Coolblue...

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
slorfing
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mar 2014 19:36

Coolblue...

Ongelezen bericht door slorfing »

Wellicht hebben mede forum leden een goed idee hoe verder..

Gisteren een bestelling gedaan bij Coolblue ( bij elkaar iets van 2000 euro )

1 x laptop
3 x dezelfde Samsung tablet
3 x tablet hoesje

Vandaag kwam de bestelling binnen.

Er mist 1 tablet.

Op de factuur staan 3 serie nummers, 2 nummers kloppen, het 3e nummer is totaal afwijkend ( alleen cijfers en geen letters ) en na een telefoontje naar Samsung blijkt het ook geen serie nummer van een Samsung tablet te zijn.

Mijn gesprek met Coolblue in het kort:

Ik: ik mis een tablet van de bestelling
Coolblue: een momentje, we gaan even kijken
20 minuten wachten..
Coolblue: We hebben het nagekeken en we gaan een melding aanmaken bij PostNL
Ik: Hoezo ?, de doos is niet beschadigd !
Coolblue: De doos moet 8.2 kilo wegen met alles erin, we laten PostNL het uitzoeken
Ik: hoe weten jullie dat alle producten 8.2 kilo wegen ?
Coolblue: wij weten van alle producten het gewicht
Ik: De doos weegt idd tussen de 8.1 en 8.2 kilo
Coolblue: Precies, daarom laten we het uitzoeken
Ik: 8.2 kilo met 2 tablets ipv 3 tablets !
Coolblue: We laten het door PostNL uitzoeken, gaat 5 werkdagen duren
Ik: Over 10 minuten kan ik met de doos in jullie winkel staan, kunnen ze het zelf wegen
Coolblue: We laten het door PostNL uitzoeken, gaat 5 werkdagen duren
Ik: Het serie nummer van de tablet die mist is trouwens helemaal niet bekend bij Samsung
Coolblue: je raad het al... we laten het door PostNL uitzoeken
Ik: maar PostNL heeft toch niets om uit te zoeken ??
Coolblue:....
Ik: Dus dan zit ik als ik goede vrijdag en pasen mee reken bijna 2 weken met een doos van 8.2 kilo vol met spullen die mij 2000 euro hebben gekost, waar ik niets mee kan ?, tenslotte moet ik kunnen bewijzen dat de doos met 2 tablets 8.2 kilo weegt.
Coolblue: Maar u kunt de rest vd spullen gewoon gebruiken hoor.
Ik: yeah, right !
Coolblue: we moeten dit eerst bij PostNL neerleggen.
Ik: zucht....
Coolblue: we laten het U zo snel mogelijk weten.
Ik: zucht....

Enfin....ik ga ze maar elke dag bellen...

Gr

Alex

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Coolblue...

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zou het in jouw plaats laten bij het versturen van een ingebrekestelling. Ik raad het sterk af om elke dag te bellen. Jij wordt er zeker niet beter van. Als je perse vaak wilt bellen, dan zou ik hooguit eens per week bellen.

Heb je al betaald?

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Coolblue...

Ongelezen bericht door BreejKC »

Doe eerst wat alfatrion hierboven aangeeft met een duidelijke omschrijving, met name over wat Coolblue beweert. Het is vrijwel het kopieren en plakken van uw openingspost.

Duidelijk dat Coolblue haar verantwoordelijkheid probeert af te schuiven op een externe partij, PostNL, of u heeft gewoon een dombo aan de lijn gehad die verspeend is van zelf logisch nadenken. Echter, de koop op afstand beschermt u.

Pak het hele zaakje weer in, zet het op de weegschaal, die waarschijnlijk 8,2 kilogram aan gaat geven. Maak als bewijsmiddel een foto hiervan. Geeft uw weegschaal die 8,2 kg. aan, dan zijn u en Coolblue het over het gewicht van het pakket, dat ze zelf aan u hebben opgestuurd, tenminste eens en bewijst dit dat die 3e tablet nooit in dat pakket aanwezig is geweest. Stuur daarna alles terug naar Coolblue.

Dan heeft Coolblue een probleem want die "missen" een tablet? Echter dat past niet met hun eigen bewering over het gewicht van het pakket. Welke tablet? Dat kunnen ze ook niet aangeven omdat het nummer eveneens niet klopt. U behoort echter, omdat u het volledige pakket met het juiste gewicht teruggestuurd heeft, wel uw betaling terug te krijgen.

Laat Coolblue vervolgens lekker bij PostNL op zoek gaan naar een tablet die ze zelf nooit verstuurd hebben. Wens ze succes daarmee.

Trouwens, ik hoop dat u dat grote bedrag met een CreditCard betaald heeft, dus ook die betaling kunt u terugdraaien als Coolblue onwillig is met terugbetalen.

slorfing
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mar 2014 19:36

Re: Coolblue...

Ongelezen bericht door slorfing »

Helaas dit keer de betaling met Ideal gedaan, normaal altijd met creditcard.

Morgen ga ik opzoek naar een in gebreke stelling brief voorbeeld en versturen.

Gr

Alex

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Coolblue...

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Op www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/ ... estelling/ staat een voorbeeldbrief.

Indien u een rechtsbijstandverzekering hebt dan kunt u het ingebrekestellingsbrief door hun laten opstellen. Ook kunnen hun u verder helpen met bemiddelen of eventueel met een rechtzaak.

Ook kunt u contact opnemen met www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/ voor bemiddeling of in een latere status naar de geschillencommissie gaan.

Op www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... t-geleverd staat wat de wettelijke regels zijn.

slorfing
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mar 2014 19:36

Re: Coolblue...

Ongelezen bericht door slorfing »

Inmiddels ligt het bij onze rechtsbijstand verzekering.

Zolang het in onderzoek is bij PostNL ( of wie dan ook ) loopt de wettelijke bedenktijd gewoon door, terwijl ik de wel ontvangen producten niet kan gebruiken.

Om de wettelijke bedenktijd op te schorten en Coolblue in beweging te krijgen hebben we de rechtsbijstand verzekering ingeschakeld.

Gr

Alex

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Coolblue...

Ongelezen bericht door riddert »

Goed gedaan Alex

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Coolblue...

Ongelezen bericht door alfatrion »

De bedenktermijn loopt tot 14 dagen na de ontvangst.
Artikel 6:230o lid 1 sub b BW
De consument kan een overeenkomst op afstand of een overeenkomst buiten de verkoopruimte zonder opgave van redenen ontbinden tot een termijn van veertien dagen is verstreken, na, bij een consumentenkoop:

1°. de dag waarop de consument of een door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de zaak heeft ontvangen;

2°. de dag waarop de consument of een door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de laatste zaak heeft ontvangen, indien de consument in eenzelfde bestelling meerdere zaken heeft besteld die afzonderlijk worden geleverd;

3°. de dag waarop de consument of een door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen indien de levering van een zaak bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen; of

4°. de dag waarop de consument of een door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de eerste zaak heeft ontvangen voor een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken gedurende een bepaalde periode;

slorfing
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mar 2014 19:36

Re: Coolblue...

Ongelezen bericht door slorfing »

Hoi,

Even een update:

Kreeg net een mailtje, compleet uit het niets:

"Bedankt voor je bestelling !"
1 x Tablet
Betaald met "shop te goed"

Verder niets..

Ik dus bellen, wilde wel weten waar/wat er nu fout is gegaan.

Blijkt dat op de camera beelden te zien was dat er maar 2 ipv 3 tablets waren ingepakt. ( gossie, dat wist ik ook al )

Is opgelost, maar wel een paar puntjes van kritiek

- begin niet meteen tegen je klanten dat het door PostNL moet worden uitgezocht, we weten allemaal hoe het er bij PostNL aan toe gaat, op zo'n manier jaag je klanten op de kast.

- vertel je klanten dat het intern ook tegelijkertijd wordt uitgezocht, dat geeft wat meer rust en zekerheid.

Gr

Alex

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coolblue...

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mooi, ook weer opgelost. Bedankt voor het terugmelden. Veel plezier met uw tablet.

Plaats reactie