LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Diefstal ophaalservice mediamarkt

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Noel12
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2020 11:13

Diefstal ophaalservice mediamarkt

Ongelezen bericht door Noel12 »

Ik heb op 9 juni een retour laten ophalen door de transporteur die voor de mediamarkt hun retours ophaalt.
Het pakket is volledig compleet en dichtgeplakt verstuurd en heeft een waarde van 250,-, de mediamarkt geeft nu aan dat een deel van het pakket ontbreekt. Het gaat om een elektronisch apparaat met een oplader, ze geven aan dat alleen de oplader ontvangen is. Waarom zou iemand een product houden zonder oplader waardoor het als het leeg is onbruikbaar is, maargoed. Het product moet ergens tussen het ophaal moment of bij de mediamarkt zelf zijn verdwenen maar het is hun woord tegen dat van mij. Omdat het een transporteur van de mediamarkt zelf was heb ik het ophaal proces niet gefilmd, dit had ik kennelijk wel moeten doen (inhoud tonen + dichtplakken en meegeven) om nu bewijs te hebben. Ik bestel al jaren online maar heb dit nog nooit meegemaakt en de mediamarkt houd voet bij stuk. Is er iemand die eerder met deze situatie e maken heeft gehad en zo ja wat zijn aan te raden stappen? Het gaat mij niet alleen om het geld maar ook vanwege het onrecht en de machteloosheid die ik/je als klant ervaart in zo'n situatie.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Diefstal ophaalservice mediamarkt

Ongelezen bericht door mahadma »

Heeft u enige getuige dat u beide delen in het pakket heeft gestopt en afgesloten heeft?
Het is nu een PAT stelling. Uitgaande dat u beide delen ingepakt en meegegeven heeft, dan moet OF de chauffeur OF iemand in het magazijn "losse vingers" hebben gehad. De kans dat iemand "in het magazijn" dit zonder dat iemand heeft gezien dat "er wat uit het pak werd gehaald en verstopt" is mijns inziens minimaal te noemen. Of de chauffeur het pakket geopend heeft en weer fatsoenlijk gesloten heeft, ligt ook niet voor de hand. Maar heeft wel in theorie de kans.

Het zal dus de eeuwige vraag blijven wie artikel x onzichtbaar/onvindbaar heeft gemaakt. Ik neem aan dat een MM medewerker niet met zijn baan en mogelijk strafblad gaat spelen voor iets van 250€
Ik wil niemand beschuldigen, maar kijk er puur theoretisch naar. Als zowel u als MM hun voet dwars zetten, gebeurd er niets.
Over wat voor artikel heeft u het precies?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Diefstal ophaalservice mediamarkt

Ongelezen bericht door tttlocke »

U heeft informatie over wat MM zegt ontvangen te hebben: alleen de oplader.

Heeft u ook informatie over hoe één en ander ontvangen is? Met andere woorden: hoe zag de verpakking eruit toen MM 'm ontving?
Kunt u daar achter komen wellicht?

Gesloten