Garantie Horecaworld

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Karlijn08!
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2018 17:33

Garantie Horecaworld

Ongelezen bericht door Karlijn08! » 18 jan 2018 17:47

In 2017 hebben wij voor ons bedrijf een professionele oven en bakplaat gekocht. De oven is in juli 2017 aangeschaft en de bakplaat in maart 2017.
Nu ondervinden we technische problemen met beide producten en heb dit gemeld via een formulier zoals telefonisch bij Horecaworld aangegeven.
Heel snel krijg ik via de mail een reactie dat horecaworld in oktober 2017 failliet is verklaard en dat Horecaworld is overgenomen door een nieuwe partij. Hierdoor komt de garantie te vervallen zeggen ze.

De naam is exact hetzelfde, de site is exact hetzelfde. Als je niet beter weet is het dezelfde Horecaworld.

Mag dit zomaar en klopt het uberhaupt?

Brainless
Berichten: 925
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Garantie Horecaworld

Ongelezen bericht door Brainless » 18 jan 2018 21:18

http://www.horecaworld.biz/doorstart
Door de curator is vastgesteld dat het niet in het belang van de boedel is om de bij Horeca World B.V. bestelde en/of door Horeca World B.V. nog te leveren goederen / diensten alsnog aan u te leveren.
Daarnaast is het een leverancier voor bedrijven (prijzen zijn ook ex BTW) en heb je geen/veel minder rechten dan bij een consumenten aankoop.

juliomariner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Garantie Horecaworld

Ongelezen bericht door juliomariner » 18 jan 2018 22:13

Daarbij is dit een consumentenforum. Via Google zijn verschillende zakelijke fora en waarschijnlijk ook Horeca fora vindbaar.
Voor zakelijke klanten gelden heel andere regels qua garantie. Misschien kunt u bij de fabrikant of importeur nog garantie bedingen? Een goed antwoord zult u hier waarschijnlijk niet krijgen. SUC6

NeoDutchio
Berichten: 6193
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Garantie Horecaworld

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 18 jan 2018 22:21

Als iemand anders wel een toekomst ziet in het failliete bedrijf, dan mag deze gewoon de (in)boedel opkopen en mee verder gaan. U heeft een overeenkomst met het oude bedrijf die niet meer bestaat, dus daar valt helaas niets meer te halen.
En zoals gemeld bent u geen consument, dus andere rechten.

kweenie
Berichten: 14957
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Garantie Horecaworld

Ongelezen bericht door kweenie » 19 jan 2018 07:14

Karlijn08! schreef: De naam is exact hetzelfde, de site is exact hetzelfde. Als je niet beter weet is het dezelfde Horecaworld.

Mag dit zomaar en klopt het uberhaupt?
Kort maar krachtig: ja, dat mag. Iedereen mag in principe de naam en huisstijl van een failliet bedrijf overkopen en een nieuw bedrijf over de zelfde naam beginnen. Wel zal de curator in de regel in geval van een erg 'waardevolle' naam deze niet zomaar verkopen, maar daar wel aanvullende eisen aan stellen. Of de naam alleen verkopen als ook andere verplichtingen worden overgenomen, zoals bijvoorbeeld de garantie.

Maar dat is eerder uitzondering dan regel.

Plaats reactie