LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Game uit plastic gehaald, nog te ruilen?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Game uit plastic gehaald, nog te ruilen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hij mag hem dan nog steeds niet terugbrengen.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Game uit plastic gehaald, nog te ruilen?

Ongelezen bericht door hebra98 »

fonsflons schreef:
26 jul 2020 17:36
En waarom is die informatie belangrijk voor de uitkomst?
>>
Omdat het, volgens mij, belangrijk is om te weten of TS wist van de PEGI code.
Of TS vond dat het spel zelfs erg ongeschikt was voor zijn zoon terwijl hij wel in die PEGI leeftijd past.
Of TS had gekeken welke retour voorwaarde er golden voor zijn product, voor hem te openen.
Was TS op de hoogte van het zegel, maar dacht dat hij in zijn recht stond?

Niet dat het iets verandert aan de regels die je kunt vinden op MM, maar wel wat TS wist en niet wist toen hij de topic opende.
Want het kan ook zijn dat TS wel veel wist, maar niet blij was dat het spel niet terug mocht.

En we zijn hier, blijkbaar, niet alleen voor de uitkomst.
Want dan zou er niet zoveel "ruis" in de (off) topics zitten.

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Game uit plastic gehaald, nog te ruilen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@ hebra

Maar u veroorzaakt ruis door er allerlei redenen met de haren bij te slepen..
Geopende games mogen niet teruggebracht of geruild worden. Hoe simpel kan het zijn.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Game uit plastic gehaald, nog te ruilen?

Ongelezen bericht door hebra98 »

Lady1234 schreef:
26 jul 2020 17:46
Hij mag hem dan nog steeds niet terugbrengen.
>>
Waren daar dan 46 berichten voor nodig om hem dat te vertellen, terwijl hij zelf niet meer reageert?
De boodschap was al snel duidelijk, lijkt mij..
Maar ook, TS hield het gesprek niet rollend, die is gevlucht.

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Game uit plastic gehaald, nog te ruilen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

omega19 schreef:
26 jul 2020 16:58
Het is maar de vraag of de winkel in haar recht staat om deze game te weigeren omdat ze uit het plastic is gehaald.
Als de lijst van uitzonderingen (art. 6:230p BW) erop naslaat dan is dat geen vraag. Software waar de verzegeling van is doorbroken staat er tussen.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Game uit plastic gehaald, nog te ruilen?

Ongelezen bericht door omega19 »

De consument is aansprakelijk voor de waardevermindering, ontstaan door een behandeling die verder gaat dan noodzakelijk.

Mijn voorbeeld betreft een vonnis van een artikel wat om reden van hygiene niet retour mocht worden gestuurd, maar toch vergoed werd omdat de waardevermindering door de verkoper niet aantoonbaar is gemaakt.

Enfin, ben het er wel mee eens dat dit hier waarschijnelijk niet kan slagen.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Game uit plastic gehaald, nog te ruilen?

Ongelezen bericht door hebra98 »

Jullie willen allemaal weten waarom die vragen nog van belang zijn. Nouja, bij deze...
Okay, wat nu als de PEGI code niet de juiste weergave geeft van dit spel.
Het is aangegeven PEGI 7, maar TS vindt het spel niet geschikt voor een 10 jarige?
Daarom is wel van belang, ook voor toekomstige "bezoekers" van dit topic wat nu precies de omstandigheden waren.

Dan is natuurlijk de vraag, waarom is deze code niet geschikt voor de zoon van TS.

En het forum is natuurlijk niet alleen voor de "stamgasten" want die zoeken hier niet naar die informatie.

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Game uit plastic gehaald, nog te ruilen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Geen idee wat een Pegi code is, en dat boeit ook niet. Ik vermoed dat je de leeftijdskeuring bedoelt? Die staat er gewoon op. Maar dat is niet zaligmakend. Als er 6+ op staat is het heus niet zo dat hij voor kinderen van 5 jaar en 364 dagen niet geschikt is, en voor kinderen vanaf exact 6 jaar ineens wel. Het is meer een aanwijzing, een handleiding om een idee te geven of het voor je kind wel of niet geschikt kan zijn. Maar als je twijfelt, dan kun je altijd nog van tevoren recensies op internet raadplegen, of het in de winkel even navragen.

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Game uit plastic gehaald, nog te ruilen?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En dan heb je nog ouders die niet zo moeilijk doen en ouders die veel strenger zijn dan die PEGI leeftijden. Ik zou ook geen moeite hebben om een kind van 10 bijvoorbeeld een populaire shooter te laten spelen, terwijl deze toch vaak 16+ zijn. Is toch mooi om zoiets bijvoorbeeld met een vader te doen en zo te leren hoe zulke dingen werken.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Game uit plastic gehaald, nog te ruilen?

Ongelezen bericht door hebra98 »

Nijogeth schreef:
26 jul 2020 19:01
En dan heb je nog ouders die niet zo moeilijk doen en ouders die veel strenger zijn dan die PEGI leeftijden. Ik zou ook geen moeite hebben om een kind van 10 bijvoorbeeld een populaire shooter te laten spelen, terwijl deze toch vaak 16+ zijn. Is toch mooi om zoiets bijvoorbeeld met een vader te doen en zo te leren hoe zulke dingen werken.
>>
Daar ben ik het helemaal mee eens en spreek uit ervaring.
Ik denk wel dat de begeleiding van een ouder bij zo'n spel belangrijk is.

En misschien had TS geen idee wat de PEGI code precies betekende.

mh73

Re: Game uit plastic gehaald, nog te ruilen?

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik heb dat eerder ook al gezegd: de leeftijdskeuring is een indicatie waar een persoonlijke mening van af kan wijken. Dat maakt de leeftijd op de verpakking vermeldt niet onjuist.
Iemands persoonlijke mening doet er dan ook niet toe wat dat betreft.
Alleen wanneer daar aantoonbaar een fout staat, zoals 6 in plaats van 16, zou men een punt hebben.

Het is vermoedelijk geen stel idioten die de geschikte leeftijd beoordelen, bij films en series vind ik nog weleens dat ze aan de strenge kant zijn. Dus ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze er jaren naast zitten.

Die icoontjes of codes met de geschikte leeftijd zijn inmiddels zo ingeburgerd dat ik me alleen kan voorstellen dat iemand die uit een heel andere cultuur komt en onze taal niet machtig is dat niet weet, maar die zal hier dan ook niet gaan klagen in goed Nederlands.

Daarbij, bij twijfel kun je je ook op andere wijze nog info over het spel verkrijgen. Mijn ervaring is dat ze het er vaak nog bij zeggen dat je het niet meer ruilen kan wanneer de verpakking wordt geopend.

Gesloten