LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hudson's Bay

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Lowieze
Berichten: 6535
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
31 aug 2019 13:27
Lowieze schreef:
31 aug 2019 13:24

Persoonlijk vind ik Primark een vreselijke winkel, 1x geweest en snel naar buiten gevlucht. Overal bergen met kleding, waar mensen zich als hongerige wolven op storten, kleding uit elkaars hand trekkend. De kwaliteit is nog geen euro waard.
Dat kan ik toch echt niet zeggen van de spullen bij Hudson’s Bay hoor.

Oh, was jij dat die - nog net niet gillend - naast mij de winkel uit rende...
Ik denk het :lol:

Lowieze
Berichten: 6535
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
31 aug 2019 13:41
Je kunt de Bijenkorf ( of kennelijk HB ) uiteraard niet vergelijken met bv een Primark.
Ik vroeg mij alléén af waarom dat concept wél werkt blijkbaar en mijn idee is dat het goedkoop en trendy is voor jonge meiden die misschien niet veel te besteden hebben....en een goedkoop flodder zomerjurkje willen scoren.
Voor kwaliteit moet je daar niet zijn.
Zeeman en een HM draaien óók goed.
H&M heeft toch ook veel winkels afgestoten, zij gaan zich meer richten op het online kopen.
https://retailtrends.nl/news/57435/hand ... line-boost

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door kweenie »

Erthanax schreef:
31 aug 2019 13:29
HB biedt/bood niets extra's boven andere winkels, alleen hogere prijzen in een sfeerloze omgeving. Bij de Zeeman in ons wijkwinkelcentrum is het personeel aardiger en behulpzamer dan bij de HB in de binnenstad. (En de boxershorts zijn er vele malen goedkoper.)
De sfeer verschilde trouwens sterk van stad tot stad. Sommige winkels straalden wel wat meer sfeer en luxe uit, ook meer dan de Bijenkorf. Maar een winkel zoal bijvoorbeeld Harrods is aan Nederland natuurlijk niet echt besteed, het zal altijd 'ingetogen luxe' moeten blijven.

sake1987

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door sake1987 »

V&D redde het niet meer concept was achterhaald. Dan denkt een Canadees bedrijf onder bijna hetzelfde concept het wel te kunnen doen? Is dus nooit van de grond gekomen heeft alleen erg veel gekost. De tijd van grote warenhuizen is in Nederland voorbij.

BL2
Berichten: 4791
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door BL2 »

Nog nooit in Hudson Bay geweest, wist niet dat er al winkels geopend waren.

Maar ben blijkbaar niet de enige welke wat achterloopt, alhier in het dorp staat sinds afgelopen week (aug 2019) een bord dat de route naar V&D is afgesloten 😀😀

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door kweenie »

sake1987 schreef:
31 aug 2019 15:57
V&D redde het niet meer concept was achterhaald. Dan denkt een Canadees bedrijf onder bijna hetzelfde concept het wel te kunnen doen? Is dus nooit van de grond gekomen heeft alleen erg veel gekost. De tijd van grote warenhuizen is in Nederland voorbij.
De ouderwetse echte warenhuizen zijn inderdaad passé, omdat er nou eenmaal zoveel verschillende producten zijn dat je dan voor een beetje goed assortiment een halve winkelstraat aan winkelruimte nodig zou hebben. Maar volgens mij is er best nog een markt voor grote modewarenhuizen, maar dan wel met veel keus en niet heel duur. Een van de grote voordelen van de grote winkels zoals HB, maar ook Bijenkorf en v&d, is dat ze veel verschillende merken en modellen hebben/hadden en ook in meerdere prijsklassen. Natuurlijk ligt dat prijsinterval bij de Bijenkorf wat hoger dan bij de voormalige v&d, maar je hebt in elk geval keus en je kunt eenvoudig rondkijken, passen en vergelijken.

Dat is toch heel anders dan bij een webwinkel. En toch ook anders dan een Primark of h&m, omdat die weliswaar ook vaak grote zijn maar toch een veel beperkter assortiment hebben. En vaak ook veel minder variatie in de maten. Maar het grote probleem van de v&d was dat de prijzen van veel producten veel hoger lagen dan bij andere winkels. Ook voor assortiment zoals speelgoed, wat identiek bij de Bart Smit te krijgen was. Voor zulke categorieën had v&d geen echt afwijkend, bijzonder, assortiment. En HB was nog niet genoeg 'ingeburgerd' om te weten wat je aan eigen spullen zou kunnen verwachten.

(Overigens zijn de HB's aan de andere kant van de oceaan prima winkels. Als je ze een beetje kent, dan weet je wat je kunt verwachten en kun je er goed terecht.)

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Waar zaten de winkels van HB eigenlijk? Ben nog nooit een uithangbord daarvan tegengekomen.

Jark
Berichten: 115
Lid geworden op: 03 okt 2018 01:56

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door Jark »

Volgens mij is dit fake nieuws.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

En gaan alle mensen die hier eerder reageerde straks in de rij staan bij de leegverkoop?

Net als bij V&D want toen was het plotseling erg druk en populair....!

Zelf alleen online gekeken, niet eens naar de vestigingen, maar na enig gesnuffel snel weg geklikt.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door witte angora »

'Uiteraard' wordt het een flinke run bij de leegverkoop. Dat wil zeggen: als er een leegverkoop komt. En als er interesse is. Bij de uitverkoop waar ik de dekbedovertrekken kocht liep het ook niet bepaald storm in de winkels.

Nu wordt er gezegd dat het probleem eigenlijk was dat HB geen strategie had, en dat kan ik eigenlijk alleen maar beamen.

https://nos.nl/artikel/2299718-hudson-s ... tegie.html

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ben er ook nooit geweest terwijl er toch een HB bij mij in de buurt zit. Ik vond alle ophef over deze "doorstart" van "Suf & Duf" al slaapverwekkend.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik ben er nooit geweest, dergelijke winkels passen niet bij mij. Dure artikelen koop ik online of in een speciaalzaak, kleding eigenlijk ook. Speelgoed en huishoudelijke apparatuur? Idem. Dus nee, dergelijke shops loop ik omheen.

De Primark ben ik één keer binnen geweest: de term “gekkenhuis” was het eerste wat in me opkwam. En een tweede kans krijgt het niet :wink:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door kweenie »

Moneyman schreef:
01 sep 2019 08:40
De Primark ben ik één keer binnen geweest: de term “gekkenhuis” was het eerste wat in me opkwam. En een tweede kans krijgt het niet :wink:
Grappig, het lijkt wel of iedereen van het forum tegelijk in de Primark is geweest. Geen wonder dat het dan zo druk is :) . Ik ben er gisteren voor het eerst sinds tijden weer eens geweest en het was heerlijk rustig. Alles lag netjes en volop lege pashokjes. Maar de vergelijking tussen Primark en Hudson's Bay is natuurlijk wel een vreemde vergelijking.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als je de vergelijking goed (!) leest, klopt’ie exact.

Lowieze
Berichten: 6535
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door Lowieze »

Moneyman schreef:
01 sep 2019 09:06
Als je de vergelijking goed (!) leest, klopt’ie exact.
Hoe weet u dat, u schrijft net dat u nog nooit bij Hudson’s Bay bent geweest??

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
01 sep 2019 09:06
Als je de vergelijking goed (!) leest, klopt’ie exact.

Heb de vergelijking nog een keer gelezen, zie de overeenkomst nog steeds niet. Mijn gevoel bij de Primark was: wat een gekkenhuis, wat een zooitje en mijn gevoel bij HB was kille ballentent. En de kwaliteit tussen Primark en HB is ook totaal niet vergelijkbaar. Dat zie je binnen enkele minuten.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door G7 »

Ik heb er ook geen enkele moeite mee dat de HB gaat verdwijnen. Ik ben er 1 keer binnen geweest en idd.... net als de meesten, er ook snel weer uit gegaan door de schrik van de prijzen.

Wat betreft H & M en de Primarkt. Voor zover ik er ben geweest en met name die in Almere, ook netjes en op orde. Ik zeg maar zo, ik koop liever veel voor weinig, dan weinig voor veel, waar ik dan jaren mee moet doen, omdat het zo duur was. Nu kan ik nog eens wat afwisselen en heb niet steeds hetzelfde aan.

Als we dan toch reclame maken, :D ik mag ook graag bij de New Yorker mijn kleding kopen zo ook voor mijn partner. Dat zijn tenminste nog normale prijzen en veel keus en een nette winkel. Ik denk soms ook weleens mensen die maken die rotzooi in de winkel. Dat doet het personeel niet, maar die moeten dan wel weer zorgen dat alles netjes hangt en ligt. Als je wat ziet of past en het is niks, leg of hang het dan zelf netjes terug.

Kortom......voor mij hoeven die dure winkels niet. Jammer voor het personeel, maar volgens zeggen....kijk eens in de stad... werk genoeg. Veel winkels hebben een A viertje op het raam, personeel gezocht.

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Komkommertijd schreef:
31 aug 2019 19:35
En gaan alle mensen die hier eerder reageerde straks in de rij staan bij de leegverkoop?

Net als bij V&D want toen was het plotseling erg druk en populair....!

Zelf alleen online gekeken, niet eens naar de vestigingen, maar na enig gesnuffel snel weg geklikt.

Nee, komkommer, ik doe nooit mee aan die idioterie. Heb een hekel aan lange rijen, drukte, graaien en chaotische rommel.

Ridder777

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Ik ben er nog nooit geweest en dat wil ik graag zo houden.
Ik vind het erg zielig voor de 1400 mensen die geen werk meer hebben.
Ik hoop dat er op die plaatsen nu Primarkten komen of mediamarkten.

Lowieze
Berichten: 6535
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door Lowieze »

Het probleem is dat niemand weet wat ze met zulke grote panden aan moeten, daar zijn geen liefhebbers voor. Zeker Mediamarkt niet, die wil liever buiten het centrum zitten met goede parkeergelegenheid zodat klanten hun spullen direct kunnen inladen.

Gesloten