LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cranenbroek Schijndel neemt 3 dagen oud product niet terug

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
JanSmit
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2020 14:21

Cranenbroek Schijndel neemt 3 dagen oud product niet terug

Ongelezen bericht door JanSmit »

Mijn klacht over de Compressor 2C 3M-100L Oil.
(Het apparaat lekt op 2 punten lucht)

Ordernummer : 10216629

Hoe onbeschoft je behandeld word, zal ik proberen te beschrijven.

Na het aanmelden bij de technische dienst, kreeg ik te horen dat het apparaat (op 30 Mei 2020 gekocht) opgestuurd moet worden.
Daar ik het apparaat speciaal voor mijn werk gekocht had, vroeg ik daarom of ze mij een andere apparaat mee konden geven.
Antwoord was dus NEE.
Daarop zei ik dat ik van de koop wilde afzien (consumentenrecht).
Antwoord was dus NEE., alleen opsturen! Ik was het daar niet mee eens. Jammer zei de medewerker, dan ga ik nu andere klanten helpen.

Onwillig, onbeschoft en zeker niet klantgericht.

Na lang aandringen (30 minuten) komt er uiteindelijk een andere medewerker.
Meneer, we kunnen het alleen opsturen.
Ik zei dat ik een ander apparaat wilde vanwege mijn werk.
Jammer voor u, maar dat doen wij niet.
Ik zei daarop, dat ik van de koop af wilde zien.
Jammer voor u, maar er zit stof op, dus het is nu een gebruikt product.
Hij kon dus de koop NIET ongedaan maken.
Ik heb aan hem gevraagd, om dat even op papier te zetten:
3 dagen oud = Gebruikt product
Dat willen de medewerkers ook niet doen.

Ik heb daar 2 uur gezeten, en gemerkt dat alles wat ingenomen word, krijgt de mededeling:
Word opgestuurd. duur 10-15 werkdagen.


PS
Waarom hangt er een bordje Technische dienst?
Dit moet toch zijn : Opstuurservice, 10 -15 werkdagen?

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Cranenbroek Schijndel neemt 3 dagen oud product niet terug

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U koopt iets voor uw werk (zakelijk) en denkt gebruik te kunnen maken van het consumentenrecht? En over welk recht hebt u het? Cranenbroek is een fysieke winkel, daar geldt koop is koop. Zodra er een probleem is zal gekeken moeten worden wat de oorzaak is. U hebt als consument dan wel het recht om een nieuwe te eisen, maar als herstel veel goedkoper is, dan is een nieuwe dus niet realistisch. Maar om te zien wat de oorzaak is en hoe het opgelost kan worden zal de compressor eerst bekeken moeten worden. En dat doen ze echt niet in elk filiaal, daarvoor is 1 technische dienst.
Er is ook geen recht om in een stenen winkel een koop te herroepen. Dat geldt alleen bij online aankopen.

Cranenbroek staat nu niet echt bekend om kwaliteit. Het is een dozenschuiver is het lagere segment. Dus ook de service is minder en de kwaliteit al helemaal. Dus om daar nu spullen te kopen om zakelijk te gaan gebruiken....

Waar u recht op hebt is een werkend product. Daarvoor zal deze nu beoordeeld moeten worden en kan daarna bekeken worden hoe het opgelost moet gaan worden. In hoeverre u meteen recht hebt op een tijdelijk vervangend artikel durf ik geen uitspraken over te doen. Aangezien het een winkel gericht is op de consument kunt u hen vrij lastig zakelijk aansprakelijk stellen voor uw schade. Als dat überhaupt al kan, een consumentenproduct is getest op normaal gebruik. Zakelijk gebruik valt daar niet onder.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Cranenbroek Schijndel neemt 3 dagen oud product niet terug

Ongelezen bericht door berndv »

JanSmit schreef:
03 jun 2020 14:37
Daarop zei ik dat ik van de koop wilde afzien (consumentenrecht).
Welk recht? U heeft het recht op retour als u iets via een webshop koopt. Ik kan geen webshop vinden, dus rechten om van de koop af te zien heeft u niet.
JanSmit schreef:
03 jun 2020 14:37
Na het aanmelden bij de technische dienst, kreeg ik te horen dat het apparaat (op 30 Mei 2020 gekocht) opgestuurd moet worden.
Daar ik het apparaat speciaal voor mijn werk gekocht had, vroeg ik daarom of ze mij een andere apparaat mee konden geven.
Antwoord was dus NEE.
Dat het opgestuurd moet worden geven ze ook aan op hun website:
Van Cranenbroek beschikt over een eigen service- en reparatieafdeling. In iedere winkel is een technische dienst balie aanwezig, waar kleine reparaties uitgevoerd kunnen worden en waar onderdelen verkrijgbaar of te bestellen zijn. Heeft uw machine onderhoud nodig of een reparatie? Dan wordt deze ingestuurd naar de centrale technische dienst. Daar worden ook alle garantiebeoordelingen en herstellingen gedaan. Zorgt u er voor dat u altijd de originele aankoopbon bij u heeft als u aanspraak wilt maken op eventuele garantie.
http://www.vancranenbroek.nl/over_ons

Dat u de compressor zakelijk nodig heeft is natuurlijk extra vervelend, maar dat is geen reden om u anders te behandelen dan een andere klant. In beginsel heeft u recht op herstel of vervanging, zo te lezen gaan ze nu beoordelen of u recht heeft op garantie en op basis daarvan zal worden gehandeld.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Cranenbroek Schijndel neemt 3 dagen oud product niet terug

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik kocht een 2e hands ooit van belastingdienst en dat was een echte, gebruik die nu 17 jaren later nog steeds.

Als ik zie welke zij aanbieden, daar wil ik niet op vertrouwen als ik het bedrijf nog had gehad.....
Leuk voor nu als hobbyist die wel een maand zonder kan....

Maar je kunt ook huren voor deze periode... dat is risico van goedkope consumenten budget zooi.
Ik had voor minder geld een betere... alleen gebruikte en nog veel smeriger!

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Cranenbroek Schijndel neemt 3 dagen oud product niet terug

Ongelezen bericht door omega19 »

Blijft natuurlijk dat je gewoon recht hebt op een goed werkend product.
Daarvoor maakt het niet of je het online of in een fysieke winkel hebt gekocht.

Heb je het nu laten opsturen ben je met het kapotte product de winkel uitgelopen?

Gesloten