LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hema Service

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
ilseb82

Hema Service

Ongelezen bericht door ilseb82 » 03 feb 2014 15:40

Ik heb bij de Hema op 27/12 gordijnen besteld.Op 17/01 kon ik ze ophalen. Toen ze 's avonds hingen ontdekte ik in 2 vd 4 gordijndelen fouten.
Gordijn 1 zaten 2 donkere stukjes stof doorheen. ( in betweens zijn wit, dus valt lekker op )
Gordijn 2 zat een haal in.

Ik heb de winkel gebeld en moest eea retour brengen en dan zouden zij het opsturen en zorgen dat er nieuwe gordijnen voor terug kwamen. Ik baalde daarvan, maar goed, heb ze een kans gegeven. Gelijk maandags heen gebracht. Even later zag ik in een ander gordijndeel ook dezelfde donkere stukjes stof zitten. Hema gebeld en afgesproken dat ik die zou inleveren als ik de andere gordijnen op kwam halen.

Die waren vorige week donderdag klaar. Dus gordijn 3 ingeleverd en de nieuwe gordijnen mee terug genomen. Toen ik deze ophing kwam ik er achter dat in gordijn 1 nu geen 2 donkere stukjes stof meer zaten maar in de plaats daarvan een haal en een stukje donkere stof. Het lijkt er op alsof ze die donkere stof er gewoon uitgetrokken hebben.Het tweede gordijn lijkt wel nieuw, maar ook daarin zitten weer weeffouten ( donkere stukjes stof ).

Dus ik de Hema weer gebeld. Moest wederom langs komen. Dus ik weer naar de winkel toe. Ze wilden de gordijnen weer retour sturen.Dat zou betekenen dat ik en nog maar 1 gordijndeel in de kamer heb hangen en ik de kans heb dat ze dus gewoon weer slordig gaan repareren. Ik heb dit aangegeven en voorgesteld om eerst nieuwe gordijnen te laten maken en dan om te wisselen, zodat mijn woonkamer er in elk geval redelijk uitziet en ik zeker weet dat er nieuwe gemaakt worden. En als dat niet kon dat ik dan graag mijn geld terug wilde. Ze zou het gaan overleggen met de gordijnmaakservice en mij terugbellen.

Dat deed ze dus vanmorgen. Met de mededeling dat het toch echt retour moest omdat ze de fouten moesten zien. Ik heb aangegeven dat ze de fouten toch zelf gezien heeft omdat ik in de winkel ben geweest. Daar had ze geen boodschap aan. Het moest retour. Punt. En geld terug deden ze ook niet aan. Ik moest het anders zelf maar oplossen met het hoofdkantoor en als ik een advocaat in wilde schakelen dan moest dat maar.

Al met al een lekkere service aan een klant die alles bij elkaar bijna voor €600.00 bij ze gekocht heeft.

ciske

Re: Hema Service

Ongelezen bericht door ciske » 03 feb 2014 15:47

Dat deed ze dus vanmorgen. Met de mededeling dat het toch echt retour moest omdat ze de fouten moesten zien. Ik heb aangegeven dat ze de fouten toch zelf gezien heeft omdat ik in de winkel ben geweest. Daar had ze geen boodschap aan. Het moest retour. Punt. En geld terug deden ze ook niet aan.
Ik vind deze optie netjes, je kan niet verwachten dat je eerst gordijnen neer kan hangen, en dan weer ruilen . Ondanks dat het lastig is, advies toch doen.

ilseb82

Ongelezen bericht door ilseb82 » 03 feb 2014 16:15

Dat heb ik de eerste keer al gedaan. Vervolgens krijg ik wederom beschadigde gordijnen. Mijn vertrouwen in retour sturen is dus weg. Ik wil 100% zekerheid dat ik nu echt nieuwe gordijnen krijg. Lijkt me niet onredelijk.

ciske

Ongelezen bericht door ciske » 03 feb 2014 16:36

Tja in het leven heb je maar 1 zekerheid, en dat is dat je doodgaat . Alsnog is de Hema niet slecht met service , maar goed als jij er niet op ingaat. succes.

ilseb82

Ongelezen bericht door ilseb82 » 03 feb 2014 17:03

Dus jij vind het redelijk dat er ondeugdelijke gordijnen geleverd worden zelfs nadat ze met duidelijke klachtomschrijving retour zijn gegaan? Zo kan ik bezig blijven met op en neer rijden naar de hema. Naast dst mijn woonkamer er dan niet uit ziet met 1/2 gordijn, moet ik dan voor de zoveelste keer onkosten maken om naar de hema te komen.

Ik heb inmiddels contact gehad met een advocaat en heb gewoon recht op geld terug in dit geval
Ik hoop alleen dat ik het uiteindelijk zonder rechtzaak kan oplossen.

eleven

Ongelezen bericht door eleven » 03 feb 2014 17:09

Ik heb inmiddels contact gehad met een advocaat en heb gewoon recht op geld terug in dit geval
Ik hoop alleen dat ik het uiteindelijk zonder rechtzaak kan oplossen.
Dat denk ik niet, want je moet eerst de Hema in gelegenheid stellen, dit met de gordijnen op te lossen.
Neem meteen een andere advocaat. :wink:

ilseb82

Ongelezen bericht door ilseb82 » 03 feb 2014 17:11

@eleven; Gelegenheid hebben ze gehad ( 1e keer retour ) en mijn voorstel om nu eerst eens nieuwe en goede gordijnen te leveren gaan ze niet op in. Dus heb zeker wel een goede advocaat. :)f Vind het evengoed wel jammer hoor. Ben bij ze geweest in de hoop een oplossing te vinden waar we allemaal mee kunnen leven. :-/

ciske

Ongelezen bericht door ciske » 03 feb 2014 17:26

Jij gelooft nog in sprookjes?? Advocaat kost je wel een beetje meer dan gewoon doen wat ze vragen. Een advocaat geeft nooit gratis advies.

Hema wil het voor je in orde maken, maar nee jij wil het eerst ophangen en dan nieuwe gordijnen.

succes met je rechtszaak.

ilseb82

Ongelezen bericht door ilseb82 » 03 feb 2014 17:28

@ciske. Als je mij verteld hoe ik een bijlage kan uploaden dan zal ik je laten zien dat ik in mijn recht sta.....

Los daarvan; ik heb het geluk dat ik advocaten in de kennissenkring heb. Helaas heeft niet iedereen dat.
Laatst gewijzigd door ilseb82 op 03 feb 2014 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske

Ongelezen bericht door ciske » 03 feb 2014 17:29

Je staat niet in je recht!!! Hema wil het oplossen dus je dramt!!!

hahaha ik wens je succes met dit gezeur!
Laatst gewijzigd door ciske op 03 feb 2014 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.

ilseb82

Ongelezen bericht door ilseb82 » 03 feb 2014 17:40

Ellende is relatief natuurlijk. Laat ik het anders zeggen; het ongemak ben ik meer dan zat. Waar mensen werken gaat heus wel eens wat mis. En dat geeft ook niet. Maar over deze gang van zaken ben ik verre van tevreden. Voor mij geen hema meer. Ik koop ze de volgende keer wel bij een speciaalzaak.

ilseb82

Ongelezen bericht door ilseb82 » 03 feb 2014 18:05

Update; nogmaals geprobeerd met filiaal een oplossing te treffen. Reactie: wij zijn niet aansprakelijk voor fouten. U moet zich maar bij het hoofdkantoor melden. Terwijl ik een koopovereenkomst heb met het filiaal....

ilseb82

Ongelezen bericht door ilseb82 » 04 feb 2014 10:01

UPDATE: Telefoon van filiaal gehad. Ze gaan er mee aan de slag en snappen mijn angsten. Heb een eerlijke uitleg gehad dit keer. Ik ga er vanuit dat we er nu alsnog samen uitkomen. Ik hoorde ook dat ik niet de enige ben die tegen deze problemen aanloopt en ze balen er zelf ook van. Fijn dat er wat gebeurd en dat er begrip getoond is!

aerox

Ongelezen bericht door aerox » 04 feb 2014 12:53

Gewoon het Hema hoofdkantoor bellen, die bellen dan weer het filiaal dat ze het MOETEN oplossen.

ilseb82

Ongelezen bericht door ilseb82 » 04 feb 2014 14:25

[quote="aerox"]Gewoon het Hema hoofdkantoor bellen, die bellen dan weer het filiaal dat ze het MOETEN oplossen.[/quote

Het hoofdkantoor en de winkel zijn er nu inmiddels beide mee bezig. :) Als er een oplossing is gekomen dan zall ik deze hier ook melden.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin » 04 feb 2014 16:14

ilseb82 schreef:UPDATE: Telefoon van filiaal gehad. Ze gaan er mee aan de slag en snappen mijn angsten. Heb een eerlijke uitleg gehad dit keer. Ik ga er vanuit dat we er nu alsnog samen uitkomen. Ik hoorde ook dat ik niet de enige ben die tegen deze problemen aanloopt en ze balen er zelf ook van. Fijn dat er wat gebeurd en dat er begrip getoond is!
Hebben de advocaten in je eigen kring dan niet verteld dat je een winkel (bij wet) 3 maal in de gelegenheid moet stellen om zaken goed in orde te krijgen? Als het daarna niet lukt het je recht op ontbinding van de koop.

ilseb82

Ongelezen bericht door ilseb82 » 04 feb 2014 17:14

In de wet staat niks over aantal keren tenormin. Het mag gerepareerd worden mits overlast beperkt wordt door leenartikel. Dat was ook niet het geval.

Maar eind goed al goed; net verlossend telefoontje gehad dat ze nieuwe gordijnen gaan maken en dat het atelier extra ingelicht wordt om goed op te letten.

ciske

Ongelezen bericht door ciske » 04 feb 2014 17:30

Maar eind goed al goed; net verlossend telefoontje gehad dat ze nieuwe gordijnen gaan maken en dat het atelier extra ingelicht wordt om goed op te letten
Gelukkig voor Hema zijn ze dan van jou verlost. By the way....het is wel 3 x voordat je iets kan eisen, vergeten te vragen aan je advocaat??? :lol:

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 » 04 feb 2014 18:26

ilseb82 schreef:Ellende is relatief natuurlijk. Laat ik het anders zeggen; het ongemak ben ik meer dan zat. Waar mensen werken gaat heus wel eens wat mis. En dat geeft ook niet. Maar over deze gang van zaken ben ik verre van tevreden. Voor mij geen hema meer. Ik koop ze de volgende keer wel bij een speciaalzaak.
Ilse, je hebt helemaal gelijk. Je staat volledig maar dan ook volledig in je recht. Hema heeft een ondeugdelijk product geleverd. Wettelijk gezien heb je de keuze bij een defect om reparatie of vervanging te eisen. Lukt dat niet of niet binnen redelijke termijn dan heb je het recht de koop te ontbinden.

Na reparatie is het probleem nog niet opgelost en zelfs erger geworden. Dat rechtvaardigt jou de koop te ontbinden en het aankoopbedrag terug te krijgen. Een advocaat die een brief op hoge poten schrijft kan wonderen doen. Hema weet dat ze fout zit en laat het echt niet op een rechtzaak aankomen. Dat kost haar namelijk naast nieuwe gordijnen ook de proces en advocaat kosten van haarzelf en jou.

ilseb82

Ongelezen bericht door ilseb82 » 04 feb 2014 18:31

Dank je olaf! Jij slaat de spijker op zijn kop en begrijpt mijn frustratie. Hema heeft het ook niet zo ver laten komen gelukkig. Ik ben voorzichtig blij na de reactie van de hema vandaag. :)

Gesloten