LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gamma

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
zeug
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 mei 2018 01:10

Gamma

Ongelezen bericht door zeug »

Order geplaatst bij Gamma medio december 2020 kon dat ophalen de volgende dag...maar was niet helemaal wat ik nodig had per mail geannuleerd voor het tijdstip van ophalen. Eind januari 2021 werd ik gebeld door de Gamma of ik de bestelling nog wilde hebben. Aangegeven dat die geannuleerd was per mail en dat de bestelling terug zou gaan de winkel in en het bedrag gecrediteerd zou worden was het antwoord.

Nu willen ze het betaalde bedrag niet betalen. Hebben ze daarin gelijk ? Kan me voorstellen dat ze moeite gedaan hebben om kosten te maken. Vindt het niet zo netjes van ze. Uiteindelijk heb je toch het recht om iets te retourneren binnen 14 dagen als je een bestelling doet via internet. Ik begrijp ook wel dat het een rare tijd is. Wil gewoon weten van hoe of wat.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Gamma

Ongelezen bericht door crazyme »

Order geplaatst bij Gamma
Op welke manier ?

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Gamma

Ongelezen bericht door Jefdus »

zeug schreef:
10 feb 2021 01:19
Aangegeven dat die geannuleerd was per mail
Het lijkt me hier vooral te gaan of het correct geannuleerd is per mail. Bestelbevestigingen komen vaak van een 'noreply' email adres. Als je daar dus een reactie op stuurt dat je de order annuleert, dan zal niemand dat lezen en wordt de order ook niet geannuleerd.

Op de website van Gamma staat aangegeven wat je moet doen om een bestelling te wijzigen of annuleren. Die route moet dus gevolgd worden.

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Gamma

Ongelezen bericht door BL2 »

zeug schreef:
10 feb 2021 01:19
Kan me voorstellen dat ze moeite gedaan hebben om kosten te maken.
Ook zonder moeite te doen hebben ze kosten gemaakt. Anderzijds, Gamma doet nooit moeilijk bij retouren van artikelen in de winkel.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Gamma

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Welke reden noemen ze om niet terug te betalen?

Methusalah
Berichten: 1160
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Gamma

Ongelezen bericht door Methusalah »

zeug schreef:
10 feb 2021 01:19
...en dat de bestelling terug zou gaan de winkel in en het bedrag gecrediteerd zou worden was het antwoord.

Dit lijkt er op dat je een bevestiging hebt gekregen van de annulering? Heb je die mail dan niet meer?

Moneyman
Berichten: 30000
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gamma

Ongelezen bericht door Moneyman »

Methusalah schreef:
10 feb 2021 10:06
zeug schreef:
10 feb 2021 01:19
...en dat de bestelling terug zou gaan de winkel in en het bedrag gecrediteerd zou worden was het antwoord.
Dit lijkt er op dat je een bevestiging hebt gekregen van de annulering? Heb je die mail dan niet meer?
Klinkt als...
zeug schreef:
10 feb 2021 01:19
Eind januari 2021 werd ik gebeld door de Gamma of ik de bestelling nog wilde hebben. Aangegeven dat die geannuleerd was per mail en dat de bestelling terug zou gaan de winkel in en het bedrag gecrediteerd zou worden was het antwoord.
... telefonisch ;)

zeug
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 mei 2018 01:10

Re: Gamma

Ongelezen bericht door zeug »

Ik heb ze verteld dat ze het geld mogen houden ik ben er klaar mee.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Gamma

Ongelezen bericht door Lowieze »

Dan kan het topic gesloten worden, gaat lekker snel zo :)

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Gamma

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Mocht je bedenken, het is heel eenvoudig.

Stuur Gamma een berichtje (dus niet bellen). Bewaar het gesprek. Zie https://www.gamma.nl/klantenservice/faq/algemeen voor contact mogelijkheden.

Mocht na het bericht binnen 14 dagen niet terug gestort zijn, neem contact op met je rechtsbijstandverzekering, of ga naar https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... uiswinkel/ om een bindend uitspraak te vragen.

Indien er kosten eraf mogen, is dat hooguit het loon van de aantal minuten van de gene die de producten gepakt heeft en terug heb gelegd.

Indien het product op maat gemaakt is, of special op jouw wensen zijn gemaakt dan hoef Gamma jou het geld niet terug te betalen.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gamma

Ongelezen bericht door witte angora »

Seinhuis schreef:
10 feb 2021 13:31
Mocht na het bericht binnen 14 dagen niet terug gestort zijn, neem contact op met je rechtsbijstandverzekering, of ga naar https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... uiswinkel/ om een bindend uitspraak te vragen.
Gamma mag het geld al houden. :wink: Ik vermoed zo dat het niet om een bedrag van honderden euro's gaat.

Moneyman
Berichten: 30000
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gamma

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
10 feb 2021 13:44
Ik vermoed zo dat het niet om een bedrag van honderden euro's gaat.
Toch minimaal twee tientjes :D

Methusalah
Berichten: 1160
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Gamma

Ongelezen bericht door Methusalah »

Moneyman schreef:
10 feb 2021 10:24
Methusalah schreef:
10 feb 2021 10:06
zeug schreef:
10 feb 2021 01:19
...en dat de bestelling terug zou gaan de winkel in en het bedrag gecrediteerd zou worden was het antwoord.
Dit lijkt er op dat je een bevestiging hebt gekregen van de annulering? Heb je die mail dan niet meer?
Klinkt als...
zeug schreef:
10 feb 2021 01:19
Eind januari 2021 werd ik gebeld door de Gamma of ik de bestelling nog wilde hebben. Aangegeven dat die geannuleerd was per mail en dat de bestelling terug zou gaan de winkel in en het bedrag gecrediteerd zou worden was het antwoord.
... telefonisch ;)

Ja, of niet. Ik baseer mij namelijk gewoon hier op: Aangegeven dat die geannuleerd was per mail en dat de bestelling terug zou gaan de winkel in en het bedrag gecrediteerd zou worden was het antwoord.

Zijn antwoord zal wel zijn telefonische antwoord zijn geweest dan. Enfin, OP is niet erg duidelijk en heeft het ook blijkbaar opgegeven.

zeug
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 mei 2018 01:10

Re: Gamma

Ongelezen bericht door zeug »

Moneyman schreef:
10 feb 2021 13:46
witte angora schreef:
10 feb 2021 13:44
Ik vermoed zo dat het niet om een bedrag van honderden euro's gaat.
Toch minimaal twee tientjes :D
€ 24,95 . :)

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gamma

Ongelezen bericht door witte angora »

Daar zal je Rechtsbijstandsverzekeraar, want daar ging het Seinhuis om, vast wel werk van willen maken.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Gamma

Ongelezen bericht door sephora30 »

Wat je ook zou kunnen doen.............ophalen, en als de winkels weer open zijn, retourneren. Dit mag nl bij elke bouwmarkt.

a.mereto
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 sep 2019 01:11

Re: Gamma

Ongelezen bericht door a.mereto »

Als je het contactformulier van het hoofdkantoor van de Gamma in Leusden invult om een geschil over een bestelling te melden en je spelt een woord negatief (algoritme) dan verschijnt het woord...Error...zo werken bedrijven schijnbaar je komt nooit verder dan met een medewerker die alleen een script in beeld krijgt met instructies als je ze belt.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gamma

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoe kun je een woord negatief spellen?

Gesloten