LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BOl.com wijst weer verantwoordelijkheid af..

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Jammer!
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 jan 2020 14:46

BOl.com wijst weer verantwoordelijkheid af..

Ongelezen bericht door Jammer! »

Na pesticiden, nazi literatuur en handelen/nalaten van onderverkopers van BOL weer een volgende maar waarschijnlijk niet nieuwe ergernis van dit bedrijf dat ons graag naar Amazone jaagt:

1. Ik bestel 4 december een tablet.
2. Ik heb nadrukkelijk opgelet dat de levering volgende dag MOGELIJK is; bij diverse opties stond nadrukkelijk een andere datum (prima)
3. Bevestiging ontvangen ..levering de volgende dag. Prima
4. idem van PostNL ( dat is dan weer jammer want notoir onbetrouwbaar)
5. levering vanaf 13.45 en om 12. 15: SORRY

even contact en de conclusies:

1. verrast door de drukte (hoe stompzinnig is het BOL management)
2. nee, wij zijn niet verantwoordelijk (hoezo niet)
3. excuses... niet gezien
4. een dag langer wachten (zondag) blijkt te zijn maandag (Bol kan net zo min tellen als PostNL)
5. De berichten zijn van de computer (blijkbaar denkt die namens het management, zou winst kunnen zijn)
6. Klacht aangemaakt (maar daarover wordt door Black Bol niet gecommuniceerd, hoe transparant kun je zijn)
en nee.. we kunnen niets doen en volgend jaar zijn we weer zo dom en weer verrast...

Eigenlijk niet verrassend... dit soort bedrijven nemen de klant niet meer serieus.
Ik weet hoe de winkelier (buiten corona tijd) zich best een positie kan verschaffen: neem je klanten serieus.
(en laten die dan niet vanwege € 1,00 dan naar de webshop gaan)!

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: BOl.com wijst weer verantwoordelijkheid af..

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dezelfde naïviteit die je Bol zou kunnen verwijten, kan je natuurlijk net zo hard jezelf verwijten. Je wist het misschien niet, maar het schijnt Sinterklaas te zijn vandaag...

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: BOl.com wijst weer verantwoordelijkheid af..

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Hier zijn geen woorden voor. De enige stompzinnige is hier degene die onder een steen heeft geleefd de laatste tijd. Als je snel die tablet wilde hebben, had je naar de winkel moeten gaan.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: BOl.com wijst weer verantwoordelijkheid af..

Ongelezen bericht door Lowieze »

Je kunt het een webshop toch niet verwijten, zeker in deze drukke tijd, dat PostNL wat langer over de bezorging doet?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: BOl.com wijst weer verantwoordelijkheid af..

Ongelezen bericht door mahadma »

Normaal zou het KUNNEN zijn dat het artikel de volgende dag bezorgd wordt.
Echter besteld 4 dec terwijl het 5 dec Sinterklaas is sind enige jaren. En dan nog een black friday erbij ........ Mede door corona en de oproep om NIET naar de winkels te gaan heeft dit drukte bij ALLE webshops veroorzaakt, die webshops maken gebruik van o.a. Post.nl en die hadden volgens de radio en de tv MEER dan10.000,000 pakketjes deze periode en zitten aan hun plafond. Er wordt zelfs opgeroepen om retour zendingen te laten wachten tot NA 5 dec. Of is dit alles aan u voorbij gegaan?

Het moge logisch zijn dat er met deze aantallen er weleens een pakketje niet op tijd bezorgd wordt. Enig begrip lijkt mij op zijn plaats.
Beste "Jammer!", bij uw werk of bedrijf zou u op een bepaald moment ook vastlopen.
Laatst gewijzigd door mahadma op 05 dec 2020 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: BOl.com wijst weer verantwoordelijkheid af..

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ze hebben nota bene al weken lang een banner bovenaan de site staan met daarin in rode letters de tekst:
:!: Door drukte bij de bezorgdiensten kan de bezorging van je pakketje langer duren.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: BOl.com wijst weer verantwoordelijkheid af..

Ongelezen bericht door moederslink »

Jammer! schreef:
05 dec 2020 15:08
Na pesticiden, nazi literatuur en handelen/nalaten van onderverkopers van BOL weer een volgende maar waarschijnlijk niet nieuwe ergernis van dit bedrijf dat ons graag naar Amazone jaagt:
1. Ik bestel 4 december een tablet.
Vrijdag besteld , maandag in huis! Geweldig toch? 🚩🚩
Dacht u nu echt dat Amazon sneller had geleverd in deze idioot drukke tijd?

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: BOl.com wijst weer verantwoordelijkheid af..

Ongelezen bericht door rvjapio »

wat een heisa om helemaal niks. Als je zo in het leven staat dan gaat het met of zonder Bol nooit goed komen.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: BOl.com wijst weer verantwoordelijkheid af..

Ongelezen bericht door kuklos »

Jammer! schreef:
05 dec 2020 15:08
Ik weet hoe de winkelier (buiten corona tijd) zich best een positie kan verschaffen: neem je klanten serieus.
(en laten die dan niet vanwege € 1,00 dan naar de webshop gaan)!
Waarom ben je dan zelf niet naar een winkel gegaan als je het zo goed weet?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: BOl.com wijst weer verantwoordelijkheid af..

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Sinterklaasstress

Bol.com is de schuldige en Amazon had het wel goed gedaan. Tuurlijk.

sake1987

Re: BOl.com wijst weer verantwoordelijkheid af..

Ongelezen bericht door sake1987 »

Heb vorige week vrijdag bij een internet site besteld,
Normaal bij deze site een dag later geleverd.
Kreeg ook gelijk een Track Tracé van Post.nl.
Met bezorg dag en tijd zaterdag.
Het is ook op zaterdag gekomen, alleen vandaag een week later.
Maar waarom moeilijk doen, zag op de post.nl app dat ze het vreselijk druk hebben.

anita1971
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: BOl.com wijst weer verantwoordelijkheid af..

Ongelezen bericht door anita1971 »

Iedereen die de TS zielig noemt......... sorry hoor maar in december moet je een ruimere bezogtijd in plannen.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: BOl.com wijst weer verantwoordelijkheid af..

Ongelezen bericht door mahadma »

Vandaag zou er een bestelling van 4-12-2020 binnenkomen, bezorgblok was 16.30-19.00 uur 5 dec. Precies 19.02 stond de volstrekt correcte bezorger met het pakje klaar. Complimenten, Post.nl!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: BOl.com wijst weer verantwoordelijkheid af..

Ongelezen bericht door sylvesterb »

anita1971 schreef:
05 dec 2020 20:17
Iedereen die de TS zielig noemt......... sorry hoor maar in december moet je een ruimere bezogtijd in plannen.
En daarom heeft bol.com ook een melding staan op hun website en wordt het probleem breed in de media kenbaar gemaakt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: BOl.com wijst weer verantwoordelijkheid af..

Ongelezen bericht door moederslink »

En dan nog, iedereen kan bedenken en weet dat dit nu de drukste tijd vh jaar is.
Dus begin ergens in oktober/ november of zo. :wink:

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: BOl.com wijst weer verantwoordelijkheid af..

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Wat ontzettend jammer dat er helemaal niemand is die de klacht van "jammer" serieus neemt. Echt jammer. Ik overweeg naar aanleiding van het relaas van "jammer" nooit meer iets te bestellen bij de site van bol.com alsmede nooit meer iets te laten bezorgen door ptt post. Dat zal ze leren.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: BOl.com wijst weer verantwoordelijkheid af..

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

mahadma schreef:
05 dec 2020 20:55
Vandaag zou er een bestelling van 4-12-2020 binnenkomen, bezorgblok was 16.30-19.00 uur 5 dec. Precies 19.02 stond de volstrekt correcte bezorger met het pakje klaar. Complimenten, Post.nl!
Schandalig dat hij te laat was. Ik had vorige week vrijdag een bestelling gedaan bij een, voor mij onbekende, webshop. Kon je netjes de bezorgdag aangeven, en dinsdag was de eerste mogelijkheid. Dit dus aangegeven, ik had er geen haast mee. Krijg ik op zondag al een bericht dat deze op zondagmiddag bezorgd ging worden. Moest ik dus al afgelopen zondag mijn legosetjes gaan opbouwen ipv dit weekend.

Naar mijn mening moet de consument gewoon even afwachten tot de spullen bezorgd worden. Vasthouden aan 'de volgende dag' heeft nu totaal geen nut. Is het morgen, heb je geluk. Duurt het wat langer, nog geen probleem, het komt wel.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: BOl.com wijst weer verantwoordelijkheid af..

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

J. Deltoer schreef:
05 dec 2020 23:00
Wat ontzettend jammer dat er helemaal niemand is die de klacht van "jammer" serieus neemt. Echt jammer. Ik overweeg naar aanleiding van het relaas van "jammer" nooit meer iets te bestellen bij de site van bol.com alsmede nooit meer iets te laten bezorgen door ptt post. Dat zal ze leren.
Dan maar bij Amazon bestellen die DHL als bezorgdienst heeft. En laat die het nu ook zo druk hebben dat ze niet de volgende dag kunnen leveren.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: BOl.com wijst weer verantwoordelijkheid af..

Ongelezen bericht door Erthanax »

PostNL verwerkt deze dagen anderhalf miljoen pakketjes per dag, DHL een miljoen, zag ik vandaag in het nieuws; daar komen de andere bezorgdiensten nog bij. Meer dan twee en een half miljoen pakketjes per dag. Het is een wonder dat er nog zo veel gewoon keurig aankomt.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: BOl.com wijst weer verantwoordelijkheid af..

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
05 dec 2020 23:00
... alsmede nooit meer iets te laten bezorgen door ptt post. Dat zal ze leren.
Nou. Absoluut. De directie van PTT Post zal er nog jaren wakker van liggen :D

Gesloten