertalen naar een wanprestatie van een webshop.
Ondanks de waarschuwingen op Bol.com dat levertijden door allerlei omstandigheden kunnen uitlopen, een tablet bestellen en vervolgens doodleuk verwachten dat deze de volgende dag afgeleverd gaat worden getuigt van een weergaloze naïviteit.
@Jammer1: 1. Heel Nederland besteld op dit moment online. 2. De koeriersdiensten werken zich een slag in het rond en zijn toch niet in staat om alles op tijd te bezorgen. 3. Als je zo ontzettend gebrand bent op jouw tablet dan had je naar een gewone winkel moeten gaan en daar de tablet moeten kopen.
# geen geduld met mensen met irreële verwachtingen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: BOl.com wijst weer verantwoordelijkheid af..

Ongelezen bericht door sjohie »

Volgende keer maar even een doosje realiteitspilletjes mee bestellen?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: BOl.com wijst weer verantwoordelijkheid af..

Ongelezen bericht door Moneyman »

Har45 schreef:
06 dec 2020 22:30
Zolang een bedrijf een advertentie heeft staan met de tekst "Voor 23:59 besteld, morgen in huis " , mag je daar ook vanuit gaan.
Mwah. Als datzelfde bedrijf een banner met rode tekst heeft staan dat de levertijden langer zijn, dan is het voor een gemiddelde consument écht wel duidelijk.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: BOl.com wijst weer verantwoordelijkheid af..

Ongelezen bericht door Radar »

Jammer! schreef:
05 dec 2020 15:08
Na pesticiden, nazi literatuur en handelen/nalaten van onderverkopers van BOL weer een volgende maar waarschijnlijk niet nieuwe ergernis van dit bedrijf dat ons graag naar Amazone jaagt:

1. Ik bestel 4 december een tablet.
2. Ik heb nadrukkelijk opgelet dat de levering volgende dag MOGELIJK is; bij diverse opties stond nadrukkelijk een andere datum (prima)
3. Bevestiging ontvangen ..levering de volgende dag. Prima
4. idem van PostNL ( dat is dan weer jammer want notoir onbetrouwbaar)
5. levering vanaf 13.45 en om 12. 15: SORRY

even contact en de conclusies:

1. verrast door de drukte (hoe stompzinnig is het BOL management)
2. nee, wij zijn niet verantwoordelijk (hoezo niet)
3. excuses... niet gezien
4. een dag langer wachten (zondag) blijkt te zijn maandag (Bol kan net zo min tellen als PostNL)
5. De berichten zijn van de computer (blijkbaar denkt die namens het management, zou winst kunnen zijn)
6. Klacht aangemaakt (maar daarover wordt door Black Bol niet gecommuniceerd, hoe transparant kun je zijn)
en nee.. we kunnen niets doen en volgend jaar zijn we weer zo dom en weer verrast...

Eigenlijk niet verrassend... dit soort bedrijven nemen de klant niet meer serieus.
Ik weet hoe de winkelier (buiten corona tijd) zich best een positie kan verschaffen: neem je klanten serieus.
(en laten die dan niet vanwege € 1,00 dan naar de webshop gaan)!
Ja, zeer vervelend allemaal, en bovendien een herkenbaar probleem. Zo heb ik vorige week ergens een groot hangslot besteld, krijg ik dat vandaag pas geleverd. Schandalig!!!!!!!!!!

Even zonder gekheid: dit soort rancuneuze 'het is de schuld van alles en iedereen behalve van mijzelf'-posts gaan natuurlijk nergens over. Vanaf eind november begint de drukte bij de post vanwege alle Black Friday-, Sinterklaas- en voor een aantal vroege vogels wellicht zelfs de kerstaankopen, en dat is in verschillende media uitvoerig aan bod gekomen. Omdat een dagje winkelen in de stad er dit jaar vanwege corona bepaald niet leuker op is geworden, behoeft het geen nadere toelichting dat het aantal online aankopen dit jaar groter is dan normaal, waardoor de kans op vertraagde bezorging nu eenmaal toeneemt.

Je kunt hier wel iedereen de schuld geven en onredelijke verwijten maken ('stompzinnig management', 'zo dom', 'ze kunnen niet tellen', 'notoir onbetrouwbaar'), maar als je zulke stampij maakt om het feit dat een bestelling een dagje later komt, dan maak je jezelf alleen maar belachelijk, sorry dat ik het zeg.

Ik ga het zojuist bezorgde hangslot dus maar eens op dit topic gooien.

Groeten, Radar^SK

Gesloten