Doe geen aankopen bij Seats and Sofas

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Doe geen aankopen bij Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik kocht ook een Seat en die had achterin een prima Sofa...
Wel in deze winkel ooit geweest tijdens hoosbui en ik had regenpak thuis laten drogen.. en vergeten.

Prima cappuccino gedronken, gezellig gepraat , was enige klant en toen ze informeerde hoe de bank zit,
laat ik een oude Chesterfield zien van ruim 40 jaren oud!
Net als rest van meubels die 100+ waren en antiek.

En de Lederen relax van Marktplaats, die kunnen ze niet leveren.... met sta op functie... alleen gewone relax en die kraakte al en ging erg zwaar zonder motortje.

Maar prima bakkie gedaan, betaalde €0,00 en ging droog naar huis een ruim half uurtje later!
Een zeer tevreden klant dus, niets mis met hun personeel.

rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Doe geen aankopen bij Seats and Sofas

Ongelezen bericht door rvjapio »

Yeahh..nr. 5000. Van harte gefeliciteerd! U heeft een huishoudset gewonnen van 11 artikelen!

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Doe geen aankopen bij Seats and Sofas

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

rvjapio schreef:
19 jun 2020 23:25
Yeahh..nr. 5000. Van harte gefeliciteerd! U heeft een huishoudset gewonnen van 11 artikelen!
Maar dan wel 11 delig a la S&S.
Een koffiezetapparaat bestaande uit:
*Waterreservoir
*Filterhouder
*koffiekan
*Handvat
*Warmhoudplaatje
*Stekker
*5 filterzakjes

Precies 11 delig.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Doe geen aankopen bij Seats and Sofas

Ongelezen bericht door witte angora »

Je vergeet het koffieschepje.

Bertn
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 dec 2020 10:30

Re: Doe geen aankopen bij Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Bertn »

Bij aankoop was de sky the limit. Daarna bleek dat ze geen vervoer kunnen regelen. Uiteindelijk kon dat voor 99 euro via een bedrijf waar ze een nummer van konden geven. Dat moet je dan wel zelf regelen. Bij vragen over de bestelling en levering kreeg ik geen contact via de telefoon. Pas na 8 werkdagen (na meerdere verzoeken) antwoord via de mail. Op de vraag hoe het kon dat we bijna een uur aan de telefoon hadden gehangen was het antwoord dat hun lijn was meegenomen en ze geen inkomende gesprekken konden beantwoorden alleen zelf bellen. Heel bijzonder! Maar goed na 13 weken eindelijk de levering. Toen we op de bank gingen zitten bleek dat de poten verschoven. Gekeken wat daarvan de oorzaak was. Bleken de schroeven vergeten. Dus een klacht ingediend via het formulier, Dat moet wel want ze zijn uiteindelijk telefonisch niet bereikbaar. Drie dagen later een telefoontje dat ze schroeven op zullen sturen. Uiteraard vind ik dat ze langs moeten komen om te repareren. Ik wil niet het risico nemen dat ze er verkeerd in geschroefd worden. Dat deden ze niet. Ik kon wel de bank langs brengen. Dus weer 99 euro. Dan zouden ze het repareren en kon ik hem weer op laten halen. Weer 99 euro. Toen ik aangaf dat ze een onbruikbaar product hadden geleverd en dan mijn geld terug wilde kreeg ik als antwoord: dat doen wij niet dat staat in onze voorwaarden. Volgens mij is dat in strijd met het consumentenrecht. Maar de dame was onvermurwbaar!!! Nou maar wachten op de schroeven en hopen dat dat de oorzaak is (eigen diagnose).
Nooit meer iets bij Seats and Sofas kopen. Ze zouden **** en Sof moeten heten.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Doe geen aankopen bij Seats and Sofas

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Bertn schreef:
24 dec 2020 10:33
Nooit meer iets bij Seats and Sofas kopen. Ze zouden **** en Sof moeten heten.
Wellicht had u dus ook vooraf naar ervaringen moeten kijken alvorens ergens anders te gaan kopen.
S&S is een cash en carry winkel. Dus letterlijk met de bank onder de arm naar buiten lopen. Alles wat u anders wil zal u zelf moeten regelen. Dus een aanhanger of een bezorgdienst.
Dat ze geen service bieden is ook al 25 jaar lang bekend. En dat de klant een lange adem moet hebben ook. Wellicht helpt een rechtsbijstandverzekering. Uit honderden ervaringen hier blijkt dat S&S zich vrij weinig aantrekt van een consument.

sake1987

Re: Doe geen aankopen bij Seats and Sofas

Ongelezen bericht door sake1987 »

Al meer dan 25 jaar bekend dat ze niet bezorgen, niet ophalen.
Wordt al meer dan 25 jaar geen geheim van gemaakt.
En vriendelijk bij de verkoop zijn ze zeker.
Maar dan is de provisie binnen.

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Doe geen aankopen bij Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Smartje »

1e bezoek winkel.
Ook leuke ervaring met de nodige voorkennis: bankje voor moeder gekocht
Gewoon alle verkopers die je volgen op afstand houden en bankje gekocht.
Ware het niet dat mijn vrouw ook een leuke bank voor ons zelf zag staan.
Niks aan verkopers laten merken
2e bezoek winkel.
Mijn vrouw ging de volgende dag toch nog een keer alleen kijken, geen probleem
3e bezoek winkel.
Ik zelf uit werk eind van de dag op verzoek van mijn vrouw ook even naar de winkel om te kijken.
Verkopers roken het gewoon waar ik voor kwam. Alles vriendelijk.
4e bezoek winkel.
Mijn vrouw vond bankje mooi en ging nog een keer kijken is nog geen kopen.
Toen had de verkoper er geen geduld meer mee en vroeg mijn vrouw wat nu eigenlijk ONS
probleem was en waarom na alle winkel bezoeken wij nog niet wilden kopen.
Weggegaan en nooit meer terug geweest.

sake1987

Re: Doe geen aankopen bij Seats and Sofas

Ongelezen bericht door sake1987 »

En dat is nu de gruwel die ik bij deze firma ervaar.
Kwaliteit, is prima als je niet voor het goedkoopste gaat.
Zelf ophalen, heb ik ook geen problemen mee, grote kar is zo gehuurd.
Maar die op provisie beluste verkopers, die weerhouden mij.
Maar dat heb ik ook bij bepaalde keuken zaken.

vermp00
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jun 2012 16:07

Re: Doe geen aankopen bij Seats and Sofas

Ongelezen bericht door vermp00 »

Vandaag dacht ik deze (derde) keer dat ik Seats en Sofa's bezocht (nu in Zevenaar) , ach het is al een tijdje terug, ze zullen wel veranderd zijn. Het zal wel aan een bepaalde vestiging liggen (vorige keren in Hengelo (O).
Nu weet ik zeker dat het oplichters, flessentrekkers, bedriegers zijn. Zij noemen zaken die juridisch vallen onder oplichting "trekkertjes".
Volgens artikel 326 van het Nederlandse Wetboek van Strafrecht is oplichting een vorm van bedrog, een misdrijf. Voorts plegen ze misbruik van vertrouwen. Wat doet men? Ze plaatsen advertenties met foto's van artikelen die ze vervolgens, volgens de advertentie, als bijvoorbeeld "Paasactie" aanbieden. Ben je in de winkel dan wordt je verteld dat de foto hoort bij eenzelfde stoel maar met andere bekleding. De "aanbieding" blijkt dan "slecht" een paar honderd euro duurder te zijn. Als je dan protesteert wordt je een korting aangeboden die nog altijd één of twee honderd euro boven de "aanbieding" ligt.
Als je ingaat op die aanbieding dan zijn ze zeer vriendelijk waardoor je naar hen toe minder kritisch bent. Als je dan de eindafrekening thuis bekijkt dan blijkt toch dat ze je weer bij de benen hebben gehad en dat je toch weer een paar tientjes meer hebt afgerekend dan ze je vertelden. Als je ze daar op wijst dan zie je zeer onschuldige gezichten en zijn ze het allemaal er over eens dat ze dat met je hadden afgesproken. Kortom, wees op je hoede bij Seats and Sofa's want ze proberen je aan alle kanten te beduvelen. Als het artikel thuis uitgepakt wordt, hebben we ook al meegemaakt dat het artikel kapot was. Waarop je dan te horen krijgt dat je dat zelf tijdens het vervoer wel gedaan zult hebben. Mijn les? Nooit meer Seats and Sofa's. En als ik de Belastingdienst was dan zou ik die organisatie maar eens onder de loep nemen. Veelal werkt die mentaliteit van slinkse praktijken van boven naar beneden en heeft dat zijn neerslag op "eerlijk" aangifte doen.

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Doe geen aankopen bij Seats and Sofas

Ongelezen bericht door juliomariner »

I bent er dus sl 3 keer ingetrapt?
Echt 3 keer?
Sorry maar iets met een hoefdier en steen.
Ik zou nog niet dood gevonden willen worden in deze "meubel" winkel.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Doe geen aankopen bij Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik bekijk een factuur altijd in de winkel, voordat ik betaal. Niet dat ik ook maar één cent zou uitgeven bij S & S.

Nevyn
Berichten: 1285
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Doe geen aankopen bij Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Nevyn »

Vind het een vreselijke winkel, maar als je jezelf wapent, kan je er best wel iets van kwaliteit kopen.
Moet je niet voor de goedkoopste stofgroep gaan.
En natuurlijk wat Lady ook al aangeeft, de factuur in de winkel goed bestuderen.
En zelf ophalen, dat is al meer dan 25 jaar bekend.

rwolters
Berichten: 1537
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Doe geen aankopen bij Seats and Sofas

Ongelezen bericht door rwolters »

Op monsters van stoffen staat altijd de kleurnaam en/of kleurcode vermeld. Een beetje makkelijk om je te verschuilen achter dat je een leek bent. Ook de meest ervaren verkoper kijkt naar die code. Dat had je dus makkelijk kunnen controleren voordat je de bank bestelde. Bij een auto doe je overigens precies hetzelfde... Als je bij budgetzaken gaat kopen moet je geen premiumservice verwachten. Je zult daar zelf beter moeten opletten.

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Doe geen aankopen bij Seats and Sofas

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

rwolters schreef:
31 jul 2023 18:40
Op monsters van stoffen staat altijd de kleurnaam en/of kleurcode vermeld. Een beetje makkelijk om je te verschuilen achter dat je een leek bent. Ook de meest ervaren verkoper kijkt naar die code. Dat had je dus makkelijk kunnen controleren voordat je de bank bestelde. Bij een auto doe je overigens precies hetzelfde... Als je bij budgetzaken gaat kopen moet je geen premiumservice verwachten. Je zult daar zelf beter moeten opletten.
Precies! Ik check altijd wat er op de order staat, dus ook de kleurcode. Ook de meest ervaren verkoper kan tenslotte fouten maken.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Doe geen aankopen bij Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Dirkie »

FrustratedCustomer schreef:
31 jul 2023 16:01
Seats&Sofas, beter gezegd: Cheats & So-Far-No-Sofas!,

Een lang verhaal, maar het lezen waard om een hoop problemen te besparen. met als hoofd oproep, doe geen aankoop bij Seats&Sofas, dat scheelt je een heel hoop hoofdpijn, je geld en tijd!
Even een vraag. Waarom denkt U dat mensen uw verhaal als waarschuwing gaan zien. Niet alleen dit forum maar ook andere staan vol met waarschuwingen over deze firma. Deze heeft u dus blijkbaar ook niet gelezen. Ik denk dat er nog vele na U zullen komen met een zelfde verhaal omdat ze vooraf geen onderzoek doen maar zich laten verblinden door mooie verhalen en hoge kortingen.

Plaats reactie