Boos over Doors4life!

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Boos over Doors4life!

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Belofte maakt schuld, als je je beloftes niet na kan komen, verlof dan niks, communiceert beter naar de klant. Zo simpel is het. Als je open en eerlijk naar de klant bent heeft een klant dat eerder begrip voor als dat je hem aan het lijntje houd.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Boos over Doors4life!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

fonsflons schreef:
21 jun 2022 20:37
Kort door de bocht, beloof niets wat je niet na kunt komen of hou een slag om de arm. Maar dat sommigen het hier compleet normaal vinden dat klanten aan het lijntje gehouden worden vind ik raar. Dat is het probleem verleggen. Het bedrijf blijft in gebreke, niet de klant. Er wordt hier door sommigen de bal verlegd zodat het lijkt alsof de klant veeleisend is omdat hij graag wilt waar hij voor betaald heeft en wat toegezegd is.
Voor mijzelf sprekend, ik vind het niet compleet normaal wat er op veel plekken speelt, maar ik snap wel waarom het gebeurd zoals het gebeurd. Daar zit nogal een verschil in. Er zit een verschil in begrip tussen in gebreke blijven wegens omstandigheden en in gebreke blijven wegens wanprestatie. De klant is in deze niet veeleisend, maar wellicht wel onwetend waarom het steeds fout gaat. Het is geen onwil, het is geen opzet, het is geen rommeltje dat er gemaakt word. Het is een combinatie van factoren waar zoveel bedrijven last van hebben. Keukens zonder inbouwapparatuur (aldus ook menig topic hier), levertijden van meer dan een jaar op een auto, nauwelijks omvormers voor zonnepanelen te krijgen, Liander die maanden achterloopt op hun werk, enz, enz, enz. En ja, het gaat ook wel eens goed, maar het gaat minstens net zo vaak fout. Elke klant krijgt een datum te horen, maar niemand kon vooraf voorzien dat er tekort aan chips aan kwam waardoor auto's niet meer gemaakt werden. Iedereen dacht dat het niet op kon en staat nu stomverbaasd dat panelen niet aangesloten kunnen worden door zowel een tekort aan omvormers als ook Liander die niet tijdig kan langskomen voor de aanpassingen. Heel vervelend, maar niemand heeft invloed hier op. Juist door rustig te blijven en af te wachten zullen de wachttijden en levertijden gaan afnemen. Juist door de mensen te laten werken aan het werk dat ze moeten doen en niet steeds brandjes te laten blussen zal er een kentering kunnen komen.
Hoe vervelend het ook is, in dit geval krijgt ook Gamma een tijdsbestek te horen voor levering en geeft dit door aan de klant. Als de fabrikant dit niet kan halen, door factoren waar op dit moment niemand invloed op heeft, dan is dat heel vervelend, maar wat er niet is is er niet. Een toezegging kan je in deze tijd eigenlijk niet doen, hooguit een indicatie.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Boos over Doors4life!

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
21 jun 2022 18:21
De fabrikant doet ook wat hij kan, echter is dat schijnbaar niet genoeg. Inzicht kan zorgen voor begrip.
Begrip? Hoezo, begrip? Heb je de openingspost überhaupt gelezen en gezien hoeveel kansen ze inmiddels gehad en verpest hebben?

En dan nog moet TS van jou maar gewoon begrip hebben? Kom nou toch - dit is wanprestatie in de puurste vorm.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Boos over Doors4life!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ja, inderdaad begrip. Dat is mijn mening en visie en de afspraak was dat we elkaars meningen zouden respecteren. Aan TS de taak om de zaken eruit te halen die voor hem/haar belangrijk zijn en waar hij/zij iets mee kan. Vanuit de praktijk heb ik laten zien wat er aan de hand is, dat mag ontkend worden door bepaalde personen, er mag een juridische toon gezet worden door anderen, maar dat veranderd niets aan de situatie waar TS, en vele anderen, nu in zitten. Dat heet realiteit. Daar mag je begrip voor hebben, maar dat hoeft niet. Met begrip zal je meer bereiken dan als je stampvoetend in het filiaal van Gamma je rechten gaat opnoemen.
Soms gaan er nu eenmaal zaken fout. Zonder opzet is dat jammer, maar geeft ook mooie verhalen tijdens een verjaardag.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Boos over Doors4life!

Ongelezen bericht door Moneyman »

fonsflons schreef:
21 jun 2022 23:27
En zo is alles dat krom is recht te praten.
Dat dus. Er is bovendien helemaal geen sprake van een "juridische toon", er is slechts sprake van goedpraten wat evident verkeerd is.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Boos over Doors4life!

Ongelezen bericht door juliomariner »

Als het bedrijf fatsoenlijk had gecommuniceerd met TS had TS er misschien wel begrip voor gehad. Aangezien er eigenlijk helemaal geen communicatie heeft plaatsgevonden snap ik heel goed dat TS er geen begrip (meer) voor heeft.
Ik zou precies het zelfde denken als TS.

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Boos over Doors4life!

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Misschien eens praten met https://maxxdeuren.nl/binnendeuren/doors-4-life
Deze schijnen deuren op voorraad te hebben
Misschien zit uw deur er ook bij

Plaats reactie