LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hudson's Bay

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zal de vergelijking even toelichten.
witte angora schreef:
31 aug 2019 12:51

Het is gevoelsmatig een soort Primark maar dan voor Bijenkorfprijzen.
Bij beide zaken vlucht je de winkel uit. Bij Primark vanwege de drukte (ja, ik ben er één keer geweest, liefst 5 hele minuten), bij HB vanwege de teringherrie die ze 'muziek' noemen.

Beide zaken verkopen goedkoop spul, maar... Bij HB een colbertje gezien met een grote ruit voor 350 euro. Iedere couturier weet dat je de stof zo moet snijden dat de ruiten netjes aansluiten. Dat was hier beslist niet het geval. Er zat een verschil van zo'n 2 tot 3 centimeter in hoogte tussen het linker en het rechterpand. Dat was bij alle colbertjes uit die serie het geval; en allemaal verschillend. Dergelijke rotzooi kun je bij de Primark verwachten voor iets van 20 euro of zo. Maar voor 350 euro, daar koop ik elders een compleet pak voor van zuivere wol, aanzienlijk beter gesneden ook.

Bij Primark was nauwelijks personeel te vinden; bij HB ook niet toen ik een bepaald dekbedovertrek zocht dat al 14 dagen in de opruiming lag. Volgens hun site moesten er in Amsterdam nog een aantal exemplaren liggen. De eerste medewerker heb ik op een andere verdieping gevonden, de tweede werd door de eerste na lange tijd gevonden, om de derde te vinden duurde het nog even langer. Niemand wist waar die overtrekken lagen: de derde verkoper wist ze uiteindelijk in het magazijn te vinden. Geen van drieën had het betreffende overtrek zelfs ooit maar gezien. Hoezo 'ongeïnteresseerd personeel'... :roll:

Verder vind ik beide zaken kil koud en sfeerloos.

En die dekbedovertrekken? Je zou denken dat je voor 60 euro per stuk (waar de helft van af ging) toch wel kwaliteit mag verwachten. Dus niet; na drie keer wassen is bij twee stuks de stof 'scheef' gekrompen zeg maar. Ziet er niet uit. Volgende keer haal ik wel weer wat bij de Zeeman of de Hema. Goedkoper, en dat blijft wel langere tijd goed.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
01 sep 2019 09:14
Moneyman schreef:
01 sep 2019 09:06
Als je de vergelijking goed (!) leest, klopt’ie exact.
Hoe weet u dat, u schrijft net dat u nog nooit bij Hudson’s Bay bent geweest??
Om een vergelijking te snappen, is het belangrijker om goed te kezen dan om er te zijn geweest.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Goed kezen is áltijd belangrijk.

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Personeel is in de meeste 'doorsnee' winkels zwaar op bezuinigd en moet je met een lampje zoeken. Kennis hoef je al helemaal niet te verwachten, en dat doe ik ook niet.

Het spul van de Hema, met name kleding, linnengoed e.d., is al jaren ook van goedkopere Chinese kwaliteit. Ikea heeft trouwens prima dekbedhoezen voor weinig geld.

mh73

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door mh73 »

HB ben ik één keer binnen geweest. Koude sfeerloze winkel die niet mijn ding verkoopt.

Wat Primark betreft, ik vind het er veel te rommelig en druk. Maar mijn oudste dochter komt altijd met de leukste spulletjes terug van Primark. Dus dan ga ik toch weer eens kijken, maar die leuke spulletjes liggen er nooit wanneer ik ga 😕

Jark
Berichten: 115
Lid geworden op: 03 okt 2018 01:56

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door Jark »

Moneyman schreef:
01 sep 2019 13:09
Lowieze schreef:
01 sep 2019 09:14
Moneyman schreef:
01 sep 2019 09:06
Als je de vergelijking goed (!) leest, klopt’ie exact.
Hoe weet u dat, u schrijft net dat u nog nooit bij Hudson’s Bay bent geweest??
Om een vergelijking te snappen, is het belangrijker om goed te kezen dan om er te zijn geweest.
Dat had ik van u niet verwacht :D

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
01 sep 2019 13:09
Lowieze schreef:
01 sep 2019 09:14
Moneyman schreef:
01 sep 2019 09:06
Als je de vergelijking goed (!) leest, klopt’ie exact.
Hoe weet u dat, u schrijft net dat u nog nooit bij Hudson’s Bay bent geweest??
Om een vergelijking te snappen, is het belangrijker om goed te kezen dan om er te zijn geweest.

Wie zegt dat jij degene bent die goed leest? Dat vind jij. Ik vind dat ik goed lees...

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
01 sep 2019 13:49
Moneyman schreef:
01 sep 2019 13:09
Lowieze schreef:
01 sep 2019 09:14

Hoe weet u dat, u schrijft net dat u nog nooit bij Hudson’s Bay bent geweest??
Om een vergelijking te snappen, is het belangrijker om goed te kezen dan om er te zijn geweest.
Wie zegt dat jij degene bent die goed leest? Dat vind jij. Ik vind dat ik goed lees...
Ik snap ‘m. Jij niet :lol:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Gelukkig maakt ook deze beroepsgroep nog wel eens een foutje,
word het bij H B toch nog leuk.

Maar ik denk aan gewoon leegverkoop en dat ze niet op een persoon met dergelijk beroep gaan wachten.

En Kezen? Ja leuke verkoopsters maar toch niet echt mijn smaak!
Ze passen daarom perfect bij producten!
1 x geweest en vond het niets, erg rustig met verkoop...
net als Primark erg druk was, en 3x geweest.... en de rij voor kassa zorgde ervoor dat ik geld overhield en zonder tasje de winkel verliet!

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ben ooit eens ruim een jaar geleden op aan het eind van een zaterdag ochtend het filiaal in Amsterdam binnen gelopen. En toen waren er letterlijk meer medewerkers dan klanten binnen. Vanaf dat moment had ik mijn twijfels over het succes van deze zaak in Nederland

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat was waarschijnlijk in een van de gebouwen aan de voorkant? Waar je de kleding hebt? Daar loopt inderdaad aardig wat personeel zeer interessant te niksen. Die zijn dolgelukkig als je een praatje met ze maakt. Je ziet ze opbloeien...

De huishoudelijke artikelen zitten in het pand er achter. Daar was en nauwelijks personeel en nauwelijks klanten.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Krijg nogal een Marks & Spencer gevoel bij dit bedrijf.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Komkommertijd schreef:
01 sep 2019 16:58
en de rij voor kassa zorgde ervoor dat ik geld overhield en zonder tasje de winkel verliet!
Niet alleen geld over hield, maar ook zonder nieuwe kleren.

De enige keer dat ik lange rijen meemaakte was op de eerste zaterdag na een opening van een Primark. Dranghekken voor de deur, aansluiten om binnen te mogen komen en binnen geen stap kunnen verzetten. Ik ga er af en toe nog heen, maar dan op doordeweekse dagen. Lage prijs, idem kwaliteit, maat voor 1 seizoen goed te doen.

RamsesII
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 aug 2019 14:19

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door RamsesII »

Lowieze schreef:
01 sep 2019 11:19
Het probleem is dat niemand weet wat ze met zulke grote panden aan moeten, daar zijn geen liefhebbers voor. Zeker Mediamarkt niet, die wil liever buiten het centrum zitten met goede parkeergelegenheid zodat klanten hun spullen direct kunnen inladen.
Ombouwen tot woningen misschien :)

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door Lowieze »

RamsesII schreef:
02 sep 2019 08:55
Lowieze schreef:
01 sep 2019 11:19
Het probleem is dat niemand weet wat ze met zulke grote panden aan moeten, daar zijn geen liefhebbers voor. Zeker Mediamarkt niet, die wil liever buiten het centrum zitten met goede parkeergelegenheid zodat klanten hun spullen direct kunnen inladen.
Ombouwen tot woningen misschien :)
Ik weet dat het pand in Haarlem onder het cultureel erfgoed valt, dus dat is dan natuurlijk aan allerlei regels gebonden.

RamsesII
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 aug 2019 14:19

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door RamsesII »

Lowieze schreef:
02 sep 2019 09:32
RamsesII schreef:
02 sep 2019 08:55
Lowieze schreef:
01 sep 2019 11:19
Het probleem is dat niemand weet wat ze met zulke grote panden aan moeten, daar zijn geen liefhebbers voor. Zeker Mediamarkt niet, die wil liever buiten het centrum zitten met goede parkeergelegenheid zodat klanten hun spullen direct kunnen inladen.
Ombouwen tot woningen misschien :)
Ik weet dat het pand in Haarlem onder het cultureel erfgoed valt, dus dat is dan natuurlijk aan allerlei regels gebonden.
Tja, wat daar mee moet gebeuren is een andere discussie denk ik :) .

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan denk ik dat het idee van Magna Plaza in Amsterdam dichter in de buurt komt. Dat is het voormalige hoofdpostkantoor waarin nu op drie verdiepingen meerdere kleine winkels zijn gevestigd.

RamsesII
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 aug 2019 14:19

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door RamsesII »


Mike NL
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 sep 2019 13:52

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door Mike NL »

Sinds de komst van Hudson's Bay in Nederland ben ik zeer regelmatig in deze winkel geweest. Niet om iets te kopen maar wel om gebruik te maken van de La Place die in enkele van deze vestigingen nog zit.

De aller eerste keer dat ik binnen liep bij Hudson's Bay viel mij meteen op dat deze winkel het niet lang zou uithouden. Een totaal verkeerd concept in een verkeerde tijd in een verkeerd land. De producten die ze verkopen zijn veel te hoog geprijsd, je hoeft echt geen raket geleerde te zijn dat je online dezelfde producten voor vele euro's minder kunt kopen.

Voor die dure prijs krijg je echt geen extra service zoals je dat dan zou kunnen verwachten. En is het aanbod ook nog eens zeer beperkt. Dat dit niet ging werken was al vanaf dag een heel duidelijk. Wat mij zo verbaast is dat deze winkel eigenaren en beleidmakers dit zelf niet opmerken en blijkbaar voldoende kunnen investeren qua geld, maar niet slim genoeg zijn om dit te snappen. Tenzij er andere bedoelingen waren.

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door Dirkie »

witte angora schreef:
01 sep 2019 23:59
Dat was waarschijnlijk in een van de gebouwen aan de voorkant? Waar je de kleding hebt? Daar loopt inderdaad aardig wat personeel zeer interessant te niksen. Die zijn dolgelukkig als je een praatje met ze maakt. Je ziet ze opbloeien...

De huishoudelijke artikelen zitten in het pand er achter. Daar was en nauwelijks personeel en nauwelijks klanten.
Was er nog meer dan :lol: :lol:

Gesloten