LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dorivit retourzending, geen geld terug

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
sluitje
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mar 2006 11:00

Dorivit retourzending, geen geld terug

Ongelezen bericht door sluitje »

Ik had interesse in een detox kuur.
Kreeg ik telefonisch een aanbieding van Dorivit: als ik in plaats van 1 verpakking, 2 potjes afnam, kreeg ik het 3de gratis.
Mocht het niet bevallen kon ik de onaangebroken potjes retour zenden en kreeg ik geld terug.
Potje 1 beviel niet dus zond ik de 2 volle onaangeraakte verpakkingen in de doos retour.
Kreeg ik als antwoord:

Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben een retour van u ontvangen.
In dit pakket zaten de drie door u bestelde Detoxic potjes, 1 leeg, 1 geopend en 1 ongeopend.
Geopende verpakkingen nemen wij niet retour, derhalve kunnen wij uw nota naar aanleiding van deze retournering niet aanpassen.
Wij verwachten uw betaling dan ook per ommegaande.

Maar...
Ik heb de twee verpakkingen absoluut niet aangeraakt of geopend en wordt nu aangeslagen voor € 118,00 voor het gebruik van 1 potje!
Ik heb geprotesteerd maar krijg nu een mail van een deurwaarder met een aanmaning om maar liefst € 158.00 te betalen.
Wat kan ik nu doen?
Ben ten einde raad : € 158 voor iets dat niet werkt en ik retour gezonden heb.
Wat nu?
Ik voel me genomen op deze manier. Slimme manier van verkoop doen!

rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Dorivit retourzending, geen geld terug

Ongelezen bericht door rvjapio »

Dat laatste klopt: alle detox kuren zijn verlakkerij en u weet nu ook hoe slim u bent. Gewoon negeren, die deurwaarder. Want die sturen ze niet.

sluitje
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mar 2006 11:00

Re: Dorivit retourzending, geen geld terug

Ongelezen bericht door sluitje »

Bovendien vroeg deurwaarder M R Swiers om een bewijs van retourzending, maar die mail wordt gewoon genegeerd en onbeantwoord.
Wie weet raad?

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Dorivit retourzending, geen geld terug

Ongelezen bericht door alfatrion »

Kun je wat meer vertellen.

Heb je de producten op afstand gekocht?
Binnen welke periode heb je ze teruggestuurd, na ontvangst?

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Dorivit retourzending, geen geld terug

Ongelezen bericht door mp2017 »

sluitje schreef:Ik had interesse in een detox kuur.
Kreeg ik telefonisch een aanbieding van Dorivit: als ik in plaats van 1 verpakking, 2 potjes afnam, kreeg ik het 3de gratis.
Mocht het niet bevallen kon ik de onaangebroken potjes retour zenden en kreeg ik geld terug.
Potje 1 beviel niet dus zond ik de 2 volle onaangeraakte verpakkingen in de doos retour.
Kreeg ik als antwoord:

Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben een retour van u ontvangen.
In dit pakket zaten de drie door u bestelde Detoxic potjes, 1 leeg, 1 geopend en 1 ongeopend.
Geopende verpakkingen nemen wij niet retour, derhalve kunnen wij uw nota naar aanleiding van deze retournering niet aanpassen.
Wij verwachten uw betaling dan ook per ommegaande.

Maar...
Ik heb de twee verpakkingen absoluut niet aangeraakt of geopend en wordt nu aangeslagen voor € 118,00 voor het gebruik van 1 potje!
Ik heb geprotesteerd maar krijg nu een mail van een deurwaarder met een aanmaning om maar liefst € 158.00 te betalen.
Wat kan ik nu doen?
Ben ten einde raad : € 158 voor iets dat niet werkt en ik retour gezonden heb.
Wat nu?
Ik voel me genomen op deze manier. Slimme manier van verkoop doen!

11 jaar na registratie dan toch een topic! :shock:

Dit terzijde.
Ik heb wat de klantenservice van dit bedrijf betreft, goede ervaring en er zijn de retouren keurig afgewerkt worden.
Trouwens de telefonische aanbieding krijg je alleen, als je zelf contact met het bedrijf opneemt.

Je blt een nummer en als je terug gebeld wordt, dan kan je gebruik van de aanbieding maken.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Dorivit retourzending, geen geld terug

Ongelezen bericht door alfatrion »

sluitje schreef:Bovendien vroeg deurwaarder M R Swiers om een bewijs van retourzending, (...)
En heb je dat gegeven?

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Dorivit retourzending, geen geld terug

Ongelezen bericht door mp2017 »

rvjapio schreef:Dat laatste klopt: alle detox kuren zijn verlakkerij en u weet nu ook hoe slim u bent. Gewoon negeren, die deurwaarder. Want die sturen ze niet.
Geweldig advies, wat ik niet zou overnemen, dan kost het nog meer! :mrgreen:

sluitje
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mar 2006 11:00

Re: Dorivit retourzending, geen geld terug

Ongelezen bericht door sluitje »

@ alfatrion
ja bewijs heb ik gemaild, maar kreeg gewoon dezelfde aanmaningsmail opnieuw, met daarin ook weer opnieuw de opmerking om bewijs van retourzending te sturen.

Moneyman
Berichten: 30039
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Dorivit retourzending, geen geld terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

sluitje schreef:Bovendien vroeg deurwaarder M R Swiers om een bewijs van retourzending, maar die mail wordt gewoon genegeerd en onbeantwoord.
Wie weet raad?
Die mail moet je dus juist wél beantwoorden. En als je dat niet kunt aantonen, kun je maar beter zo snel mogelijk betalen. Want dan ga je verliezen.

sluitje
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mar 2006 11:00

Re: Dorivit retourzending, geen geld terug

Ongelezen bericht door sluitje »

alfatrion schreef:Kun je wat meer vertellen.

Heb je de producten op afstand gekocht?
Binnen welke periode heb je ze teruggestuurd, na ontvangst?
ja, had aangeklikt op een advertentie geloof ik en werd teruggebeld.
Moest binnen 30 dagen retour en dat heb ik gedaan.

Voelt alleen niet kloppend, ik heb absoluut niets geopend behalve het ene potje van die 3.
En doordat ze dus zeggen 2 betalen + 1 gratis, moet ik er dus 2 betalen, want die ene was gratis!!
Voelt als slimme verkooptruc.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Dorivit retourzending, geen geld terug

Ongelezen bericht door alfatrion »

Die ene is natuurlijk alleen gratis als u er twee afneemt. Je hebt het potje helemaal leeg gemaakt, dus ik niet dat je 100% mag houden. Ik zou sturen op 1/3 betalen plus 40 euro incassokosten, die kennelijk in rekening is gebracht.
sluitje schreef:@ alfatrion
ja bewijs heb ik gemaild, maar kreeg gewoon dezelfde aanmaningsmail opnieuw, met daarin ook weer opnieuw de opmerking om bewijs van retourzending te sturen.
Dat is verdacht. Misschien is dit geen echte deurwaarder.
Moneyman schreef:En als je dat niet kunt aantonen, kun je maar beter zo snel mogelijk betalen. Want dan ga je verliezen.
De verkoper heeft al aangegeven 3 portjes te hebben ontvangen, waarvan 1 leeg, 1 geopend en 1 dicht.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Dorivit retourzending, geen geld terug

Ongelezen bericht door mp2017 »

sluitje schreef:
alfatrion schreef:Kun je wat meer vertellen.

Heb je de producten op afstand gekocht?
Binnen welke periode heb je ze teruggestuurd, na ontvangst?
ja, had aangeklikt op een advertentie geloof ik en werd teruggebeld.
Moest binnen 30 dagen retour en dat heb ik gedaan.

Voelt alleen niet kloppend, ik heb absoluut niets geopend behalve het ene potje van die 3.
En doordat ze dus zeggen 2 betalen + 1 gratis, moet ik er dus 2 betalen, want die ene was gratis!!
Voelt als slimme verkooptruc.

Zoals ik heb geschreven in mijn eerder bericht, maar daarop antwoord je dus niet.
Begrijpelijk, want jou verhaal klopt niet! :mrgreen:

sluitje
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mar 2006 11:00

Re: Dorivit retourzending, geen geld terug

Ongelezen bericht door sluitje »

Moneyman schreef:
sluitje schreef:Bovendien vroeg deurwaarder M R Swiers om een bewijs van retourzending, maar die mail wordt gewoon genegeerd en onbeantwoord.
Wie weet raad?
Die mail moet je dus juist wél beantwoorden. En als je dat niet kunt aantonen, kun je maar beter zo snel mogelijk betalen. Want dan ga je verliezen.
Moneyman, die heb ik wél meteen beantwoord, zoals ik al schreef.
maar de deurwaarder reageert daar niet op en stuurt gewoon weer dezelfde aanmaning met daarin natuurlijk ook weer die vraag om bewijs! dat ik al gestuurd had!

sluitje
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mar 2006 11:00

Re: Dorivit retourzending, geen geld terug

Ongelezen bericht door sluitje »

mp2017 schreef:
sluitje schreef:
alfatrion schreef:Kun je wat meer vertellen.

Heb je de producten op afstand gekocht?
Binnen welke periode heb je ze teruggestuurd, na ontvangst?
ja, had aangeklikt op een advertentie geloof ik en werd teruggebeld.
Moest binnen 30 dagen retour en dat heb ik gedaan.

Voelt alleen niet kloppend, ik heb absoluut niets geopend behalve het ene potje van die 3.
En doordat ze dus zeggen 2 betalen + 1 gratis, moet ik er dus 2 betalen, want die ene was gratis!!
Voelt als slimme verkooptruc.

Zoals ik heb geschreven in mijn eerder bericht, maar daarop antwoord je dus niet.
Begrijpelijk, want jou verhaal klopt niet! :mrgreen:

Ik ben voor de eerste keer hier nu, moet nog leren hoe ik moet reageren, ik klik maar op quote en reageer, doe ik dat niet op de juiste manier, help mij dan aub.
Het voelt niet prettig als jij "MP2017" mij zegt dat mijn verhaal niet klopt. Kun je mij zeggen wat er volgens jou niet klopt?
Ik antwoord geheel eerlijk en te goeder trouw.
Dus als ik ergens in gebreke blijf, vraag het me gewoon even , ok?

sluitje
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mar 2006 11:00

Re: Dorivit retourzending, geen geld terug

Ongelezen bericht door sluitje »

Ik lees trouwens nu nog een topic over Dorivit retourzending,

•Antwoorden•Delen ›
Avatar
Nancy Rombaut • 18 dagen geleden
Dorivit .... pure oplichters. Maken reklame dat je ongeopende verpakkingen mag terugsturen. Dat deed ik ook tot 2x toe en nu blijf ik aanmaningen krijgen tot betaling. Dus zeker niet bestellen veel bla bla maar juist nx

Ik probeer contact met haar te krijgen hoe dat is gegaan.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Dorivit retourzending, geen geld terug

Ongelezen bericht door mp2017 »

sluitje schreef:
mp2017 schreef:
sluitje schreef:
ja, had aangeklikt op een advertentie geloof ik en werd teruggebeld.
Moest binnen 30 dagen retour en dat heb ik gedaan.

Voelt alleen niet kloppend, ik heb absoluut niets geopend behalve het ene potje van die 3.
En doordat ze dus zeggen 2 betalen + 1 gratis, moet ik er dus 2 betalen, want die ene was gratis!!
Voelt als slimme verkooptruc.

Zoals ik heb geschreven in mijn eerder bericht, maar daarop antwoord je dus niet.
Begrijpelijk, want jou verhaal klopt niet! :mrgreen:

Ik ben voor de eerste keer hier nu, moet nog leren hoe ik moet reageren, ik klik maar op quote en reageer, doe ik dat niet op de juiste manier, help mij dan aub.
Het voelt niet prettig als jij "MP2017" mij zegt dat mijn verhaal niet klopt. Kun je mij zeggen wat er volgens jou niet klopt?
Ik antwoord geheel eerlijk en te goeder trouw.
Dus als ik ergens in gebreke blijf, vraag het me gewoon even , ok?
Ik heb geschreven hoe het gaat.
Dat je niet meer ( ik geloof) weet hoe het contact ontstaan is, dat heb ik geschreven.

Je stuurt iets terug terug, maar wie zegt, dat het niet gebruikte pakketjes zijn.
Trouwens Alfa, dat is geen bewijs om een retourticket te hebben.

Misschien brengt een contact met het bedrijf opheldering om hier op het forum hun zegje te doen!

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Dorivit retourzending, geen geld terug

Ongelezen bericht door Dieke83 »

@TS heeft u ook 3 potjes retour gezonden? waarvan 1 leeg en 2 vol?
Of heeft u alleen de twee volle retour gezonden?

Moneyman
Berichten: 30039
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Dorivit retourzending, geen geld terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

sluitje schreef:
Moneyman schreef:
sluitje schreef:Bovendien vroeg deurwaarder M R Swiers om een bewijs van retourzending, maar die mail wordt gewoon genegeerd en onbeantwoord.
Wie weet raad?
Die mail moet je dus juist wél beantwoorden. En als je dat niet kunt aantonen, kun je maar beter zo snel mogelijk betalen. Want dan ga je verliezen.
Moneyman, die heb ik wél meteen beantwoord, zoals ik al schreef.
maar de deurwaarder reageert daar niet op en stuurt gewoon weer dezelfde aanmaning met daarin natuurlijk ook weer die vraag om bewijs! dat ik al gestuurd had!
Je manier van schrijven is nogal onduidelijk, want in het stukje tekst wat ik hierboven citeerde schrijf je feitelijk dat jij de mail van deurwaarder Swier negeert en niet beantwoordt. Terwijl je blijkbaar bedoelt dat je wel hebt beantwoord, kaar dat jij geen antwoord krijgt.

Ik neem aan dat de bewijsvraag niet zozeer draait om de vraag óf je iets hebt opgestuurd (want dat wordt bevestigd en staat dus vast), maar om de vraag wát je hebt opgestuurd. Jij zegt twee volle potjes, zij zeggen slechts één volle en een geopende.

Speedy123
Berichten: 1143
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Dorivit retourzending, geen geld terug

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Moneyman schreef:Ik neem aan dat de bewijsvraag niet zozeer draait om de vraag óf je iets hebt opgestuurd (want dat wordt bevestigd en staat dus vast), maar om de vraag wát je hebt opgestuurd. Jij zegt twee volle potjes, zij zeggen slechts één volle en een geopende.
Dat is exact de vraag waarom het draait. Ts is niet tevreden over het product en stuurt de overige potjes terug. Klinkt zeer aannemelijk want als je niet tevreden bent, waarom zou je dan het eerste potje helemaal opmaken en dan ook nog het tweede potje openen om daarna alsnog alles terug te sturen?

Dat Swier vervolgens om een verzendbewijs blijft vragen terwijl haar client al heeft bevestigd dat ze de zending retour heeft ontvangen doet vermoeden dat Swier niet inhoudelijk naar de zaak gekeken heeft. Van Swier hoeft u verder weinig te verwachten, zij dienen alleen hun betalende opdrachtgever.

Overigens heeft u hier niet te maken met een deurwaarder maar met een incasso buro. Swier is helaas een van de partijen die beide niet echt gescheiden houdt, ondanks aandringen van de tweede kamer.

U heeft nu de keuze, durft u het aan om uw gelijk bij de rechter te halen of neemt u uw verlies. Wilt u uw gelijk halen, dan hoeft u niets te doen en zal Swier vanzelf een dagvaarding uit doen gaan namens haar client. U kunt uw verweer vervolgens helder en kort op papier zetten en deze voor de zittingsdatum naar de rechtbank sturen. U krijgt dan van de rechtbank bericht hoe uw zaak verder afgehandeld wordt. Op zich een leerzaam traject als u het nog niet eerder ervaren heeft en uit ervaring kan ik u vertellen dat wanneer u wint, het echt heel lekker voelt. Verliest u, dan bent u in totaal wel een paar honderd euro meer kwijt.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Dorivit retourzending, geen geld terug

Ongelezen bericht door alfatrion »

Speedy123 schreef:Wilt u uw gelijk halen, dan hoeft u niets te doen en zal Swier vanzelf een dagvaarding uit doen gaan namens haar client.
Ook in dat geval zou ik geld overmaken, alleen niet alles. De rechter veroordeeld de partij die grotendeels in het ongelijk is gesteld namelijk in de proceskosten. Als partijen ongeveer gelijk hebben gewonnen en verloren dan moeten partijen hun eigen kosten dragen. Dat is niet erg als je de zaak zelf doet, want dat komt toch op hetzelfde neer als wanneer de zaak hebt gewonnen, maar betekent wel dat je eigen jurist volledig zelf moet betalen. Door een derde te betalen (plus de incassokosten) maak je de kans dat je wint groter, omdat je alleen nog een geschil hebt over dat deel waarop je zou kunnen winnen.

Gesloten