EcoHeat kacheltje blijkt dropshopping

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
MarcoZ83
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2022 16:43

EcoHeat kacheltje blijkt dropshopping

Ongelezen bericht door MarcoZ83 »

Tijdens deze koude dagen kwamen wij via een advertentie op de website van EcoHeat
https://try.shopecoheat.co

Deze website ziet er gelikt uit en ze beloven van alles.
Na een bestelling van 1 EcoHeat kachel stond ook standaard de levenslange garantie aan voor 9 euro.

Na best wel lang wachten werd ons product bezorgd. Het product werd in een plastic zak aangeleverd, net zoals bestellingen van Ali Express.
We realiseerden toen dat we te maken hadden met een dropshipping bedrijf genaamd YunExpress Netherlands B.V. Kort gezegd kopen zij hun producten in bij Ali Express en verkopen zij het weer voor veel meer geld.

Het kacheltje zag er wel mooi uit, maar verwarmde niet. De ventilator lijkt stuk te zijn.
Nu heb ik diverse mailpogingen gedaan om hier melding van te maken en hoe nu verder, maar een reactie blijft uit.
Ze hebben ook geen telefoonnummer op hun site staan.

We balen hier enorm van en vragen ons ook af of iemand anders ook dezelfde ervaring met de EcoHeat en het bedrijf erachter (Yun Express) heeft?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: EcoHeat kacheltje blijkt dropshopping

Ongelezen bericht door Moneyman »

MarcoZ83 schreef:
15 dec 2022 17:04
Deze website ziet er gelikt uit en ze beloven van alles.
Tsja, als je ook maar één seconde verder kijkt dan mooie plaatjes en wervende teksten, was het je duidelijk geworden wat er aan de hand is. Alle rode vlaggen zijn aanwezig...
MarcoZ83 schreef:
15 dec 2022 17:04
We realiseerden toen dat we te maken hadden met een dropshipping bedrijf genaamd YunExpress Netherlands B.V. Kort gezegd kopen zij hun producten in bij Ali Express en verkopen zij het weer voor veel meer geld.
Dat staat ook gewoon op de site.
MarcoZ83 schreef:
15 dec 2022 17:04
We balen hier enorm van en vragen ons ook af of iemand anders ook dezelfde ervaring met de EcoHeat en het bedrijf erachter (Yun Express) heeft?
De kortste klap? Zie het als leergeld en bestel een fatsoenlijke kachel bij een fatsoenlijke winkel. Nu heb je veel te veel geld betaald voor iets waarvan je niet eens de specificaties kent.

Ik heb zelf bijvoorbeeld deze staan, van een goed merk en veel goedkoper dan die EcoHeat.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: EcoHeat kacheltje blijkt dropshopping

Ongelezen bericht door juliomariner »

Contactgegevens in China, nergens een Nederlands adres of telefoonnummer te vinden.
Spelfouten en rare zinsbouw op de site.
Hoeveel rode vlaggen wilt u nog negeren.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: EcoHeat kacheltje blijkt dropshopping

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat ding verwarmt zonder energie te gebruiken. Ideaal.😁

Ze zijn zelfs bij Bol.com te koop, waarom dan in China kopen?

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: EcoHeat kacheltje blijkt dropshopping

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
16 dec 2022 11:40
Dat ding verwarmt zonder energie te gebruiken. Ideaal.😁

Ze zijn zelfs bij Bol.com te koop, waarom dan in China kopen?
Ja maar, ja maar, er stond in grote letters: 50% korting……

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: EcoHeat kacheltje blijkt dropshopping

Ongelezen bericht door henk51 »

Zeker via een flitsende advertentie op FACEBOOK,ja dan is het echt net als sinterklaas en de kerstman.Men blijft er in trappen vooral die 50% korting
maakt mensen hebberig

Zwartkate
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 mar 2006 15:41

Re: EcoHeat kacheltje blijkt dropshopping

Ongelezen bericht door Zwartkate »

Dat wordt lastig. In principe hebben zij zich aan de Nederlandse/Europese wetgeving te houden. Dus met recht van retour. Heb je met een creditkaart betaald, kun je proberen dit terug te laten draaien.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: EcoHeat kacheltje blijkt dropshopping

Ongelezen bericht door juliomariner »

Je kunt het wel terug sturen (op eigen kosten naar China) maar dat is gewoon toegestaan. Tenminste volgens mij staat er nergens in de wetgeving dat dit niet mag.

ben2709
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 jun 2019 14:52

Re: EcoHeat kacheltje blijkt dropshopping

Ongelezen bericht door ben2709 »

Ik verbaas me er weer over dat webshops zich nog steeds kunnen verschuilen door geen tel nr en (email)adres te (moeten) vermelden.
Dat zou toch verplicht moeten zijn? In normaal handelsverkeer moet je toch weten met wie je te maken hebt?

Welke instantie is hiervoor verantwoordelijk en neemt (geen) actie?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: EcoHeat kacheltje blijkt dropshopping

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zwartkate schreef:
16 dec 2022 15:05
In principe hebben zij zich aan de Nederlandse/Europese wetgeving te houden. Dus met recht van retour.
Klopt. Alleen gaat het hier helemaal niet om retourrecht, maar om nonconformiteit.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: EcoHeat kacheltje blijkt dropshopping

Ongelezen bericht door juliomariner »

@Ben, dat is al jaren aan de gang. Als je geen contact gegevens hebt en ook de registrar van een site verborgen zit achter allerlei schuilmogelijkheden, hoe wil je dit dan aanpakken?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: EcoHeat kacheltje blijkt dropshopping

Ongelezen bericht door Moneyman »

ben2709 schreef:
16 dec 2022 15:39
Welke instantie is hiervoor verantwoordelijk en neemt (geen) actie?
Hoe stel je je dat voor? Iedereen waar ook ter wereld heeft met een paar muisklikken een dergelijke webshop in elkaar geknutseld. Zolang er mensen zijn die niet verder kijken dan de eerste foto en zich laten verblinden door korting, blijft dit in stand. Daar valt niet tegenop te handhaven.

Marie23
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 dec 2022 20:43

Re: EcoHeat kacheltje blijkt dropshopping

Ongelezen bericht door Marie23 »

Topmerken Nederland werkt ook zo. Terugsturen kost meer als het artikel.

leonie.carree
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 sep 2017 10:00
Contacteer:

Re: EcoHeat kacheltje blijkt dropshopping

Ongelezen bericht door leonie.carree »

Via Aliexpress en of Klant betaling is een refund altijd mogelijk als je maar cotact houd.

Als ik toch goedkoop ga bestellen via Klarna eerst het hele internet afstruinen naar reviews.

Nu heb ik 3 mini Tristar kacheltjes erbij via Techinn.
Warm!

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: EcoHeat kacheltje blijkt dropshopping

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

leonie.carree schreef:
17 dec 2022 09:15
Via Aliexpress en of Klant betaling is een refund altijd mogelijk als je maar cotact houd.

Als ik toch goedkoop ga bestellen via Klarna eerst het hele internet afstruinen naar reviews.

Nu heb ik 3 mini Tristar kacheltjes erbij via Techinn.
Warm!
Van de ene dropshipper naar de andere? Die dingen zijn voor een paar euro volop te koop bij de Action.

150747
Berichten: 231
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: EcoHeat kacheltje blijkt dropshopping

Ongelezen bericht door 150747 »

Return Address:

First High-tech Industrial Park

Sandy Kong

Room 308, Building 109, No. 72

Guowei Road,the ,

Luohu District,

ZIP CODE: 518004

Shenzhen

China

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: EcoHeat kacheltje blijkt dropshopping

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

ZeerPrivé schreef:
17 dec 2022 09:50
leonie.carree schreef:
17 dec 2022 09:15
Via Aliexpress en of Klant betaling is een refund altijd mogelijk als je maar cotact houd.

Als ik toch goedkoop ga bestellen via Klarna eerst het hele internet afstruinen naar reviews.

Nu heb ik 3 mini Tristar kacheltjes erbij via Techinn.
Warm!
Van de ene dropshipper naar de andere? Die dingen zijn voor een paar euro volop te koop bij de Action.
Hieronder de acties die u moet nemen voordat u een claim kunt indienen bij Techinn. En dan nog hopen dat de dropshipper u terugbetaalt:
Als de trackingstatus aangeeft dat de bezorger de bezorging heeft voltooid en een handtekening heeft gekregen, is het pakket mogelijk ondertekend door een buurman of een andere bewoner op uw locatie. Als de bezorger je pakket op een andere locatie heeft afgeleverd, zou je een afleverbericht moeten hebben ontvangen dat aangeeft waar het pakket is achtergelaten (bijvoorbeeld het huis van de buren, een afhaalpunt of een postkantoor).

Neem contact op met anderen op uw adres, of misschien een buurman, om te zien of iemand anders het pakket heeft opgehaald. U kunt ook rond de ingangen van uw woning kijken voor het pakket, met name op veranda´s, struiken, garages, grills of andere plaatsen die uw pakket kunnen beschermen tegen diefstal of weersinvloeden. Houd er rekening mee dat bezorgers ook plastic zakken kunnen gebruiken om uw pakket tegen weersinvloeden te beschermen.

Als u het pakket nog steeds niet kunt vinden, neem dan rechtstreeks contact op met het bezorgbedrijf. Bezorgbedrijven hebben hun interne systemen die de bezorgstatus kunnen controleren.

Eindelijk als het bezorgbedrijf bevestigt dat het pakket is afgeleverd en u vermoedt dat het pakket mogelijk is gestolen uit een flatgebouw, de brievenbus of de deuropening van uw huis moet u aangifte doen bij de politie. Stuur ons a.u.b. een kopie van het politierapport zodat we het claimproces bij het bezorgbedrijf kunnen starten.

Ergo: inderdaad ga naar de action.

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: EcoHeat kacheltje blijkt dropshopping

Ongelezen bericht door BL2 »

Helaas erin getrapt, in de Kliko en verder met het leven. Kost anders alleen maar ergenis en eigen energie......

rwolters
Berichten: 1446
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: EcoHeat kacheltje blijkt dropshopping

Ongelezen bericht door rwolters »

ben2709 schreef:
16 dec 2022 15:39
Ik verbaas me er weer over dat webshops zich nog steeds kunnen verschuilen door geen tel nr en (email)adres te (moeten) vermelden.
Dat zou toch verplicht moeten zijn? In normaal handelsverkeer moet je toch weten met wie je te maken hebt?

Welke instantie is hiervoor verantwoordelijk en neemt (geen) actie?
Dan zouden we eerst een wereldregering moeten krijgen, maar als je al ziet hoeveel mensen de hakken in het zand zetten bij een EU die eigenlijk nog maar heel weinig mandaat heeft kan je daar nog heel lang op wachten.

leonie.carree
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 sep 2017 10:00
Contacteer:

Re: EcoHeat kacheltje blijkt dropshopping

Ongelezen bericht door leonie.carree »

Bedankt voor het advies.

Ik heb ze hier niet gezien het zijn geen inimini.

Via Klarna sorry
kan je altijd probleem melden voor betalen.

Maar beste mensen pas op....
Enexis in nu onderweg alle stroom weg echt!!

Plaats reactie