Het leed dat Kwantum heet

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
AngeliqueD
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2021 22:21

Het leed dat Kwantum heet

Ongelezen bericht door AngeliqueD »

Mijn naam is Angélique en ik ben woonachtig in Vlissingen, op 29 januari van dit jaar ben ik 50 jaar oud geworden.
Mijn familie en vrienden hebben allemaal geld bij elkaar gelegd om mijn al 25 jaar oude vloer eindelijk eens te vervangen.
Een prachtcadeau!
Op 18 april vloer, ondervloer en plinten uitgezocht bij Kwantum Middelburg.
Levering van de vloer 21 mei en legdatum 31 mei.
Op 21 mei staat de expediteur van de Kwantum 2 man sterk voor mijn deur, met slechts plinten en een ondervloer en de mededeling dat de vloer niet geleverd kan worden.
Compleet verbouwereerd bel ik naar het hoofdkantoor van Kwantum, waar zij mij vertellen dat de door mij uitgekozen vloer niet eens aan mij verkocht had mogen worden, daar het uit het assortiment is?
Zij gaan dit even uitzoeken en zullen mij later terugbellen, maar dit duurt en duurt na 2 nog belletjes naar Kwantum Middelburg belt het hoofdkantoor dat ik niet meer naar Kwantum Middelburg hoef te bellen.
Het is opgelost, want het filiaal Middelburg heeft de vloer zelf nog op voorraad.
Leveringsdatum nu is 28 mei, legdatum blijft 31 mei.
Op een zaterdag 22 mei krijg ik een mailtje waarin staat dat de transporteur op dinsdag 25 mei langskomt?
IWeekend en 2e Pinksterdag geen ruggespraak mogelijk dus vrij geregeld, 22 mei komt de expediteur met alleen een doosje met plakspullen voor de vloer.
Waar is mijn vloer?
Hij wist van niks, had alleen dit doosje voor mij?
Weer naar Kwantum Middelburg, de eerste medewerkster hoort mij aan en toont mij dat er nog voldoende pakketten zijn van de vloer die ik wil en nouja als ik zeker wil weten dat ze bij mij thuis komen dat ik ze anders nu meteen uit de winkel mee kan nemen, nee bedankt.
De manager komt erbij is verbaasd over het verhaal, maar dat hij echt 21 pakken laminaat achter heeft liggen die vrijdag wordt gebracht. En dat anders de stoffeerders het maandag mee kunnen nemen, daar de pakketten in een verwarmde ruimte liggen.
28 mei wordt het pallet met de pakketten voor mijn deur afgeleverd.
31 mei, de stoffeerders komen rond half 4 aan, om 16.15u roept een van de stoffeerders of ik naar beneden wil komen, de pakketten zijn niet gelijk.
Ik heb 8 pakken met een blauwe groef en 8 pakken zonder blauwe groef en hij heeft 5 pakken met groef al in mijn woonkamer gelegd en kan niet verder?
Bellen naar Kwantum Middelburg, mevrouw zegt mij; ‘Ja ik hoor u, maar het is Op = op laminaat’.
Nee sorry dit was geen op=op laminaat toen ik het vorige maand kocht!
Zij kon niets voor mij doen en het hoofdkantoor ook niet want 17.00u alles is dicht.
01 juni heen en weer gebeld over het laminaat en het hoofdkantoor kwam met de oplossing dat de al gelegde vloer eruit gehaald wordt en ik dus een andere vloer mag uitzoeken.
Naar Kwantum Middelburg gereden, maar de manager heeft ook met het hoofdkantoor gebeld en een nieuwe vloer uitkiezen is geen optie daar hij in zijn winkel nog voldoende pakketten heeft liggen en de al reeds uitgekozen vloer, de vloer is die mijn richting op komt op 8 juni!
8 juni, ik moet dan weer vrij vragen en ondertussen zit ik in een lege woonkamer met een halve vloer?
Het is dat of dat ik het zelf mee neem dan en de vloer leggen ja dat wordt rond 18 juni of later??!!
Dit menen jullie niet?
Weer bellen met het hoofdkantoor voor een mogelijke oplossing want, hoe dan?
We hebben contact, begrip, maar geen oplossing. In de ochtend wordt aan mijn zoon verteld dat ze mijn dossier als spoed zullen behandelen en ik zal die dag nog terug gebeld worden.
Om half 5 nog niet gebeld dus bel ik zelf nog maar eens en de dame aan de lijn biedt excuses en de mogelijkheid dat mijn dossier op Spoed gezet wordt, ja helaas is dat vanmorgen dus niet gedaan?
0p 2 juni bellen ze en de vloer wordt op 11 juni geleverd en de oude vloer wordt meegenomen.
Op 10 juni krijg ik een sms dat de vloer gelegd gaat worden op 8 juli 2021, weer bellen met het hoofdkantoor dit kan toch niet?
Nee sorry geen andere mogelijkheid.
Ik zoek hulp bij Kwantum Middelburg, dit kan toch niet?
Nee sorry geen andere mogelijkheid hier moet ik het maar mee doen?
Nou mevrouw misschien kunt u het zelf leggen, dan geven wij de legkosten wel terug als compensatie….
Ik heb toch betaald voor die service wat is dit?
Ik heb hier geen woorden voor!
Ik ben zo gestrestst en heb zelfs openlijk gehuild in de winkel omdat ik gewoon niet kan geloven dat het zo moet gaan????
En ik kan het wachtmuziekje tijdens het minstens 15 minuten in de wacht staan elk telefoontje weer ook niet meer aanhoren!!

Help?

Met vriendelijke groeten Angélique

sake1987

Re: Het leed dat Kwantum heet

Ongelezen bericht door sake1987 »

U bent in de wet van Murphy beland en daar is het soms moeilijk weer uitkomen.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Het leed dat Kwantum heet

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Dit is inderdaad een van de meest trieste Murphy gevallen van afgelopen jaren. Wat een zootje bij Kwantum. Wat ook goed duidelijk is is de onenigheid en miscommunicatie tussen filiaal en hoofdkantoor onderling

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Het leed dat Kwantum heet

Ongelezen bericht door witte angora »

Je zou ze een koude douche geven, ware het niet dat laminaat niet zo goed tegen water kan.

Maar hoe nu verder? Dat weet je natuurlijk ook niet. Geld terugvragen en elders een andere vloer kopen zou een optie kunnen zijn. Maar het alternatief is vermoedelijk LeenStakker, en dat schrijf ik niet voor niets zo ;)

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Het leed dat Kwantum heet

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

J. Deltoer schreef:
11 jun 2021 11:44
Dit is inderdaad een van de meest trieste Murphy gevallen van afgelopen jaren. Wat een zootje bij Kwantum. Wat ook goed duidelijk is is de onenigheid en miscommunicatie tussen filiaal en hoofdkantoor onderling
Gewoon ook op jouw zwarte lijst zetten. Het wordt steeds makkelijker om geen geld meer uit te geven.

artilux
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 jul 2017 11:55

Re: Het leed dat Kwantum heet

Ongelezen bericht door artilux »

Gut,wat een verhaal Saskia Noord had het u niet verbetert.
Zou proberen alles te annuleren,daar heeft u wel recht op.
En verder zou ik zeggen ga gewoon naar een winkel waar u echt geholpen wordt,
en dat zijn meestal niet die hele groete zaken.
Maar... succes er mee.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Het leed dat Kwantum heet

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou idd, wat een drama!
Als ik het goed lees wordt nu toch écht op 8 juli de juiste vloer gelegd?
En jullie zitten met een zooi en een ontmantelde kamer.
Daar mag/ moet op zijn minst een flinke compensatie tegenover komen te staan.
Geen legkosten en geen voorrijkosten hoeven te betalen.
Veel sterkte!

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Het leed dat Kwantum heet

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

PeterPeters1966 schreef:
11 jun 2021 17:47
J. Deltoer schreef:
11 jun 2021 11:44
Dit is inderdaad een van de meest trieste Murphy gevallen van afgelopen jaren. Wat een zootje bij Kwantum. Wat ook goed duidelijk is is de onenigheid en miscommunicatie tussen filiaal en hoofdkantoor onderling
Gewoon ook op jouw zwarte lijst zetten. Het wordt steeds makkelijker om geen geld meer uit te geven.
Alsof daar de TS mee geholpen is. Weer zo'n dooddoener van u. Of heeft u ook nog een inhoudelijke oplossing voor Angelique?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Het leed dat Kwantum heet

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gevloerd door Kwantum

#kanniewaarzijn

fam-veen
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 dec 2008 10:44

Re: Het leed dat Kwantum heet

Ongelezen bericht door fam-veen »

De winkel is CBW-erkend. Je moet eerste het verhaal op de mail zetten naar Kwantum en hun 2 weken de tijd geven om het op te lossen. Lukt dat niet of krijg je geen antwoord? Dan kan je naar de geschillencommissie. Kijk op de site www.uitgesprokenzaak.nl wat je kan doen.
Succes.

Wimzelluv
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 jan 2012 14:45

Re: Het leed dat Kwantum heet

Ongelezen bericht door Wimzelluv »

Ik zou Kwantum schriftelijk (dus niet via mail, maar per aangetekende brief met ontvangstbevestiging) in gebreke stellen. daarbij, kort en zakelijk de hele gang van zaken aangeven, bijv. ook dat, ten tijde van de koop, het geen " Op=op" actie was. Vervolgens geeft u in de brief aan wat u wil bereiken (Dat is bijv. dat uw vloer gelegd wordt met dat of dat parket) en stelt u een termijn, waarbinnen u wilt dat dit dor Kwantum, of door hen ingeschakelde derden, wordt gedaan. Ook stelt u in de brief een termijn, binnen welke u een schriftelijke reactie van Kwantum wilt. Geef in deze brief ook aan dat u, bij het niet naar uw voldoening oplossen van het probleem, u de zaak aanhangig zult maken bij een geschillencommissie. Overtuig u vooraf er wel van welke geschillencommissie u daarvoor moet hebben en of Kwantum daar bij is aangesloten. De geschillencommissie vraagt wel geld om uw zaak te gaan behartigen, maar voor zo ver ik weet krijgt u dat geld retour als u in het gelijk wordt gesteld. Houdt verder Kwantum van al uw handelingen in deze zaak op de hoogte, zodat zij achteraf nooit kunnen zeggen dat zij niet van bepaalde dingen op de hoogte waren en, als zij het wel hadden geweten, zij het opgelost hadden. Veel succes, Angelique!

henkoudeengberink
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 okt 2019 20:18

Re: Het leed dat Kwantum heet

Ongelezen bericht door henkoudeengberink »

Met dit hele verhaal de media opzoeken zoals Facebook,de krant, wordt u al geholpen,de rijdende rechter en bv.kassa !
In de praktijk blijkt dat bedrijven daar zeer gevoelig voor zijn,en dat dit soort misstanden zeer snel geregeld kunnen worden.

Gesloten