LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gebruikte tondeuse van bol.com retourneren

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
FemkesZ
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2021 21:34

Gebruikte tondeuse van bol.com retourneren

Ongelezen bericht door FemkesZ »

Half januari bestelde ik bij bol.com een nieuwe Remington tondeuse. Vandaag zou ik deze voor het eerst gaan gebruiken maar tot mijn grote verbazing zat in de verpakking een nogal vieze, afgedankte Philips tondeuse. Deze is duidelijk door een voorgaande koper geretourneerd naar bol.com, vervolgens ongecontroleerd als nieuw weer naar mij verzonden...

Ik heb uiteraard een klacht bij de klantenservice ingediend en zij komen met de volgende oplossing;
Wanneer ik akkoord ga krijg ik alsnog de juiste (nieuwe) tondeuse opgestuurd, ik mag kostenloos de verkeerde retourneren en krijg een tegoedbon van 5 euro voor het ongemak.

Dit voelt niet als een passende oplossing. Ik heb er werk van om het pakket te retourneren en blijkbaar worden geretourneerde artikelen dus zonder controle als nieuw weer opgestuurd (kwalijk!) En daar staat 5 euro voor het ongemak tegenover?

Heeft iemand een idee over wat wél een passende oplossing zou zijn?
Laatst gewijzigd door Radar op 02 feb 2021 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderatie verduidelijkt

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Gebruikte tondeuse van bol.com retourneren

Ongelezen bericht door HADES2001 »

je krijgt
1) De juiste toegestuurd
2) Kosteloos retourneren
3) 5 euro tegoedbon voor het ongemak

1 en 2 is wat iedereen verwacht en 3 is een mooie bonus. Weet niet precies wat je nog meer verwacht. Pakketje dichtplakken en als je boodschappen gaat doen even bij een winkel afgeven die met dat bedrijf samen werkt. kan niet meer dan 5 minuten werk zijn. Ken maar weinig mensen die uberhaupt een euro per minuut verdienen

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Gebruikte tondeuse van bol.com retourneren

Ongelezen bericht door Lowieze »

Misschien krijg je per ongeluk wel een laptop bij je nieuwe bestelling :lol:

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Gebruikte tondeuse van bol.com retourneren

Ongelezen bericht door arvandongen »

FemkesZ schreef:
01 feb 2021 21:46
Heeft iemand een idee over wat wél een passende oplossing zou zijn?
Jawel:
1) Kosteloos retourneren, en
2) Een nieuwe toegestuurd.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Gebruikte tondeuse van bol.com retourneren

Ongelezen bericht door Kolibrie »

U besteld een Remington tondeuse en krijgt in de Remington verpakking een gebruikte vieze afgedankte Philips tondeuse?
Lijkt me dat in dat geval €50 aan tegoedbonnen op zijn plaats zou zijn.
Laatst gewijzigd door Kolibrie op 02 feb 2021 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gebruikte tondeuse van bol.com retourneren

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik zou beginnen met €2.000.000,- als openingsbod.
Even een gewetensvraag, maakt u wel eens een fout? En bij ja, lost u die fout ook op? En als u dat oplost, geeft u dan geld of goederen aan de andere partij?

Overal kan wel iets fout zijn en overal glipt er wel eens wat doorheen. Vervelend voor u en de veroorzaker wil het graag netjes oplossen. U krijgt dus een nieuwe tondeuse, u krijgt een bon voor het ongemak en de oude kan retour. Ik kan niets verzinnen wat er nog meer mogelijk zou zijn.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Gebruikte tondeuse van bol.com retourneren

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Er kan wél controle zijn geweest maar daarna een sorteerfout. In plaats van naar de stapel voor de opkoper of vuilnisbak per abuis het magazijn weer in. Maar we zullen het nooit weten. Ik vind dat Bol het zo redelijk netjes oplost.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 02 feb 2021 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.

peter17111962
Berichten: 577
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Gebruikte tondeuse van bol.com retourneren

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Waarschijnlijk heeft de vorige klant een nieuwe Remington tondeuse besteld, deze gehouden en vervolgens
zijn oude versleten Philips in die doos gedaan en retour gestuurd en zijn geld terug gekregen.
En dan maar hopen dat ze dat ze dat daar bij Bol niet merken dat hij "per ongeluk" de verkeerde retour
heeft gestuurd. :mrgreen:

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Gebruikte tondeuse van bol.com retourneren

Ongelezen bericht door kokka »

oke, advocaat van de duivel.. je mag blij zijn dat Bol.com je uberhaupt tegemoet wil komen, en dan ook nog eens 5 euro voor het ongemak.
Het roept op zijn minst vraagtekens op dat je half januari een tondeuse besteld, deze na ontvangst niet eens uitpakt en dan nadat de 14 dagen zicht termijn verstreken is met het verhaal komt dat er een oude versleten tondeuse van een ander merk in deze verpakking zat.
Het had mij ook niet verbaasd als Bol.com zou zeggen, ja doei daar trappen we mooi niet in.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gebruikte tondeuse van bol.com retourneren

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat Bol zich de haren uit het hoofd trekt van spijt over de fout en zich in het stof wentelt met excuses.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Gebruikte tondeuse van bol.com retourneren

Ongelezen bericht door mahadma »

Er is iets niet goed gegaan bij de afd retouren, feit. Zij bieden nu aan gratis retour, nieuwe, en 5 euro vergoedingjng. Dat laatste vindt u te weinig. Hoeveel had u dan wel gedacht? Graag uw reactie.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gebruikte tondeuse van bol.com retourneren

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zou eisen dat Bol publiekelijk in het programma zijn excuses komt maken, en als goedmakertje drie weken vakantie op de Bahama's.

En natuurlijk een veel betere Remington dan je besteld had.

Hoe duur was die afgedankte Phillips die je niet had besteld eigenlijk? Ik heb hier een Remington van twee tientjes of daaromtrent, eerder heb ik een Philips uit dezelfde prijsklasse gehad.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Gebruikte tondeuse van bol.com retourneren

Ongelezen bericht door alfatrion »

FemkesZ schreef:
01 feb 2021 21:46
Dit voelt niet als een passende oplossing. Ik heb er werk van om het pakket te retourneren en blijkbaar worden geretourneerde artikelen dus zonder controle als nieuw weer opgestuurd (kwalijk!) En daar staat 5 euro voor het ongemak tegenover?
Met beiden handen aanpakken. Tijd komt niet voor vergoeding in aanmerking.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Gebruikte tondeuse van bol.com retourneren

Ongelezen bericht door Jablan »

Bob Schurkjens schreef:
02 feb 2021 10:51
Bol.com is tevens de grootste leverancier in NL van "erotische artikelen". Ben wel benieuwd hoe ver ze gaan met fouten op dit gebied.
Hier moet ik je teleurstellen. De grootste verkoper (in de betekenis van: aantal artikelen, omzet) op erotisch gebied zit in Veendam. Het retourbeleid van Bol daarentegen is veel soepeler en daarvan is dit topic weer een mooi bewijs.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Gebruikte tondeuse van bol.com retourneren

Ongelezen bericht door scontra »

FemkesZ schreef:
01 feb 2021 21:46

Ik heb uiteraard een klacht bij de klantenservice ingediend en zij komen met de volgende oplossing;
Wanneer ik akkoord ga krijg ik alsnog de juiste (nieuwe) tondeuse opgestuurd, ik mag kostenloos de verkeerde retourneren en krijg een tegoedbon van 5 euro voor het ongemak.

Dit voelt niet als een passende oplossing. Ik heb er werk van om het pakket te retourneren en blijkbaar worden geretourneerde artikelen dus zonder controle als nieuw weer opgestuurd (kwalijk!) En daar staat 5 euro voor het ongemak tegenover?

Heeft iemand een idee over wat wél een passende oplossing zou zijn?
Ten eerste, mag u beide handen dichtknijpen dat men uw verhaal sowieso al geloofd. :mrgreen:
Ten tweede, wordt alles correct opgelost met nog een bonus er bij.
Ten derde, er zijn altijd klanten die nergens mee tevreden zijn, maar voor de 'gratis' € 5,00 mag u een wandelingetje in de frisse lucht naar een Postnl verzendpunt.
Oplossing : niet accepteren en met de oude versleten tondeuse aan de slag.

:idea: gewoon accepteren en blij zijn dat het netjes voor u wordt opgelost.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gebruikte tondeuse van bol.com retourneren

Ongelezen bericht door witte angora »

scontra schreef:
02 feb 2021 12:59
FemkesZ schreef:
01 feb 2021 21:46

Ik heb uiteraard een klacht bij de klantenservice ingediend en zij komen met de volgende oplossing;
Wanneer ik akkoord ga krijg ik alsnog de juiste (nieuwe) tondeuse opgestuurd, ik mag kostenloos de verkeerde retourneren en krijg een tegoedbon van 5 euro voor het ongemak.

Dit voelt niet als een passende oplossing. Ik heb er werk van om het pakket te retourneren en blijkbaar worden geretourneerde artikelen dus zonder controle als nieuw weer opgestuurd (kwalijk!) En daar staat 5 euro voor het ongemak tegenover?

Heeft iemand een idee over wat wél een passende oplossing zou zijn?
Ten eerste, mag u beide handen dichtknijpen dat men uw verhaal sowieso al geloofd. :mrgreen:
Ik vermoed zo dat het niet eens om geloven gaat, maar dat het een berekening is wat financieel het beste uitkomt. Het verlies (kostprijs van de verloren tondeuse) kan van de belasting worden afgetrokken, hoeveel tijd en mankracht wil je ervoor inzetten om uiteindelijk netto een paar euro 'terug' te halen?

Principes en economisch denken gaan niet altijd samen.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Gebruikte tondeuse van bol.com retourneren

Ongelezen bericht door Revoked »

Maar om wat voor ongemak gaat het eigenlijk? Je hebt em uitgepakt, en je vingers gesneden aan de verpakking? Of de aanblik van een gebruikte tondeuse werd u teveel waardoor u moest kokhalzen?
Dat was het?
Bol had ook kunnen zeggen dat hygiëne producten niet geruild kunnen worden. Maar dat deden ze niet. Ze werken keurig mee, en nog is het niet goed. #doeslief

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Gebruikte tondeuse van bol.com retourneren

Ongelezen bericht door alfatrion »

Een tondeuse is geen hygiëne producten. De kapper vervangt na iedere klant echt niet steeds de tondeuse.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Gebruikte tondeuse van bol.com retourneren

Ongelezen bericht door moederslink »

FemkesZ schreef:
01 feb 2021 21:46
Half januari bestelde ik bij bol.com een nieuwe Remington tondeuse. Vandaag zou ik deze voor het eerst gaan gebruiken maar tot mijn grote verbazing zat in de verpakking een nogal vieze, afgedankte Philips tondeuse. Deze is duidelijk door een voorgaande koper geretourneerd naar bol.com, vervolgens ongecontroleerd als nieuw weer naar mij verzonden...

Ik heb uiteraard een klacht bij de klantenservice ingediend en zij komen met de volgende oplossing;
Wanneer ik akkoord ga krijg ik alsnog de juiste (nieuwe) tondeuse opgestuurd, ik mag kostenloos de verkeerde retourneren en krijg een tegoedbon van 5 euro voor het ongemak.

Dit voelt niet als een passende oplossing Ik heb er werk van om het pakket te retourneren en blijkbaar worden geretourneerde artikelen dus zonder controle als nieuw weer opgestuurd (kwalijk!) En daar staat 5 euro voor het ongemak tegenover?

Heeft iemand een idee over wat wél een passende oplossing zou zijn?
dikgedrukt :
na ruim 14 dagen gaat u het pakje pas openen , u mag dat vieze gebruikte ding terugsturen, u wordt op uw blauwe ogen geloofd én krijgt het juiste alsnog gestuurd + € 5 extra.
Een mooie en prima oplossing van Bol.com! Niet mopperen....😉

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Gebruikte tondeuse van bol.com retourneren

Ongelezen bericht door Revoked »

alfatrion schreef:
02 feb 2021 17:22
Een tondeuse is geen hygiëne producten. De kapper vervangt na iedere klant echt niet steeds de tondeuse.
Okay, maar je weet zelf ook wel dat geen-hygiene producten bij retourneren als hygiëne-producten worden gezien. Daar zijn hier zelfs topics over geweest.
That aside: Bol geeft 30 dagen gratis omruilgarantie. Ik zie werkelijk het probleem van TS niet.

Gesloten