Ervaringen met New Prod? Dropshipping

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
MarjanvT
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jul 2021 23:10

Ervaringen met New Prod? Dropshipping

Ongelezen bericht door MarjanvT »

Wie heeft er nog meer ervaring met de webwinkel New Prod? Het blijkt een dropshipping bedrijf te zijn. Ik had dat niet in de gaten en dacht bij een normaal Nederlands bedrijf te bestellen. Het product, een wind- en regenjack, blijkt meer dan ondeugdelijk te zijn en is totaal niet wat erover op de website staat. Het bedrijf reageert niet op mails en heeft mijn slechte recensie ook niet geplaatst. Op Trustpilot staan nog 14 andere zeer slechte beoordelingen. De schrijvers hebben dezelfde klachten als ik. Kunnen we hier iets tegen doen? Misschien werkt de macht van het getal: hoe meer ervaringen, hoe zwaarwegender onze klachten. Er staat op de website geen vestigingsadres of telefoonnummer en het inschrijfnummer van de Kamer van Koophandel is fake, want ze geven een 9-cijferig nummer op hun site op, terwijl het een 8-cijferig nummer hoort te zijn. Graag reacties.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ervaringen met New Prod? Dropshipping

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

MarjanvT schreef:
31 jul 2021 23:25
Kunnen we hier iets tegen doen? Misschien werkt de macht van het getal: hoe meer ervaringen, hoe zwaarwegender onze klachten.
Het enige dat u, en al die duizenden andere kopers bij dropshippers, kunt doen is vooraf kijken naar de site. Geen adres, geen telefoonnummer en geen geldig KVK nummer wil zeggen heel ver hier vandaan blijven. Dat was een kleine 4 jaar geleden al zo bij de malafide Chinese webshops, en dat is nu echt niet anders.
Deze 'webwinkel' is binnenkort weer verdwenen en de eigenaar zal heel snel daarna weer een nieuwe openen. En weet u waarom? Omdat er goud geld te verdienen is bij de consument die eerst doet en daarna pas kijkt. Daar helpt geen klacht tegen of de macht van het getal, deze personen cashen en lopen weer weg.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaringen met New Prod? Dropshipping

Ongelezen bericht door Moneyman »

MarjanvT schreef:
31 jul 2021 23:25
Misschien werkt de macht van het getal: hoe meer ervaringen, hoe zwaarwegender onze klachten.
Ik zou vooral de macht van de klant gebruiken - en dus elders kopen. Combineer dat met de macht van het getal en het is finito.

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ervaringen met New Prod? Dropshipping

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Moneyman schreef:
01 aug 2021 12:24
MarjanvT schreef:
31 jul 2021 23:25
Misschien werkt de macht van het getal: hoe meer ervaringen, hoe zwaarwegender onze klachten.
Ik zou vooral de macht van de klant gebruiken - en dus elders kopen. Combineer dat met de macht van het getal en het is finito.
In dit geval heeft het weinig zin. De site is een standaard dropship site waarbij de eigenaar niet te achterhalen is er is geen retour adres te vinden en zoals TS al aangeeft is het KVK nummer foutief en dit lijkt dan ook wel bewust.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaringen met New Prod? Dropshipping

Ongelezen bericht door Moneyman »

sylvesterb schreef:
01 aug 2021 12:46
Moneyman schreef:
01 aug 2021 12:24
MarjanvT schreef:
31 jul 2021 23:25
Misschien werkt de macht van het getal: hoe meer ervaringen, hoe zwaarwegender onze klachten.
Ik zou vooral de macht van de klant gebruiken - en dus elders kopen. Combineer dat met de macht van het getal en het is finito.
In dit geval heeft het weinig zin. De site is een standaard dropship site waarbij de eigenaar niet te achterhalen is er is geen retour adres te vinden en zoals TS al aangeeft is het KVK nummer foutief en dit lijkt dan ook wel bewust.
... en dus is de enige manier om ze te raken door er niet te kopen.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Ervaringen met New Prod? Dropshipping

Ongelezen bericht door D34M0N »

MarjanvT schreef:
31 jul 2021 23:25
Wie heeft er nog meer ervaring met de webwinkel New Prod? Het blijkt een dropshipping bedrijf te zijn. Ik had dat niet in de gaten en dacht bij een normaal Nederlands bedrijf te bestellen.
Tip voor de volgende keer: let beter op voordat je ergens wat bestelt.
Op Trustpilot staan nog 14 andere zeer slechte beoordelingen. De schrijvers hebben dezelfde klachten als ik.
Waarom bestelde je daar dan? Je had kunnen weten dat dat niet handig is.
Kunnen we hier iets tegen doen?
Ja, beter opletten en niet bestellen bij dubieuze dropshippers.

MarjanvT
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jul 2021 23:10

Re: Ervaringen met New Prod? Dropshipping

Ongelezen bericht door MarjanvT »

Op Trustpilot staan nog 14 andere zeer slechte beoordelingen. De schrijvers hebben dezelfde klachten als ik.
Waarom bestelde je daar dan? Je had kunnen weten dat dat niet handig is.

Ik zag die beoordelingen pas achteraf. Ik had overigens in eerste instantie een prima e-mailcontact met het bedrijf. Bovendien kende ik het verschijnsel 'dropshipping' nog niet toen ik bestelde. Ik heb er natuurlijk wel van geleerd om een ogenschijnlijk normaal Nederlands bedrijf eerst te checken voordat ik er iets koop. Van Chinese webwinkels weet ik dat ik er niet altijd veel van kan verwachten.
Mijn vraag was meer gericht op de onwaarheden die het bedrijf verkondigt. Kan dat zomaar? Een product leveren dat totaal niet is wat de beschrijving op de website suggereert. En de klantenservice die totaal niet werkt.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Ervaringen met New Prod? Dropshipping

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Hoe heb je betaald?

Als je met een creditcard of paypal hebt betaald, kun je een klacht indienen en het geld terugvorderen. En idd de website ziet er goed uit, als leek trap hier gewoon in. Als in whois.nl kijkt, zie je dat het domain in april is geregistreerd in canada. De doelstelling van dit soort bedrijven is zo snel mogelijk geld binnen halen.

Het kan niet zomaar, maar omdat ze vanuit het buitenland werken en de website na een paar maanden opheffen, komen ze ermee weg. Een domain kost maar een paar euro. Na een aantal maanden starten ze weer een nieuw domein en start het spel opnieuw...

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ervaringen met New Prod? Dropshipping

Ongelezen bericht door sylvesterb »

MarjanvT schreef:
01 aug 2021 23:12
Mijn vraag was meer gericht op de onwaarheden die het bedrijf verkondigt. Kan dat zomaar? Een product leveren dat totaal niet is wat de beschrijving op de website suggereert. En de klantenservice die totaal niet werkt.
Ja dat kan zomaar helemaal als het bedrijf helemaal niet bestaat en enkel een website heeft die is afgeschermd om de gegevens van de eigenaar te achterhalen. Een serieuze partij (er zijn ook goede dropshippers, al is zelf bestellen via Ali Express veel goedkoper en veiliger) is afhankelijk van positieve reviews en tevreden klanten maar deze types interesseert het compleets niets, zij vertrouwen erop dat er voldoende consumenten zijn die niet verder kijken en gewoon bestellen op basis van hun verhalen.

sake1987

Re: Ervaringen met New Prod? Dropshipping

Ongelezen bericht door sake1987 »

Petra1987 schreef:
01 aug 2021 23:33
Hoe heb je betaald?

Als je met een creditcard of paypal hebt betaald, kun je een klacht indienen en het geld terugvorderen. En idd de website ziet er goed uit, als leek trap hier gewoon in. Als in whois.nl kijkt, zie je dat het domain in april is geregistreerd in canada. De doelstelling van dit soort bedrijven is zo snel mogelijk geld binnen halen.

Het kan niet zomaar, maar omdat ze vanuit het buitenland werken en de website na een paar maanden opheffen, komen ze ermee weg. Een domain kost maar een paar euro. Na een aantal maanden starten ze weer een nieuw domein en start het spel opnieuw...
Dat is het probleem, bij deze dropshippers kan je alleen met iDeal betalen.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Ervaringen met New Prod? Dropshipping

Ongelezen bericht door Petra1987 »

sake1987 schreef:
02 aug 2021 06:25

Dat is het probleem, bij deze dropshippers kan je alleen met iDeal betalen.
Dan is het een stuk lastiger om je geld terug te krijgen. De websites zien er tegenwoordig goed en betrouwbaar uit, met zelfs fake recensies. Als je dit niet weet trap je gemakkelijk in zo'n dropshipping val. Het had mij ook kunnen overkomen. Dit soort boeven wordt steeds beter.

Jos1957
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jun 2005 19:40

Re: Ervaringen met New Prod? Dropshipping

Ongelezen bericht door Jos1957 »

Dropshipping op zich is niet verboden. Als je als klant bereid bent veel meer te betalen dan nodig is, is dat je eigen schuld (ben er zelf ook één keer ingetrapt)
Een KvK-nummer vermelden is verplicht. Als je een zelf verzonnen nummer gebruikt, overtreed je de wet. Ik zou dat altijd melden bij de ACM, die kunnen boetes opleggen ( https://www.acm.nl/nl/contact/tips-en-m ... en-aan-acm )
Voor deze heb ik inmiddels een melding verzonden, maar meerdere meldingen is denk ik alleen maar beter!

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ervaringen met New Prod? Dropshipping

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Jos1957 schreef:
02 aug 2021 16:19
Een KvK-nummer vermelden is verplicht. Als je een zelf verzonnen nummer gebruikt, overtreed je de wet. Ik zou dat altijd melden bij de ACM, die kunnen boetes opleggen ( https://www.acm.nl/nl/contact/tips-en-m ... en-aan-acm )
Voor deze heb ik inmiddels een melding verzonden, maar meerdere meldingen is denk ik alleen maar beter!
Het klinkt leuk om alles te melden, maar wie kan de ACM een boete opleggen? Als er geen eigenaar bekend is kan het iedereen zijn.

sake1987

Re: Ervaringen met New Prod? Dropshipping

Ongelezen bericht door sake1987 »

Petra1987 schreef:
02 aug 2021 12:15
sake1987 schreef:
02 aug 2021 06:25

Dat is het probleem, bij deze dropshippers kan je alleen met iDeal betalen.
Dan is het een stuk lastiger om je geld terug te krijgen. De websites zien er tegenwoordig goed en betrouwbaar uit, met zelfs fake recensies. Als je dit niet weet trap je gemakkelijk in zo'n dropshipping val. Het had mij ook kunnen overkomen. Dit soort boeven wordt steeds beter.
Klopt helemaal dat de websites er erg professioneel uitzien, maar dan nog als iDeal de enige betaal mogelijkheid is, moet je narrigheids knobbel gaan jeuken.
Tevens zijn de grootste gedeelte van de aanbiedingen op sociale media, veel te duur en heel vaak dropshippers.
Zie je zo'n geweldige aanbieding op sociale media, kijk dan eerst even wat het bij hun distributeur (Aliexpress) kost.

Jos1957
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jun 2005 19:40

Re: Ervaringen met New Prod? Dropshipping

Ongelezen bericht door Jos1957 »

NeoDutchio schreef:
02 aug 2021 17:25
Jos1957 schreef:
02 aug 2021 16:19
Het klinkt leuk om alles te melden, maar wie kan de ACM een boete opleggen? Als er geen eigenaar bekend is kan het iedereen zijn.
Als ze dat willen, komen ze daar zo achter....a.d.h.v. de registratie van de website bijvoorbeeld. Je bent echt niet anoniem op internet!

rvjapio
Berichten: 994
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Ervaringen met New Prod? Dropshipping

Ongelezen bericht door rvjapio »

Dropshipping is een legitieme manier van voorraadbeheer. Verder niks. De dropshipper heeft zelf geen voorraden, maar koopt bij een ander in en verstuurt dat artikel vervolgens naar de klant.
Bol.com is ook een dropshipper en Amazon ook. Ze noemen zich 'platform', maar zorgen alleen voor de verzending en een linkje naar de bij hun aangesloten klant die daarvoor een bepaald bedrag betaalt. De betrouwbaarheid van hun naam doet de rest om kopers te trekken. Zo zijn bij Bol.com zo'n 5000 bedrijfjes en bedrijven aangesloten.

Het verschil met 'verkeerde' dropshippers zit m in het feit dat facebook adverteerders en andere sociale media types hun spullen zogenaamd in Nederland kopen, maar dat blijkt dan China te zijn. Of ze kopen helemaal niks in en de klant krijgt na betaling niks.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaringen met New Prod? Dropshipping

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als je bij een verkoper die op de site van Bol staat iets koopt, koopt Bol dat niet bij dat bedrijf en stuurt het dan naar jou. Je koopt rechtstreeks bij dat bedrijf en dat bedrijf verzorgt ook de verzending.

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ervaringen met New Prod? Dropshipping

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Jos1957 schreef:
02 aug 2021 18:00
Als ze dat willen, komen ze daar zo achter....a.d.h.v. de registratie van de website bijvoorbeeld. Je bent echt niet anoniem op internet!
Dat zal zwaar tegenvallen, gezien dit een civiele proces is geen strafzaak. Het domein zit bij een partij die geen gegevens verstrekt over de domeinhouder, dus het houdt dan snel op.

Jos1957
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jun 2005 19:40

Re: Ervaringen met New Prod? Dropshipping

Ongelezen bericht door Jos1957 »

sylvesterb schreef:
02 aug 2021 20:40
Jos1957 schreef:
02 aug 2021 18:00
Als ze dat willen, komen ze daar zo achter....a.d.h.v. de registratie van de website bijvoorbeeld. Je bent echt niet anoniem op internet!
Dat zal zwaar tegenvallen, gezien dit een civiele proces is geen strafzaak. Het domein zit bij een partij die geen gegevens verstrekt over de domeinhouder, dus het houdt dan snel op.
Denk je....naam en adres van een bankrekeninghouder achterhalen zal voor de overheid toch niet een gigantisch probleem zijn...toch

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ervaringen met New Prod? Dropshipping

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Jos1957 schreef:
03 aug 2021 09:44
sylvesterb schreef:
02 aug 2021 20:40
Jos1957 schreef:
02 aug 2021 18:00
Als ze dat willen, komen ze daar zo achter....a.d.h.v. de registratie van de website bijvoorbeeld. Je bent echt niet anoniem op internet!
Dat zal zwaar tegenvallen, gezien dit een civiele proces is geen strafzaak. Het domein zit bij een partij die geen gegevens verstrekt over de domeinhouder, dus het houdt dan snel op.
Denk je....naam en adres van een bankrekeninghouder achterhalen zal voor de overheid toch niet een gigantisch probleem zijn...toch
Maar er is geen strafzaak, immers heeft New Prod het product wel geleverd maar voldoet het niet aan de verwachtingen. Dus de overheid is er helemaal niet bij betrokken. En voor € 39 is het niet te adviseren zelf te gaan procederen tegen de betaalprovider die ze hebben gebruikt om de NAW gegevens van het bedrijf te verkrijgen of je moet echt uit principe willen gaan procederen.

Gesloten