LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gamma houdt geld achter

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Gamma houdt geld achter

Ongelezen bericht door moederslink »

Tuuuurlijk wel! Was er van de week nog zelfs.
Enfin...overleg even met je dochter, je buurvrouw, je schoonzus en je ( vrouwelijke ) collega ... :D

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Gamma houdt geld achter

Ongelezen bericht door bprosman »

Stel, iemand heeft 100% recht op zijn geld terug, maar wordt afgescheept met een tegoedbon. Wat kan je daar dan aan doen?
Allereerst is terugbrengen een gunst, geen recht.
Direct omruilen voor een ander artikel kan alleen in de GAMMA-bouwmarkt. Ruil je een artikel voor een goedkoper product? Dan krijg je de rest van het betaalde bedrag terug.
Staat niet bij HOE (contant) je je geld terugkrijgt, IKEA bijvoorbeeld stort het ook wel terug op de manier zoals het betaald is (pin of creditcard).

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Gamma houdt geld achter

Ongelezen bericht door alfatrion »

ZeerPrivé schreef:
02 nov 2018 11:57
moederslink schreef:
02 nov 2018 11:54
Overleg bv even met je zoon , je buurman, je zwager, je collega ..het hoeft echt geen gedoe te worden :wink:
Vrouwen kopen nooit wat bij de Gamma? Wauw, wat een hokjes denken. :shock:
Onder de collega's vind je tegenwoordig ook vrouwen ;)

doemaarwat
Berichten: 24
Lid geworden op: 31 okt 2010 11:22

Re: Gamma houdt geld achter

Ongelezen bericht door doemaarwat »

Ja, dat zijn allemaal creatieve oplossingen om het geld op te maken. Maar zoals gezegd gaat het daar niet echt om. Uiteindelijk komt het geld wel op. Maar dat de Gamma van hun probleem nu mijn probleem maakt in plaats van het intern op te lossen, dat is het hele euvel.

Of ik er wel of geen recht op heb is géén punt van discussie. De Gamma weet dat en erkent het probleem. Ze zijn het volledig met mij eens alleen ze kregen het niet verwerkt. Echter, omdat zij het niet verwerkt krijgen, wil ik niet voor de gevolgen daarvan opdraaien. Dat ze het niet kunnen verwerken is hun probleem en daar moeten ze niet mijn probleem van maken. Ze behoren het gewoon fatsoenlijk op te lossen en niet op de klant af te schuiven.

Maar wat sommige zeggen klopt wel. Je moet vervolg echt heel goed gaan oppassen voordat je wat koopt bij de Gamma en tien keer nadenken van zou je dat nu wel doen...
Laatst gewijzigd door doemaarwat op 02 nov 2018 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Gamma houdt geld achter

Ongelezen bericht door berndv »

doemaarwat schreef:
02 nov 2018 13:18
Maar wat sommige zeggen klopt wel. Je moet vervolg echt heel goed gaan oppassen voordat je wat koopt bij de Gamma.
maak daar maar van "een stenen winkel", aangezien het nog altijd een gunst blijft van een winkel en absoluut geen recht

doemaarwat
Berichten: 24
Lid geworden op: 31 okt 2010 11:22

Re: Gamma houdt geld achter

Ongelezen bericht door doemaarwat »

berndv schreef:
02 nov 2018 13:21
doemaarwat schreef:
02 nov 2018 13:18
Maar wat sommige zeggen klopt wel. Je moet vervolg echt heel goed gaan oppassen voordat je wat koopt bij de Gamma.
maak daar maar van "een stenen winkel", aangezien het nog altijd een gunst blijft van een winkel en absoluut geen recht
Zoals gezegd is dat niet het punt van de discussie. De Gamma geeft me 100% gelijk dat ik recht op geld terug heb, de medewerkers die me geholpen hebben waren echter niet bekwaam genoeg om het op te lossen.

Bovendien is het hier veelvuldig aangehaalde 'koop is koop' in een stenen winkel, hier niet van toepassing, want ruilen en retourneren is toegestaan bij Gamma. Het terugnemen van het artikel is dus helemaal geen service in dit geval. Dus Gamma dient gewoon de € 52,89 contant terug te geven en de € 20,00 op de cadeaupas.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Gamma houdt geld achter

Ongelezen bericht door bprosman »

Dus Gamma dient gewoon de € 52,89 contant terug te geven
Waar staat dat contant ?
De Gamma geeft me 100% gelijk dat ik recht op geld terug heb
De Gamma als in het bedrijf of een willekeurige (kassa) medewerker ?
Waag er anders eens een mail naar het hoofdkantoor aan.
Misschien passen ze de software wel aan voor je :wink:

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gamma houdt geld achter

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Retour voorwaarden Gamma.

https://www.gamma.nl/klantenservice/rui ... kt-aankoop

(Rest) betaalde bedrag terug. Niet een tegoedbon.

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Gamma houdt geld achter

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

alfatrion schreef:
02 nov 2018 12:52

Onder de collega's vind je tegenwoordig ook vrouwen ;)

Daar weet ik alles van. :wink: Als het goed is, al zo'n jaar of 50. Maar omdat @moederslink alles opsomde van het mannelijk geslacht ging ik er gemakshalve vanuit dat zij het ook over mannelijke collega's had.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Gamma houdt geld achter

Ongelezen bericht door moederslink »

ZeerPrivé schreef:
02 nov 2018 14:39
alfatrion schreef:
02 nov 2018 12:52

Onder de collega's vind je tegenwoordig ook vrouwen ;)
Daar weet ik alles van. :wink: Als het goed is, al zo'n jaar of 50. Maar omdat @moederslink alles opsomde van het mannelijk geslacht ging ik er gemakshalve vanuit dat zij het ook over mannelijke collega's had.
En we vergeten nb nog de transgenders en de genderneutralen :lol:

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gamma houdt geld achter

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik blijf het een raar verhaal vinden. Het kassasysteem is zo ontworpen dat alles automatisch gaat. Zodra de kassabon gecand is wordt het artikel gescand. Daar kan niets fout in gaan. De kassa ziet hoe er betaald is en zal een retourbon printen met het contant betaalde bedrag.

Uw opmerking dat je vooraf goed moet oppassen wat je koopt bij Gamma snijdt geen hout. Eerst kijken wat je wilt en daarna pas aanschaffen, dat past meer bij uw acties.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Gamma houdt geld achter

Ongelezen bericht door alfatrion »

berndv schreef:
02 nov 2018 13:21
maak daar maar van "een stenen winkel", aangezien het nog altijd een gunst blijft van een winkel en absoluut geen recht
De overeenkomst kent een ontbindende clausule waardoor de klant het recht heeft om de koop overeenkomst binnen een aantal dagen te herroepen.

riddert
Berichten: 2119
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Gamma houdt geld achter

Ongelezen bericht door riddert »

alfatrion schreef:
02 nov 2018 15:10
berndv schreef:
02 nov 2018 13:21
maak daar maar van "een stenen winkel", aangezien het nog altijd een gunst blijft van een winkel en absoluut geen recht
De overeenkomst kent een ontbindende clausule waardoor de klant het recht heeft om de koop overeenkomst binnen een aantal dagen te herroepen.
Bedoel je een aankoop in specifiek een filiaal van de Gamma, of ongeacht welke winkel dan ook?

Ik was, en nog steeds eigenlijk, dat je bij aankoop in een winkel geen recht van ruilen of retour hebt. Zoals vaker geschreven, koop = koop.

Kunt u uw stelling wat verduidelijken?

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Gamma houdt geld achter

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik bedoel Gamma, maar het gaat op voor iedere winkelier die een dergelijke clausule hanteert. Er zijn tegenwoordig een hoop bedrijven die zeggen dat je binnen een bepaalde termijn de producten mag retourneren. Na de koop kan je dan niet roepen "Ja, dat hebben we wel belooft, maar het is een gunst en nu hebben we er geen zin in, dus doen we niet wat we hebben beloofd."

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gamma houdt geld achter

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dat roepen ze niet, ze zeggen dat er een probleem is.

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Gamma houdt geld achter

Ongelezen bericht door criticus2 »

die collega kan best een vrouw zijn...dus wie denkt er in hokjes?

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gamma houdt geld achter

Ongelezen bericht door witte angora »

:D
Laatst gewijzigd door witte angora op 03 nov 2018 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Gamma houdt geld achter

Ongelezen bericht door Erthanax »

Vrouwen kopen ook gereedschap, verf, behang, en nog veel meer.

Gesloten