Fast Furious Scooters: vraagtekens bij reviews en annuleringskosten

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Fast Furious Scooters: vraagtekens bij reviews en annuleringskosten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

impzz schreef:
Lady1234 schreef:Als het is zoals u schrijft, dan zal het wel goed komen.
Ik zou niet weten waarom ik zou moeten liegen hierover. Als ik dit soort dingen zou zeggen over een bedrijf terwijl dat niet waar is dan ben ik behoorlijk strafbaar bezig. Zelfs mijn claim dat de accounts nep zouden zijn zou strafbaar zijn als ik dat niet kon onderbouwen met overduidelijk bewijs.

Ik doe dit echt niet om een bedrijf te gaan pesten. Als deze topic ervoor heeft gezorgd dat ook maar 1 iemand zich heeft bedacht en daardoor niet is opgelicht dan ben ik al zeer tevreden.

Het moet is opgehouden zijn met malafide bedrijven die denken dat ze alles zomaar kunnen doen omdat ze denken dat particulieren toch het risico niet nemen om naar de kantonrechter te stappen. Dan kennen ze mij nog niet...
Ik zeg niet dat u liegt, maar een verhaal heeft meestal meer kanten. Maar ik wens u succes met uw zaak.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Fast Furious Scooters: vraagtekens bij reviews en annuleringskosten

Ongelezen bericht door alfatrion »

impzz schreef:Ze hebben momenteel mijn 250 euro nog. Dus er is wel degelijk spraak van diefstal. Daarom heb ik nu te maken met incassobureau's en gerechtsdeurwaarders.
Met een MOI melding bij de bank kun je tot 13 maanden storneren.

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Fast Furious Scooters: vraagtekens bij reviews en annuleringskosten

Ongelezen bericht door Icasheb »

Ik heb meer gelezen over deze dubieuze partij.

Mag het wettelijk gezien dat ze de aanbetaling houden? Ondanks dat hun niet afspraken nakomen en er vaak geen maatwerk is geleverd maar gewoon een standaard model.

Wat me opviel was toen ik het KVK nummer opzocht, ik niet bij fast & Furious scooters maar bij Al Cabello uit kwam, een restaurant.

Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: Fast Furious Scooters: vraagtekens bij reviews en annuleringskosten

Ongelezen bericht door Holy53 »

alfatrion schreef:
impzz schreef:Ze hebben momenteel mijn 250 euro nog. Dus er is wel degelijk spraak van diefstal. Daarom heb ik nu te maken met incassobureau's en gerechtsdeurwaarders.
Met een MOI melding bij de bank kun je tot 13 maanden storneren.
Uw bank start een MOI-procedure (Melding Onterechte Incasso) met de bank van de incassant. Echter, eerst controleert uw bank of u een geldige machtiging via digitaal Incassomachtigen of op papier heeft afgegeven. Gaat het écht om een onterechte incasso, dan krijgt u het geld teruggeboekt op uw rekening. Informeer bij uw bank naar de voorwaarden.

impzz
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jul 2018 22:48

Re: Fast Furious Scooters: vraagtekens bij reviews en annuleringskosten

Ongelezen bericht door impzz »

Voor de mensen die denken dat dit topic onzin is of dat het wel zal meevallen... Nou, dit is wat je te wachten kan staan als je bij dit bedrijf besteld:

Click me: https://i.imgur.com/K1qguHU.jpg

juliomariner
Berichten: 4807
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Fast Furious Scooters: vraagtekens bij reviews en annuleringskosten

Ongelezen bericht door juliomariner »

Nou gefeliciteerd. U heeft uw geld terug . Ik las hierboven dat kvk te naar eenbrestaurant verwijst. Weet iemand of er uberhaiupt wel scooters geleverd worden?

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Fast Furious Scooters: vraagtekens bij reviews en annuleringskosten

Ongelezen bericht door Icasheb »

juliomariner schreef:Nou gefeliciteerd. U heeft uw geld terug . Ik las hierboven dat kvk te naar eenbrestaurant verwijst. Weet iemand of er uberhaiupt wel scooters geleverd worden?
Ze hebben een stenen winkel waar je naartoe kan gaan. Tenzij alles op bestelling gaat bij ze, neem ik aan dat wat ze in de winkel hebben staan ook kunnen verkopen toch? En anders zou het wel heel dom zijn om een stenen winkel te hebben en niet uit te leveren.

Edit: na wat meer onderzoek heb ik 1 klachtgevonden van problemen met de garantie. Dus er worden wel degelijk scooters uitgeleverd.


Noordeinde
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2019 21:13

Re: Fast Furious Scooters: vraagtekens bij reviews en annuleringskosten

Ongelezen bericht door Noordeinde »

Jammer dat ik dit te laat heb gelezen, nu spijt op als haar op mijn hoofd. Dus even een reactie in de hoop dat we anderen wel tijdig kunnen waarschuwen. Niet in zee gaan met dit waardeloze bedrijf of met de soon to be aftakking onder de naam JAXXX. Nu een kapotte scooter waar niet meer mee gereden kan worden.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Fast Furious Scooters: vraagtekens bij reviews en annuleringskosten

Ongelezen bericht door alfatrion »

impzz schreef:
08 aug 2018 12:24
Voor de mensen die denken dat dit topic onzin is of dat het wel zal meevallen... Nou, dit is wat je te wachten kan staan als je bij dit bedrijf besteld:

Click me: https://i.imgur.com/K1qguHU.jpg
Ik kan hierop alleen lezen dat er incassokosten in rekening zijn gebracht. De kosten zijn te hoog en daarom onverschuldigd maar verder toont dit niets aan.

Moneyman
Berichten: 30029
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fast Furious Scooters: vraagtekens bij reviews en annuleringskosten

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat plaatje is een eindafrekening naar de opdrachtgever. Is dat een vordering óp op ván Furious Scooters? Was impzz schuldenaar of schuldeiser?

@ Alfatrion: waarom zijn die kosten te hoog en onverschuldigd?

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Fast Furious Scooters: vraagtekens bij reviews en annuleringskosten

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het bedrijf is btw plichtig. Ze rekenen feitelijk 48,40 euro aan incasso kosten terwijl de hoofdsom lager is dan 266,67.

Moneyman
Berichten: 30029
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fast Furious Scooters: vraagtekens bij reviews en annuleringskosten

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je weet niet wie de eiser is.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Fast Furious Scooters: vraagtekens bij reviews en annuleringskosten

Ongelezen bericht door alfatrion »

Uit de factuur maak ik op dat Fast Furious Scooters de eiser is.

Moneyman
Berichten: 30029
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fast Furious Scooters: vraagtekens bij reviews en annuleringskosten

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik ben benieuwd waar je dat op baseert, want ik kan dat er niet uit opmaken.

Sterker, ik denk dat het logischer is dat dit juist een vordering óp FFS was. Hoe zou impzz immers aan de eindafrekening van het incassobureau aan FFS kunnen komen?

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Fast Furious Scooters: vraagtekens bij reviews en annuleringskosten

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je hebt een punt.

Moneyman
Berichten: 30029
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fast Furious Scooters: vraagtekens bij reviews en annuleringskosten

Ongelezen bericht door Moneyman »

Waarbij het aan ippzz is om duidelijkheid te scheppen, want zijn bijdrage is in de huidige vorm niet duidelijk en weinig zinvol.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Fast Furious Scooters: vraagtekens bij reviews en annuleringskosten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik denk dat Ippzz niet meer terugkomt na ruim een jaar.

Klant1985
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 okt 2021 09:00

Re: Fast Furious Scooters: vraagtekens bij reviews en annuleringskosten

Ongelezen bericht door Klant1985 »

Zijn echt 'oplichters', €0,35 pm vragen als je ze wil bereiken
Geen geld terug bij annuleren
Na goed zoeken wel het juiste telefoon nummer gevonden wat een normaal tarief heeft
+31 172 47 17 21

Reviewer71
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2021 20:48

Re: Fast Furious Scooters: vraagtekens bij reviews en annuleringskosten

Ongelezen bericht door Reviewer71 »

Een tijdje geleden besloot ik om hier een Vespa Sprint te bestellingen, dit ging niet helemaal zoals ik het had verwacht. Op de site stond duidelijk vermeld dat de scooter binnen 14 dagen afgeleverd zou worden, echter duurde dit uiteindelijk maar liefst 5 maanden. In die 5 maanden werden mijn mailtjes niet beantwoord en werden er keer op keer loze beloftes gemaakt. Na 3 maanden en 20 mailtjes verder begon ik het zat te raken en wilde ik mijn bestelling annuleren. Ze wilden dit natuurlijk voorkomen en besloten om mij een compensatie aan te bieden. De compensatie zou zogenaamd inhouden dat ik de eerste onderhoudsbeurt incl. de ophaal- en leverservice gratis kreeg en de tweede voor de helft van het geld.

Ik kreeg al mijn twijfels na al die valse beloftes, dus ik gaf aan dat ik dat duidelijk in het systeem wilde hebben. Er werd mij toen ook meteen beloofd dat ik de scooter binnen 10 werkdagen zou krijgen, maar dit liep helaas op tot 2 maanden. Na een heleboel leugens kreeg ik dan toch mijn scooter binnen, nadat ik totaal 5 maanden had gewacht. Toen mijn scooter na een tijdje een onderhoudsbeurt nodig had, belde ik weer eens naar de klantenservice. Na een half uur bellen kreeg ik mijn gelijk en werd de onderhoudsbeurt gratis uitgevoerd. Toen ik mijn tweede onderhoudsbeurt nodig had bewees het bedrijf voor de zoveelste keer hoe waardeloos ze wel niet zijn.

Toen ik op een nette manier vertelde over de aangeboden compensatie, werd mij verteld dat ik binnen een uurtje teruggebeld zou worden. Na twee dagen wachten op dat “uurtje” besloot ik om toch maar weer eens te bellen, toen werd er mij natuurlijk verteld dat ze niets weten van een compensatie. Ik kreeg toen een compensatie van minder dan de helft van de waarde aangeboden. Aangezien ik inmiddels helemaal klaar was met deze zielige service, besloot ik om mijn scooter geen onderhoudsbeurt meer te geven bij dit waardeloze bedrijf en de slechte compensatie maar te verwerpen.

Het bedrijf gebruikt ook nog eens een erg misleidende manier van reviews. Wanneer je de scooter hebt ontvangen krijg je een e-mail die je verteld dat je kans maakt op shoptegoed (wat zo’n bedrijf natuurlijk nooit gaat weggeven). Je wordt dan omgeleid naar de site van Kiyoh in plaats van Trustpilot. Dit is een site waar de grote hoeveelheden slechte reviews gemakkelijk verwijderd kunnen worden door het bedrijf zelf en ook kunnen ze zelf gemakkelijk neppe reviews aanmaken. Je krijgt dus alleen maar de goede reviews te zien en de slechte worden verborgen.

Ik hoop dat jullie van mijn fout leren en geen bestelling plaatsen bij dit waardeloze bedrijf. Als je als bedrijf een klant 5 maanden laat wachten op z’n bestelling en vervolgens zulke service aanbieden, moeten jullie je diep schamen!

Plaats reactie