Fast Furious Scooters: vraagtekens bij reviews en annuleringskosten

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
impzz
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jul 2018 22:48

Fast Furious Scooters: vraagtekens bij reviews en annuleringskosten

Ongelezen bericht door impzz »

Heel veel negatieve reviews gezien over dit bedrijf en toch staan ze er nog enigszins positief op internet. Waarom? Nou, ik ben er eindelijk achter gekomen. Dit bedrijf koopt nepreviews in om zo hun 'ratings' te boosten en nietsvermoedende mensen richting een koop te lokken.

Nou vereist dit forum bewijs alvorens je zulke beschuldigingen maakt. Niet onredelijk. Het is moeilijk te zien op sites als Kiyoh waar je de accounts niet kunt nakijken. Maar op Google reviews is dat anders. Fast Furious Scooters heeft reviews ingekocht en deze zijn heel duidelijk nep. Zo wordt er gebruik gemaakt van nepaccounts (ook wel botaccounts genoemd) om willekeurige reviews (meestal getypt door de gene die de reviews heeft gekocht) en dat kun je zien door naar de accounts en tekst te kijken: de tekst (manier van schrijven (waaronder continu dezelfde foutjes) zijn bij de meeste positieve reviews hetzelfde, de accounts in kwestie hebben ook reviews geschreven voor bedrijven in het buitenland en in hele andere talen (soms wel 3 - 4 verschillende talen en landen per account) terwijl deze accounts duidelijk inactief zijn en alleen worden gebruikt voor reviews wanneer deze gekocht zijn. Dat of de meerderheid van hun klanten moeten toevallig allemaal uit australie komen (geloof je het zelf?)

Waarom is dit belangrijk om te melden? Omdat dit bedrijf de neiging heeft om onterecht geld te stelen (ja, stelen) van mensen die hier hun aankopen annuleren (wat vaak voorkomt omdat men al snel doorheeft dat dit geen betrouwbaar bedrijf is) onder de mom van "annuleringskosten" (onterecht 250 euro rekenen terwijl de wet dit helemaal niet toestaat).

Hier een aantal Fast Furious Scooter reviews van overduidelijke nepaccounts:
https://i.imgur.com/H0r7PsS.jpg

Hier nog een paar links naar soortgelijke topics:
viewtopic.php?f=104&t=168687
http://forum.fok.nl/topic/2446212/

Jullie zijn gewaarschuwd.
Laatst gewijzigd door Radar op 14 jun 2019 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid, en i.v.m. (te) stellige uitspraak

Lady1234
Berichten: 27078
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Fast Furious Scooters: vraagtekens bij reviews en annuleringskosten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bedankt, maar ik hoef geen scooter.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Fast Furious Scooters: vraagtekens bij reviews en annuleringskosten

Ongelezen bericht door Revoked »

Goed onderbouwd ook.... Wat moeten we met dit topic?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Fast Furious Scooters: vraagtekens bij reviews en annuleringskosten

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Hier komen de mensen normaal gesproken pas als ze al bedrogen zijn. Waarschuwen helpt niet.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Fast Furious Scooters: vraagtekens bij reviews en annuleringskosten

Ongelezen bericht door Revoked »

Heeft TS eigenlijk een scooter gekocht of slechte reviews?

impzz
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jul 2018 22:48

Re: Fast Furious Scooters: vraagtekens bij reviews en annuleringskosten

Ongelezen bericht door impzz »

Revoked schreef:Heeft TS eigenlijk een scooter gekocht of slechte reviews?
Ook ik had daar een scooter gekocht ja en ook ik heb nu te maken met het feit dat ze 250 euro van mij proberen te stelen waardoor ik nu met incassobureau's en gerechtsdeurwaarders te maken heb om die 250 euro terug te krijgen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Fast Furious Scooters: vraagtekens bij reviews en annuleringskosten

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Had je eerder naar reviews moeten zoeken en die moeten sorteren.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Fast Furious Scooters: vraagtekens bij reviews en annuleringskosten

Ongelezen bericht door Revoked »

impzz schreef:
Revoked schreef:Heeft TS eigenlijk een scooter gekocht of slechte reviews?
Ook ik had daar een scooter gekocht ja en ook ik heb nu te maken met het feit dat ze 250 euro van mij proberen te stelen waardoor ik nu met incassobureau's en gerechtsdeurwaarders te maken heb om die 250 euro terug te krijgen.
Iets dat is gepoogd te stelen, is feitelijk niet gestolen. Dus van terugkrijgen kan dan geen sprake zijn.
Vertel eens het hele verhaal.

impzz
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jul 2018 22:48

Re: Fast Furious Scooters: vraagtekens bij reviews en annuleringskosten

Ongelezen bericht door impzz »

Revoked schreef:
impzz schreef:
Revoked schreef:Heeft TS eigenlijk een scooter gekocht of slechte reviews?
Ook ik had daar een scooter gekocht ja en ook ik heb nu te maken met het feit dat ze 250 euro van mij proberen te stelen waardoor ik nu met incassobureau's en gerechtsdeurwaarders te maken heb om die 250 euro terug te krijgen.
Iets dat is gepoogd te stelen, is feitelijk niet gestolen. Dus van terugkrijgen kan dan geen sprake zijn.
Vertel eens het hele verhaal.
Ze hebben momenteel mijn 250 euro nog. Dus er is wel degelijk spraak van diefstal. Daarom heb ik nu te maken met incassobureau's en gerechtsdeurwaarders.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Fast Furious Scooters: vraagtekens bij reviews en annuleringskosten

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Jij hebt een incassobureau ingeschakeld om die 250 € terug te halen?

impzz
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jul 2018 22:48

Re: Fast Furious Scooters: vraagtekens bij reviews en annuleringskosten

Ongelezen bericht door impzz »

Theotrucker schreef:Jij hebt een incassobureau ingeschakeld om die 250 € terug te halen?
Ja.

Lady1234
Berichten: 27078
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Fast Furious Scooters: vraagtekens bij reviews en annuleringskosten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus u hebt een scooter gekocht, aanbetaling gedaan en toen van de koop afgezien? En nu geven ze de aanbetaling niet terug of zo?

impzz
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jul 2018 22:48

Re: Fast Furious Scooters: vraagtekens bij reviews en annuleringskosten

Ongelezen bericht door impzz »

Lady1234 schreef:Dus u hebt een scooter gekocht, aanbetaling gedaan en toen van de koop afgezien? En nu geven ze de aanbetaling niet terug of zo?
Om een lang verhaal zo kort mogelijk te maken: scooter besteld. Duurde veel te lang dus geannuleerd voordat ik of zelfs dat bedrijf de scooter binnen had. Van mijn volledige aanbetaling hebben zij een deel teruggestort (250 hebben ze achtergehouden). Nu claimen ze die 250 niet terug te willen geven omdat het maatwerk was, wat absoluut niet zo is (het was een standaard scooter. Zelfs geen optionele extra's laten toevoegen). Incassobureau ingeschakeld en binnenkort naar de kantonrechter.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Fast Furious Scooters: vraagtekens bij reviews en annuleringskosten

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dat is een goede zaak.

impzz
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jul 2018 22:48

Re: Fast Furious Scooters: vraagtekens bij reviews en annuleringskosten

Ongelezen bericht door impzz »

Theotrucker schreef:Dat is een goede zaak.
Wat?

Lady1234
Berichten: 27078
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Fast Furious Scooters: vraagtekens bij reviews en annuleringskosten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als het is zoals u schrijft, dan zal het wel goed komen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Fast Furious Scooters: vraagtekens bij reviews en annuleringskosten

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dat je achter je geld aangaat vind ik een goede zaak. De meesten komen met tien bladzijden oeverloos gezwets maar er gebeurt niks. Ik vind het goed dat je actie onderneemt en hoop dat je wint!

impzz
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jul 2018 22:48

Re: Fast Furious Scooters: vraagtekens bij reviews en annuleringskosten

Ongelezen bericht door impzz »

Lady1234 schreef:Als het is zoals u schrijft, dan zal het wel goed komen.
Ik zou niet weten waarom ik zou moeten liegen hierover. Als ik dit soort dingen zou zeggen over een bedrijf terwijl dat niet waar is dan ben ik behoorlijk strafbaar bezig. Zelfs mijn claim dat de accounts nep zouden zijn zou strafbaar zijn als ik dat niet kon onderbouwen met overduidelijk bewijs.

Ik doe dit echt niet om een bedrijf te gaan pesten. Als deze topic ervoor heeft gezorgd dat ook maar 1 iemand zich heeft bedacht en daardoor niet is opgelicht dan ben ik al zeer tevreden.

Het moet is opgehouden zijn met malafide bedrijven die denken dat ze alles zomaar kunnen doen omdat ze denken dat particulieren toch het risico niet nemen om naar de kantonrechter te stappen. Dan kennen ze mij nog niet...

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Fast Furious Scooters: vraagtekens bij reviews en annuleringskosten

Ongelezen bericht door sylvesterb »

impzz schreef: Ik zou niet weten waarom ik zou moeten liegen hierover. Als ik dit soort dingen zou zeggen over een bedrijf terwijl dat niet waar is dan ben ik behoorlijk strafbaar bezig. Zelfs mijn claim dat de accounts nep zouden zijn zou strafbaar zijn als ik dat niet kon onderbouwen met overduidelijk bewijs.
Strafbaarheid valt wel mee, het is pas smaad op het moment dat je bewust het bedrijf zwart zou maken. Ben erg benieuwd naar de uitspraak van de rechtbank, dus hou ons op de hoogte.

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Fast Furious Scooters: vraagtekens bij reviews en annuleringskosten

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

impzz schreef:Als deze topic ervoor heeft gezorgd dat ook maar 1 iemand zich heeft bedacht en daardoor niet is opgelicht dan ben ik al zeer tevreden..
Dat dachten uw voorgangers ook met het openen van topics hier. Dus wat helpt het als men pas achteraf gaat kijken?

In ieder geval sterkte met de zaak, wie weet is het wel een hulp aan de anderen die zitten te wachten op hun aanbetaling.

Plaats reactie