LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dropship ridders Safetyworkers.nl

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dropship ridders Safetyworkers.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar ja, korting, voordelig, dan gaat het verstand op nul.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Dropship ridders Safetyworkers.nl

Ongelezen bericht door Erthanax »

<< Dat is gewoon hoe het werkt. Dropshippers weten dat ook.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Dropship ridders Safetyworkers.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het is kinderlijk eenvoudig. Je springt in de actualiteit, neemt een flitsend filmpje, gooit er een geweldige “korting” tegenaan en de klanten komen op je af als vliegen op een hoop je weet wel.
Het was heet, dus neem je een aircooler. Een filmpje van zwetende huisvrouwen (ken je doelgroep of je slachtoffers) en laat zien dat ze na het aanzetten van een nutteloos kastje van 10 bij 10 cm weer normaal kunnen doen. Hang een thermometer aan de achterkant en de voorkant en hop, hij geeft koude lucht bij de ventilator. Dat je op 20cm afstand niets meer voelt ga je natuurlijk niet zeggen hè.
En speciaal voor u nemen wij de verzendkosten op ons. Bestel nu en betaal maar de helft of krijg de tweede gratis. En massaal worden ze besteld.
Straks wordt het kouder, dan komen de kegelvormige ijskrabbers weer. In no time alle autoruiten weer schoon. Lachend naast je auto om het laagje sneeuw van je ruit af te vegen. Dat wij hier geen sneeuw hebben maar soms vervelende ijsbrokken is dan maar bijzaak.

Er is een behoefte en met slimme trucjes laat je zien dat die behoefte heel makkelijk in te vullen is. Het potentiële slachtoffer mag niet de kans krijgen om na te denken, dus het product zo mooi aanprijzen dat je er niet meer omheen kan.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Dropship ridders Safetyworkers.nl

Ongelezen bericht door hebra98 »

Dat mensen hier komen met vragen, irritatie en klachten is het hele bestaansrecht van dit forum.

Niet iedereen is de hele dag op alle forums te zoeken, om maar uit te vinden waar ze NIET worden opgelicht.
Want het is hier niet mogelijk om alles te linken of te tonen wat WEL oplichters zijn.
Maar dit is wel de plek om oplichters voor te stellen aan eenieder die informatie of lotgenoten zoekt.
Je kunt wel bij opgelicht forum kijken of van een "bedrijf" melding is gemaakt.

Ik denk dat de boodschap goed is om mensen inzicht te geven met voorbeelden en uitleg hoe iets werkt en waar op te letten.
Niet met opmerkingen dat ze het anders moesten doen en hoe "onnozel" ze allemaal zijn en dat jij (algemeen) dit nooit had gedaan.

En ik denk dat er op internet meer oplichters zijn dan werkelijk betrouwbare en eerlijke verkopers.
Dus, welke zal je eerder treffen, als goed gelovige "consument"?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dropship ridders Safetyworkers.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar grappig genoeg kunnen ze achteraf wel dit forum en andere vinden.

En als mensen niet met Facebook overweg kunnen, moeten ze er vanaf gaan.

Gewoon nadenken kan helemaal geen kwaad. Ze bestellen toch ook niet van elke advertentie die in de krant verschijnt?

sake1987

Re: Dropship ridders Safetyworkers.nl

Ongelezen bericht door sake1987 »

Het klopt en is waar want ik heb het gelezen op Facebook.
Dit is iets wat ik vaak,van vooral jongere collega's hoor.
Veel van deze collega's zijn ook helemaal verguld van de prachtige aanbieding die ze met veel korting op Facebook hebben gekocht.
En dan komt deze oude l*l er aan met zijn Ali app.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Dropship ridders Safetyworkers.nl

Ongelezen bericht door kuklos »

hebra98 schreef:
21 aug 2020 12:26
En ik denk dat er op internet meer oplichters zijn dan werkelijk betrouwbare en eerlijke verkopers.
En waarom denk je dat?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Dropship ridders Safetyworkers.nl

Ongelezen bericht door hebra98 »

kuklos schreef:
21 aug 2020 23:05
hebra98 schreef:
21 aug 2020 12:26
En ik denk dat er op internet meer oplichters zijn dan werkelijk betrouwbare en eerlijke verkopers.
En waarom denk je dat?
Omdat het te gemakkelijk en vaak straffeloos is geworden om je medemensen op te lichten.
De politie is niet voldoende georganiseerd om adequaat op te treden en veelal willen ze niet eens meewerken aan de aangifte.
En wij als gemeenschap geven maar al te makkelijk op als we worden opgelicht met het idee, ach je kan er toch niets tegen beginnen.

Er zijn zelfs mensen die raar reageren als je zegt dat je een oplichter voor de rechter wilt / gaat halen.

Nu weet ik dat je van de betrouwbare verkopers niets hoort, want als het goed gaat hoor je niets.
Maar overal, of het nu gaat om marktplaats, foute dropshippers, veilingsites, goksites, phishing en alle andere email, sms, whatsapp en overige praktijken.. Bijna alles gaat via het internet en is alleen gericht op het afhandig maken van geld via duistere praktijken.

En, als er één oplichter wegvalt komen er morgen twee voor terug.
Zelfs keurmerken op websites zeggen in veel gevallen alleen maar..
Kijk deze webshop heeft betaald om ons logo te mogen laten zien op de website.
Want enige vorm van bescherming heb je er niet van.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dropship ridders Safetyworkers.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij liep er vroeger op de markt een politieagent in de rondte om mensen te waarschuwen niet hun portemonnee open en bloot boven op hun mand te leggen.

In verband met zakkenrollers, die hoefden ze dus ook helemaal geen moeite voor te doen.

En nu dus ook niet, advertentie op Facebook, voor bijna gratis, stort het geld maar en dan jammeren.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Dropship ridders Safetyworkers.nl

Ongelezen bericht door hebra98 »

Maken jullie, of iemand hier, melding van deze oplichters op Facebook?
Dan bedoel ik hiermee het meest elementaire melden naar facebook zelf..

Als je het als "slimme consument" hebt waargenomen, is het toch een melding waard?

sake1987

Re: Dropship ridders Safetyworkers.nl

Ongelezen bericht door sake1987 »

hebra98 schreef:
22 aug 2020 08:15
Maken jullie, of iemand hier, melding van deze oplichters op Facebook?
Dan bedoel ik hiermee het meest elementaire melden naar facebook zelf..

Als je het als "slimme consument" hebt waargenomen, is het toch een melding waard?
Ja ik meld de reclame die ik krijg, soms is het echt even raak dan komen er meerdere tegelijk en ben ik er echt even mee bezig.
Ook zet ik de vergelijkbare Ali advertentie er wel eens bij, maar dat levert af n toe een hoop gezeur op.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dropship ridders Safetyworkers.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@hebra98

En het is pas oplichting als Je daar iets koopt en de verkoper heeft bij voorbaat de intentie niets te leveren.

Maar dan zult u wel uren bezig zijn aan die discutabele advertenties. Ga gerust uw gang. Is zinloos. Dat is zeker een kruistocht.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Dropship ridders Safetyworkers.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat de meeste dropshippers die hier voorbij komen doen is een website in elkaar flansen, wachten tot de klant bij jou een bestelling doet. Deze bestelling zet je door naar Ali en klaar. Op een zeer grote uitzondering na is er nergens ook maar enig vermoeden van oplichting of bewust niet leveren. En mocht door corona de bestelling veel langer onderweg zijn, dan is dat geen oplichting. Ook het niet willen reageren van de verkoper is geen oplichting.
Het enige dat een dropshipper doet is inspringen in de wensen van de consument. Echter zal de consument onder curatele gezet moeten worden omdat ze schijnbaar niet zelfstandig op internet kunnen surfen.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Dropship ridders Safetyworkers.nl

Ongelezen bericht door hebra98 »

Er zijn dienstverleningen die specifiek zijn opgezet om dropshippers van een interface te voorzien.
Shopify is een hele bekende.

Daar heb je in no-time je artikelen on-line staan.

En nogmaals wellicht ten overvloede... Ik denk niet dat dropshippers iets illegaals doen of oplichters zijn.
Het zijn gewoon wederverkopers die een hele hoge marge voor zichzelf rekenen.

En als er iemand dat bedrag over heeft voor een product, is dat gewoon een verkoop.
Dan maakt het niet veel verschil met het pak melk wat je koopt in de winkel waar de BOER het minste aan heeft verdient, maar de tussenhandel des te meer.
Of een handelaar die je weinig inruil geeft en de auto (door) verkoopt voor veel geld.

De marktwerking houd prijzen in toom en gegijzeld.
Want het mag niet te veel kosten, anders is het ergens anders goedkoper.
Maar je moet het goedkoop inkopen anders is je marge te laag.

Gesloten