LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cursus Dropshipping. Dan wordt het druk op het forum!

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Cursus Dropshipping. Dan wordt het druk op het forum!

Ongelezen bericht door Theotrucker »

We krijgen het nog druk op het forum met alle dropshipping miljonairs!

Zo wil deze online-verkoper over paar jaar miljonair zijn - http://www.1limburg.nl/l/92499 #1Limburg

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Cursus Dropshipping. Dan wordt het druk op het forum!

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ach, dat houdt iedereen van de straat. Toch is Huub Knapen (20) uit Weert wel een slimme, jonge ondernemer, door niet alleen geld te verdienen met dropshipping, maar ook nog L1 voor zijn karretje te spannen om Amozon, dropshipping en zijn eigen cursus onder de aandacht te brengen:
L1 schreef:Toch zal niet iedereen slagen, denkt Huub. "Daarom geef ik ook cursussen aan bijvoorbeeld studenten die online willen gaan verkopen. Je moet wel goed weten waar je aan begint en ook niet denken dat je door niks te doen binnenloopt, zo werkt het niet."
Huub loopt wel binnen, denk ik.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Cursus Dropshipping. Dan wordt het druk op het forum!

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Theotrucker schreef:
16 nov 2019 09:27
We krijgen het nog druk op het forum met alle dropshipping miljonairs!

Zo wil deze online-verkoper over paar jaar miljonair zijn - http://www.1limburg.nl/l/92499 #1Limburg
Het gaat dus om producten uit China. Garantie zal dus wel eens problematisch kunnen zijn.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Cursus Dropshipping. Dan wordt het druk op het forum!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Garantie heb je bij de Nederlandse verkoper. Maar ook dat kan problematisch zijn :wink:

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Cursus Dropshipping. Dan wordt het druk op het forum!

Ongelezen bericht door renewouters »

Cornelis7 schreef:
16 nov 2019 10:53
Theotrucker schreef:
16 nov 2019 09:27
We krijgen het nog druk op het forum met alle dropshipping miljonairs!

Zo wil deze online-verkoper over paar jaar miljonair zijn - http://www.1limburg.nl/l/92499 #1Limburg
Het gaat dus om producten uit China. Garantie zal dus wel eens problematisch kunnen zijn.
Dat risico kan je incalculeren. Hoe vaak moet je nu echt aanspraak maken op garantie? Ik heb het in mijn hele leven misschien 1 of 2 keer moeten doen.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Cursus Dropshipping. Dan wordt het druk op het forum!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar waarom zou je dan deze jongeman en Amazon nog iets laten verdienen als je het net zo goe rechtstreeks bij Ali kan kopen?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Cursus Dropshipping. Dan wordt het druk op het forum!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Rijk worden met drop-shipping is een oud verhaal. Het probleem is dat je het voorraadbeheer en het verzendproces uitbesteedt aan een derde partij. In dit geval zit die partij ook nog eens in China. Het gevolg is een dalende klanttevredenheid die iedere potentiële klant kan terugzien in jouw feedbackscore op Amazon. En daarmee daalt je omzet en winst. Klanten zijn bereid meer te betalen voor hetzelfde product van een andere aanbieder met een hogere feedbackscore. Die verkoper verzendt het dan vanuit Nederland en heeft het product zelf op voorraad. Het nadeel is dat het voorraadrisico dan bij jou als verkoper ligt.

Ben daarom reuze benieuwd waar Huub zijn tien mille winst per maand vandaan haalt. Maar dat geheim wil hij niet verklappen. Al met al een boterzacht verhaal.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Cursus Dropshipping. Dan wordt het druk op het forum!

Ongelezen bericht door renewouters »

Lady1234 schreef:
16 nov 2019 11:16
Maar waarom zou je dan deze jongeman en Amazon nog iets laten verdienen als je het net zo goe rechtstreeks bij Ali kan kopen?
Waarom kopen we groente bij de supermarkt terwijl we dat ook direct bij de boer kunnen halen? Gemak. Bij Ali Express heb je een gigantisch aantal producten waarin je gauw kan verdwalen. Als iemand een beperktere selectie maakt kan het eenvoudiger zijn voor een hoop mensen.

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Cursus Dropshipping. Dan wordt het druk op het forum!

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
16 nov 2019 11:16
Maar waarom zou je dan deze jongeman en Amazon nog iets laten verdienen als je het net zo goe rechtstreeks bij Ali kan kopen?

Omdat veel mensen niet verder kijken dan hun neus lang is? Dat blijkt wel uit de vele topics die daar over zijn. Komen er pas bij problemen of levering achter dat het uit China komt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Cursus Dropshipping. Dan wordt het druk op het forum!

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ik mijn huis verkoop en in Polen ga wonen ben ik gelijk Multi Miljonair....

Maar wat heb je aan de Zloty?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Cursus Dropshipping. Dan wordt het druk op het forum!

Ongelezen bericht door tttlocke »

Lady1234 schreef:
16 nov 2019 11:16
Maar waarom zou je dan deze jongeman en Amazon nog iets laten verdienen als je het net zo goe rechtstreeks bij Ali kan kopen?
Betere consumentenbescherming, zoals herroepingsrecht.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Cursus Dropshipping. Dan wordt het druk op het forum!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Consumentenbescherming voor een tasje om je mobiel? Jammer dan als dat niet komt. :)

Ik heb zelf nog nooit iets in China besteld, maar mijn directe omgeving redelijk veel. Levert nooit enig probleem op.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Cursus Dropshipping. Dan wordt het druk op het forum!

Ongelezen bericht door tttlocke »

Lady1234 schreef:
16 nov 2019 14:25
Consumentenbescherming voor een tasje om je mobiel? Jammer dan als dat niet komt. :)
Of voor een haarföhn waarvoor je zo'n 70 euro betaald hebt. Oh, wacht.

sake1987

Re: Cursus Dropshipping. Dan wordt het druk op het forum!

Ongelezen bericht door sake1987 »

Je moet alleen even goed in de gaten houden dat je niet boven het limiet van invoer kosten komt.

Huub Knapen
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 nov 2019 14:52

Re: Cursus Dropshipping. Dan wordt het druk op het forum!

Ongelezen bericht door Huub Knapen »

Toevallig kwam ik bij dit forum uit, en ik dacht waarom plaats ik niet zelf een reactie.

Dus vele van jullie hebben het over dropshipping.

Ik ga even uitleggen wat dropshiping is voor degene die er niet mee bekend zijn of die verkeerd zijn ingelicht.

Dropshipping is als je geen voorraad hebt, je 'verkoopt' dus producten die niet van jou zijn. Je koop ze pas wanneer ze verkocht zijn en laat ze rechtstreeks van de fabrikant naar de klant verzenden. Het is dus maar afwachten welke staat je product is, of je garantie krijgt en hoelang het duurt voor je je product ontvangt.

Amazon verkopers zijn over het algemeen geen dropshippers. Amazon is het grootste bedrijf ter wereld geworden door de beste service en kwaliteit te bieden tegen de laagste prijs en snelste verzending. Die visie komt dus niet overeen met dropshipping.

Wat doe ik nu wel? Ik laat top kwaliteit producten produceren en koop ze in grotere aantallen in 200+. Ik maak gebruik van Amazon's FBA programma (fullfilment by Amazon).

Wat wilt dat zeggen? Ik betaal Amazon een commissie voor het verzenden van mijn producten en het afhandelen van de customer support.

Ik stuur dus producten in en Amazon slaat ze op in warenhuizen door heel het land. Ze leveren overal binnen 1 dag. In london zelfs binen 2 uur en in Amerika binnen 30 min op sommige plaatsen.

Ik deel Amazon hun visie, ik wil geld verdienen maar ik wil de klanten ook zo goed mogelijk helpen, als je focus ligt op de klant dan kom je altijd bovenaan op lange term. Hier is Amazon het perfecte voorbeeld van.

Mensen die Amazon's visie niet delen en de klant willen oplichten of slechte kwaliteit producten verzenden of lange levertijden hebben worden verwijdert door Amazon.

Met andere woorden, Amazon is het snelste en veiligste handelsplatform voor zijn klanten. Mensen hebben geen geduld en willen hun producten (meestal) gister al in huis hebben. Daarom kun je voor een product wat normaal 1,60 kost in China nu 10 euro vragen. Verzending+zekerheid van service staan hier voorop.

Een van mijn producten kost dan ook 1.60 en verkoop ik voor 10 dollar, ik betaal Amazon 4.00 aan commissie en verzendkosten en houd dus zelf 4.40 winst per stuk over. Ik verkoop een paar honderd stuks en heb meerdere producten. Zo kom ik aan mijn huidige inkomen. Ik lever precies de service die mijn klant verwacht te krijgen en dat levert op lange term alleen maar meer resultaten.

Op deze manier kan ik duizenden producten per maand verkopen zonder ooit zelf een product aan te hoeven raken. Ik hoef ook nooit met een klant te bellen of te e-mailen. Ik heb dus geen magazijn of medewerkers nodig. Ik kan een miljoenenbedrijf runnen gewoon via mijn laptop in de woonkamer. Dat is het geheim :)

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Cursus Dropshipping. Dan wordt het druk op het forum!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Huub Knapen schreef:
18 nov 2019 15:42
Dat is het geheim :)
Nu niet meer :lol:

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Cursus Dropshipping. Dan wordt het druk op het forum!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou geeft u uw cursus zo maar gratis weg. :lol:

Arizonakid
Berichten: 1098
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Cursus Dropshipping. Dan wordt het druk op het forum!

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Maar hij heeft wel gelijk. Ik doe al jaren zo zaken, weliswaar via Ebay, maar het principe blijft hetzelfde. Miljonair ben ik niet, maar ik verdien meer dan modaal, met heel weinig werk. Kan iedereen om lachen, maar het concept deopshipping is meer dan alleen AliExpress.

Huub Knapen
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 nov 2019 14:52

Re: Cursus Dropshipping. Dan wordt het druk op het forum!

Ongelezen bericht door Huub Knapen »

Nou niet precies.

Mijn cursus legt uit hoe je een bedrijf opzet, de belasting regelt, hoe je producten vind die ook echt winstgevend zijn, hoe je een account aanmaakt, hoe je een product op pagina 1 krijgt zodat het ook echt verkoopt enzovoort enzovoort.

Dat is ook de 'je moet wel weten wat je doet' als je zomaar op de gok er wat opzet is de kans dat je winstgevend word zeer klein.

Daar spring ik op in, de markt is veel te groot, ik alleen kan hem nooit verzadigen. Daarom leer ik mensen hoe zij kunnen starten. Ik doe dat via een online cursus waar ik over het algemeen weinig werk aan heb maar wat wel leuke inkomsten levert.

Geïnteresseerd? Je kunt altijd meer informatie vinden op [commerciële website door moderator verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 19 nov 2019 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: commerciële link door moderator verwijderd

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Cursus Dropshipping. Dan wordt het druk op het forum!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee, dank u wel, ben al jaren aan het rentenieren. :)

Gesloten